![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Banneling
|
![]() 38 nieuwe opnames.
Weekendeffect ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie zal hen vervangen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu pas ? Maar ook bij hen is de besmettingsgraad teleurstellend laag. Ik had gedacht dat zij minstens 30% zouden halen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb eigenlijk ook een probleem met die simplistische gelijkheid van boete, of het nu om een mineur vergrijp gaat (echtpaar zit op een godvergeten bank langs het kanaal, tijdens een fietstochtje),
of iemand weigert een mondmasker (of ..) aan te doen op een bus of tram, na aanmaning door de chauffeur .. enz., inbegrepen de feestjes met teveel bubbels.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#167 |
Banneling
|
![]() 36 nieuwe opnames !
Blijft allen binnen ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Goei punten vandoen bij Maarten ofzo ?
Als ze binnen moeten blijven hebben ze meer tijd om hier op 't forum te komen. ![]() Volgens mij zit Maarten hier ook voor iets tussen. ![]()
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begin al te panikeren dat ik deze namiddag in den Aldi ne besmette ga tegenkomen.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 137 nieuwe besmettingen vastgesteld terwijl er meer tests gebeuren (bijna 10.000 gisteren). De golf ebt weg, maar sommigen willen de schrik er nog wat langer inhouden.
Think I forgot how to be happy. Something I'm not but something I can be. Something I wait for. Something I'm made for. Laatst gewijzigd door dalibor : 27 mei 2020 om 12:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die is stukken lager dan voorspeld aan de hand van het eenvoudige SIR model dat aannam dat de bevolking uniform was. Het volstaat dat de superspreaders ondertussen groepsimmuniteit bereikt hebben. Het is ook mogelijk dat de weersomstandigheden R0 hebben laten dalen. En het is mogelijk dat een paar simpele maatregelen volstonden. Als het dat laatste is, dan zullen we die voor jaren moeten blijven toepassen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weeral gebuisd. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 mei 2020 om 12:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het besluit blijft hetzelfde: in jouw provincie zijn er 20 zo'n mensen. Maakt dat jou bang?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Op de bal spelen, niet op de man! Schoofzak is in hetzelfde bedje ziek als Neil Ferguson maar dan in de tegengestelde richting.
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als ik zo rond mij kijk lijken de meeste mensen toch niet echt op hun gemak zelfs bang. Ik ben nog steeds gewoon van mensen dag te zeggen. Het valt me op hoe weinig mensen nog durven kijken niet antwoorden en weg kijken Ik ben op mijn hoede laten we het zo zeggen. Als ge het vlaggen hebt is het geen lachertje ( in veel gevallen toch) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bij groepsimmuniteit zijn er toch geen maatregelen meer nodig aangezien er alleen nog kleine besmettingshaarden kunnen uitbreken onder de mensen zonder immuniteit. Trouwens wat zijn dan de maatregelen die volstonden? Als het weer is die gezorgd heeft voor het stoppen van de groei wil niet zeggen dat groepsimmuniteit bereikt is maar dat het virus in de winter weer de kop opsteekt zoals de griep. Groepsimmuniteit onder superspreaders lijkt me nogal vergezocht. Is iemand een superspreader of een besmet persoon die onder de beste (voor het virus) omstandigheden een grote groep mensen ontmoet. Ik neig meer naar een gebeurtenis waar een superspread plaatsvond. Groepsimmuniteit lijkt me dan een moeilijk toepasbaar begrip. Het verbieden van samenkomsten met grote kans op besmetting, zoals de zangkoren hierboven of de gebeurtenissen die Maurice De Hond aanhaalt, is dan de belangrijkste factor in de beperking van superspread events. Ook hier is erg een grote kans dat er zich een nieuwe epidemie zich voordoet en indien het weer samenspeelt dan waarschijnlijk in de winter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als die super spreader deelgroep zelf groepsimmuniteit krijgt (door grotendeels allemaal ziek te worden en nadien immuun te zijn) valt de "motor" stil, en is het enige wat we zien, een langzame afname van het aantal gevallen in de algemene populatie, die het virus nog wel doorgeeft, maar sub-epidemisch (met een R < 1). Dat is wat ik hier gepubliceerd heb: https://www.medrxiv.org/content/10.1....15.20103184v1 Natuurlijk weet ik niet of deze epidemie volgens dat principe verloopt. Maar in dat geval heeft de algemene bevolking een "groepsimmuniteit" van 0 personen, aangezien die sub-epidemisch is, en is de enige groep met groepsimmuniteit die HOOG ligt (60% of zo) de kleine superspreader groep. Als die groep zijn groepsimmuniteit heeft bereikt binnen zichzelf, is dat op gans de bevolking gemeten, maar een paar procenten omdat het om een kleine groep gaat. Citaat:
1) hebben die maatregelen niks of niet veel uitgehaald (ik toon dat aan in dat paper) 2) zijn die nooit nodig geweest en konden die op elk moment uiteraard opgeheven worden, gezien hun afwezigheid van belangrijk effect. Maar het zou ook kunnen dat de algemene bevolking lichtjes epidemisch was (R0 een beetje groter dan 1), en dat een kleine fractie van die maatregelen die R0 onder 1 heeft gebracht. Dat is het verschil tussen een nog lichtjes stijgende curve en een lichtjes dalende, eens de super spreaders hun werk hebben gedaan. Citaat:
Stel dat bij winterweer, R0 gelijk is aan 2, en bij zomerweer, R0 gelijk is aan 1.1. Stel dat 15% van de bevolking immuun is. In de winter is de groepsimmuniteit 50%, in de zomer, 11%. Bij het verbeteren van het weer, zakt dus de drempel om van groepsimmuniteit te spreken, van 50% naar 11%. Op het ogenblik dat die de 15% immuniteit in de bevolking kruist, wordt die bevolking, die eerst geen groepsimmuniteit had (want 15 < 50), plots wel groepsimmuun (want 11 < 15), zolang de zomer duurt. Uiteraard is het dan weer prijs in de herfst. Maar in de zomer had men een tijdelijke groepsimmuniteit. Dat is trouwens exact de reden van seizoenaliteit van zekere epidemieen. Citaat:
Typisch: verzorgers. Die hebben onderling contact in ziekenhuizen en zo, bij de koffie pauze, en weet ik veel, en die hebben onderling een veel hoger besmettelijk gedrag, grotere promiscuïteit en dergelijke meer dan de gemiddelde burger. Maar die komen ook veel in contact met die gemiddelde burger, en besmetten die. Tegen dat al die verzorgers onderling groepsimmuniteit hebben zodat ze elkaar niet meer aansteken, steken ze ook de rest van de bevolking niet meer aan. Ander voorbeeld: kinderen. Nog ander voorbeeld: sociale werkers. Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |