Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2020, 14:05   #161
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Elke vergelijking loopt natuurlijk ergens mank - maar die pomp kan stilgelegd worden totdat de uitspraak in beroep er is, en nadien terug opgestart als hij gelijk krijgt. Met dat katje ligt dat wel iets moeilijker...
Uiteindelijk is het nog maar een kat hé.

Als madam nadien in beroep gaat, en daar haar gelijk haalt, zal ze wel enkele honderden euros schadevergoeding voor haar kat kunnen krijgen.

We doen hier net alsof het iemands baby is ofzo :s
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 14:10   #162
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het kan ook niet de bedoeling zijn dat je een vonnis blijft negeren hé fox.

Stel dat uw buurman een zeer luide pomp zeerzet op 5 meter van uw huis. Je slaapt daar niet van. Je gaat naar de rechter, krijgt je gelijk, en er wordt een dwangsom opgelegd. VInd je nu dat die buurman nog pakweg een jaar of twee langer dat ding daar kan laten staan, door misbruik te maken van die beroepsprocedure ?

Rechters vinden dat ook niet, en daarom leggen ze inderdaad op dat hoger beroep de tenuitvoerlegging niet opschort. Uw buurman zal die pomp dus best uitzetten in afwachting van de beroepsprocedure.
Een boom kan je niet omkappen in afwachting van het beroep. In realiteit zorgt de dwangsom ervoor dat uw buur verplicht wordt om die boom te kappen zonder mogelijkheid tot beroep.

Ik ben het volkomen eens met dit stuk, maar goed, ik begrijp dat communisten niet zo wakker liggen van recht en rechtspraak. De staat staat immers boven individuele rechten nietwaar.

https://www.monardlaw.be/publication...kan-/maximized
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 14:10   #163
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Rabiës is verschrikkelijk.

Ik kan het FAVV hierin alleen maar gelijk geven, en het egoïstisch baasje mag wat mij betreft sterk gestraft worden.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 14:11   #164
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Gewoon plat gezever. In Merelbeke of om het eender welk dierenasiel kunnen ze dat perfect.
Wat je hier schrijft is onmogelijk. Een dier met (mogelijk) hondsdolheid daar binnen brengen zou de hele instelling in quarantaine dwingen. Of zelfs meer definitieve oplossingen opdringen...

Moest men toch beslissen om die kat te laten leven, moet ze in een volledig afgescheiden afdeling, met personeel dat niet in contact komt met andere dieren.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 14:12   #165
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Een boom kan je niet omkappen in afwachting van het beroep. In realiteit zorgt de dwangsom ervoor dat uw buur verplicht wordt om die boom te kappen zonder mogelijkheid tot beroep.

Ik ben het volkomen eens met dit stuk, maar goed, ik begrijp dat communisten niet zo wakker liggen van recht en rechtspraak. De staat staat immers boven individuele rechten nietwaar.

https://www.monardlaw.be/publication...kan-/maximized
Dat is uiteraard een probleem, maar moet uw buurman ingeval ge gelijk krijgt dan de schade niet herstellen?
Oud 15 mei 2020, 14:24   #166
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is uiteraard een probleem, maar moet uw buurman ingeval ge gelijk krijgt dan de schade niet herstellen?
Ja, maar het moet wel in proportie blijven. 300K aan dwangsommen betalen omdat uwen boom bladeren verliest in de tuin van uw buurman lijkt me niet meteen proportioneel....
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 14:27   #167
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, maar het moet wel in proportie blijven. 300K aan dwangsommen betalen omdat uwen boom bladeren verliest in de tuin van uw buurman lijkt me niet meteen proportioneel....
Ik zou ze omzagen en in beroep gaan. Als ik dan win laat ik op kosten van de buurman volwassen bomen planten. Hij zal mogen afdokken.
Oud 15 mei 2020, 14:32   #168
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Voila. Deze "communist" (sic, fox is weer zwaskes bezig) ziet dat dus op die manier hé. Hoe ik het zie is net bijzonder democratisch, en wel hierom:

De reden waarom vonissen standaard bij voorraad uitvoerbaar zijn verklaard is net omdat er een enorme misbruik was van de beroepsprocedure voor een reeks relatief simpele, burgerlijke processen. Zoals die bomen, zoals geluidsoverlast, en ga zo maar door, waardoor de eisende partij vaak moedeloos jarenlang moest procederen om uiteindelijk zijn gelijk te krijgen in de praktijk.

Ik heb ooit 3 zaken moeten voeren tegen de gemeente over 1 onderwerp: vredegerecht, 1ste aanleg en beroep, alle drie gelijk gekregen. Maar wel 3-4 jaar verder & massas kosten moeten maken. Die je niet volledig kan recupereren.

Nu zou ik mijn rechten al kunnen laten gelden na de eerste veroordeling. Waardoor de tegenpartij al verdomd zeker moet zijn van het feit dat hij gaat winnen in beroep wilt hij nog verder gaan....

Dit is simpelweg een herwaardering van de lagere rechtbanken, die vroeger vaak als tijdwinning werden gebruikt, vaak tegen minder kapitaalkrachtige mensen.
Oud 15 mei 2020, 14:34   #169
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Het volledige verhaal:

Citaat:

De hele zaak draait om 6 bomen die in de tuin stonden van een man van 52 in de Vondelstraat in Brugge. Volgens enkele buren staan de bomen te dicht op de grens van hun perceel. Ze stappen samen naar de rechter en krijgen gelijk, ook in beroep. Die rechter veroordeelt de man tot het betalen van een dwangsom van 1.000 euro per dag dat de bomen blijven staan.

Maar het duurde zo'n twee jaar voor de bomen effectief gerooid werden. De man is een natuurliefhebber en wilde de bomen niet kappen, maar verplaatsen naar een andere grond. Om te vermijden dat de bomen bij dat proces zouden afsterven, moest het werk heel omzichtig gebeuren, en dat nam volgens de man tijd in beslag.
Kortom, hij was gewoon een stijfkop. Kettingzaag uithalen en omzagen. De rechter heeft die dwangsom zo hoog gezet omdat de man waarschijnlijk de veel lagere dwangsom in eerste aanleg knal heeft genegeerd.

Trouwens, dwangsommen verbeuren pas vanaf dat je de deurwaarder daar opdracht toe geeft. En je moet de deurwaarder ook effectief opdracht geven om beslag te komen leggen. Dit gebeurt niet op 1 - 2 -3. Bij mij kon ik de deurwaarder pas langssturen 1 maand na betekenen. Mensen hebben over het algemeen tijd zat om het vonnis uit te voeren.

Laatst gewijzigd door Tavek : 15 mei 2020 om 14:36.
Oud 15 mei 2020, 15:25   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De uitspraken haar advocaat "100 000 euro per dag !!!! ongehoord voor deze dame" is dan ook weer gericht op VTM volk dat niet doorheeft wat een dwangsom is.
Advocatenparlee voor een verwend nest dat dacht dat het boven de wet stond.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 15:27   #171
Tavek
Banneling

Standaard

Dwangsommen lopen ook niet oneindig door. Na verloop van tijd stoppen die. Je moet ze stuiten, door opnieuw uw eis neer te leggen bij de tegenpartij. Dit om te voorkomen wat er gebeurd is bij die man en z'n bomen: dat ze veel te hoog oplopen.

Tja, als ge die herhaalde waarschuwingen blijft negeren....
Oud 15 mei 2020, 15:28   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Moeten ? Die moet juist niets.
Die kat had hier nooit mogen zijn.
Ja maar ze IS er nu wel...
Dus: in quarantaine.
Oud 15 mei 2020, 15:37   #173
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voila. Deze "communist" (sic, fox is weer zwaskes bezig) ziet dat dus op die manier hé. Hoe ik het zie is net bijzonder democratisch, en wel hierom:

De reden waarom vonissen standaard bij voorraad uitvoerbaar zijn verklaard is net omdat er een enorme misbruik was van de beroepsprocedure voor een reeks relatief simpele, burgerlijke processen. Zoals die bomen, zoals geluidsoverlast, en ga zo maar door, waardoor de eisende partij vaak moedeloos jarenlang moest procederen om uiteindelijk zijn gelijk te krijgen in de praktijk.

Ik heb ooit 3 zaken moeten voeren tegen de gemeente over 1 onderwerp: vredegerecht, 1ste aanleg en beroep, alle drie gelijk gekregen. Maar wel 3-4 jaar verder & massas kosten moeten maken. Die je niet volledig kan recupereren.

Nu zou ik mijn rechten al kunnen laten gelden na de eerste veroordeling. Waardoor de tegenpartij al verdomd zeker moet zijn van het feit dat hij gaat winnen in beroep wilt hij nog verder gaan....

Dit is simpelweg een herwaardering van de lagere rechtbanken, die vroeger vaak als tijdwinning werden gebruikt, vaak tegen minder kapitaalkrachtige mensen.

2!
Oud 15 mei 2020, 15:43   #174
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Rabiës is verschrikkelijk.

Ik kan het FAVV hierin alleen maar gelijk geven, en het egoïstisch baasje mag wat mij betreft sterk gestraft worden.
De WGO verklaarde Belgie rabiësvrij reeds in 2008.
Een reden te meer om dat beestje zéker in quarantaine te zetten.
Waar zijn we eigenlijk mee bezig ?
Hoe zou het nu zijn met kat tabi ?

Oud 15 mei 2020, 15:53   #175
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Die dame heeft zich daar bewust aan onttrokken bij de invoer, gewoon niet goed te praten

Nieuw rechtssysteem?
We negeren de regels en als we betrapt worden passen we ze toe, en daarmee is de kous af?
Mevrouw heeft de kat wel mogen meenemen door de douane. Dus daar is al toelating gegeven.

Ondertussen probeert het FAVV, behalve een dwangsom, ook het zwijgen op te leggen van Selena Ali en ze te verbieden met de pers te praten. Waarom, als ze zo recht in hun schoenen staan? Dan lijkt het toch dat er meer aan de hand is. Zoiets is een rechtstaat niet geldig.

Quarantaine is gewoon mogelijk. Een paar rotte amb(etan)tenaren die hun idee op moord hebben gezet en voor het alternatief zullen ze een formulier extra moeten invullen wat te veel werk is zeker?
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 16:13   #176
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Mevrouw heeft de kat wel mogen meenemen door de douane. Dus daar is al toelating gegeven.

Ondertussen probeert het FAVV, behalve een dwangsom, ook het zwijgen op te leggen van Selena Ali en ze te verbieden met de pers te praten. Waarom, als ze zo recht in hun schoenen staan? Dan lijkt het toch dat er meer aan de hand is. Zoiets is een rechtstaat niet geldig.

Quarantaine is gewoon mogelijk. Een paar rotte amb(etan)tenaren die hun idee op moord hebben gezet en voor het alternatief zullen ze een formulier extra moeten invullen wat te veel werk is zeker?
In Peru is de 1ste fout gebeurd, inderdaad.
In Zaventem is de 2de fout gebeurd: aankomende passagiers worden praktisch NIET gecontroleerd...
FAVV moet de Peruaanse douane schuldig stellen + de Belgische douane op Zaventem.
Die hebben hun werk niet gedaan zoals het hoort.
Plichtsbesef en discipline zijn 2 begrippen die niet meer "modern" zijn.

Laatst gewijzigd door Boduo : 15 mei 2020 om 16:15.
Oud 15 mei 2020, 16:29   #177
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ja maar ze IS er nu wel...
Dus: in quarantaine.
Begrijp je wel dat we hier spreken over rabiës ? Ik vrees ervoor...

Waar ga je die quarantaine doorvoeren ? Geen enkele instantie doet dat in ons land. Vergeet de quatsch over het asiel, die zijn heus niet zo dom om zoiets binnen te halen.

Voor ziektes die veeel minder gevaarlijk zijn, heeft men heelder kippenstallen vergast, tienduizenden schapen preventief afgemaakt, of denk maar aan de 'dolle koeienziekte'.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 16:43   #178
Tommeke
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Waar ga je die quarantaine doorvoeren ? Geen enkele instantie doet dat in ons land. Vergeet de quatsch over het asiel, die zijn heus niet zo dom om zoiets binnen te halen.
Dierenarts of dierenkliniek. Die zijn gewend om dieren in afzondering te zetten, misschien niet omwille van rabies, maar wel om andere ziektes.

Is dus perfect mogelijk, het is geen kwestie van niet kunnen, maar niet willen. En dan is het dus ook niet "laten inslapen", maar platte moord. Dat zo'n mensen 's avonds in de spiegel kunnen kijken, of nog erger, durven beweren dat ze "werken". Op kap van de belastingsbetaler dan nog.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 16:47   #179
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Mevrouw heeft de kat wel mogen meenemen door de douane.
Bron ?

Het Favv spreekt dat tegen:

https://www.hln.be/in-de-buurt/stabr...jven~af773bd5/

“Er werden voor de kitten wel alternatieven aangeboden, bijvoorbeeld om de kat tijdelijk onder de hoede van een vriend, kennis, het kattencafé,... te plaatsen terwijl de eigenaar zelf al naar België vertrekt. Deze persoon kan zorgen dat de kat aan alle voorwaarden voldoet (microchip, geldige vaccinatie, titratietest,... ). De kat kan dan na deze wachttijd van 3 maanden volgens de reguliere voorwaarden naar België komen. Voor haar vertrek uit Peru heeft het FAVV de eigenaar hierover ingelicht. Ondanks deze weigering ging de eigenaar met haar kat aan boord van het vliegtuig. Het is de verantwoordelijkheid van het FAVV om na te gaan welk risico de eigenaar, omgeving en andere mensen en dieren lopen”, luidt het.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2020, 16:49   #180
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
In Peru is de 1ste fout gebeurd, inderdaad.
In Zaventem is de 2de fout gebeurd: aankomende passagiers worden praktisch NIET gecontroleerd...
FAVV moet de Peruaanse douane schuldig stellen + de Belgische douane op Zaventem.
Die hebben hun werk niet gedaan zoals het hoort.
Plichtsbesef en discipline zijn 2 begrippen die niet meer "modern" zijn.
Bron ?

Vanwaar haal jij het dat de douane in Peru en Zaventem geen controle hebben uitgevoerd ?
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be