Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2019, 16:07   #161
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind dat een mens ook zonder papieren zou mogen blijven in het leven. Een mens is het enige levende wezen dat vanaf zijn geboorte papieren moet hebben. Zonder papieren bestaat ge niet. Ik vind dat raar
Als je wil dat we allemaal terug de bomen in kruipen heb je gelijk... Of bij elke geboorte een electronische chip inplanten, dat blijkt dan de vooruitgang te zijn...

En als je vind dat papieren niet nodig zijn dan moet je ook alle eigendommen afschaffen en je voordeur maar open laten staan zodat iedereen lekker warm naast je in bed (niet jouw bed) kan kruipen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 16:07   #162
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Dat onschuldige kind??? Hoeveel onschuldige kinderen, ouderen, armen, hulpbehoeftigen lopen er rond waar er zogezegd geen geld meer voor over blijft om ze te helpen omdat ze het geld aan deuren en vensters hebben uitgegooid voor anderen die het niet verdienden???
was dat kind niet onschuldig Marie????

en gij verwijt Xeno 'lage uitlatingen' ?

man man man, als ge denkt dat ge hier alles al gelezen hebt...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 16:07   #163
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
allez, Marie, op zo'n moment moet een professional toch zeggen 'tampis, ik blijf er nog wel wat achter rijden of zelfs ik staak de achtervolging omdat het te gevaarlijk wordt voor derden' ... maar beginnen schieten als ge weet dat er een onschuldig kind in de camionnette zit??? ... dat passeert in geen enkele normale rechtstaat zonder een straf voor die agent ze, zo'n beoordelingsfout.
En toch blijft het de fout van diegenen die met een geblindeerde camionette zich een weg door Europa aan het banen waren en ergens een verblijfplaats/onderkomen probeerden te vinden.

Dat het kindje de tocht met de dood heeft moeten bekopen is volledig de schuld van diegenen die de tocht opgezet hebben.

Het is verschrikkelijk dat het kindje zo de dood heeft moeten vinden maar het is niet het enige zo dat 'gevaren' is.

De agent treft voor mij geen schuld.

Kindje aangespoeld op strand ... de enige schuldige in dat geval is de vader die het bootje bestuurde.

Meisje (2) sterft bij achtervolging mensensmokkelaars.

De enigen die dan ook als schuldigen moeten aangewezen worden zijn de mensensmokkelaars en zij die in de bootjes kruipen om gevaarlijke tochten te ondernemen op zoek naar de 'Hoorn des overvloeds'

En wat was het vervolg van het 'verhaal?'

Ouders zijn kunnen blijven zeker?

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2019 om 16:11.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 16:08   #164
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw vingers maar neen gij.
Niks voor niks vinden veel volkeren ons viezerikken.
We zijn dan ook gezegend met aambeien als geen ander
Bijlage 111747
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt.

soit, passons, het is lichtjes off topic.
Oud 13 december 2019, 16:09   #165
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ongeldig(e) Bijlage opgegeven. Neem contact op met de beheerder als je een geldige link hebt aangeklikt.

rear spray
Oud 13 december 2019, 16:09   #166
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met een beetje geluk zit ge voor uw ganse carrière achter een warm gezellig bureeltje wat met papiertjes te rommelen. Je bent vastbenoemd een mooi loon en gratis kledij.
Ge kunt dan zelfs op heel wat uren per dag op uw telefoontje tokkelen . En als de telefoon gaat snauwt ge de mensen af en zegt ge dat ge in het Frans dat ge geen Nederlands verstaat.
En daar dienen politieagenten ook niet voor... Dus het hele systeem maakt ons alleen maar veel wijs...
Oud 13 december 2019, 16:09   #167
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ha ging het over iets anders dan ? Ja nu ge het zegt. Bon terug naar de polies.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2019, 16:09   #168
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En toch blijft het de fout van diegenen die met een geblindeerde camionette zich een weg door Europa aan het banen waren en ergens een verblijfplaats/onderkomen probeerden te vinden.

Dat het kindje de tocht met de dood heeft moeten bekopen is volledig de schuld van diegenen die de tocht opgezet hebben.

Het is verschrikkelijk dat het kindje zo de dood heeft moeten vinden maar het is niet het enige zo dat 'gevaren' is.

De agent treft voor mij geen schuld.

Kindje aangespoeld op strand ... de enige schuldige in dat geval is de vader die het bootje bestuurde.

Meisje (2) sterft bij achtervolging mensensmokkelaars.

De enigen die dan ook als schuldigen moeten aangewezen worden zijn de mensensmokkelaars en zij die in de bootjes kruipen om gevaarlijke tochten teondernemen op zoek naar de 'Hoorn des overvloeds'
we gaan geen twee verschillende zaken door elkaar haspelen.

die agent hier had niet mogen schieten. hij was helemaal niet bedreigd. hoe illegaal iedereen in die camionet ook was.

meer is er aan deze zaak niet aan.
Oud 13 december 2019, 16:10   #169
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha ging het over iets anders dan ? Ja nu ge het zegt. Bon terug naar de polies.
kakpolies!
Oud 13 december 2019, 16:11   #170
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat kind was volmaakt onschuldig maar zijn ouders niet. Illegaliteit is een strafbaar feit, en vluchtmisdrijf ook.
Oud 13 december 2019, 16:11   #171
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
marie, ik begrijp dat allemaal

en toch is dat geen reden om niet elk geval apart op zijn eigen schuld of misdrijf te beoordelen en in het wilde weg te beginnen schieten.

net om dat verschil te maken zijn die politiemensen wel opgeleid ze.
In hoeverre is dat zo, dat ze wel opgeleid zijn???
Ten andere of je voldoende bent opgeleid zul je toch alleen maar kunnen vaststellen als je werkelijk in een moeilijke situatie zit...
Oud 13 december 2019, 16:12   #172
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

die agent hier had niet mogen schieten. hij was helemaal niet bedreigd. hoe illegaal iedereen in die camionet ook was.

De agenten hadden, dacht ik, al meermaals een poging ondernomen om de camionette tot staan te brengen maar de bestuurder negeerde dat.

De camionette kan dus een gevaar betekenen voor de andere weggebruikers en misschien ook als die een stadskern/dorpskern zou genaderd hebben.

p.s.

In bepaalde VS politie afleveringen zie je dat regelmatig dat men een overtreder tot staan brengt met hem/haar desnoods uit de baan te duwen mocht het gevaar er in schuilen dat die door een stad zou kunnen razen waar kinderen en andere mensen kunnen rondlopen.

Ligt niet gemakkelijk om daar een juist oordeel over te vellen.

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2019 om 16:16.
Oud 13 december 2019, 16:12   #173
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
en dan met uw vingers de stront wegvegen?

nee dank u, doe mij maar papier en achteraf een nat doekje.
2
Oud 13 december 2019, 16:15   #174
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
De agenten hadden, dacht ik, al meermaals een poging ondernomen om de camionette tot staan te brengen maar de bestuurder negeerde dat.
in de meeste landen zijn daar terms of engagement voor hé

en wordt een achtervolging afgebroken als er derden in gevaar komen, of wordt er gewoon gevolgd zonder de druk op te bouwen...

onder bepaalde voorwaarden mag een manoever uitgevoerd worden om het voertuig klem te rijden of te laten 'spinnen' door het aan te rijden...

maar toelating tot beschieten van een voertuig dat wegrijdt, dat is er bij mijn weten NERGENS ter wereld bij.
Oud 13 december 2019, 16:17   #175
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat kind was de verantwoordelijkheid van de ouders... Ik zeg niet joepie dat kind is dood, maar ik zeg dat dat kind op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats was... En dat is geen alleenstaang geval, dat gebeurt dagelijks...
Dat kind heeft bovendien en waarschijnlijk heel weinig afgezien... als je hoort over andere gevallen...

Bovendien zie ik de dood niet als het einde en ben ik van mening dat ieder schepsel veel en veel meer zijn eigen leven bepaalt dan dat wij denken...
Oud 13 december 2019, 16:18   #176
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
in de meeste landen zijn daar terms of engagement voor hé

en wordt een achtervolging afgebroken als er derden in gevaar komen, of wordt er gewoon gevolgd zonder de druk op te bouwen...

onder bepaalde voorwaarden mag een manoever uitgevoerd worden om het voertuig klem te rijden of te laten 'spinnen' door het aan te rijden...

maar toelating tot beschieten van een voertuig dat wegrijdt, dat is er bij mijn weten NERGENS ter wereld bij.
Hangt er volgens mij nog steeds van af hoe gevaarlijk de voortrazende camionette zou kunnen zijn voor andere weggebruikers andere mensen.

De bestuurder(s) en inzittenden (illegalen) zijn de fout punt

p.s.

Citaat:
De premier bevestigde dat alle inzittenden van de bestelwagen meteen na de arrestaties het bevel hadden gekregen om het grondgebied te verlaten. De premier liet verstaan dat er binnen de rechtsstaat wel mogelijkheden waren voor de ouders om langer in ons land te blijven. Ze kunnen bijvoorbeeld het statuut van slachtoffer van mensenhandel aanvragen.
BRON

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 december 2019 om 16:22.
Oud 13 december 2019, 16:20   #177
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij was niet bedreigd??? Maar een gevaarlijke en roekeloze rijdende camionette op de openbare weg is misschien geen bedreiging???
Oud 13 december 2019, 16:21   #178
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hangt er volgens mij nog steeds van af hoe gevaarlijk de voortrazende camionette zou kunnen zijn voor andere weggebruikers andere mensen.

De bestuurder(s) en inzittenden (illegalen) zijn de fout punt
idd, wat ik erover op BBC al zag is dat de politie dan de achtervolging af breekt.

niet dat er op geschoten wordt.
Oud 13 december 2019, 16:22   #179
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Hij was niet bedreigd??? Maar een gevaarlijke en roekeloze rijdende camionette op de openbare weg is misschien geen bedreiging???
niet als ze van u weg rijdt marie.
Oud 13 december 2019, 16:23   #180
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat kind was de verantwoordelijkheid van de ouders... Ik zeg niet joepie dat kind is dood, maar ik zeg dat dat kind op het verkeerde ogenblik op de verkeerde plaats was... En dat is geen alleenstaang geval, dat gebeurt dagelijks...
Dat kind heeft bovendien en waarschijnlijk heel weinig afgezien... als je hoort over andere gevallen...

Bovendien zie ik de dood niet als het einde en ben ik van mening dat ieder schepsel veel en veel meer zijn eigen leven bepaalt dan dat wij denken...
laat in dat geval de politie er maar op los schieten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be