![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
die mensen die je noemt die strijden nog met open vizier. de C-profielen met chauffeur en vennootschap en notionele intrestaftrek om ook de laatste persoonlijk betaalde bijdrage te ontwijken, maar die u daarbij wijsmaken dat ze het voor de arbeider en werknemer doen, dat zijn de grote hypocrieten. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() hey, ik heb in 2008 meteen gezegd dat BE net zoals de US minstens 1 bank failliet had moeten laten gaan, en bestuurders had moeten opsluiten.
Laatst gewijzigd door Anna List : 5 februari 2019 om 10:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
scheer u weg, Drosama, gij oplichter. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij is de reden waarom ik nu zo spreek. Eye opener. Leuk detail: hij is sinds kort verwikkeld in een groot corruptieschandaal. Vergunningen kopen is niet zo slim....maargoed, die man dacht dat zijn geld heb ongenaakbaar maakte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaal gezien is het voor een bedrijf geen "kost" om hetzelfde loon uit te betalen (ttz, om meer geld te geven dat minder waard is) omdat het ook producten voor meer geld dat minder waard is (dus, aan dezelfde prijs) verkoopt. Het is ook zo dat de gemiddelde economische groei per capita niet echt een bedrijf zou mogen nekken. Immers, als het bedrijf "mee is", dan is het ook productiever geworden met dezelfde ratio. Het is efficienter geworden aan hetzelfde tempo als de rest van de economie, kunnen we hopen. Dus een numerieke loonsverhoging voor werknemers die uit twee delen bestaat: - index verhoging: verandering van munteenheid, geen loonsverhoging - groei verhoging: verhogen van de efficientie van het bedrijf gaat normaal geen grotere fractie van zijn inkomsten aan werknemers laten besteden dan reeds het geval was. Het is wel zo dat dat niet noodzakelijk systematisch moet gebeuren, en als de arbeidsmarkt heel fluide zou zijn, met jobhoppers die om de 3 maanden ergens anders gaan werken, dan zou de normale marktwerking dat ook opereren. Als men echter langs beide kanten langere standvastigheid wil, dan krijgt de arbeidsmarkt een grote frictie, en is de prijszetting niet altijd fluide ; een ander mechanisme dat die dingen mee helpt gebeuren is dan misschien wenselijk (hoewel niks beter is dan de fluide markt - maar dan moet iedereen ook aanvaarden van om de 2 a 3 maanden van job te veranderen en voor een bedrijf is dat ook niet altijd plezant). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Maareuh, van de bijna 15 jaar aan dat ik aan de slag ben, werk ik zowat 5 jaar nauw samen met C-levels van multi's (grootteorde van 10k tot 150k werknemers) of rapporteer ik er aan. Zij zijn ook de reden waarom ik zo spreek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
En los daarvan is het gewoon een self-fulfilling prophecy. Indexeer, verhoog de prijzen, verhoog als dusdaning de index en indexeer opnieuw. Citaat:
![]() Maar bon, dat ondersteunt gewoon het principe dat elke x% aan collectieve verhoging gewoon betekent dat je workforce gereduceerd wordt ?* rato van 1/(1+x). In concreto voor Colruyt zijn dat dus die 1000-2000 werknemers. En het is cute dat dat dan voor lief genomen wordt onder het mom van "solidariteit" ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Banneling
|
![]() Feit blijft dat mensen met hoge inkomens en bonusregelingen vaak best zonder die index en collectieve loonsverhoging kunnen.
Beter nog, hun bonus kan zelfs negatief beinvloed worden door loonsverhogingen voor hun personeel. Voor jan met de pet is die 2-3 % bijzonder welkom. En dat begrijpen die mannen niet (of boeit hun niet). |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het grote verschil is de monetaire politiek van de Europese centrale bank. Door haar niet-politieke doelstellingen, werkt die stukken beter dan de foefelerij van de meeste nationale centrale banken, de FED inkluis. Inflatie is een monetair fenomeen, geen effect van overdreven lonen. Citaat:
Immers, niemand wil investeren in iets dat minder groeit dan de gemiddelde economie, he. Als een bedrijf dus geen loonsverhoging aankan, gelijk aan de gemiddelde economische groei, dan wil dat zeggen dat dat bedrijf achterloopt. Vroeg of laat geraakt het dan toch zijn meest efficiente werknemers kwijt, en gaat nog sneller de dieperik in. De normale arbeidsmarktwerking zou dat in orde kunnen brengen, moest die fluide zijn, maar dat is het niet. Je verandert niet van job zoals je van supermarkt verandert. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zelfs verschillende diensten, in hetzelfde bedrijf elkaar tegenwerken en dat door de ego's van managers, van die verschillende diensten. Ik maakte altijd het onderscheid tussen slijmballen en recht voor de raap mensen, een simplisme, maar wel duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toevallig he?
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik word alleen niet graag verplicht om iedereen, inclusief zij die het niet verdienen aangezien ze gewoon hetzelfde doen als altijd, een opslag te geven. Ik word evenmin graag in budget beperkt om zij die het wel verdienen een deftige opslag te geven, enkel en alleen omdat de rest met het geld aan gaan lopen is. En ik word evenmin graag beperkt in hoeveel opslag ik geef (hetgeen ook de intentie is van die wet, ook al heb je an sich genoeg manieren om daar omheen te gaan). Daarom ook dat ik aangeef dat ze zich op de verkeerde koek focussen, en de verkeerde eisen op tafel leggen. Wil je meesnoepen van de winst, ga gewoon voor variabele verloning, easy as that. Wil je structurele verhogingen, zie dan dat je ook structurele verbeteringen realiseert. Easy as that. Zo werk ik in ieder geval met mijn teams, en aan kandidaten heb ik geen gebrek ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Maar goed, als die theorie niet echt helemaal waar is: Colruyt en zijn tientallen miljoenen aan meerkost, waar gaan ze die halen als ze niemand wensen te ontslaan? Doorrekenen en zo de prijzen opnieuw verhogen, of niet? Citaat:
![]() Economische groei per capita is een mooi woord, maar waar denk je dat dergelijke productieverhoging de facto op neerkomt? Tenzij je in een groeimarkt zit (hetgeen in de branche waar Colruyt in zit en gezien hun dominante positie weinig waarschijnlijk is) waar je meer met dezelfde workforce kan doen dankzij "economische groei per capita", gaat Colruyt dankzij datzelfde principe gewoon hetzelfde met minder volk doen. Ergo, ontslagen... Of je kan inderdaad er voor kiezen de extra kost gewoon te nemen, niet door te rekenen en je eigen marges opeten, maar dat zet je idd op de rit richting de fles op termijn. Citaat:
Maar verder klopt wat je zegt; alleen versnel je het proces domweg door én verplichte indexatie, én verplichte loonnormen. soit: beddebak in ![]() Laatst gewijzigd door Drosamadaris : 5 februari 2019 om 12:29. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.poliargus.be/index-afschaffen/
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 5 februari 2019 om 12:41. |
|
![]() |
![]() |