![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat banken betreft die voor een bedrijf kredieten toekent die hebben een grote glimlach van oor tot oor als er personeel ontslagen wordt. Dat zie je trouwens ook aan de beurskoersen van zulk een bedrijf die ineens een steile jump maken. Ontslagen betekent dat het bedrijf zich aan het herstructureren is en niet zoals een Titanic wacht tot het te laat is. Hoe groter het bedrijf trouwens hoe eerder maatregelen moeten getroffen worden en niet wachten tot er zware verliezen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 maart 2019 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, maar de scholingen in de andere landen zijn enorm aan het verbeteren, waardoor ook de hooggeschoolden binnen afzienbare tijd hun jobs gaan zien verdwijnen.
De enige echte bescherming dat die nu hebben, zijn de monopolies en patenten die sommige bedrijven nog hebben, maar eens die doorbroken zijn, is het ook voor de hooggeschoolden einde verhaal. Bedrijven hebben nu eenmaal de macht en mogelijkheden uit te wijken naar gebieden waar ze minder belast worden en waar ze minder moeten opdraaien voor gelukszoekers die op kost van derde willen leven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
DEME vaart onder Belgische vlag met zijn baggerschepen, bergingsschepen en werkplatformen. De NUL vaart nog steeds onder Belgische vlag met bagger en bergingschepen. En er zijn nog enkele kustvaarders die onder Belgische vlag varen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 29 maart 2019 om 12:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Productie van China en Oost Europa terug naar hier halen. Maar dat is dan inderdaad allemaal high tech, kleine series, hoogwaardige producten waar de klant grote flexibiliteit eist, hoge kwaliteit. En tis inderdaad zo dat een van de bedrijven die ik heb begeleid 12 man heeft buitengesmeten in Polen en heeft vervangen door 2 personen hier en een intelligente assemblagelijn met robotten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedere sector staat onder druk, ook de uwe. Wat jij denkt als voorsprong te hebben zijn anderen u inmiddels al bezig met te doorgronden, uw financiële info aan het uitpluizen en uw klanten aan het benaderen. Niet dat ze het aan uw neus hangen. En afbollen? Het is daar dat het probleem zit. In Tsjechië doet Bekaert verder aan 10€ wat ze hier aan 40€ doen. Tsjechië wint en wij verliezen...alweer. Daar staan ze dan met diplomas. Ze kunnen er hun gat mee afkuisen.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 maart 2019 om 13:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is met andere woorden een compleet verzonnen en verwrongen maatschappij visie die start vanuit hebzucht en geen enkel antwoord kan bieden aan alle andere menselijke eigenschappen. Het hoort in de vuilbak der geschiedenis. Een maatschappij geeft kansen aan ondernemers. Bekaert is HIER groot geworden hoor, dankzij onze boeren en tuintjes. Veel ondernemers denken uiteraard dat ze Gods geschenk aan de mensheid zijn, maar dat is niet zo. Ook zij zijn vervangbaar. Het meest perverse aan het neoliberalisme of kapitalisme is nog het kunstmatig bedacht systeem om zonder toegevoegde waarde geld te accumuleren via het beurs systeem.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 Laatst gewijzigd door The Paulus Experience : 29 maart 2019 om 14:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allez ja...wat is het probleem ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb drie klanten die in scheepvaart zit.
De eerste staat onder schuldbemiddeling en zit zonder zijn techniekers ingenieurs. De tweede heeft iedereen afgedankt en verkoopt nog wat verf en zo. De derde verkoopt kookpotten in plaats nog iets aan boten te doen. We zijn hier goed bezig.
![]() |
#173 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar niet met containerschepen. Luxeyachten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar die is ook weg inmiddels.
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In 1980 hadden we nog 3 grote belangrijke scheepswerven en enkele kleine pleziervaartwerven, vandaag hebben we zelfs geen grote herstellingswerven meer. Van de 10.000 jobs die in de scheepbouw waren schiet er enkel nog wat onderwerpers over. En ook die zijn naar Azie aan het verhuizen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wel erg. En in de andere sectoren loopt ook alles maar verder leeg. Jonge mensen zien dat niet. Nooit anders geweten.
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgen hebben dan ook geen kaas gegeten v handel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk dat iedereen vervangbaar is, met gradaties wel te verstaan, een rekkenvuller of een bandwerker kun je vervangen zoals een vuile onderbroek. |
|
![]() |
![]() |