Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 juni 2019, 18:25   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Wat heeft nu het een met het ander te maken... Of waarom zou het ene een bewijs zijn van het andere...
Feit is dat die financieringswet Vlaanderen jaarlijks bakken geld kost...
Je gaat toch niet beweren dat dat in het voordeel is van Vlaanderen...
De democratische wil van een parlement, dat bestaat uit een meerderheid van vlaamse parlementairen en dat dan nog met een zeer ruime meerderheid "pro" deze wetgeving stemt zou volgens Marie negatief zijn voor Vlaanderen ? Gaan we ernstig blijven, of minstens bij de feiten, of gewoon in fantasietjes allerhande zitten grossieren ?
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 18:30   #162
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De democratische wil van een parlement, dat bestaat uit een meerderheid van vlaamse parlementairen en dat dan nog met een zeer ruime meerderheid "pro" deze wetgeving stemt zou volgens Marie negatief zijn voor Vlaanderen ? Gaan we ernstig blijven, of minstens bij de feiten, of gewoon in fantasietjes allerhande zitten grossieren ?
Hou je maar van de domme... waarom hebben die Vlamingen daar voor gestemd... Zat het vervat in een heel blok dat te nemen of te laten was en dreigde ze de Vlaamse politiekers ermee dat anders la Belgique door hun fout sterk benadeeld zou worden...
En had de hele verzamelde gesubsidieerde indoctrinatiemedia niet dagen op voorhand al de lof gesproken over wat op tafel lag zonder de Vlamingen te wijzen op de addertjes onder het gras...

Goed voor Vlaanderen; ga dat je spoken wijs maken...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 20:34   #163
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hou je maar van de domme... waarom hebben die Vlamingen daar voor gestemd... Zat het vervat in een heel blok dat te nemen of te laten was en dreigde ze de Vlaamse politiekers ermee dat anders la Belgique door hun fout sterk benadeeld zou worden...
En had de hele verzamelde gesubsidieerde indoctrinatiemedia niet dagen op voorhand al de lof gesproken over wat op tafel lag zonder de Vlamingen te wijzen op de addertjes onder het gras...

Goed voor Vlaanderen; ga dat je spoken wijs maken...
Die media zijn een blok aan het been voor Vlaanderen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 20:43   #164
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nonsens...
Waarom zou dat nonsens zijn?

Kan jij mij dan eens de financieringswetgeving uitleggen van de 2 entiteiten?
Oud 28 juni 2019, 20:49   #165
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe kan het in het voordeel zijn van het Vlaams gewest en niet van de Vlaamse gemeenschap als je weet dat voor Vlaanderen er maar twee gemeenschappen mogen bestaan???
Je wil dus zeggen dat ze Vlaanderen, tegen haar wil in weer bijkomende blaasjes hebben wijsgemaakt???
Vlaamse Gemeenschap wordt gefinancierd door federale belastingen die verdeeld worden op basis van heel wat factoren waaronder het aantal kinderen in een gemeenschap maar ook het aantal ouderen.

Vlaams Gewest wordt gefinancierd door vooral Vlaamse belastingen.
Oud 28 juni 2019, 21:09   #166
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vlaamse Gemeenschap wordt gefinancierd door federale belastingen die verdeeld worden op basis van heel wat factoren waaronder het aantal kinderen in een gemeenschap maar ook het aantal ouderen.

Vlaams Gewest wordt gefinancierd door vooral Vlaamse belastingen.
Waals Gewest wordt ook gefinancierd door vooral Vlaamse belastingen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 21:27   #167
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Waals Gewest wordt ook gefinancierd door vooral Vlaamse belastingen.

2
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 21:29   #168
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
2
3
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 21:41   #169
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Die media zijn een blok aan het been voor Vlaanderen.
Treur niet ,als het land in een politieke chaos verkeert ,
gaan de media op vakantie.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 22:03   #170
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Treur niet ,als het land in een politieke chaos verkeert ,
gaan de media op vakantie.
Die volgen enkel de politici die ook op vakantie gaan....

Zo dringend moet het hier nog niet gered worden....

De Vlamingen hebben immers nog genoeg op hunne spaarboek staan om achteraf het onland te moeten gaan redden....

Zo gaat het er hier al méér dan 40 jaar aan toe....

De grote violen uit het zuiden moeten worden gesponsord door de boeren uit het noorden opdat zij verder zouden kunnen spelen...

Zolang er hier in het noorden te rapen valt zal dit onland blijven bestaan...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 22:42   #171
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Zo,kan jij dan aantonen welke positieve effecten die er aan Vlaanderen daardoor zijn toegekomen,en welke andere entiteiten daarbij hebben bijgedragen om de financiële balans richting Vlaanderen te bestendigen ten nadele van walbanistan en het brussels gewest...
Oud 28 juni 2019, 22:42   #172
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Die volgen enkel de politici die ook op vakantie gaan....

Zo dringend moet het hier nog niet gered worden....

De Vlamingen hebben immers nog genoeg op hunne spaarboek staan om achteraf het onland te moeten gaan redden....

Zo gaat het er hier al méér dan 40 jaar aan toe....

De grote violen uit het zuiden moeten worden gesponsord door de boeren uit het noorden opdat zij verder zouden kunnen spelen...

Zolang er hier in het noorden te rapen valt zal dit onland blijven bestaan...
SUV rijdende gepensioneerden met veel vermogen op de bankrekening zijn rijpe doelwitten ja.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2019, 22:44   #173
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
SUV rijdende gepensioneerden met veel vermogen op de bankrekening zijn rijpe doelwitten ja.
Zeurende ingenieurs nét zo goed....

Mijn geluk,u moet gaan werken voor mijn pensioen én dat van mijn echtgenote te gaan betalen...

Werk ze gast....
Oud 28 juni 2019, 22:49   #174
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Zeurende ingenieurs nét zo goed....

Mijn geluk,u moet gaan werken voor mijn pensioen én dat van mijn echtgenote te gaan betalen...

Werk ze gast....
Maar ook voor heel veel walen.
Oud 28 juni 2019, 22:57   #175
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ook voor heel veel walen.
Dat is een groot probleem....

Maar het grootste is,u moet ook gaan werken voor dat veelvoud aan ambtenaren met hun dubbel pensioen,om maar niet te vergeten al die politici die,ofwel zittend zijn én betaald,of afgeschreven én nét zo goed betaald,om maar te zwijgen van de categorie die eerst vet cashen bij hun afscheid om vervolgens 75% van hun laatste wedde te trekken zonder bovengrens wat hun pensioen betreft.....

Nu ja,ik heb het boeltje 45 jaar lang gesponsord,en mijn madam gedurende 42 jaar....

Tja,wij zijn volgens u verwerpelijke babyboomers,maar wij hebben er wel voor gewerkt...
Oud 28 juni 2019, 23:05   #176
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een groot probleem....

Maar het grootste is,u moet ook gaan werken voor dat veelvoud aan ambtenaren met hun dubbel pensioen,om maar niet te vergeten al die politici die,ofwel zittend zijn én betaald,of afgeschreven én nét zo goed betaald,om maar te zwijgen van de categorie die eerst vet cashen bij hun afscheid om vervolgens 75% van hun laatste wedde te trekken zonder bovengrens wat hun pensioen betreft.....

Nu ja,ik heb het boeltje 45 jaar lang gesponsord,en mijn madam gedurende 42 jaar....

Tja,wij zijn volgens u verwerpelijke babyboomers,maar wij hebben er wel voor gewerkt...
Mijn vrouw en ik zijn niet de sukkelaars die alles financieren. Zij is ambtenaar, ikzelf ben wetenschapper. Mijn werkgever betaalt geen patronale bijdragen voor mij (vrijstelling) & dat is relevant voor mezelf want ik moet mijn eigen middelen zoeken om mijn loon te betalen & dat van mijn collegas.

En als ge dan ook nog eens kijkt naar de maximale optimalisatie van extralegale voordelen & de belastingaftrekken voor eigen woning enz....betaal ik in feite helemaal niet te veel belastingen.
Oud 28 juni 2019, 23:22   #177
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Allee , profiteurs van het systeem....

En dat ging ons babyboomers verwijten van het systeem te misbruiken...

En dan maar klagen dat het land failliet gaat...
Oud 28 juni 2019, 23:35   #178
XenApp
Parlementslid

XenApp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw en ik zijn niet de sukkelaars die alles financieren.
Als ge de netto bijdragers beschouwt als financierende sukkeleaars, ben je in se niet beter dan een doppende communist/blokker of een hangmattende eilander die van 'early access' houdt. Die denken ook zo.

Laatst gewijzigd door XenApp : 28 juni 2019 om 23:36.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2019, 04:47   #179
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoe groter de financiële nood zal zijn ,

hoe minder Vlamingen nog zullen bereid zijn

jaarlijks zo maar 16 miljard Euro af te staan aan de Franstaligen.
Zou Vlaanderen niet beter de optie nemen om 16 miljard klaar te plaatsen in plaats van naar Wallonië door te sluizen waar de gelden verdampen!

Om zo aan de Europese eis te voldoen om het schulden tekort te verkleinen, waardoor Vlaanderen als deelstaat misschien méér aanzien bij EU zou verkrijgen in plaats van gediscrimineerd te worden door de Franstaligen die ons daar slecht maken en ook daar Vlaanderen discriminerend België vertegenwoordigen!!!

De Wallonië ...de Franstaligen moeten dan maar duidelijk hun deel doen om EU te overtuigen……
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 juni 2019 om 04:49.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2019, 04:58   #180
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee , profiteurs van het systeem....

En dat ging ons babyboomers verwijten van het systeem te misbruiken...

En dan maar klagen dat het land failliet gaat...
Al de “verworvenheden” die vanaf nu aantoonbaar er voor gaan zorgen dat het onbetaalbaar blijkt te zijn >>> waren beloftes om kies vee te strikken om electoraal te winnen.

Dus geef iedereen gewoon minimaal en maximaal het levens minimum waardoor het levensminimum zeker wat opgetrokken zal kunnen worden als >>> schaf de maffia praktijk Win For Live omkoop toestanden "heden en verleden" voor "de vriendjes" gewoon af. = iedereen gelijk voor de wet!

Dan zal niemand nog moeten beweren dat zij NIET anders zijn of meer begunstigd dan de rest zijn via ja maaaaaaar…….!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 29 juni 2019 om 05:06.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be