Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Politieke uitspraken prins Filip
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Politieke uitspraken prins Filip Hier en enkel hier kunnen alle onderwerpen terecht i.v.m. de politieke uitspraken van prins Filip in het weekblad Story.

Discussietools
Oud 2 december 2004, 17:40   #161
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pas nu hebben mensen hun ogen geopend voor de separatisten die dit land naar de knoppen willen helpen.
Nog zo ene blijkbaar. Van de mensen die ik ken trekt de ene helft zich geen bal aan van wat diene kwast zegt, de andere helft trekt het zich wel aan, in negatieve zin.

Maar Sire, maak u vooral geen zorgen er zijn nog belgskes.
Pelgrim is offline  
Oud 2 december 2004, 17:53   #162
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Nog zo ene blijkbaar. Van de mensen die ik ken trekt de ene helft zich geen bal aan van wat diene kwast zegt, de andere helft trekt het zich wel aan, in negatieve zin.

Maar Sire, maak u vooral geen zorgen er zijn nog belgskes.
U houdt zich op met de verkeerde mensen.
Oud 2 december 2004, 17:54   #163
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gauss
Er is trouwens een onderscheid tussen een oorzaak en een aanleiding. Diplomatieke rellen zijn hooguit aanleidingen tot oorlog en geen oorzaken. Oorzaken liggen altijd dieper. Er zijn momenteel geen dieperliggende problemen tussen de europese staten die een oorlog kunnen veroorzaken. Bijgebolg vind ik het onverdedigbaar dat een oorlog die ons land kan treffen als een reeële mogelijkheid te beschouwen.
Laten we hopen.
Oud 2 december 2004, 18:02   #164
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
U houdt zich op met de verkeerde mensen.
Gelukkig hebben we dictator Yann nog om ons te vertellen wie "goede Belgen" en wie "verkeerde mensen" zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 18:09   #165
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Gelukkig hebben we dictator Yann nog om ons te vertellen wie "goede Belgen" en wie "verkeerde mensen" zijn.
Ja wat wil je! Ikzelf heb in mijn familie- kennissen- en vriendenkring verdeelde reacties gehoord. De ene vindt het niet kunnen, de andere weer wel. Hetgeen wat ik ervaren heb is de weerspiegeling van de algemene publieke opinie. Als iedereen in uw omgeving hetzelfde denkt, dan heb je ofwel een zeer eentonige kennissenkring, ofwel gewoon geen vrienden...
Oud 2 december 2004, 18:13   #166
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja wat wil je! Ikzelf heb in mijn familie- kennissen- en vriendenkring verdeelde reacties gehoord. De ene vindt het niet kunnen, de andere weer wel. Hetgeen wat ik ervaren heb is de weerspiegeling van de algemene publieke opinie. Als iedereen in uw omgeving hetzelfde denkt, dan heb je ofwel een zeer eentonige kennissenkring, ofwel gewoon geen vrienden...
Uiteraard, want jouw kennissenkring is diegene die representatief is voor de samenleving. Ongetwijfeld heb je dat te danken aan je gematigdheid en innemende persoonlijkheid.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 18:16   #167
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard, want jouw kennissenkring is diegene die representatief is voor de samenleving. Ongetwijfeld heb je dat te danken aan je gematigdheid en innemende persoonlijkheid.
Neem daar dan maar eens een voorbeeld aan.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 2 december 2004, 18:20   #168
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat hetgeen ik in mijn kringen ervaar, representatief is voor de publieke opinie zoals ik die op het VRTforum gelezen heb, op het nieuws gehoord heb...
Oud 2 december 2004, 18:23   #169
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Neem daar dan maar eens een voorbeeld aan.
Bedankt voor de raad, torenhoog ego.
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 18:24   #170
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat hetgeen ik in mijn kringen ervaar, representatief is voor de publieke opinie zoals ik die op het VRTforum gelezen heb, op het nieuws gehoord heb...
Ok.
Distel is offline  
Oud 2 december 2004, 19:40   #171
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Na een harde dag werk is het altijd weer goed lachen met Yann, hij kan met alle stand-up comedians wedijveren

sterven voor de koning

Oorlog tussen europese lidstaten
Vlaamse Beweging uitroeien (eigenlijk niet om te lachen als er iemand zoiets zegt)

Hallo, wordt eens wakker, belgië als unitaire staat, dat geloof je toch zelf niet?
belgië hangt met haken en ogen aan mekaar, en daar zal prins filip niet meer veel aan kunnen doen.
Integendeel, hij helpt ons, laat ons hem danken

un saludo

Laatst gewijzigd door Miguelito : 2 december 2004 om 19:48.
Miguelito is offline  
Oud 2 december 2004, 19:55   #172
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Zeg ik heb hier een vraag: stel nu voor dat ik plots gek ben en ik wil Belgicist worden. Moet ik dan ook monarchist worden?
jOOSt is offline  
Oud 2 december 2004, 19:57   #173
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito
Na een harde dag werk is het altijd weer goed lachen met Yann, hij kan met alle stand-up comedians wedijveren

sterven voor de koning

Oorlog tussen europese lidstaten
Vlaamse Beweging uitroeien (eigenlijk niet om te lachen als er iemand zoiets zegt)

Hallo, wordt eens wakker, belgië als unitaire staat, dat geloof je toch zelf niet?
belgië hangt met haken en ogen aan mekaar, en daar zal prins filip niet meer veel aan kunnen doen.
Integendeel, hij helpt ons, laat ons hem danken

un saludo
Oorlog hoeft niet persé tussen Europese lidstaten te zijn. Waar heb ik dat gezegd?

Hallo, word eens wakker!
Oud 2 december 2004, 20:01   #174
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Zeg ik heb hier een vraag: stel nu voor dat ik plots gek ben en ik wil Belgicist worden. Moet ik dan ook monarchist worden?
Je kan geen Belgicist zijn zonder sympathie te hebben voor de monarchie. Dat is uitgesloten. Net zoals je geen flamingant kan zijn zonder sympathie voor het nazisme te hebben.

Ik heb gisterenavond op een radio-interview de reporter (die het gesprek met Filip had) horen vertellen dat hij het bijzonder moedig vond van onze Kroonprins. Die man had een Nederlandse tongval. Hij heeft in één zin gezegd wat de meerderheid van de Belgen vindt. Bij deze wil ik ook alle Nederlanders condoleren voor het verlies van Prins Bernhard. De Vlaamse media spendeert hieraan spijtig genoeg weinig aandacht.
Oud 2 december 2004, 20:16   #175
Gauss
Burgemeester

Gauss's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je kan geen Belgicist zijn zonder sympathie te hebben voor de monarchie. Dat is uitgesloten. Net zoals je geen flamingant kan zijn zonder sympathie voor het nazisme te hebben.

Bij deze wil ik ook alle Nederlanders condoleren voor het verlies van Prins Bernhard. De Vlaamse media spendeert hieraan spijtig genoeg weinig aandacht.
Dat is toch vreemd, iedereen die voor de vlaamse zaak strijdt noem je een nazi, maar iemand die echt lid is geweest van een nazipartij daarover moet grote droefnis zijn.

Maar hij had blauw bloed, 2 maten 2 gewichten?
Gauss is offline  
Oud 2 december 2004, 20:40   #176
mulder7
Schepen

mulder7's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb gisterenavond op een radio-interview de reporter (die het gesprek met Filip had) horen vertellen dat hij het bijzonder moedig vond van onze Kroonprins. Die man had een Nederlandse tongval. Hij heeft in één zin gezegd wat de meerderheid van de Belgen vindt.
Die man was vooral verheugd over de oplagecijfers die zijn rioolbladje zal halen. Toch wel "moedig" van de prins om de economie van de Story en aanverwanten zo te doen draaien .
Professor en historicus Luc De Vos: (...) België en 's lands belangen zijn al langer een utopie. Niemand ijvert ervoor. Het land bestaat nog bij gratie van de monarchie en de nationale voetbalploeg. Restanten uit een verleden, zonder slagkracht in de moderne politiek (...), HLN, 23/9/2004, p.12.
mulder7 is offline  
Oud 3 december 2004, 11:36   #177
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb gisterenavond op een radio-interview de reporter (die het gesprek met Filip had) horen vertellen dat hij het bijzonder moedig vond van onze Kroonprins. Die man had een Nederlandse tongval. Hij heeft in één zin gezegd wat de meerderheid van de Belgen vindt. Bij deze wil ik ook alle Nederlanders condoleren voor het verlies van Prins Bernhard. De Vlaamse media spendeert hieraan spijtig genoeg weinig aandacht.
Daar hebben we het weer, geen tegenargumenten, dus maar weer eens de Flaminganten vergelijken met nazi´s. Waarom? Geen idee, Belgicisten waren ook goeie nazivriendjes. Vooral de twee makkers Leo III en Leon Degrelle.

Ze zullen weer zeggen, hij is daar weer met diene foto. Ok, dat is waar, maar waarom gebruikt de BUB altijd de zelfde kutargumenten?
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 11:46   #178
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

[font=Arial]Wist u dat Prins Bernhard lid is geweest van de SS?[/font]
[font='Times New Roman'][font=Arial][size=2][/size][/font][/font]
[font='Times New Roman'][font=Arial][size=2]Intrigerend is Bernhards entree in Nederland. Hij is in die tijd nog behoorlijk ‘Deutschfreundlich’ . Was zelfs lid van de Reiter-SS. En onlangs dook zijn lidmaatschapskaart van de NSDAP op. Hoe pro-Hitler was Prins Bernhard eigenlijk?
Tijdens zijn huwelijk met Juliana in 1937 waren zijn maten van de Reiter-SS aanwezig en werd op Bernhards eis het ‘Horst Wessellied’ gespeeld. Sommige Duitse gasten brachten die avond de Hitlergroet.
(De dirigent weigerde het lied te dirigeren, en werd ter plekke vervangen). Was dit betrekkelijk normaal in 1937 of was het ook toen al opvallend en bijzonder?
Na de oorlog, ten tijde van de wederopbouw, zet Bernhard zich in voor de economie. Opmerkelijk is dat hij ook zaken doet met ‘foute’ regimes als Argentinie. Hij wilde bijv. een lintje meenemen voor Perron (Drees had daar moeite mee).
[/size][/font][/font]
[font='Times New Roman'][font=Arial][size=2]Bron: http://www.eo.nl/portals/programs/ep...pisode=4615967
[/size][/font]

[/font]
jOOSt is offline  
Oud 3 december 2004, 12:04   #179
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Uit deze mededeling van Yann blijkt één ding: sommige voorstanders van de monarchie zijn regerlrechte debielen.
Oud 3 december 2004, 12:18   #180
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
[font=Arial]Wist u dat Prins Bernhard lid is geweest van de SS?[/font]
[font=Times New Roman][font=Arial][/font][/font]
[font=Times New Roman][font=Arial][size=2]Intrigerend is Bernhards entree in Nederland. Hij is in die tijd nog behoorlijk ‘Deutschfreundlich’ . Was zelfs lid van de Reiter-SS. En onlangs dook zijn lidmaatschapskaart van de NSDAP op. Hoe pro-Hitler was Prins Bernhard eigenlijk?
Tijdens zijn huwelijk met Juliana in 1937 waren zijn maten van de Reiter-SS aanwezig en werd op Bernhards eis het ‘Horst Wessellied’ gespeeld. Sommige Duitse gasten brachten die avond de Hitlergroet.
(De dirigent weigerde het lied te dirigeren, en werd ter plekke vervangen). Was dit betrekkelijk normaal in 1937 of was het ook toen al opvallend en bijzonder?
Na de oorlog, ten tijde van de wederopbouw, zet Bernhard zich in voor de economie. Opmerkelijk is dat hij ook zaken doet met ‘foute’ regimes als Argentinie. Hij wilde bijv. een lintje meenemen voor Perron (Drees had daar moeite mee). [/size][/font][/font]
[font=Times New Roman][font=Arial][size=2]Bron: http://www.eo.nl/portals/programs/ep...pisode=4615967
[/size][/font]

[/font]
U spreekt hier over de vooroorlogse periode van nazi-Duitsland. Toen waren veel mensen pro-Hitler. Dat Prins Bernhard het verzet gestuurd heeft, vertelt u er natuurlijk niet bij. Dat zijn we gewoon van de flaminganten: zaken eenzijdig of liefst verdraaid weergeven.

Laatst gewijzigd door Yann : 3 december 2004 om 12:19.
Yann is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be