![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als je daar wijziging wil aan brengen, moet je zelf maar een nieuwe meerderheid proberen te vinden. Succes toegewenst. Citaat:
Wat een armoede toch. Citaat:
De wetgever ook blijkbaar. ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat maakt het uit wat derden daarvan denken ? Enkel de betrokken vrouw hoort hier een afweging te maken. Geen externe druk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wees daar maar 100% zeker van.
Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de “wet” beargumenteerd maar je quote daarover. Ok dan.
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom bepaalt de overheid dan wel in welke periode abortus legaal is en vanaf wanneer niet? Dat lijkt me toch heel sterke externe druk...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ik me ook afvraag. Wat is de eed van Hippocrates waard als men regelmatig geaborteerde kinderen te sterven legt die in de couveuse zouden overleven? Mogen we dat tenminste als moord klasseren?
En aan degene die hun kinderen in de ogen kunnen kijken: Stel u voor u belandde in een hopeloze situatie waar de wereld u abortus als oplossing aanleert, had u dan niet liever dat er mensen strijden voor meer middelen zodat u los van uw situatie dat kind kon behouden? Als we dan toch weigeren argumentatie over wetenschap en wet te benaderen, werkt deze emotie misschien wel.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 8 december 2020 om 23:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vreemd dat u daar druk van maakt, vooral omdat u absoluut tegen abortus bent en dus geen enkele termijn aanvaardbaar vindt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een foetus, is maar levensvatbaar buiten de baarmoeder vanaf ongeveer 6 maand. Dus uw betoog over " regelmatig geaborteerde kinderen" slaat weer nergens op. En dan weer die emotoer.. de wereld leert helemaal geen abortus aan, en wanneer een moeder haar kind wil houden wordt er ondersteuning geboden op allerlei manieren. Wel bizar dat u, uw inspanningen om abortus te verbieden en onmogelijk te maken, probeert te verkopen als strijd voor moeder en kind! ![]() Argumentatie over wetenschap en wet? Niet van u gelezen, wel veel emotioneel gedoe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#173 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 11:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#175 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
dan wil ik er van af, zo rap mogelijk . |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je verkracht wordt kan je een morning after pill nemen of anders hopelijk geen maanden wachten met een abortus. Fijn te lezen dat u ook zo denkt Wat was er mis met de termijn van 12 weken?
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 11:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
er zijn belangrijkere zaken dan dit, daarin hebt ge gelijk wa dente van Polen die onlangs abortus bijna verboden hebben? die hebben ook neits beters te doen blijkbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar google ik “youngest premature” kom ik op 21 weken. Wat is er mis met landen die (toekomstige) burgers verdedigen die dat nog niet voor zichzelf kunnen doen? Wat ik een erg argument vind is “het is zo wettelijk bepaald” maar er zijn wel meer wetten geweest die moord rechtvaardigden. Zie voorbeeld sociaal Darwinisme en sharia.
![]() |
![]() |
#179 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een morning after pill werkt zodanig dat het eitje zich niet kan nestelen. Als we dat gaan tegenhouden bij bijvoorbeeld verkrachting zal later een veel ergere ingreep moeten plaatsnemen. Ik vind ook niet dat we abortus moeten verbieden, het is niet zwart wit. Maar een termijn van 18 weken is voorbij alle reden. Het hoeft toch echt geen maanden aan te slepen? In de meeste gevallen pleegt een moeder abortus omdat ze radeloos is en denkt niet voor het kind te kunnen zorgen. Ik plaatste daar een inzicht op maar kreeg amper reactie op terug van de “tegenpartij”. Een zaadlozing zonder bevruchting is dus geen moord, al acht ik een spermacel als levende cellen.
The narrative changes over time. Laatst gewijzigd door CUFI : 9 december 2020 om 12:24. |
|
![]() |
![]() |