Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2019, 12:20   #161
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Sommigen weten zelfs niet hoe ze de toiletten moeten gebruiken

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190507_04381257

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 12:46   #162
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

wilden
Oud 7 mei 2019, 12:47   #163
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht

Dat is niet enkel in het station.
Mag het wat plattekes zijn :
Ik ken zo bedrijven in het Brusselse waar ze tot in de urinoirs schijten. Of bovenop de wc-bril gaan staan en het toilet onderschijten.
Ook geen autochtone Belgen die dit doen....
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2019, 15:33   #164
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
“Er is iemand nodig die hen kan uitleggen wat ze wel en niet mogen doen. Ik kan dat niet in mijn gebrekkige Engels”, aldus Geneviève. Zij ziet wekelijks toiletbrillen afbreken. “Omdat die migranten op de bril gaan staan. Ze zijn het niet gewoon om zittend naar het toilet te gaan.”
En die voedselbedelers, vrijwilligers en ngo's die uit alle macht de transmigranten in Brussel en in het ICC willen houden. Zouden die niet genoeg Engels kennen om mme pipi te helpen en aan hun troetels uit te leggen waar een WC voor dient ?
Of is dat beneden hun standing. Of misschien mag dat niet omdat we die mensen geen *gruwel* westerse waarden mogen opdringen ?
Oud 8 mei 2019, 17:05   #165
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
En die voedselbedelers, vrijwilligers en ngo's die uit alle macht de transmigranten in Brussel en in het ICC willen houden. Zouden die niet genoeg Engels kennen om mme pipi te helpen en aan hun troetels uit te leggen waar een WC voor dient ?
Of is dat beneden hun standing. Of misschien mag dat niet omdat we die mensen geen *gruwel* westerse waarden mogen opdringen ?
Schurft, tbc & malaria in een stad die zich de Europese hoofdstad noemt ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 18:07   #166
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Europese hoofdstad...

Hoe noemen we dat eigenlijk?

Aanmatiging?
Wereldvreemdheid?
Zot van glorie?
Oud 8 mei 2019, 18:10   #167
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Samusocial wil zich ten volle inzetten, maar het budget voor 2019 en 2020 is al op.
Oud 8 mei 2019, 18:58   #168
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Samusocial wil zich ten volle inzetten, maar het budget voor 2019 en 2020 is al op.
Samusocial ?
Ga daarmee naar den oorlog !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:08   #169
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft het in zijn zakken?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2019, 19:10   #170
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wie heeft het in zijn zakken?
Heerlijk verdeeld.
Oud 8 mei 2019, 19:12   #171
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is niet enkel in het station.
Mag het wat plattekes zijn :
Ik ken zo bedrijven in het Brusselse waar ze tot in de urinoirs schijten. Of bovenop de wc-bril gaan staan en het toilet onderschijten.
Ook geen autochtone Belgen die dit doen....
Het is meer dan tijd geworden dat men er uiteindelijk eens wat gaat aan doen want het loopt meer dan de spuigaten uit.

Het gaat ook in stijgende lijn dat er héél véél mensen de situatie echt niet meer pikken/goedkeuren.

Ook hier blijft de politiek in gebreke.

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 mei 2019 om 19:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 21:04   #172
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Wie zijn de migranten in het Noordstation? "We zijn vuil, misschien worden we ziek"

Citaat:
De schrijnende situatie in het Noordstation in Brussel is opnieuw actueel, nu De Lijn en de MIVB hun bushaltes verplaatst hebben naar het Rogierplein in de buurt. "Gevaarlijk en onhygiënisch", noemen de buschauffeurs de toestand waarbij dagelijks enkele honderden migranten overnachten in het station. Wat denken de migranten die er verblijven zélf? VRT NWS ging het hen vragen.
Citaat:
Een veel gehoorde klacht over het Noordstation gaat over de stank die er hangt. De migranten beseffen dat zelf. "De mensen passeren ons en laten merken dat we stinken. We slapen als dieren, we hebben geen slaapplaats, het is koud, buiten. Soms hebben we 2 dagen lang geen voedsel, en ik heb me al 12 dagen niet gewassen. Het is moeilijk omdat je stinkt. Sommigen krabben zich, ze zijn ziek en krijgen geen medicijnen. We zijn erg moe."
Ik denk dat de meeste mensen die daar dagelijks passeren ook enorm moe zijn maar dat moet moeten we zien als 'het ferm BEU zijn' dat het probleem nog steeds niet opgelost geraakt.

Dat zij (de illegalen) het beu zijn dat is de ver van ons bed show om reden van dat zij er in de eerste instantie al nooit hadden mogen geweest zijn en het straatbeeld liggen te verzieken, ziektes verspreiden, vuil achterlaten.

Een opruimactie is op zijn plaats.

Maar wie zal zijn/haar hand daarvoor in het 'vuur' willen steken van de politici?

Niemand denk ik.
Oud 9 mei 2019, 21:08   #173
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Men zou het daar idd beter opkuisen, niemand is gebaat met dergelijke situatie, noch de reizigers noch de asielzoekers waarvan sprake is. Een gratis one way ticket is denk ik wel op z'n plaats. After all is dat -ik geloof dat het reeds eens toegepast werd- nog de beste oplossing.

Laatst gewijzigd door bembem : 9 mei 2019 om 21:11.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 21:11   #174
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Men zou het daar idd beter opkuisen, niemand is gebaat met dergelijke situatie, noch de reizigers noch de asielzoekers waarvan sprake is. A one way ticket is denk ik wel op z'n plaats. After all is da
Moesten het asielzoekers zijn, zouden ze daar niet moeten blijven. Het is juist omdat ze geen asiel willen (of kunnen omdat ze al afgewezen zijn) aanvragen dat ze in die stiuatie zitten.
Oud 9 mei 2019, 21:13   #175
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Moesten het asielzoekers zijn, zouden ze daar niet moeten blijven. Het is juist omdat ze geen asiel willen (of kunnen omdat ze al afgewezen zijn) aanvragen dat ze in die stiuatie zitten.
Ja ok, 'illegalen'.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2019, 23:28   #176
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Hoe ? Zijn er in dit land dan niet genoeg gutmenschen (hier op 't forum zit zelfs de perfecte gutmensch), om die arme metroslapers 'n paar nachtjes in huis te pakken en eens goed te verwennen met lekker eten, drinken, proper kleren en 'n verfrissende douche ?
Waar zitten al die poco's dan ? Toch niet aan 't creperen van hypocrisie of zo ?
Oud 10 mei 2019, 05:57   #177
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de PS straks een comeback maakt dan komt dat in orde
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 06:48   #178
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Het gaat er zo in alle steden aan toe. De openbare wc's zijn te gruwelijk voor woorden. Zelfs in de rechtstaand mannen-urinoirs wordt gescheten.

2/3 van de miljoenen asielaanvragen in Europa worden geweigerd. Daarvan wordt geen 5% daadwerkelijk teruggestuurd. Dat zoontjesoverschot trekt hier ondertussen in bendes vogelvrij rond. Ze reizen met het openbaar vervoer zonder te betalen, dat is diefstal maar niemand die hen nog wat doet, ze stelen wat ze nodig hebben in winkels als ze het niet gratis krijgen van de opengrenzers, ze lopen er bij alsof ze uit rapclipjes komen, met merkkleding en hebben een smartphone.

Onze eigen mensen zie ik elke dag uit de vuilbakken eten. Dat heb ik die van de Afrikaanse invasie nog nooit zien doen. Echt he, je moet eens tien minuten op een bankje nabij een vuilnisbak gaan zitten in een station.

Ik kijk rondom me en zie hoeveel energie en geld er wordt uitgegeven aan de gevolgen van het opengrenzenbeleid. Niet moeilijk dat de staatsschuld blijft groeien en dat we inflatie moeten creëren om de schijn hoog te houden dat we ze ooit kunnen terug betalen. Daardoor vermindert ons spaargeld en ons loon in waarde. Als je tegenwoordig geen meerdere eigendommen op je naam hebt kan je niet meer mee en hoor je bij de helft van de Belgen die niet meer op reis kan of de kinderen kunnen laten studeren.

En 'links' klaagt de gevolgen wel aan maar het kan niet anders of ze beseffen dat de ene helft van hun besognes en standpunten net het gevolg is van de andere helft van hun standpunten en besognes. Ik kan het echt niet begrijpen. De progressieven zijn werkelijk ziek in hun hoofd op dit moment.

In de meltingpot gaat alles kapot.

Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 07:07   #179
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Het gaat er zo in alle steden aan toe. De openbare wc's zijn te gruwelijk voor woorden. Zelfs in de rechtstaand mannen-urinoirs wordt gescheten.

2/3 van de miljoenen asielaanvragen in Europa worden geweigerd. Daarvan wordt geen 5% daadwerkelijk teruggestuurd. Dat zoontjesoverschot trekt hier ondertussen in bendes vogelvrij rond. Ze reizen met het openbaar vervoer zonder te betalen, dat is diefstal maar niemand die hen nog wat doet, ze stelen wat ze nodig hebben in winkels als ze het niet gratis krijgen van de opengrenzers, ze lopen er bij alsof ze uit rapclipjes komen, met merkkleding en hebben een smartphone.

Onze eigen mensen zie ik elke dag uit de vuilbakken eten. Dat heb ik die van de Afrikaanse invasie nog nooit zien doen. Echt he, je moet eens tien minuten op een bankje nabij een vuilnisbak gaan zitten in een station.

Ik kijk rondom me en zie hoeveel energie en geld er wordt uitgegeven aan de gevolgen van het opengrenzenbeleid. Niet moeilijk dat de staatsschuld blijft groeien en dat we inflatie moeten creëren om de schijn hoog te houden dat we ze ooit kunnen terug betalen. Daardoor vermindert ons spaargeld en ons loon in waarde. Als je tegenwoordig geen meerdere eigendommen op je naam hebt kan je niet meer mee en hoor je bij de helft van de Belgen die niet meer op reis kan of de kinderen kunnen laten studeren.

En 'links' klaagt de gevolgen wel aan maar het kan niet anders of ze beseffen dat de ene helft van hun besognes en standpunten net het gevolg is van de andere helft van hun standpunten en besognes. Ik kan het echt niet begrijpen. De progressieven zijn werkelijk ziek in hun hoofd op dit moment.
²
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2019, 07:36   #180
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht

Links kan hier enkel verkrampt op reageren. Iets aan de situatie doen zou wijzen op een falend multicultureel beleid. Beter om de situatie te verzwijgen of te minimaliseren. Of nog beter, iedereen brandmerken die de situatie als problematisch beschouwt.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be