![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar doe dat dan aub in draden over het juiste onderwerp, en niet te pas en te onpas als de draadopstarter het wel over iets anders wilt hebben. Maak zelf eens een draad of acht over jouw dada.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Le soir" had het daarentegen over de vlag van de flaminganten. Uw opmerking is dus hier niet op zijn plaats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men probeerde je toen uit te leggen dat de dienst 112 geen taxi is waar je je bestemming kiest, en anno 2019 is de regelgeving daarover nog altijd dezelfde. Ambulances brengen je naar de dichtstbijzijnde kliniek met capaciteit en leveren geen hotelservice nog shuttle-dienst in functie van de desiderata van slachtoffers. En net als toen het geval was voor Voeren, is dat ook zo voor Zaventem : dat ligt op een boogscheut van private klinieken in franstalig gebied. UCL is niet eens een overheidsinstelling en de taalwetgeving is dus gewoonweg niet van toepassing. (limiteert zich tot communicatie tussen burger <==> overheid. Ik verwacht weinig reactie van de burgemeester die hij -totaal onterecht- aanschrijft : die mens kan daar niets aan doen, behalve de schrijver verwijzen naar de ombudsdiensten van ofwel UCL die er niets aan gaan kunnen verhelpen ofwel de scribulent op de evidentie wijzen dat zijn beroep op taalwetgeving gewoon niet aan de orde is hier. Nooddiensten zijn niet bezig met de VVB of de Defi agenda, maar wel met het transporteren van slachtoffers naar de plaats waar ze de eerste spoeddienst kunnen krijgen. Ik woon op de taalgrens, als ik 3 kilometer verder in de gemeente Frasnes een verkeersongeval krijg, dan zal de ambulance mij in functie van de workload en de taakverdeling tussen de klinieken van Ronse En Lessines naar 1van die 2 spoeddiensten brengen. En dat zal nul komma nul te maken hebben met mijn taalgebruik tegen de hulpverleners die mij uit dat wrak halen en willen helpen. Nogmaals : hulpdiensten zijn geen taxi's en/of shuttle diensten die je kunt boeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op initiatief trouwens van de ouwe vendeliers van de Volksunie die met recht en rede de politieke vaders van onze Leeuwevlag mogen genoemd worden. ![]() Evrard Raskin : https://nl.wikipedia.org/wiki/Evrard_Raskin |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Le Soir heeft blijkbaar meer kennis van zaken over wat de Vlaamse of andere vlaggen zijn dan de vendeliersclub die tegen het Vlaams Blok aanschurken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wij hebben onze vlag, ons eigen parlement heeft die gekozen, die hangt aan elk gemeentebestuur en met dat smerig Blok onding dat jij 'strijdvlag' noemt mag men zijn gat mee afvegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() niks trololoo...
Dit is bloedernst : Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
toen stopte ik met lezen
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Het schuim vlokt weer rijkelijk van de lippen! ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan hoort in de franstalige media, in de franstalige scholen, van uit de franstalige politici, vanuit iedereen die ietsje boven het plebs uitsteekt dat de franstaligen het absoluut niet nodig hebben om Nederlands te leren, dat dat zuiver tijdsverlies is en de grootste domheid die ze kunnen doen... in een land waar de meerderheid van de bevolking Nederlandstalig is... Hewel dat is voortdurende oproeping tot haat en dat is puur racisme en zuiver nazisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Ach, zolang de leeuw maar klauwen kan he. Of dat nu met rood gelakte nageltjes is of niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Zwart Gele Leeuw ,is de Vlaamse Leeuw van een onafhankelijk Vlaanderen. De Tricolore leeuw is de leeuw van de Belgische regio Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb weet van fietsongevallen, waarbij de fietser zich een tiental meter verplaatste van Antwerpen naar Vlaams Brabant om toch maar naar het nabijere Leuven gebracht te worden.
![]() |