![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat die doden betreft: wees tevreden dat er in jouw familie (evt) nog geen doden gevallen zijn. Als Johnson zou doodgaan, wie neemt dan de leiding, met de bevolking achter zich ??? Laatst gewijzigd door Boduo : 10 mei 2020 om 08:51. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
En op het moment zelf zal dat wel constitutioneel geregeld zijn, wie tijdelijk de leiding neemt. Trouwens, toen hij in het ziekenhuis lag, was dat al het geval he. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zijn niet meer dan uw eigen veronderstellingen. En zelfs als deze crisis dezelfde impact zou hebben als alle vorige (jaren '30, bankencrisis, 9/11,...) geloof ik nog eerder dat we daar ook wel weer bovenop gaan komen (zoals steeds al gebeurd is) dan dat de wereld (of de mensheid) op het punt staat te vergaan.
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En maak die berekening dan ook eens met uw factor 8 en tel dan eens door wat er zou gebeurd zijn zonder maatregelen? En houdt dan ook even rekening met het feit dat zonder de maatregelen die factor 8 de eerste weken nog steeds zou zijn gestegen. Zou het verschil dan nog piepklein geweest zijn?
![]() |
![]() |
#165 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wanneer het volk fundamentele rechten kwijtspeelt, dan kan dat soms heel lang duren om terug te winnen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij reduceert mensen tot cijfertjes, veegt elke emotie van de kaart en houdt totaal geen rekening met de impact op de gevoelswereld van mensen. Wij zijn geen paletten in een magazijn waar je even snel een rekening mee kan maken. Jij bent altijd bezig over het behouden van de welvaart maar dat er duizenden mensen sterven speelt daarbij volgens jou geen rol. Welnu, ik heb nieuws voor u. Wij zijn geen gevoelloze dingen. Wij zijn mensen. Met gevoelens als vreugde en verdriet. En die hebben een grote invloed op onze welvaart. Welvaart is niet enkel een volle portemonnee en eindeloze keuze in de winkel. Bij welvaart speelt onze gemoedstoestand een zeker zo grote rol. En dat vergeet jij. Jij telt enkel met cijfertjes. Jij reduceert het belang van onze gemoedstoestand tot nul. En zo werkt het niet bij mensen. Daar kan je die gemoedstoestand niet tot nul reduceren. Beste bewijs daarvoor is de stelling dat het overlijden van iemands dochter volgens u een fait divers is. En inderdaad, over de gehele mensheid bekeken is dat een fait divers. Maar niet langer als je naar de personen gaat kijken die dicht bij de overledene stonden. Daar heeft dat wel degelijk een gigantische impact. Die impact wegcijferen is volgens mij alle menselijkheid voorbij.
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We gaan de welvaart van 99% van de bevolking, laat staan hun fundamentele vrijheden, toch niet gaan omzeep helpen voor die 1%, terwijl er TOCH elk jaar 1% sterft, he. Ik weet niet hoe men dat anders kan zien. In het allerergste geval, de absolute bovengrens aan wat er verkeerd kan gaan als men de ziekte laat bollen, gaan er dit jaar eens twee doden zijn, daar waar er elk ander jaar 1 dode was. Ge gaat mij toch niet zeggen dat dat anders is dan piepklein he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Welke van die fundamentele rechten gaan een even grote invloed hebben op ons als destijds het instellen van het communisme of het verlies van godsdienstvrijheid bij de Romeinen? Het feit dat we eventjes niet mogen gaan en staan waar we willen? Ik kan me vergissen maar volgens mij is dat heel wat sneller terug te draaien dan het communisme of de verloren godsdienstvrijheid.
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denkt gij dat dat niet erg is om uw bedrijf failliet zien te gaan, uw kinderen in de miserie terecht zien te komen, en uw fundamentele vrijheden kwijt te zijn ? En dat dus voor de OVERGROTE MEERDERHEID (99% of zo) van de mensen die door deze ziekte niet zouden dood gaan he. Al die miserie die zij moeten ondergaan, al dat verlies aan geluk, aan welzijn, aan welvaart, aan vrijheid, aan hoop op de toekomst, om ocharme een piepkleine minderheid die toch ooit zal dood gaan, waarschijnlijk tevergeefs, even wat uitstel te geven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het idee dat je niet eens naar je familie mag gaan die 50 km verder woont, schokt U dat niet fundamenteel ? Had je ooit gedacht dat zoiets verboden zou KUNNEN worden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet "eventjes" he. Het hangt potentieel voor jaren boven ons. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2020 om 15:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij zegt: "We gaan van 1% naar 2% dus dat is geen probleem." En weer vergeet je dan alles wat er verder nog bijkomt. Het probleem bij corona is immers niet enkel de overlijdens. De toestand in ziekenhuizen vergeet je hier wederom. Het was met maatregelen al doffe elende in ziekenhuizen. Wat het verplegend personeel en de dokters daar moeten doorstaan is dan blijkbaar ook weer van geen tel want niet in cijfertjes vast te stellen. Ook weer fiets je vrolijk voorbij de gemoedstoestand van mensen als er plots dubbel zoveel overlijdens zijn.(want hoe klein je de cijfertjes ook laat lijken, van 1 naar 2% is nog steeds een stijging van 100%). En ja, ook onze gemoedstoestand kan je niet in cijfertjes vatten dus van geen tel voor u. Ik ga er over ophouden want 1 ding is wel duidelijk. Jij tracht de hele coronacrisis puur boekhoudkundig te bekijken. Het enige wat telt zijn cijfers. Het idee dat we hier wel met mensen werken die allemaal gevoelens hebben speelt voor u geen enkele rol. En voor mij speelt dat een grotere rol dan cijfertjes. Jij mag dat voor mijn part dom en zonder realiteitszin vinden, ik vind dat niet. Dat is de situatie en ik denk dat we hier eindeloos over verder kunnen kibbelen als we dat zouden willen. Maar dat ben ik niet van plan...
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We moeten tijdelijk wat "miserie" ondergaan (miserie dan nog tussen aanhalingstekens want is in uw kot blijven echt zo'n miserie misschien) en verliezen tijdelijk wat geluk, welzijn, welvaart en vrijheid. En ja, voor mij is dat het waard. Als we op die manier kunnen zorgen dat er duizenden mensen nog x-aantal jaren gewoon verder kunnen leven in plaats van nu een gruwelijke dood te sterven is het mij dat waard. Maar dat is enkel omdat ik mijn gevoel laat spreken en deze afweging niet maak op basis van wat cijfertjes in een excel-bestand.
![]() |
![]() |
#174 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als ziekenhuizen bronnen van miserie zijn, en dokters daar uitgeput zijn om al die miserie te veroorzaken, dan is het toch veel beter dat die zich niet moeien ? Dan kunnen mensen rapper dood gaan, minder lijden, geen doffe miserie in ziekenhuizen, en dokters minder moe. Kijk trouwens in de wereld: hoe minder ziekenzorg er is, hoe minder corona doden ! Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2020 om 16:08. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten tweede; het tekent u dat u denkt dat het verlies van een geliefde veel minder erg is dan het faillisement van een bedrijf. Ik denk dat velen hun bedrijf liever op de fles zien gaan dan 1 van hun kinderen te moeten verliezen. Dus het feit dat de impact op onze gevoelswereld groter is met maatregelen dan zonder gaat er bij mij echt niet in.
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je zegt is dat 99% van de mensen "tijdelijk" miserie moeten hebben om 1% tijdelijk niet dood laten te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En die veronderstellingen zijn niks meer waard dan de mijne die stellen dat dat nog wel mee zal vallen. Compleet nutteloos hier verder over te discuteren dus.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is het altijd zo dat als men op emoties wil spelen, men het over kinderen moet hebben, anders werkt dat veel minder goed he. Ik zal dat ook eens doen: En of dat echt waar is dat gij wilt dat uw kinderen werkloos zullen zijn in de komende 10-15 jaar, en zich geen woonst of enige toekomst plannen kunnen maken omdat de wereld in een zware economische depressie zit, gewoon om de oma van de buren wat langer laten te leven, daar ben ik zo zeker nog niet van. Laatst gewijzigd door patrickve : 10 mei 2020 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, sorry hoor maar als je het probleem in ziekenhuizen wil stoppen door ze te sluiten sta je voor mijn idee net iets te ver van de realiteit om nog met u over deze zaak verder te praten.
Dit is wel het meest absurde voorstel dat ik rond corona al gehoord heb.