![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bart was gisteren op ter zake.
Het verhaal is niet zo zwart wit zoals de media laat uitschijnen. Ik nodig iedereen uit om eens even de tijd te nemen om er naar te kijken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
China een land met meer dan 1.400.000.000 inwoners heeft met 3345doden minder doden en besmettingen dan Franrijk met 14986 coronadoden op slechts 76.000.000 inwoners. Het virus kan zonder hulp geen 200 meter overbruggen, laat staan 200 km. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als 1 man stil staat of zit, dan is dat geen probleem, maar als door de aantrekkingskracht van de plaats (het park, die bank in het park, die gazon in het park) er zoveel individuen op afkomen - die elk hun individueel recht hebben om even stil te blijven staan ), dan ontstaat een ongewenste toestand. Dus moet het individu even plooien. Even onderdanig zijn. 't Is voor de goede zaak.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat was een logische keuze en mits quarantaine is daar in principe niks mee Maar zeg eens wat is er misgelopen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ik heb ook van in het begin gesteld dat er een wettelijk probleem was. Al die uitleg van dokters en virologen op een website, heeft geen juridische wetskracht. Alleen het M.B. telt. Ik heb het zelfs geknipt en geplakt op het forum, als ik me goed herinner. De Wever zei ook: brave burgers gaan die illegale gasboete betalen, en de minder brave burgers (die aan alles hun gat vegen) gaan er mee wegkomen omdat de regering slordig juridisch werk aflevert.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De belangrijkste reden waarom de prijs van de olie zo gekelderd is, is net dat China volledig stil viel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vervolgens niet vergeten dat ge in China zit met een dictatoriaal systeem en de maatregelen compleet van een ander slag waren. En ze hebben daar 12 steden volledig geïsoleerd ...ik zie dat hier niet haalbaar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
|
![]() Citaat:
Moest die volgens u daar maar maandenlang op hotel blijven zitten op honderden kilometer van WuHan? Terwijl de crèche van de 2 kinderen gesloten was wegens corona. En de partner fulltime van huis uit moet werken. En de grootouders vanwege corona niet mogen babysitten. Dat is allemaal rap geschreven dat ze daar maar moeten blijven. In de praktijk is dat voor velen een ander veel moeilijker verhaal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voorbeeld: Een lokaal bestuur is van plan ergens een windmolen te plaatsen. Ze bepalen dat op datum 'x' In China staat die windmolen daar op datum van x + (hooguit) 30 dagen. Bij ons staat die windmolen er misschien nooit; en als we al geluk hebben dan staat hij er uiteindelijk na drie jaar. Aldus, nadat tig burgers (al dan niet in groep) protest hebben kunnen (mogen!) aantekenen en evenveel rechters hun licht over de zaak hebben laten schijnen. Ook in China, ... wie het toch zou wagen om protest aan te tekenen, wordt (om het met een lichte overdrijving te stellen) de dag erna met een busje 'opgehaald' en ziet men nooit meer terug. Dát is waarom China wel kan, wat wij absoluut niet kunnen.
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf een alleenstaande vader, heb mijn 4 kinderen alleen groot gebracht, moest ondertussen ook gaan werken, kon niet terugvallen op mijn ouders, die waren al overleden voor de geboorte van de jongste. Kon geen gebruik maken van een créche, want ze waar daar al te oud voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
|
![]() Citaat:
Ter info: mijn kleinzoontje werd niet getest op corona. Alhoewel alle tekenen er op wezen dat hij daarvan ziek was. Dat lijkt mij veel gevaarlijker voor de bevolking dan een onbesmet persoon uit het buitenland naar België laten komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar er is altijd een probleem geweest met die gasboetes ...en nog steeds. Bots (zet buiten spel) compleet met klassieke strafrecht en het ontbreekt aan neutraliteit, vaak vaag te interpreteren regels, noch is klassiek aanvechtbaar...dat moet al via een advocaat of zo En vergeet niet dat onze burgervader daar vurig voorstander van was. Dus op wat slaat die zijn uitleg in feite ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie die mensen hun gasboete al aanvechten bij de politierechtbank. "Bart De Wever heeft gezegd dat gasboets illegaal zijn en dat ik als minder brave burger er mee weg kom!". De voorzitter van 's lands grootste partij en burgemeester van Antwerpen roept op om een "minder brave burger" te zijn. Hij zou beter zijn trap wat minder grondig boenen zodat zijn vrouw er niet over uitglijdt ! Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 april 2020 om 08:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Normaliter, zover men toen, wist was dat voldoende Ge maakt ( in dat perspectief dus) minder kans van zo'n persoon uiteindelijk na 3 weken vrij te maken dan een willekeurig andere persoon die ergens anders op reis was geweest en niet in quarantaine werd geplaatst. En ondertussen is het allemaal vijgen na Pasen gebleken ...'t zat hier al binnen begin januari misschien sneller |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |