![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U beseft blijkbaar niet hoe erg het met de verfransing van de Vlaamse Rand gesteld is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat staat in het marktreglement van Asse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaat de NVA daaraan morrelen?
![]() |
![]() |
#164 |
Banneling
|
![]() Een beetje slimme verkoper zal pogen de mensen in zo veel mogelijk talen aan te spreken. Kan hij dat niet dan zal de markt wel bepalen hoe ver die geraakt.
Eenmaal hebben ze gepoogd mij per telefoon Bordeaux-wijn te verkopen. Tussen haakjes, Gwylan en Boduo, ik woonde toen nog in Belgie. In het Frans. Heb ik die gast eventjes doen zweten en zijn tijd doen verliezen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar naar Brussel . Daar werden de "taalwetten" op zijn Belgisch gevolgd. Resultaat ,men kan er nog amper in het Nederlands terecht en dat is dan een wettelijke tweetalige hoofdstad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kom nog maar weinig in Brussel, maar mijn indruk is dat het beter wordt. De handelaars in de steden hebben het ook moeilijker. Vroeger moest je naar ‘de stad’ als je iets speciaal wou, nu koop je dat gewoon online. Dus ze doen beter hun best. Neemt niet weg uiteraard dat Brussel inderdaad verfranst is. En dus spreken er daar ook minder mensen goed Nederlands. Wat wil je daaraan doen? Er is een vrije taalkeuze en dat is goed zo.
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel dan heb ik liever geen vrije taalkeuze en geen verfransing. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik kijk uit naar het moment waar u naar de rechtbank stapt en van de rechter eist: ik wil geen vrije taalkeuze. Kunnen we nog eens lachen.
Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 19 september 2019 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alles dit is toch "geweldig", "super" en "ongelooflijk"! Of niet...............
https://www.youtube.com/watch?v=deweU579-HU |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw straalt de grootste onmacht uit die je je kan inbeelden. Ik geef die Franstalige geen ongelijk. Als ik morgen naar Japan ga wonen en iedere Japanner broebelt daar zijn beste nederlands tegen mij ....waarom zou ik daar tegen zijn ?? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2019 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel U nogmaals de vraag. Waarom praat de Vlaamse weg politie in het diepe Vlaanderen Franstaligen aan in het Frans ? Die zijn daar helemaal niet toe verplicht maar toch doen ze het .....waarom ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij doet niks van moeite voor je taal dan wat de stoere uithangen vanuit het stemhokje. Ik kom die Vlaamse broekschijters alle dagen tegen in Brussel. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2019 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het rijtje van de witte is stilaan zo lang dat hij alle overzicht verloren heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommigen(de jongere) praten het zelfs perfect en zijn waarschijnlijk in het NL naar school geweest maar ja wat moeten ze als de Vlamingen ze toch liever aanspreken in het Frans. Trouwens in Brussel hoor je nog met moeite meer Frans dan Nederlands praten. Het is echt een mix van talen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 19 september 2019 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe is dat juist geformuleerd, jouw vrije taalkeuze?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |