Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 april 2020, 06:25   #161
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Slaat die 'hahahahaha' op 't feit dat de slager achter den hoek wist te vertellen gehoord te hebben van de kuisvrouw aldaar dat daar niks van aan was ?
Ik heb het nieuws een klein beetje gevolgd hoor.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:29   #162
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bart was gisteren op ter zake.

Het verhaal is niet zo zwart wit zoals de media laat uitschijnen.
Ik nodig iedereen uit om eens even de tijd te nemen om er naar te kijken.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:32   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Juist.
En een virus dat van duizenden km verder komt uit China kan geen 200 km verder overbruggen naar een andere regio.
Toch eens uitleggen waarom China er in slaagt de ziekte te beperken tot 1 stad en de rest van het land er geen economische hinder van heeft ondervonden, terwijl de westerse wereld zijn economie, zijn gezondheidszorg, zijn sociaal leven volledig plat ligt.
China een land met meer dan 1.400.000.000 inwoners heeft met 3345doden minder doden en besmettingen dan Franrijk met 14986 coronadoden op slechts 76.000.000 inwoners.

Het virus kan zonder hulp geen 200 meter overbruggen, laat staan 200 km.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:53   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wat ne zever allemaal.
Wat is er verkeerd aan als ik even stilsta?
En mag ik dan stilstaan als ik de weg moet oversteken en er komt een auto aan?

Met andere woorden: "Wat is het gevaar als ik even stilsta of even uitrust op een bankje, als ik daarbij afstand neem van andere personenen?
Voor de 1000ste keer:
als 1 man stil staat of zit, dan is dat geen probleem,
maar als door de aantrekkingskracht van de plaats (het park, die bank in het park, die gazon in het park) er zoveel individuen op afkomen - die elk hun individueel recht hebben om even stil te blijven staan ),
dan ontstaat een ongewenste toestand.

Dus moet het individu even plooien. Even onderdanig zijn. 't Is voor de goede zaak.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 06:54   #165
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Volgens Van Ranst zijn het de vakantiegangers die hij eerst naar Italie liet gaan die het virus bij hun terugkeer massaal hier binnen brachten.
Citaat:
Wie van plan is om in de krokusvakantie naar Italië te trekken, mag dat gerust doen, zegt Van Ranst. "Ik zou niet thuisblijven", zegt hij resoluut. "Denk wel aan goede handhygiëne en probeer veel mensenmassa's te vermijden. Al is dat niet evident in bijvoorbeeld skigebieden bij de après-ski."
De meesten vergeten in dit verband wel de helft van zijn woorden weer te geven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 07:05   #166
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het nieuws een klein beetje gevolgd hoor.
ja en ? bevestigen die het verhaal van de kuisvrouw ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 07:07   #167
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan vrij normaal klinken.
Het gezond boerenverstand zegt dat je zoiets niet moet doen.
Die mensen zijn daar om de één of andere reden en zouden best daar blijven.
Er waren er zelfs bij die daar een vaste verblijfplaats hadden.
Niks te maken met boerenverstand of niet.
Dat was een logische keuze en mits quarantaine is daar in principe niks mee

Maar zeg eens wat is er misgelopen ?
Oud 14 april 2020, 07:10   #168
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart was gisteren op ter zake.

Het verhaal is niet zo zwart wit zoals de media laat uitschijnen.
Ik nodig iedereen uit om eens even de tijd te nemen om er naar te kijken.
Klopt.
En ik heb ook van in het begin gesteld dat er een wettelijk probleem was. Al die uitleg van dokters en virologen op een website, heeft geen juridische wetskracht.
Alleen het M.B. telt. Ik heb het zelfs geknipt en geplakt op het forum, als ik me goed herinner.

De Wever zei ook: brave burgers gaan die illegale gasboete betalen, en de minder brave burgers (die aan alles hun gat vegen) gaan er mee wegkomen omdat de regering slordig juridisch werk aflevert.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 14 april 2020, 07:15   #169
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Toch eens uitleggen waarom China er in slaagt de ziekte te beperken tot 1 stad en de rest van het land er geen economische hinder van heeft ondervonden, terwijl de westerse wereld zijn economie, zijn gezondheidszorg, zijn sociaal leven volledig plat ligt.
China een land met meer dan 1.400.000.000 inwoners heeft met 3345doden minder doden en besmettingen dan Franrijk met 14986 coronadoden op slechts 76.000.000 inwoners.

Geen economische hinder?
De belangrijkste reden waarom de prijs van de olie zo gekelderd is, is net dat China volledig stil viel.

Oud 14 april 2020, 07:21   #170
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Neem het eerst met een kruiwagen zout
Vervolgens niet vergeten dat ge in China zit met een dictatoriaal systeem en de maatregelen compleet van een ander slag waren.
En ze hebben daar 12 steden volledig geïsoleerd ...ik zie dat hier niet haalbaar
Oud 14 april 2020, 07:28   #171
pajoske

Standaard

Citaat:
Kan vrij normaal klinken.
Het gezond boerenverstand zegt dat je zoiets niet moet doen.
Die mensen zijn daar om de één of andere reden en zouden best daar blijven.
Er waren er zelfs bij die daar een vaste verblijfplaats hadden.
Stel dat de werkreis (2/3 weken) van een van mijn kinderen in januari naar China niet uitgesteld was (uitstel had niks met corona te maken).

Moest die volgens u daar maar maandenlang op hotel blijven zitten op honderden kilometer van WuHan? Terwijl de crèche van de 2 kinderen gesloten was wegens corona. En de partner fulltime van huis uit moet werken. En de grootouders vanwege corona niet mogen babysitten.

Dat is allemaal rap geschreven dat ze daar maar moeten blijven. In de praktijk is dat voor velen een ander veel moeilijker verhaal.
Oud 14 april 2020, 07:32   #172
Travis Bickle
Minister-President

Travis Bickle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neem het eerst met een kruiwagen zout
Vervolgens niet vergeten dat ge in China zit met een dictatoriaal systeem en de maatregelen compleet van een ander slag waren.
En ze hebben daar 12 steden volledig geïsoleerd ...ik zie dat hier niet haalbaar
Klopt. Het soort regime is daar een niet te onderschatten factor.

Voorbeeld:
Een lokaal bestuur is van plan ergens een windmolen te plaatsen. Ze bepalen dat op datum 'x'

In China staat die windmolen daar op datum van x + (hooguit) 30 dagen.

Bij ons staat die windmolen er misschien nooit; en als we al geluk hebben dan staat hij er uiteindelijk na drie jaar. Aldus, nadat tig burgers (al dan niet in groep) protest hebben kunnen (mogen!) aantekenen en evenveel rechters hun licht over de zaak hebben laten schijnen.

Ook in China, ... wie het toch zou wagen om protest aan te tekenen, wordt (om het met een lichte overdrijving te stellen) de dag erna met een busje 'opgehaald' en ziet men nooit meer terug.

Dát is waarom China wel kan, wat wij absoluut niet kunnen.

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 07:49   #173
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Stel dat de werkreis (2/3 weken) van een van mijn kinderen in januari naar China niet uitgesteld was (uitstel had niks met corona te maken).

Moest die volgens u daar maar maandenlang op hotel blijven zitten op honderden kilometer van WuHan? Terwijl de crèche van de 2 kinderen gesloten was wegens corona. En de partner fulltime van huis uit moet werken. En de grootouders vanwege corona niet mogen babysitten.

Dat is allemaal rap geschreven dat ze daar maar moeten blijven. In de praktijk is dat voor velen een ander veel moeilijker verhaal.
Je laat hier het persoonlijk belang van 4 mensen voor gaan op het leven van 1000 mensen.
Ik ben zelf een alleenstaande vader, heb mijn 4 kinderen alleen groot gebracht, moest ondertussen ook gaan werken, kon niet terugvallen op mijn ouders, die waren al overleden voor de geboorte van de jongste. Kon geen gebruik maken van een créche, want ze waar daar al te oud voor.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 08:19   #174
pajoske

Standaard

Citaat:
Je laat hier het persoonlijk belang van 4 mensen voor gaan op het leven van 1000 mensen.
Ik ben zelf een alleenstaande vader, heb mijn 4 kinderen alleen groot gebracht, moest ondertussen ook gaan werken, kon niet terugvallen op mijn ouders, die waren al overleden voor de geboorte van de jongste. Kon geen gebruik maken van een créche, want ze waar daar al te oud voor.
Neen. Want het gaat om een onbesmet persoon. Voor alle zekerheid kon men die persoon nog altijd enkel weken in quarantaine plaatsen.

Ter info: mijn kleinzoontje werd niet getest op corona. Alhoewel alle tekenen er op wezen dat hij daarvan ziek was. Dat lijkt mij veel gevaarlijker voor de bevolking dan een onbesmet persoon uit het buitenland naar België laten komen.
Oud 14 april 2020, 08:31   #175
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt.
En ik heb ook van in het begin gesteld dat er een wettelijk probleem was. Al die uitleg van dokters en virologen op een website, heeft geen juridische wetskracht.
Alleen het M.B. telt. Ik heb het zelfs geknipt en geplakt op het forum, als ik me goed herinner.

De Wever zei ook: brave burgers gaan die illegale gasboete betalen, en de minder brave burgers (die aan alles hun gat vegen) gaan er mee wegkomen omdat de regering slordig juridisch werk aflevert.
ja klopt, Schoof...ditmaal is dat erg uitgesproken en op de keper

Maar er is altijd een probleem geweest met die gasboetes ...en nog steeds.
Bots (zet buiten spel) compleet met klassieke strafrecht en het ontbreekt aan neutraliteit, vaak vaag te interpreteren regels, noch is klassiek aanvechtbaar...dat moet al via een advocaat of zo

En vergeet niet dat onze burgervader daar vurig voorstander van was.
Dus op wat slaat die zijn uitleg in feite ?
Oud 14 april 2020, 08:38   #176
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Klopt.

Wie begrijpt Bart De Wever nog ? Roept hij nu echt op tot inciviek gedrag als je een gasboete krijgt ? Zo werkt hij toestanden in de hand zoals die prof in de Ugent die zijn identiteitskaart pas toont aan de politie als er een bijzonder interventieteam wordt opgeroepen.

Ik zie die mensen hun gasboete al aanvechten bij de politierechtbank. "Bart De Wever heeft gezegd dat gasboets illegaal zijn en dat ik als minder brave burger er mee weg kom!".

De voorzitter van 's lands grootste partij en burgemeester van Antwerpen roept op om een "minder brave burger" te zijn. Hij zou beter zijn trap wat minder grondig boenen zodat zijn vrouw er niet over uitglijdt !

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 14 april 2020 om 08:41.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 08:39   #177
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zaten 2 weken ( tenzij anders zou blijken...ik wacht nog steeds op die poster ) in quarantaine en dan nog een week thuis
Normaliter, zover men toen, wist was dat voldoende
Ge maakt ( in dat perspectief dus) minder kans van zo'n persoon uiteindelijk na 3 weken vrij te maken dan een willekeurig andere persoon die ergens anders op reis was geweest en niet in quarantaine werd geplaatst.

En ondertussen is het allemaal vijgen na Pasen gebleken ...'t zat hier al binnen begin januari misschien sneller
Oud 14 april 2020, 09:12   #178
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zaten 2 weken ( tenzij anders zou blijken...ik wacht nog steeds op die poster ) in quarantaine en dan nog een week thuis
Normaliter, zover men toen, wist was dat voldoende
Ge maakt ( in dat perspectief dus) minder kans van zo'n persoon uiteindelijk na 3 weken vrij te maken dan een willekeurig andere persoon die ergens anders op reis was geweest en niet in quarantaine werd geplaatst.

En ondertussen is het allemaal vijgen na Pasen gebleken ...'t zat hier al binnen begin januari misschien sneller
Het was hier al in december, in een ziekenhuis in Halle.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2020, 09:20   #179
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
ah nog beter
Wist ik niet

Ik baseerde me op die simulatie die enkel bekende paden uittekent ...en dan kom ik ergens op 5 jan, dacht ik
Oud 14 april 2020, 09:21   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
?

In december wisten we zelfs niet dat dat virus bestond...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be