![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als madam nadien in beroep gaat, en daar haar gelijk haalt, zal ze wel enkele honderden euros schadevergoeding voor haar kat kunnen krijgen. We doen hier net alsof het iemands baby is ofzo :s |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het volkomen eens met dit stuk, maar goed, ik begrijp dat communisten niet zo wakker liggen van recht en rechtspraak. De staat staat immers boven individuele rechten nietwaar. https://www.monardlaw.be/publication...kan-/maximized
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Europees Commissaris
|
![]() Rabiës is verschrikkelijk.
Ik kan het FAVV hierin alleen maar gelijk geven, en het egoïstisch baasje mag wat mij betreft sterk gestraft worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moest men toch beslissen om die kat te laten leven, moet ze in een volledig afgescheiden afdeling, met personeel dat niet in contact komt met andere dieren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar het moet wel in proportie blijven. 300K aan dwangsommen betalen omdat uwen boom bladeren verliest in de tuin van uw buurman lijkt me niet meteen proportioneel....
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ze omzagen en in beroep gaan. Als ik dan win laat ik op kosten van de buurman volwassen bomen planten. Hij zal mogen afdokken.
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De reden waarom vonissen standaard bij voorraad uitvoerbaar zijn verklaard is net omdat er een enorme misbruik was van de beroepsprocedure voor een reeks relatief simpele, burgerlijke processen. Zoals die bomen, zoals geluidsoverlast, en ga zo maar door, waardoor de eisende partij vaak moedeloos jarenlang moest procederen om uiteindelijk zijn gelijk te krijgen in de praktijk. Ik heb ooit 3 zaken moeten voeren tegen de gemeente over 1 onderwerp: vredegerecht, 1ste aanleg en beroep, alle drie gelijk gekregen. Maar wel 3-4 jaar verder & massas kosten moeten maken. Die je niet volledig kan recupereren. Nu zou ik mijn rechten al kunnen laten gelden na de eerste veroordeling. Waardoor de tegenpartij al verdomd zeker moet zijn van het feit dat hij gaat winnen in beroep wilt hij nog verder gaan.... Dit is simpelweg een herwaardering van de lagere rechtbanken, die vroeger vaak als tijdwinning werden gebruikt, vaak tegen minder kapitaalkrachtige mensen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Trouwens, dwangsommen verbeuren pas vanaf dat je de deurwaarder daar opdracht toe geeft. En je moet de deurwaarder ook effectief opdracht geven om beslag te komen leggen. Dit gebeurt niet op 1 - 2 -3. Bij mij kon ik de deurwaarder pas langssturen 1 maand na betekenen. Mensen hebben over het algemeen tijd zat om het vonnis uit te voeren. Laatst gewijzigd door Tavek : 15 mei 2020 om 14:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Banneling
|
![]() Dwangsommen lopen ook niet oneindig door. Na verloop van tijd stoppen die. Je moet ze stuiten, door opnieuw uw eis neer te leggen bij de tegenpartij. Dit om te voorkomen wat er gebeurd is bij die man en z'n bomen: dat ze veel te hoog oplopen.
Tja, als ge die herhaalde waarschuwingen blijft negeren.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een reden te meer om dat beestje zéker in quarantaine te zetten. Waar zijn we eigenlijk mee bezig ? Hoe zou het nu zijn met kat tabi ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ondertussen probeert het FAVV, behalve een dwangsom, ook het zwijgen op te leggen van Selena Ali en ze te verbieden met de pers te praten. Waarom, als ze zo recht in hun schoenen staan? Dan lijkt het toch dat er meer aan de hand is. Zoiets is een rechtstaat niet geldig. Quarantaine is gewoon mogelijk. Een paar rotte amb(etan)tenaren die hun idee op moord hebben gezet en voor het alternatief zullen ze een formulier extra moeten invullen wat te veel werk is zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Zaventem is de 2de fout gebeurd: aankomende passagiers worden praktisch NIET gecontroleerd... FAVV moet de Peruaanse douane schuldig stellen + de Belgische douane op Zaventem. Die hebben hun werk niet gedaan zoals het hoort. Plichtsbesef en discipline zijn 2 begrippen die niet meer "modern" zijn. Laatst gewijzigd door Boduo : 15 mei 2020 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begrijp je wel dat we hier spreken over rabiës ? Ik vrees ervoor...
Waar ga je die quarantaine doorvoeren ? Geen enkele instantie doet dat in ons land. Vergeet de quatsch over het asiel, die zijn heus niet zo dom om zoiets binnen te halen. Voor ziektes die veeel minder gevaarlijk zijn, heeft men heelder kippenstallen vergast, tienduizenden schapen preventief afgemaakt, of denk maar aan de 'dolle koeienziekte'. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Is dus perfect mogelijk, het is geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen. En dan is het dus ook niet "laten inslapen", maar platte moord. Dat zo'n mensen 's avonds in de spiegel kunnen kijken, of nog erger, durven beweren dat ze "werken". Op kap van de belastingsbetaler dan nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Favv spreekt dat tegen: https://www.hln.be/in-de-buurt/stabr...jven~af773bd5/ “Er werden voor de kitten wel alternatieven aangeboden, bijvoorbeeld om de kat tijdelijk onder de hoede van een vriend, kennis, het kattencafé,... te plaatsen terwijl de eigenaar zelf al naar België vertrekt. Deze persoon kan zorgen dat de kat aan alle voorwaarden voldoet (microchip, geldige vaccinatie, titratietest,... ). De kat kan dan na deze wachttijd van 3 maanden volgens de reguliere voorwaarden naar België komen. Voor haar vertrek uit Peru heeft het FAVV de eigenaar hierover ingelicht. Ondanks deze weigering ging de eigenaar met haar kat aan boord van het vliegtuig. Het is de verantwoordelijkheid van het FAVV om na te gaan welk risico de eigenaar, omgeving en andere mensen en dieren lopen”, luidt het. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vanwaar haal jij het dat de douane in Peru en Zaventem geen controle hebben uitgevoerd ? |
|
![]() |
![]() |