Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 februari 2019, 15:06   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
En wordt gewoonweg ontkend!
Ze durven zelfs zeggen dat de Vlamingen dat vrijwillig willen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 17:58   #162
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Onaanvaardbare stelling : dat ding is geen Vlaamse vlag.
Okee, jij mag jouw mening hebben en verkondigen.
Maar doe dat dan aub in draden over het juiste onderwerp, en niet te pas en te onpas als de draadopstarter het wel over iets anders wilt hebben. Maak zelf eens een draad of acht over jouw dada.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 19:58   #163
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar doe dat dan aub in draden over het juiste onderwerp, en niet te pas en te onpas als de draadopstarter het wel over iets anders wilt hebben. Maak zelf eens een draad of acht over jouw dada.
De draadopstarter had het over "de Vlaamse leeuw".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wikipedia
De vlag van Vlaanderen, meestal de Vlaamse Leeuw of de leeuwenvlag genoemd, is de vlag van de Vlaamse Gemeenschap en het Vlaams Gewest.
.

"Le soir" had het daarentegen over de vlag van de flaminganten.

Uw opmerking is dus hier niet op zijn plaats.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 20:46   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
https://doorbraak.be/is-huysmans-fla...sme-een-taboe/

En nu hoop ik dat je je grote leugenachtig franse oer-stomme mond dicht houdt... Mijn verbeelding...
Een tweetal jaartjes geleden is dit probleem al met al de bijbehorende emoties ad nauseam besproken in het fameuze draadje over de mama van Huub Broers, en haar gruwelijke belevenissen in de ambulances.

Men probeerde je toen uit te leggen dat de dienst 112 geen taxi is waar je je bestemming kiest, en anno 2019 is de regelgeving daarover nog altijd dezelfde. Ambulances brengen je naar de dichtstbijzijnde kliniek met capaciteit en leveren geen hotelservice nog shuttle-dienst in functie van de desiderata van slachtoffers.
En net als toen het geval was voor Voeren, is dat ook zo voor Zaventem : dat ligt op een boogscheut van private klinieken in franstalig gebied.
UCL is niet eens een overheidsinstelling en de taalwetgeving is dus gewoonweg niet van toepassing. (limiteert zich tot communicatie tussen burger <==> overheid.

Ik verwacht weinig reactie van de burgemeester die hij -totaal onterecht- aanschrijft : die mens kan daar niets aan doen, behalve de schrijver verwijzen naar de ombudsdiensten van ofwel UCL die er niets aan gaan kunnen verhelpen ofwel de scribulent op de evidentie wijzen dat zijn beroep op taalwetgeving gewoon niet aan de orde is hier.

Nooddiensten zijn niet bezig met de VVB of de Defi agenda, maar wel met het transporteren van slachtoffers naar de plaats waar ze de eerste spoeddienst kunnen krijgen.

Ik woon op de taalgrens, als ik 3 kilometer verder in de gemeente Frasnes een verkeersongeval krijg, dan zal de ambulance mij in functie van de workload en de taakverdeling tussen de klinieken van Ronse En Lessines naar 1van die 2 spoeddiensten brengen. En dat zal nul komma nul te maken hebben met mijn taalgebruik tegen de hulpverleners die mij uit dat wrak halen en willen helpen.
Nogmaals : hulpdiensten zijn geen taxi's en/of shuttle diensten die je kunt boeken.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 20:51   #165
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Al een geluk voor Vlaanderen dat jij de baas niet bent.
Niet nodig : ons eigen Vlaamse Parlement besliste wat de Vlaamse Leeuw is. En die hebben daar wel de bevoegdheid toe, en gebruikten ze.

Op initiatief trouwens van de ouwe vendeliers van de Volksunie die met recht en rede de politieke vaders van onze Leeuwevlag mogen genoemd worden.

Evrard Raskin : https://nl.wikipedia.org/wiki/Evrard_Raskin
Oud 26 februari 2019, 20:54   #166
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

.

Le Soir heeft blijkbaar meer kennis van zaken over wat de Vlaamse of andere vlaggen zijn dan de vendeliersclub die tegen het Vlaams Blok aanschurken.
Oud 26 februari 2019, 20:58   #167
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Als fiere Vlaming kan en zal ik nooit aanvaarden dat men valselijk een usurperende vlag met een VNV verleden valselijk gaat voorstellen alsof die enige vertegenwoordigende waarde heeft voor onze regio.

Wij hebben onze vlag, ons eigen parlement heeft die gekozen, die hangt aan elk gemeentebestuur en met dat smerig Blok onding dat jij 'strijdvlag' noemt mag men zijn gat mee afvegen.
Oud 26 februari 2019, 21:08   #168
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als fiere Vlaming kan en zal ik nooit aanvaarden dat men valselijk een usurperende vlag met een VNV verleden valselijk gaat voorstellen alsof die enige vertegenwoordigende waarde heeft voor onze regio.

Wij hebben onze vlag, ons eigen parlement heeft die gekozen, die hangt aan elk gemeentebestuur en met dat smerig Blok onding dat jij 'strijdvlag' noemt mag men zijn gat mee afvegen.
:trololoo:
Oud 26 februari 2019, 21:26   #169
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
:trololoo:
niks trololoo...

Dit is bloedernst :

Citaat:

Deze week ontstond er wat tumult op een sociaal medium nadat een politicus een Vlaamse leeuw met zwarte tong en nagels had uitgehangen, dus niet de officiële Vlaamse leeuw.
Hangt er een bruin geurtje aan de zwartgelakte leeuw? Of is de officiële leeuw die van de valse Vlamingen?
We bellen Frank Seberechts, departementshoofd Onderzoek bij het ADVN.

De officiële Vlaamse leeuw is de leeuw van heel Vlaanderen van uiterst links tot uiterst rechts, of men daar nu blij mee is of niet.

Frank Seberechts: “De officiële vlag van Vlaanderen heeft rode klauwen en een rode tong. Die is in ’73 goedgekeurd door de Raad van de Nederlandse Cultuurgemeenschap een in’85 als vlag van de Vlaamse Gemeenschap.
Maar de ‘militante’ Vlaamse beweging heeft dat nooit aanvaard en altijd de egaal zwarte leeuw gebruikt. De officiële Vlaamse leeuw werd gezien als een Belgische toegeving aan Vlaanderen en een Vlaamse toegeving aan België omdat met het rood de drie kleuren van de Belgische vlag in de officiële Vlaamse vlag zitten.”

“De officiële leeuwenvlag dateert van 1973 maar het is overdreven om het een uitvindsel te noemen want de vlag is geïnspireerd op het wapen van de graven van Vlaanderen uit de middeleeuwen. Dat was een leeuw met rode tong en klauwen. ”

Maar vinden alle flaminganten dan dat die volledig zwarte leeuw de enig echte is?
Frank Seberechts: “Iedereen die in de Vlaamse beweging aktoef is zal tevreden zijn dat aan het stadhuis de officiele Vlaamse leeuw hangt. Maar zij die het Belgisch kader helemaal verwerpen zijn eerder geneigd om zich aan de zwarte leeuw te houden. Ik denkt niet dat er over een echte ruzie kan gesproken worden maar dat het eerder over interesse en tendenzen gaat. De officiële Vlaamse vlag is trouwens een verwezenlijking van het VU parlementslid Evrard Raskin. “
Is de zwarte leeuw dan niet die van de (extreme) rechterzijde?
Frank Seberechts: “Op een bepaald ogenblik was de Vlaamse leeuw gekaapt door extreem rechts. Vóór en tijdens de oorlog, maar ook de voorbije decennia door het Vlaams Blok. En dat werd door de tegenstanders dan ook zo uitgespeeld. Maar dat punt zijn we toch een beetje voorbij en de zwarte leeuw is dus vooral een symbool van de ‘militante’ beweging. Ik heb trouwens zelf ook een zwarte leeuwenvlag maar heb geen enkele moeite met de driekleurige vlag. Ik heb twee vlaggen gekregen en dat waren toevallig alle twee zwarte leeuwen. ”

De vlag van de militante fractie, maar is dat dan de vlag van de rechterzijde?
Frank Seberechts: “Daar situeert zich de meerderheid van de Vlaamse beweging. Maar er zijn militanten ter linkerzijde en die gebruiken waarschijnlijk ook eerder de volledige zwarte leeuw. Ik heb soms de indruk dat men dat allemaal nogal gemakkelijk in hokjes duwt terwijl het niet eenduidig is. De officiële Vlaamse leeuw is de leeuw van heel Vlaanderen van uiterst links tot uiterst rechts, of men daar nu blij mee is of niet.”
bron : https://redactie.radiocentraal.be/Home/2017/07/15/de-kracht-van-symbolen-de-zwartgelakte-nagels-van-de-vlaamse-leeuw/

Oud 26 februari 2019, 21:39   #170
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

toen stopte ik met lezen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 21:46   #171
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Het schuim vlokt weer rijkelijk van de lippen!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2019, 23:50   #172
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg het maar uit, onze vlag is de Vlaamse, de zwarte.
Oud 27 februari 2019, 01:14   #173
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet nodig : ons eigen Vlaamse Parlement besliste wat de Vlaamse Leeuw is. En die hebben daar wel de bevoegdheid toe, en gebruikten ze.
Fout. Het Vlaamse parlement heeft de officiële versie van de Vlaamse Leeuw vastgelegd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 01:17   #174
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

U doet maar, wat evenwel niet wegneemt dat het tot iedereens vrijheid behoort om een andere Vlaamse Leeuw te gebruiken dan de officiële. En schijnbaar werkt u dat ongelooflijk op uw zenuwen...
Oud 27 februari 2019, 01:20   #175
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als fiere Vlaming ...
Pandaman, waarop bent u eigenlijk fier?

U maakt me heel nieuwsgierig, hoor!
Oud 27 februari 2019, 08:42   #176
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

.

Tot daar anti-Vlaams racistisch la Belgique...
Oud 27 februari 2019, 08:47   #177
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Een tweetal jaartjes geleden is dit probleem al met al de bijbehorende emoties ad nauseam besproken in het fameuze draadje over de mama van Huub Broers, en haar gruwelijke belevenissen in de ambulances.

Men probeerde je toen uit te leggen dat de dienst 112 geen taxi is waar je je bestemming kiest, en anno 2019 is de regelgeving daarover nog altijd dezelfde. Ambulances brengen je naar de dichtstbijzijnde kliniek met capaciteit en leveren geen hotelservice nog shuttle-dienst in functie van de desiderata van slachtoffers.
En net als toen het geval was voor Voeren, is dat ook zo voor Zaventem : dat ligt op een boogscheut van private klinieken in franstalig gebied.
UCL is niet eens een overheidsinstelling en de taalwetgeving is dus gewoonweg niet van toepassing. (limiteert zich tot communicatie tussen burger <==> overheid.

Ik verwacht weinig reactie van de burgemeester die hij -totaal onterecht- aanschrijft : die mens kan daar niets aan doen, behalve de schrijver verwijzen naar de ombudsdiensten van ofwel UCL die er niets aan gaan kunnen verhelpen ofwel de scribulent op de evidentie wijzen dat zijn beroep op taalwetgeving gewoon niet aan de orde is hier.

Nooddiensten zijn niet bezig met de VVB of de Defi agenda, maar wel met het transporteren van slachtoffers naar de plaats waar ze de eerste spoeddienst kunnen krijgen.

Ik woon op de taalgrens, als ik 3 kilometer verder in de gemeente Frasnes een verkeersongeval krijg, dan zal de ambulance mij in functie van de workload en de taakverdeling tussen de klinieken van Ronse En Lessines naar 1van die 2 spoeddiensten brengen. En dat zal nul komma nul te maken hebben met mijn taalgebruik tegen de hulpverleners die mij uit dat wrak halen en willen helpen.
Nogmaals : hulpdiensten zijn geen taxi's en/of shuttle diensten die je kunt boeken.
Deze brief is niet van twee jaar geleden maar van deze maand nog en al jouw gejammer, wat ik zelfs niet gelezen heb, gaat voorbij aan het feit dat er in anti-Vlaams racistisch Belgique nog niets veranderd is en dat er nog voortdurend met de kloten van de Vlaamse burgers wordt gespeeld tegen alle wetten van verdraagzaamheid, menselijkheid en goede samenlevingsprincipes in...

Als je dan hoort in de franstalige media, in de franstalige scholen, van uit de franstalige politici, vanuit iedereen die ietsje boven het plebs uitsteekt dat de franstaligen het absoluut niet nodig hebben om Nederlands te leren, dat dat zuiver tijdsverlies is en de grootste domheid die ze kunnen doen... in een land waar de meerderheid van de bevolking Nederlandstalig is...

Hewel dat is voortdurende oproeping tot haat en dat is puur racisme en zuiver nazisme.
Oud 27 februari 2019, 09:55   #178
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Ach, zolang de leeuw maar klauwen kan he. Of dat nu met rood gelakte nageltjes is of niet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 09:58   #179
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leg het maar uit, onze vlag is de Vlaamse, de zwarte.[/quote]

De Zwart Gele Leeuw ,is de Vlaamse Leeuw van een onafhankelijk Vlaanderen.

De Tricolore leeuw is de leeuw van de Belgische regio Vlaanderen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2019, 10:25   #180
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hulpdiensten brengen je niet steeds naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Op de grens van Vlaams Brabant met Antwerpen, wordt je als je woont (in de Zuiderkempen) op de grens in Antwerpen naar Geel gebracht. Niet naar Diest. Niet naar Leuven. Beiden dichter of sneller dan Geel. Slechts met smeken, en smeken, en smeken zal je toch naar (de snelste én best uitgeruste ziekenhuis van) Leuven gebracht worden. Maar dat is zéér uitzonderlijk.
Ik heb weet van fietsongevallen, waarbij de fietser zich een tiental meter verplaatste van Antwerpen naar Vlaams Brabant om toch maar naar het nabijere Leuven gebracht te worden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be