Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2004, 15:53   #161
ElFlamencoLoco
Minister

ElFlamencoLoco's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Als wij die waanzin kunnen stoppen door mensen tegen elkaar op te zetten dan is het tegen elkaar opzetten van mensen een heel nobele doelstelling.

Indien wij nu echter niets doen en laten maar betijen, dan zal het uiteindelijke resultaat dit zijn waar veel landen ons al in zijn voorgegaan, denk maar eens aan ex-youguslavië.
Het vetgedrukte woordje is het belangrijkste uit je hele betoog.

Als Vlaanderen en Wallonië klein genoeg waren, dan kon je ze beide in een fles stoppen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 16:28   #162
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco
Inderdaad, heel veel van die cultuurschatten verhuisden a.h.w. naar het Midden-Oosten. Toen het Oost-Romeinse Rijk viel was een groot deel van de Oudgriekse litteratuur er nagenoeg vergeten en verdwenen, dit ondermeer door toedoen van een verstikkende orthodoxie vanuit christelijke milieus aldaar. Toch een heel verschil met de openheid waarvan de moslims toendertijd blijk gaven.Constantinopel viel in 1453 (of 1454).
Dat is larie.

Mag ik van eens één element uit de antieke Griekse cultuur vernemen die door de Byzantijnen was verloren maar wel door de Arabieren bewaard?

Ik ben nu wel echt HEEL benieuwd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 16:30   #163
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het middeleeuwse Griekenland had op die culturele revolutie nagenoeg geen invloed, daarvoor was het te verstard. (Waarmee ik niet wil gezegd hebben dat het Byzantijnse erfgoed waardeloos is, verre vandaar.)
Uw kennis van Byzantium beperkt zich ook wel tot het stereotiep van Gibbons, moet ik jammer genoeg vaststellen. Ondertussen is wel gebleken dat deze auteur uit de vorige eeuw het wel bij het verkeerde einde had toen hij Byzantium omschreef als een rigide, starre en repitetieve beschaving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2004, 19:13   #164
big bad wolf
Parlementslid

big bad wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef die lui fatsoenlijke huisvesting, een kans op menswaardig leven. Alleen dan neem je de fundi's de wind uit de zeilen. Maar door die lui ook nog eens hun geloof te ontnemen polariseer je nog meer, drijf je de tegenstellingen op de spits en kan het niet anders dan dat het conflict escaleert. Dat geef ik je op een briefje.
mag ik je er even op wijzen dat tijdens het koloniale tijdperk de Westerse landen massaal geïnvesteerd hebben in Afrika, India en Zuid-Oost-Azië? Toegegeven, het was veelal uit eigenbelang, maar zo goed als álle infrastructuur die er nu is dateert nog van vóór de jaren '60. Zonder de blanken die nu veelal verafschuwd worden (Ivoriaan in het nieuws een tijdje terug: "Je veux un Français pour le manger"), zaten vele van die landen nog altijd in het stenen tijdperk. Ruim 40 jaar geleden werd overal in de wereld het dekolonisatieproces ingezet: blanken werden opgejaagd als grof wild, afgeslacht, en de rest moest veelal vluchten. Maar nu beseffen ze maar al te goed dat ze de knowhow niet hebben om een land te leiden en uit te bouwen, dus schooien ze al decennialang aan diezelfde blanken waarvan ze dachten dat ze ze niet nodig hadden, berouw komt na de zonde.

als ik me niet vergis zit zowat het hele Midden-Oosten vol met kostbare olie, en wij zitten in een laagconjunctuur, waarom zouden wij dan moeten in de bres springen voor een vreemd volk van een totaal verschillende cultuur die zelf zoveel rijker is?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be