Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2019, 10:57   #161
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

ACV kopman Leemans heeft ook zijn gal kunnen spuwen over de verkiezingsuitslag:

https://www.hln.be/nieuws/binnenland...tief~a20ce8e6/
Citaat:
Beleid Zweedse coalatie kan onder geen enkel beding worden verdergezet, da’s positief
Vlaanderen heeft nog nooit zo rechts gestemd en Leemans pleit voor een (extreem) links beleid. Is die kerel nog wel van deze wereld?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:05   #162
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Vlaanderen heeft nog nooit zo rechts gestemd en Leemans pleit voor een (extreem) links beleid. Is die kerel nog wel van deze wereld?
Als je met deze wereld la Belgique bedoeld dan zit hij, totaal verblind, nog wel degelijk op zijn plaats...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:13   #163
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
1) Inderdaad. Het is m.i. aangewezen héél goed na te denken over hoe die uitslag er is kunnen komen; en dat zal betekenen dat er 'heilige huisjes' tegen de vlakte zullen (moeten) gaan.

2) Serieus? Mij verbaast dat niet. Al eens goed rond gekeken in wat voor 'culturele en sociaal-economische context' de doorsnee kiezer mag opgroeien/leven/wegkwijnen/creperen?

Niet iederéén slaagt erin te profiteren van het globalistische kosmopolitisme, hé.

3) Neen, dat verlang ik nu ook weer niet. Ik kan bleiters trouwens niet zo goed verdragen (en hopelijk ben ik er zelf geen).

Ik wil graag terugvechten, met behulp van:

a) betrouwbare objectieve observatie (geen poco taboes meer, dus, maar evenmin fake news)

b) degelijke doorgedreven analyse (waar een heus 'wetenschappelijk apparaat' aan te pas zal moeten komen)

en

c) (hopelijk) geloofwaardige alternatieven (die een zéér lange en buitengewoon moeilijke denkoefening zullen vergen)

uitgedrukt in

d) een zo beschaafd/eerbaar mogelijk discours (en wat dat betreft zal ik ook een inspanning moeten leveren; het gretige scheldorgel in mij valt nu eenmaal niet altijd even gemakkelijk het zwijgen op te leggen)

maar

e) als dat allemaal niet helpt: ik heb al wapens klaar liggen, en onderduikadressen verzameld.

Een goede voorbereiding is het halve werk, nietwaar?
Hey pretentieuze halve zool.
Ge hebt twee oren gekregen en ene mond. Mss was dat wel met de reden om ze ook zo proportioneel te gebruiken
Luister naar de mensen.
Wat geeft u de missie om de verkiezingsuitslag te bekampen mss???
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:16   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Aldus de directeur van het minderhedenforum.

Zijn ze er na 30 jaar nu nog niet uit dat ze het niet gaan oplossen door de kiezer te culpabiliseren ?

Heerlijk hoe de poco's weer over elkaar heen rollen om te verklaren waarom de kiezer VB stemt

Waarom velen stemmen voor communisten wordt echter nooit onderzocht
Toch wel en al zeker in Franstalig B. Naar ik hoor grotendeels om dezelfde reden.
Foert stemmen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 mei 2019 om 11:18.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:21   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ben het eens hoor. Maar dat heeft elke groep: een "gemeenschappelijke vijand". Anders bestaat die groep niet.
De neger, de moslim, de rijke, de sos, de waal, de vlaam, de chinees, de jankee, de liberaal, de jood, de anarchist, .... allemaal "gemene vijanden" voor "groepen".
Die vijanden zijn dan ook hun reden van bestaan. Schaf de rijken en moslims af en VB en PVDA mogen de boeken sluiten.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:22   #166
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Zijn ze er na 30 jaar nu nog niet uit dat ze het niet gaan oplossen door de kiezer te culpabiliseren ?

Heerlijk hoe de poco's weer over elkaar heen rollen om te verklaren waarom de kiezer VB stemt

Gaan we weer in de Calimero rol ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:39   #167
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

In Wallonie zijn er velen die diep in hun hart altijd communist gebleven zijn.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:43   #168
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
zal waarschijnlijk het minst vermoeiende zijn

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:44   #169
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Hey pretentieuze halve zool.
Ge hebt twee oren gekregen en ene mond. Mss was dat wel met de reden om ze ook zo proportioneel te gebruiken
Luister naar de mensen.
Wat geeft u de missie om de verkiezingsuitslag te bekampen mss???
Ik ga die verkiezingsuitslag niet bekampen, hé, beste "Anna List".

Wie ik wél wil bekampen, zijn mijn politieke 'tegenstrevers'.

Zolang ik daarbij niet voor geweld van hun kant dien te vrezen, zal ik 'de strijd' beschaafd en vreedzaam houden (t.t.z. met argumenten & alternatieven).

Maar ik ben niet bang van 'wettige zelfverdediging'.

Waarom denkt u trouwens dat ik NIET 'naar de mensen' zou luisteren?

In mijn familie hebben er nogal wat voor het Vlaams Belang gestemd (vroeger stemden ze eerder N-VA of SP.a). Gaat u er nu écht van uit dat wij niet meer met elkaar praten?

Enkele van mijn betere vrienden stemmen ook voor het Vlaams Belang.

Wij blijven - ondanks onze vaak erg uiteenlopende politieke opvattingen - niettemin samen dingen doen die onze vriendschap verder doen groeien & bloeien.

Daarnaast heb ik ook familieleden en goede vrienden met 'linkse' tot 'zeer linkse' opvattingen.

Ook met hen komt het vaak tot intense discussies, maar dat beschouwt niemand van ons een voldoende grond om de vriendschapsbanden te verbreken.

Niettemin veroorloof ik me ook in dit geval het 'recht op wettige zelfverdediging'.

Beleefde groeten van dé 'pretentieuze halve zool' bij uitstek,

"djimi"

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 30 mei 2019 om 11:46.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 11:49   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik ga die verkiezingsuitslag niet bekampen, hé, beste "Anna List".

Wie ik wél wil bekampen, zijn mijn politieke 'tegenstrevers'.

Zolang ik daarbij niet voor geweld van hun kant dien te vrezen, zal ik 'de strijd' beschaafd en vreedzaam houden (t.t.z. met argumenten & alternatieven).

Maar ik ben niet bang van 'wettige zelfverdediging'.

Waarom denkt u trouwens dat ik NIET 'naar de mensen' zou luisteren?

In mijn familie hebben er nogal wat voor het Vlaams Belang gestemd (vroeger stemden ze eerder N-VA of SP.a). Gaat u er nu écht van uit dat wij niet meer met elkaar praten?

Enkele van mijn betere vrienden stemmen ook voor het Vlaams Belang.

Wij blijven - ondanks onze vaak erg uiteenlopende politieke opvattingen - niettemin samen dingen doen die onze vriendschap verder doen groeien & bloeien.

Daarnaast heb ik ook familieleden en goede vrienden met 'linkse' tot 'zeer linkse' opvattingen.

Ook met hen komt het vaak tot intense discussies, maar dat beschouwt niemand van ons een voldoende grond om de vriendschapsbanden te verbreken.

Niettemin veroorloof ik me ook in dit geval het 'recht op wettige zelfverdediging'.

Beleefde groeten van dé 'pretentieuze halve zool' bij uitstek,

"djimi"
Bij ons is het ongeveer ook zo !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 12:13   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Die vijanden zijn dan ook hun reden van bestaan. Schaf de rijken en moslims af en VB en PVDA mogen de boeken sluiten.
Maar dat is het geval van ELKE "mensengroep" hoor. Die bestaat enkel maar omdat er vijanden BUITEN de groep zijn. Dat is de essentie van "sociaal gedrag": kartelvorming, clanvorming, om beter samen de anderen te fnuiken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 12:17   #172
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar dat is het geval van ELKE "mensengroep" hoor. Die bestaat enkel maar omdat er vijanden BUITEN de groep zijn. Dat is de essentie van "sociaal gedrag": kartelvorming, clanvorming, om beter samen de anderen te fnuiken.
En dat is dan ook het grootste succes van de francofonie want die heeft altijd en overvloedig uitwendige vijanden rondom zich gecreëerd om het eigen volk braaf in de pas te doen lopen.

Laatst gewijzigd door marie daenen : 30 mei 2019 om 12:17.
Oud 30 mei 2019, 12:17   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar die uit het verleden waarnaar Tobback verwijst, hielpen wel mee Joden uit hun huizen te jagen en op transport te stellen naar de kampen, ze werkten mee met nazi-horden, en onderschreven hun verfoeilijke ideologie.
Het punt is dat als "die gasten van Schild en Vriend" EVEN ERG waren als die die tegen de muur gezet werden, en die gasten van S&V duidelijk NOOIT een Jood uit zijn huis hebben gejaagd, op een transport hebben gezet, en naar een kamp hebben gevoerd, het ENIGE dat dus "even erg" was, erin bestond

"hun verfoeilijke ideologie te onderschrijven".

Dat is wat ik hier dus al de ganse tijd zeg: Tobback en zijn soort zetten dus mensen tegen de muur omdat die anders dachten dan zij. Wat die mensen zouden gedaan hebben, had dus geen belang, want of je dat nu gedaan hebt of niet, volgens hem is het EVEN ERG.

Citaat:
En die van nu hebben nog geen joden verjaagd, dat klopt, maar onderschrijven wel reeds door hun memes eigenlijk de nazi-ideologie. Dat is nu juist het probleem met die ettertjes. En iedereen die dit niet inziet is stekeblind.
Ge zegt het dus zelf ook. Tobback en de soort waar gij ook lijkt toe te horen, zetten zonder problemen mensen tegen de muur omdat ze denken zoals gij vindt dat ze niet mogen denken.

Gij zijt een nazi die het niet door heeft. Niet een die verkeerde gedachten heeft, ene die echt mensen tegen de muur zet en aflapt. Omdat ze verkeerde gedachten hebben. Wat verwijt den Tobback en gij dus eigenlijk aan nazi's ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2019 om 12:20.
Oud 30 mei 2019, 12:26   #174
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frans hé.

Zoals in Frankrijk indertijd het communistisch verzet enkel maar in 1942 in actie komt als het hen duidelijk geworden is dat ze geen bondgenoten van Hitler meer zijn.

Ook later, in de Nato, er waren tijden dat men zeer ongerust was over Frankrijk, omdat die nog steeds de beste vrienden van de USSR waren.
Oud 30 mei 2019, 12:35   #175
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Bij ons is het ongeveer ook zo !
Bij mij ook... Ik zit hier af te geven op de francofonie, maar ik woon hier heel vredig en zalig midden tussen Waalse vrienden...
Oud 30 mei 2019, 12:36   #176
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht

Het toppunt is dat die pipo geen greintje schaamte kent. Zo zegt hij met een grijnzende smoel dat het ACV geen politieke partij is... Oh nee? Meer dan de helft van de CD&V mandatarissen komt uit de broedmachine van ACW/beweging.net en gaan om de haverklap overleg plegen met hun zuil over het gevoerde beleid. M.a.w. CD&V is voor een groot stuk beweging.net met een ander jasje aan. De electorale teloorgang van CD&V is daardoor ook meteen een verzwakking van de politieke macht van hun zuil. Wat mij een bijzonder genoegen doet.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 12:39   #177
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat als "die gasten van Schild en Vriend" EVEN ERG waren als die die tegen de muur gezet werden, en die gasten van S&V duidelijk NOOIT een Jood uit zijn huis hebben gejaagd, op een transport hebben gezet, en naar een kamp hebben gevoerd, het ENIGE dat dus "even erg" was, erin bestond

"hun verfoeilijke ideologie te onderschrijven".

Dat is wat ik hier dus al de ganse tijd zeg: Tobback en zijn soort zetten dus mensen tegen de muur omdat die anders dachten dan zij. Wat die mensen zouden gedaan hebben, had dus geen belang, want of je dat nu gedaan hebt of niet, volgens hem is het EVEN ERG.

Ge zegt het dus zelf ook. Tobback en de soort waar gij ook lijkt toe te horen, zetten zonder problemen mensen tegen de muur omdat ze denken zoals gij vindt dat ze niet mogen denken.

Gij zijt een nazi die het niet door heeft. Niet een die verkeerde gedachten heeft, ene die echt mensen tegen de muur zet en aflapt. Omdat ze verkeerde gedachten hebben. Wat verwijt den Tobback en gij dus eigenlijk aan nazi's ?
U verkoopt sofistenpraat. We weten ondertussen wat Hitler en zijn bende hebben aangericht. En deze mensen die nu in onze tijd dwepen met Hitler, zijn uit hetzelfde hout gesneden als deze nazi-bende. Daar moet ik toch geen tekening bij maken zeker.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2019, 12:42   #178
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U verkoopt sofistenpraat. We weten ondertussen wat Hitler en zijn bende hebben aangericht. En deze mensen die nu in onze tijd dwepen met Hitler, zijn uit hetzelfde hout gesneden als deze nazi-bende. Daar moet ik toch geen tekening bij maken zeker.
Hou toch op met die nazi-zever posts.

Seffens moeten we beginnen denken dat je de zever die je post nog zelf gelooft ook.
Oud 30 mei 2019, 12:48   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U verkoopt sofistenpraat.
Nee, ik druk U met uw neus op uw gewelddadige houding jegens andersdenkenden. En gij dacht daarmee "aan de goeie kant van de geschiedenis te zitten, naast vuurpeleton commandant Tobback" he. Blijkbaar zodanig vanzelfsprekend dat gij niet eens doorhebt dat hij het had over het afmaken van mensen met ideeen die hem niet aanstaan. Dat is blijkbaar voor jullie soort de normaalste zaak he. Stalin dacht dat ook.

Ik druk U met uw neus op uw eigen idee dat gij recht over leven en dood hebt van uw medeburger, naargelang hun gedachtengoed. Als ze verkeerd denken, hup, tegen de muur. Dan vraag ik mij dus af wat gij tegen Hitler hebt. Gij zet ze tegen de muur, hij deed het met gas. Wat is het verschil ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2019 om 12:54.
Oud 30 mei 2019, 12:56   #180
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zullen 'we' pas met zekerheid te weten komen als/wanneer het hier ooit zo'n puinhoop wordt als het in het Duitsland van na de Eerste Wereldoorlog was.

Ondertussen kunnen 'we' proberen die jonge & iets minder jonge provocateurs van wie 'we' veronderstellen dat ze met Hitler dwepen aan het verstand te brengen dat die Hitler een échte loser was, wellicht zelfs de grootste loser die de mensheid in haar geschiedenis ooit heeft gekend.

Zo héél moeilijk is dat nu ook weer niet, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be