![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goed zo. Echter zijn er veel mensen die kinderen nemen gewoon om de massa achterna te lopen. Het is nog altijd makkelijker van te beslissen een kind te nemen dan om te beslissen er geen te nemen.
Meestal zijn het net de mensen die kiezen om bewust kinderloos te blijven die het diepst hebben nagedacht over die keuze. En daar wordt spijtig genoeg niet altijd met respect over geoordeeld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik hoor genoeg schrijnende verhalen van mijn madam. Sommigen zouden ook gewoon nooit geen kinderen (meer) mogen krijgen.
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen veranderen je bestaan voorgoed dus kun je er beter grondig over nadenken? Ik heb gewoon geluk gehad, makkelijke en nieuwsgierige kinderen die nooit lastig waren zoals ik vaak bij anderen zag gebeuren. Overal blij mee en altijd klaar voor avontuur ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou op. Straks begin ik nog aan vrouw en kinderen ![]() ![]() Even ernstig...ik heb gekozen voor een ander bestaan maar had ik kinderen gehad had ik ook wel gedaan wat nodig was. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 december 2019 om 14:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er moeite mee mij in te beelden dat andere mensen daar anders over denken dan ik hoor. Wie is er nu graag in het gezelfschap van zo een bleirend jonk ? Ge kunt niet eens rustig op een forum zeveren zonder dat het U stoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen krijgen is een prijs die ge aan uw madam moet betalen om van het gezaag af te zijn, en op dat moment denkt ge dat het minder moeite gaat vragen dan in werkelijkheid. Ge denkt "ach, ik zal haar maar haar speelgoed gunnen zekers, er zijn er zoveel die het doen, zo erg zal het wel niet zijn". Als ge het wel weet, vloekt ge natuurlijk. Maar dan zit ge er wel mee, en probeert ge er - noodgedwongen - wel het beste van te maken. Zoals met vele dingen, trouwens. En het voordeel is wel dat het ergste in 't begin is. Dat is gewoon onuitstaanbaar. Na enkele jaren begint het draaglijk te worden, en nadien is het zelfs soms plezant. Maar als ge het bilan opmaakt zegt ge toch dat het een vergissing was. Het plezante later compenseert het verschrikkelijke niet als ze klein zijn. Pas op, nu mijn kinderen die baby periode voorbij zijn, zie ik ze graag. Maar ik denk dat dat "graag zien" eerder een nadeel is. Graag zien doet lijden en zorgen hebben en zo. Het leven is stukken minder plezant als ge graag ziet. Beter van niet. Maar ge kunt niet kiezen, het is zo. Het valt over uw kop.
Laatst gewijzigd door patrickve : 10 december 2019 om 15:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is waar dat het meestal toch de vrouwen zijn die daar beginnen over zagen. Zo is het toch bij de meeste mensen (gegaan) die ik ken. Als het alleen van de mannen had afgehangen denk ik dat er toch wat minder geboortes zouden zijn ..... zo ervaar ik het toch Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 december 2019 om 15:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De moeite om een stopsel af te doen en het plezier om een pint te drinken, heeft een betere verhouding, zou ik denken ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ieder zijn keuze maar ik ben blij zonder. En hoe ouder ik word hoe beter ik me voel van die beslissing. Ik had nooit het leven kunnen leiden dat ik nu heb kunnen leiden had ik kinderen gehad. Het leventje huisje tuintje kindje heeft me nooit geboeid. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 10 december 2019 om 15:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U denkt of als een trol of als een psychopaat, maar aandacht krijg je wel met deze uitspraken, is het daar om te doen? En dan komt gij mij met een tjeverig betuttelend vingerke de les spellen! ![]() ge moet maar durven. Ge weet toch hypocrisie is? Niet? Hebben ze dat u nooit uitgelegd? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn uitspraak gaat over hoe iemand denkt, als reactie op toch wel bijzonder krasse uitspraken zoals het doden van je kinderen omdat je hen lastig vindt, inhoudelijk zie ik u daar niet op reageren, wel wordt u persoonlijk. Zullen we nu als volwassenen proberen de discussie verder te zetten? Zodra u inhoudelijk een bijdrage levert maakt u daar een begin mee. |
|
![]() |
![]() |