Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 december 2020, 15:07   #161
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Een EU maar overal andere regeltjes waar je de lokale regels kan omzeilen. Eigen volk aanzetten tot abortus maar wel hele boten vol opnemen, op hotel leggen en laten samenscholen terwijl onze jeugd boetes krijgt als ze met 1 man teveel een broodje eten in de middagpauze van school.
Niemand zet anderen aan tot abortus, wel waarborgd de wet de keuzevrijheid voor de betreffende vrouw. En haar afkomst speelt daarbij geen enkele rol. Je stapelt de drogredeneringen graag op ?

Citaat:
En dan zijn er mensen die dat verdedigen. Hallucinant.
Een meerderheid in het parlement zelfs.

Als je daar wijziging wil aan brengen, moet je zelf maar een nieuwe meerderheid proberen te vinden. Succes toegewenst.

Citaat:
Abortus is geen zelfbeschikkingsrecht, het is dat recht van de meest kwetsbare ontnemen die nog niet voor zichzelf kan spreken.
Daar zijn de emo-argumenten weer...
Wat een armoede toch.

Citaat:
Zoals het in Alabama geregeld is vind ik goed: hartslag = geen abortus.
En zoals de wetgeving bij ons is, vind ik die goed.

De wetgever ook blijkbaar.

Citaat:
Als ze onverantwoord kunnen vrijen, moeten ze maar betere voorzorgen of nazorgen nemen zonder een onschuldig leven mee te trekken.
Dat zullen die vrouwen zelf wel beslissen en geen moraalridders die hen willten betuttelen.

Citaat:
In Amerika zijn er ook vele christelijke gemeenschappen die deze moeders begeleiden en eventueel een goede adoptie-ouder regelen.
Nobody gives a shit hoe ze het daar regelen of net onmogelijk maken. Wij leven hier.

Citaat:
Hier is adoptie zo moeilijk dat ze mensenhandel in buitenland moeten steunen hun kinderwens waar te maken. Hier is een mensenleven subsidie en hoe moeilijker het proces, hoe langer ze subsidie krijgen.
Heeft niets te zien met abortus, adoptie is een ander verhaal.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 15:11   #162
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wat vind je van abortus indien met zekerheid kan worden vastgesteld dat het kind een zware verstandelijke (mentale) handicap heeft.
Wat maakt het uit wat derden daarvan denken ? Enkel de betrokken vrouw hoort hier een afweging te maken. Geen externe druk.
Oud 8 december 2020, 15:11   #163
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Niemand zet anderen aan tot abortus, wel waarborgd de wet de keuzevrijheid voor de betreffende vrouw. En haar afkomst speelt daarbij geen enkele rol. Je stapelt de drogredeneringen graag op ?

Als je daar wijziging wil aan brengen, moet je zelf maar een nieuwe meerderheid proberen te vinden. Succes toegewenst.

Wat een armoede toch.

Dat zullen die vrouwen zelf wel beslissen en geen moraalridders die hen willten betuttelen.

Nobody gives a shit hoe ze het daar regelen of net onmogelijk maken. Wij leven hier.

Zijn dat antwoorden op mijn vragen? In de toekomst ga ik zulke infantiele posten negeren. U bent daarvoor van op de hoogte gesteld bij deze.
Oud 8 december 2020, 15:30   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Leg me dan eens wetenschappelijk of rationeel uit waarom een laattijdige abortus geen moord is? Je weet wel, het kind levend uit elkaar scheuren in de baarmoeder omdat het te groot is geworden in 1 maal te doen.
Gelieve zelf even uw emoties uut te schakelen en rarioneel te benaderen.

Leven is leven. Dat tegen de wil beïndigen is moord.
Jij benadert dat semantisch zo, de wetgever heeft echter preciese criteria gebruikt om te beslissen wat wel en wat niet mag. Met begrippen als 'moord' hoort men niet te goochelen.
Oud 8 december 2020, 15:32   #165
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn dat antwoorden op mijn vragen?
Wees daar maar 100% zeker van.

Citaat:
In de toekomst ga ik zulke infantiele posten negeren.
dat is uw meest volstrekte recht

Citaat:
U bent daarvoor van op de hoogte gesteld bij deze.
Oud 8 december 2020, 15:33   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij benadert dat semantisch zo, de wetgever heeft echter preciese criteria gebruikt om te beslissen wat wel en wat niet mag. Met begrippen als 'moord' hoort men niet te goochelen.
Ik heb de “wet” beargumenteerd maar je quote daarover. Ok dan.
Oud 8 december 2020, 22:36   #167
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat maakt het uit wat derden daarvan denken ? Enkel de betrokken vrouw hoort hier een afweging te maken. Geen externe druk.
Waarom bepaalt de overheid dan wel in welke periode abortus legaal is en vanaf wanneer niet? Dat lijkt me toch heel sterke externe druk...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2020, 23:19   #168
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Wat ik me ook afvraag. Wat is de eed van Hippocrates waard als men regelmatig geaborteerde kinderen te sterven legt die in de couveuse zouden overleven? Mogen we dat tenminste als moord klasseren?

En aan degene die hun kinderen in de ogen kunnen kijken:
Stel u voor u belandde in een hopeloze situatie waar de wereld u abortus als oplossing aanleert, had u dan niet liever dat er mensen strijden voor meer middelen zodat u los van uw situatie dat kind kon behouden?

Als we dan toch weigeren argumentatie over wetenschap en wet te benaderen, werkt deze emotie misschien wel.

Laatst gewijzigd door CUFI : 8 december 2020 om 23:27.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 11:10   #169
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat een armoede toch.

Goed zo!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 11:13   #170
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waarom bepaalt de overheid dan wel in welke periode abortus legaal is en vanaf wanneer niet? Dat lijkt me toch heel sterke externe druk...
Nee hoor. Vrouwen zijn redelijke wezens, wij begrijpen dat abortus afhankelijk is van de periode waarin dit veilig kan worden uitgevoerd.
Vreemd dat u daar druk van maakt, vooral omdat u absoluut tegen abortus bent en dus geen enkele termijn aanvaardbaar vindt.
Oud 9 december 2020, 11:20   #171
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat ik me ook afvraag. Wat is de eed van Hippocrates waard als men regelmatig geaborteerde kinderen te sterven legt die in de couveuse zouden overleven? Mogen we dat tenminste als moord klasseren?

En aan degene die hun kinderen in de ogen kunnen kijken:
Stel u voor u belandde in een hopeloze situatie waar de wereld u abortus als oplossing aanleert, had u dan niet liever dat er mensen strijden voor meer middelen zodat u los van uw situatie dat kind kon behouden?

Als we dan toch weigeren argumentatie over wetenschap en wet te benaderen, werkt deze emotie misschien wel.
Amai de emotoer !
Een foetus, is maar levensvatbaar buiten de baarmoeder vanaf ongeveer 6 maand. Dus uw betoog over " regelmatig geaborteerde kinderen" slaat weer nergens op.
En dan weer die emotoer.. de wereld leert helemaal geen abortus aan, en wanneer een moeder haar kind wil houden wordt er ondersteuning geboden op allerlei manieren. Wel bizar dat u, uw inspanningen om abortus te verbieden en onmogelijk te maken, probeert te verkopen als strijd voor moeder en kind!
Argumentatie over wetenschap en wet? Niet van u gelezen, wel veel emotioneel gedoe!
Oud 9 december 2020, 11:21   #172
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Amai de emotoer !
Een foetus, is maar levensvatbaar buiten de baarmoeder vanaf ongeveer 6 maand. Dus uw betoog over " regelmatig geaborteerde kinderen" slaat weer nergens op.
En dan weer die emotoer.. de wereld leert helemaal geen abortus aan, en wanneer een moeder haar kind wil houden wordt er ondersteuning geboden op allerlei manieren. Wel bizar dat u, uw inspanningen om abortus te verbieden en onmogelijk te maken, probeert te verkopen als strijd voor moeder en kind!
Argumentatie over wetenschap en wet? Niet van u gelezen, wel veel emotioneel gedoe!
Vorige pagina
Oud 9 december 2020, 11:22   #173
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard wet

Citaat:
Dus als weldra genoeg mensen sharia invoeren, de vrouw minderwaardig achtten en haar stenigen voor overspel; vindt u dat best ok?
.
Citaat:
Ik zei u al dat in die logica de holocaust ook geen moord was. Want de wet achtte ze niet als volwaardige mensen. Of wat van sociaal Darwinisme en de aboriginals? Ook geen moord want geen mensen?
Mijn vragen blijven open en dan kan je u verschuilen achter een wet of wetenschappelijke consensus raadplegen. Beide lopen niet altijd synchroon.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 11:29.
Oud 9 december 2020, 11:23   #174
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard moord via wetenschap en niet de wet

Citaat:
Probeer eens even niet naar mij te wijzen of subjectief te zijn en raadpleeg de wetenschappelijke consensus rond leven en dood.
Vertel me van daaruit hoe een foetus uit elkaar rukken in de baarmoeder geen moord is? Omdat het legaal is vind ik toch erger dan gelovig zijn, maar dat is al evens subjectief dan uw gepraat daarover. Moord is echter moord want het kind krijgt geen zelfbeschikkingsrecht. Zelfbeschikkingsrecht is niet voor de vrouw alleen op te eisen maar voor alle menselijke leven.
Oud 9 december 2020, 11:29   #175
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat ik me ook afvraag. Wat is de eed van Hippocrates waard als men regelmatig geaborteerde kinderen te sterven legt die in de couveuse zouden overleven?
12 weken si kansloos in een couveuse

Citaat:
Mogen we dat tenminste als moord klasseren?
neen

Citaat:
moest ik verkracht zijn zou ik het niet zien zitten om 9 maand met da resultaat rond te lopen.
dan wil ik er van af, zo rap mogelijk .
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2020, 11:34   #176
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
12 weken si kansloos in een couveuse

neen

moest ik verkracht zijn zou ik het niet zien zitten om 9 maand met da resultaat rond te lopen.
dan wil ik er van af, zo rap mogelijk .
En 18 weken? Ik zag al baby's in couveuse van 19 weken en het overleven. In die film die ik postte zie je ook een kind van de 2e trimister bewegen in de vruchtzak na abortus. Ze laten dat gewoon sterven door verwaarlozing.
Als je verkracht wordt kan je een morning after pill nemen of anders hopelijk geen maanden wachten met een abortus.

Fijn te lezen dat u ook zo denkt

Wat was er mis met de termijn van 12 weken?

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 11:35.
Oud 9 december 2020, 11:41   #177
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zag al baby's in couveuse van 19 weken en het overleven.
mja, wat een onzin

Citaat:
Wat was er mis met de termijn van 12 weken?
er zijn belangrijkere zaken dan dit, daarin hebt ge gelijk
wa dente van Polen die onlangs abortus bijna verboden hebben? die hebben ook neits beters te doen blijkbaar
Oud 9 december 2020, 11:49   #178
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mja, wat een onzin

er zijn belangrijkere zaken dan dit, daarin hebt ge gelijk
wa dente van Polen die onlangs abortus bijna verboden hebben? die hebben ook neits beters te doen blijkbaar
Citaat:
One baby born 19 weeks premature just celebrated her first birthday. Due to the fact she was born so premature, Ellie's chances of survival were only 6%,
19 weken https://www.babygaga.com/baby-born-1...re-1-year-old/
Maar google ik “youngest premature” kom ik op 21 weken.

Wat is er mis met landen die (toekomstige) burgers verdedigen die dat nog niet voor zichzelf kunnen doen?

Wat ik een erg argument vind is “het is zo wettelijk bepaald” maar er zijn wel meer wetten geweest die moord rechtvaardigden. Zie voorbeeld sociaal Darwinisme en sharia.
Oud 9 december 2020, 12:12   #179
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met landen die (toekomstige) burgers verdedigen die dat nog niet voor zichzelf kunnen doen?
beschouw jij en morning after pil als moord?
beschouw jij aftrekken en uw zaad in een sok dumpen als moord?

waarom wel/niet
Oud 9 december 2020, 12:17   #180
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
beschouw jij en morning after pil als moord?
beschouw jij aftrekken en uw zaad in een sok dumpen als moord?

waarom wel/niet
Oei dat vind ik wel een moeilijke vraag. Zaadlozing is onoverkomelijk, een zwangerschap kan je perfect voorkomen.
Een morning after pill werkt zodanig dat het eitje zich niet kan nestelen. Als we dat gaan tegenhouden bij bijvoorbeeld verkrachting zal later een veel ergere ingreep moeten plaatsnemen.

Ik vind ook niet dat we abortus moeten verbieden, het is niet zwart wit. Maar een termijn van 18 weken is voorbij alle reden. Het hoeft toch echt geen maanden aan te slepen? In de meeste gevallen pleegt een moeder abortus omdat ze radeloos is en denkt niet voor het kind te kunnen zorgen. Ik plaatste daar een inzicht op maar kreeg amper reactie op terug van de “tegenpartij”.

Een zaadlozing zonder bevruchting is dus geen moord, al acht ik een spermacel als levende cellen.

Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 12:24.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be