Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2020, 14:47   #161
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
De winkel moet iemand betalen die niet anders doet dan karretjes ontsmetten en vriendelijk blijven. Dat speelt ook een rol.

Ik woon in een appartementsblok. Klinken deurknoppen lift knoppen.....ook door vele mensen vele malen per dag aangeraakt. Moeten die ook iedere keer worden ontsmet iemand binnen of buiten gaat ??
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2020, 14:49   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik woon in een appartementsblok. Klinken deurknoppen lift knoppen.....ook door vele mensen vele malen per dag aangeraakt. Moeten die ook iedere keer worden ontsmet iemand binnen of buiten gaat ??
Nee, dat is onbegonnen werk. Uw handen ontsmetten als je ze aanraakt. Het punt is natuurlijk dat je zo een kar langer aanraakt dan een deurknop, dus zou je wel eens kunnen aan je ogen wrijven ondertussen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 20:07   #163
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Vandaag een licht in de duisternis!

De Aldi (Aalter) waar op 10 augustus dat vakantiejob meisje zich in de sas van de winkel wegstak voor de zonnehitte, en klanten die zonder kar binnen wilden tegen hield en commandeerde dat ze een kar moesten nemen en zelf ontsmetten. Zie https://forum.politics.be/showpost.p...&postcount=146

Twee dagen later stond ze buiten en de karren zelf te ontsmetten.

Vandaag, kom toe, niemand te zien. Ik dacht al die steekt zich zeker weer weg in de sas dus ik naar binnen zonder kar, en niemand die me tegenhield.
Maar, er waren technici bezig en er stonden 2 nieuwe sensorpanelen aan de ingang winkel vanuit de sas. Toen ik met 3 broden buiten ging vroeg ik hen of het klanten kon tellen, en de technicus zei ja. Ik dat dat erg nuttig ging zijn, gedaan met die middeleeuwse winkelkar telmethode en al dat gekul en tijdverlies erdoor, voor diegenen die geen kar nodig hebben.

De volgende keer dat ik de filiaalhouder er eens zie, ga ik hem danken ervoor. Spaart me een massa tijd en gekul. Eindelijk eens maar 5 min in een Aldi binnen geweest, eerste keer sinds half maart. En ik ga ook vragen of hij de kosten kan recupereren van RotOverheid, want zij zijn de schuldigen ervan.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2020, 20:23   #164
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erw. Het minste wat je kon doen is lief blijven tegen dat meisje jobstudent, dat doet wat werd gevraagd.
De rest heb je verbrod door eerst te beginnen roepen.
Sorry hoor.
Ik bekijk dat vanuit "sociaaleconomisch" perspectief.
Loon naar prestatie.
Iemand wordt een loon betaald.
Daartegenover moet prestatie staan.
Betaald zijnde klanten commanderen om iets te doen, waarvoor klanten NIET worden betaald, is asociaal en getuigt van luie aard.
Ik vind dat zoiets in de kiem moet worden aangepakt, overheid is een schoolvoorbeeld van zo een asociale attitude.

Klaarblijkelijk heeft mijn "verzet" gevolg gehad, althans in dat specifieke Aldi filiaal. Gelukkig maar, want vanaf september is het finito vakantiejobbers. Wat gingen ze anders doen? Iemand die klanten dwingt/controleert is ook net zo betaald, dan kan die net zogoed zelf de karren ontsmetten.

Het hele winkelkarren verhaal zal in september een 5 maanden absurdistan in Bananistan zijn geweest.
De dwingerij van de OverheidNazi's stelt dat winkels een telsysteem voor de klanten moeten hebben. Klanten een winkelkar dwingen als limiethandhaving tegen virus verspreiding, help net virus te verspreiden, en is zeker risicoverhogend, dus zo tegenstrijdig als warme ijskreem.
Oud 19 augustus 2020, 21:12   #165
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
...
Spaart me een massa tijd en gekul. Eindelijk eens maar 5 min in een Aldi binnen geweest,
....
Het spaart je massa's seconden: hoe goed voor jou.
Het spaart je voor veel gelul: nog beter voor jou.

Groeten aan de Crembo, mocht je hem zien in Aalter.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 08:24   #166
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

In de Spar in Oostende kan je gebruik maken van een winkelmandje in plaats van een winkelkar. Best ok als je niet veel nodig hebt. Ik stel wel vast dat heel wat klanten dan hoogstens hun handen ontsmetten.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2020, 17:11   #167
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het spaart je massa's seconden: hoe goed voor jou.
Het spaart je voor veel gelul: nog beter voor jou.

Groeten aan de Crembo, mocht je hem zien in Aalter.
5 minuten in en uit gisteren woensdag in Aldi Aalter
versus
45 minuten in en uit vorige week woensdag in Aldi Opgeeistenlaan of Blaisantvest (?) Gent, waar ik sinds nu ook al als omweg moet passeren sinds de Gentse Nazi's binnenstad en winkelstraten als dwang-mondvodstraten etiketteerden.

Crembo, en enig ander staatsapparatski, zal me worst wezen.
Ik zie mensen die met geweld andermans productie afpakken als tuig, te asociaal / te lui om te helpen produceren en te arrogant om te onderhandelen / overeen te komen.

Maandag besloot ik bij terugkeer van Dampoort,in situatie onweer, om toch door de mondvoddenstad te rijden. Er zijn nogal wat drukke gevaarlijke punten (oa aan Dok Noord naar zeehaven toe) langs de omweg die ik gebruik sinds de Nazi jodenster-mondvodden dwang. Als brildrager zie ik afhankelijk van temperatuur en vochtigheid en inspanning met een mondvod niks meer na een tijdje. In de regen met een kap op is dat "instant". Dus liet ik het ding gewoon aan mijn stuur hangen. Af en toe ben ik genoopt die kap even af te doen als ik links/rechts moet kijken.

In het centrum aan Sint Michielshelling bleken er werken gaande en omleiding en was ik door het geharrewar genoopt kap even af te doen om maar een NAZI voertuig kwam toen afkruipen en hield in toen ze me zagen. De 1 keek naar de ander maar toen reden ze toch door.
Ik had mijn mondvod al van mijn stuur gehaald en stond op het punt het water er voor hun neuzen uit te wringen. Maar kreeg de kans dus niet.

Jouw seconden en jouw gelul, zijn van jouw wereld, niet de mijne.

Laatst gewijzigd door Erw : 20 augustus 2020 om 17:11.
Oud 20 augustus 2020, 20:02   #168
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5 minuten in en uit gisteren woensdag in Aldi Aalter
versus
45 minuten in en uit vorige week woensdag in Aldi Opgeeistenlaan of Blaisantvest (?) Gent, waar ik sinds nu ook al als omweg moet passeren sinds de Gentse Nazi's binnenstad en winkelstraten als dwang-mondvodstraten etiketteerden.

Crembo, en enig ander staatsapparatski, zal me worst wezen.
Ik zie mensen die met geweld andermans productie afpakken als tuig, te asociaal / te lui om te helpen produceren en te arrogant om te onderhandelen / overeen te komen.

Maandag besloot ik bij terugkeer van Dampoort,in situatie onweer, om toch door de mondvoddenstad te rijden. Er zijn nogal wat drukke gevaarlijke punten (oa aan Dok Noord naar zeehaven toe) langs de omweg die ik gebruik sinds de Nazi jodenster-mondvodden dwang. Als brildrager zie ik afhankelijk van temperatuur en vochtigheid en inspanning met een mondvod niks meer na een tijdje. In de regen met een kap op is dat "instant". Dus liet ik het ding gewoon aan mijn stuur hangen. Af en toe ben ik genoopt die kap even af te doen als ik links/rechts moet kijken.

In het centrum aan Sint Michielshelling bleken er werken gaande en omleiding en was ik door het geharrewar genoopt kap even af te doen om maar een NAZI voertuig kwam toen afkruipen en hield in toen ze me zagen. De 1 keek naar de ander maar toen reden ze toch door.
Ik had mijn mondvod al van mijn stuur gehaald en stond op het punt het water er voor hun neuzen uit te wringen. Maar kreeg de kans dus niet.

Jouw seconden en jouw gelul, zijn van jouw wereld, niet de mijne.
Sorry dat ik effe tussen kom.
Ik vind dat je je persoonlijk ongemak niet mag veralgemenen.
Met alle respect trouwens.

En gezagsdragers zijn niet per definitie fascisten.
Per definitie de anarchist uithangen maakt een mens ongelukkig.

Laatst gewijzigd door Rudy : 20 augustus 2020 om 20:05.
Oud 20 augustus 2020, 20:15   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En gezagsdragers zijn niet per definitie fascisten.
Per definitie de anarchist uithangen maakt een mens ongelukkig.
Wel, dat zijn twee statements waar ik niet mee akkoord ga.

Je zou denken dat een volwassen burger zijn eigen wil en wensen heeft, en normaal gezien het beste weet wat goed voor hem is, waaronder zelfs zit van "vrijwillig andermans' raad opvolgen want die weet het waarschijnlijk beter".

Als dusdanig is elkeen die denkt dat hij anderen regeltjes dient op te dringen waar die niet mee akkoord gaat, ergens toch wel een dwingeland, he, en een fascist is niks anders dan een EXTREME dwingeland.

Dat wil niet zeggen dat mensen afspraken kunnen maken over wat ze elkaar al dan niet zullen aandoen als miserie, en miserie willen doen aan zij die hun afspraken niet nakomen. Maar normaal gezien is dat nooit in het voordeel van de gedwongene he. Je kan inderdaad een afspraak maken om in groep ene gaan af te rammelen omdat die niet naar uw afspraken wil luisteren, maar dat zal niet in die andere zijn voordeel zijn.

Het is dus een eigenaardig gedacht om te stellen dat het leven beter is als er dwingelanden zijn die hun zelf-uitgevonden willetje aan U willen opdringen. Maar dat je ZELF graag zou hebben dat er zijn die met U meedoen om anderen UW wil op te dringen, daar kan ik natuurlijk wel inkomen. Misschien versta je dat onder gezagsdragers: uw "handlangers in geweld".

Het ontgaat mij wel om systematisch uw eigen wensen een voorkeur te geven boven de wensen van anderen (ttz, anarchist zijn) als zijnde een bron van ongelukkig zijn te ervaren. Ik zou denken dat dat het gezond verstand zelf is, om uw eigen wensen boven die van een of andere willekeurige dwingeland te stellen.

Ja, natuurlijk, gedwee meedoen met wat gelijk welke dwingeland U oplegt, zal U minder ambras geven met opdringerige dwingelanden, dat wel.
Oud 20 augustus 2020, 20:34   #170
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wel, dat zijn twee statements waar ik niet mee akkoord ga.

Je zou denken dat een volwassen burger zijn eigen wil en wensen heeft, en normaal gezien het beste weet wat goed voor hem is, waaronder zelfs zit van "vrijwillig andermans' raad opvolgen want die weet het waarschijnlijk beter".

Als dusdanig is elkeen die denkt dat hij anderen regeltjes dient op te dringen waar die niet mee akkoord gaat, ergens toch wel een dwingeland, he, en een fascist is niks anders dan een EXTREME dwingeland.

Dat wil niet zeggen dat mensen afspraken kunnen maken over wat ze elkaar al dan niet zullen aandoen als miserie, en miserie willen doen aan zij die hun afspraken niet nakomen. Maar normaal gezien is dat nooit in het voordeel van de gedwongene he. Je kan inderdaad een afspraak maken om in groep ene gaan af te rammelen omdat die niet naar uw afspraken wil luisteren, maar dat zal niet in die andere zijn voordeel zijn.

Het is dus een eigenaardig gedacht om te stellen dat het leven beter is als er dwingelanden zijn die hun zelf-uitgevonden willetje aan U willen opdringen. Maar dat je ZELF graag zou hebben dat er zijn die met U meedoen om anderen UW wil op te dringen, daar kan ik natuurlijk wel inkomen. Misschien versta je dat onder gezagsdragers: uw "handlangers in geweld".

Het ontgaat mij wel om systematisch uw eigen wensen een voorkeur te geven boven de wensen van anderen (ttz, anarchist zijn) als zijnde een bron van ongelukkig zijn te ervaren. Ik zou denken dat dat het gezond verstand zelf is, om uw eigen wensen boven die van een of andere willekeurige dwingeland te stellen.

Ja, natuurlijk, gedwee meedoen met wat gelijk welke dwingeland U oplegt, zal U minder ambras geven met opdringerige dwingelanden, dat wel.
Ik ben de eerste om te zeggen dat de mening van het individu belangrijk is. Zonder dwingelandij.
Als we echter niet opletten komen we binnenkort in een situatie terecht waar mensen terug populisten achternalopen en kopstukken naar voren schuiven en in situaties terecht komen waar niemand om heeft gevraagd. Zeer zacht en eufemistisch uitgedrukt.
En dan wordt de persoonlijke mening van ondergeschikt belang, of zelfs gevaarlijk voor het eigen welzijn.
Oud 21 augustus 2020, 17:32   #171
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we van onze medeforummers zouden moeten weten in welke vvg-status (verliefd, verloofd, getrouwd) ze zitten.

Want het zou onbeleefd zijn te zeggen dat we sommigen hun vrouwen beklagen, als ze eigenlijk nog niet van 't straat zijn.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 21 augustus 2020 om 17:33.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 17:35   #172
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben de eerste om te zeggen dat de mening van het individu belangrijk is. Zonder dwingelandij.
Als we echter niet opletten komen we binnenkort in een situatie terecht waar mensen terug populisten achternalopen en kopstukken naar voren schuiven en in situaties terecht komen waar niemand om heeft gevraagd. Zeer zacht en eufemistisch uitgedrukt.
En dan wordt de persoonlijke mening van ondergeschikt belang, of zelfs gevaarlijk voor het eigen welzijn.
OK: .zéér binnenkort
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2020, 21:05   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat komt enkel maar omdat "dwingelandij" gangbaar is. Er moeten geen kopstukken naar voren geschoven worden. Er moeten geen leiders zijn. Dat is juist gans het punt. Niemand moet aan iemand anders "regeltjes" opdringen. Als dat algemeen aangenomen is, dan zijn er ook geen "kopstukken" te vrezen he.

Citaat:
Dat is nu al heel erg zo. Wij leven nu op dit ogenblik in een soort van kruising van 1984 en Kafka he. Niet morgen, maar vandaag. De burgerrechten werden irrevesiebel afgeschaft in maart, en men zat erbij en keek ernaar. De totale irrationaliteit slaat toe, en de dwingelandij kent geen grenzen meer. Niks dat een half jaar geleden nog onwrikbare burgerrechten waren, staat nog overeind. Men kan U dwingen om op zekere manieren te ademen, men beslist met wie je contact mag hebben, men dwingt U van rare ganzepassen te maken, privacy bestaat niet meer, en dat op basis van pure kwakzalverij. En de brave burger idioten staan daarvoor te applaudisseren.
Oud 21 augustus 2020, 21:08   #174
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, dat is onbegonnen werk. Uw handen ontsmetten als je ze aanraakt. Het punt is natuurlijk dat je zo een kar langer aanraakt dan een deurknop, dus zou je wel eens kunnen aan je ogen wrijven ondertussen.
Maar éénmaal ik de deurknoppen heb aangeraakt om mijn appartementsblok buiten te gaan en dan een kwartier naar het winkelcentrum stap zal ik me onderweg niet in de ogen wrijven of eens aan mijn neus als die jeukt opdat er een vliegje op zit.....
Oud 21 augustus 2020, 21:13   #175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De volgende keer dat ik de filiaalhouder er eens zie, ga ik hem danken ervoor. Spaart me een massa tijd en gekul. Eindelijk eens maar 5 min in een Aldi binnen geweest, eerste keer sinds half maart. En ik ga ook vragen of hij de kosten kan recupereren van RotOverheid, want zij zijn de schuldigen ervan.
Ach een filiaalhouder moet ook maar doen wat de directie hem oplegt. Er wordt is de eerste plaats altijd geschoten op de verkenners maar nooit op de generaals.

Mensen maken veel van hun neus bij de loketbediende maar als ze de burgemeester zien doen ze hun hoed af ......en zeggen allemaal proost als die smeerlap een pint betaald.
Oud 21 augustus 2020, 22:09   #176
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach een filiaalhouder moet ook maar doen wat de directie hem oplegt. Er wordt is de eerste plaats altijd geschoten op de verkenners maar nooit op de generaals.

Mensen maken veel van hun neus bij de loketbediende maar als ze de burgemeester zien doen ze hun hoed af ......en zeggen allemaal proost als die smeerlap een pint betaald.
Filiaalhouder, verkenner, generaal: ALLEMAAL trekken ze hun paraplu open.
Bende pummels.

Laatst gewijzigd door Boduo : 21 augustus 2020 om 22:09.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2020, 05:56   #177
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar éénmaal ik de deurknoppen heb aangeraakt om mijn appartementsblok buiten te gaan en dan een kwartier naar het winkelcentrum stap zal ik me onderweg niet in de ogen wrijven of eens aan mijn neus als die jeukt opdat er een vliegje op zit.....
Natuurlijk niet: je hebt toch je flesje hydroalcoholische gel bij hoop ik ? Nadat je die deurknoppen hebt aangeraakt, wrijf je je handen toch in hoop ik ? Dat zou anders nogal idioot zijn om met een masker rond te lopen met uw handen vol virus...
Oud 22 augustus 2020, 08:09   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet: je hebt toch je flesje hydroalcoholische gel bij hoop ik ? Nadat je die deurknoppen hebt aangeraakt, wrijf je je handen toch in hoop ik ? Dat zou anders nogal idioot zijn om met een masker rond te lopen met uw handen vol virus...
Neen.....ik heb dat niet bij me. Zo een angsthaas ben ik niet.
Oud 22 augustus 2020, 08:28   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen.....ik heb dat niet bij me. Zo een angsthaas ben ik niet.
Zie je, dat is het incoherente in uw houding. Maar dat is normaal, alles in corona toestandjes is totaal incoherent. Uw handen even inwrijven met gel is een veel en veel kleinere moeite, dan op straat rondlopen met een masker, en is veel en veel nuttiger.
Oud 22 augustus 2020, 08:59   #180
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zie je, dat is het incoherente in uw houding. Maar dat is normaal, alles in corona toestandjes is totaal incoherent. Uw handen even inwrijven met gel is een veel en veel kleinere moeite, dan op straat rondlopen met een masker, en is veel en veel nuttiger.
Ik dacht dat het nog altijd niet bewezen was dat het in reële omstandigheden mogelijk was het virus over te dragen via aanrakingen met besmette materialen.
Ik weet wel dat in laboratoria het virus tot 48 uur kan overleven op materialen, maar laboratoriumomstandigheden zijn toch ook iets anders dan de dagelijkse werkelijkheid.
Persoonlijk denk ik dat besmettingen via druppeltjes veel frequenter zijn, maar dit is op intuïtie gebaseerd.
Niettemin ontsmet ik ook mijn handen, ook al is de kans misschien een pak kleiner.

Wat die winkelkarren betreft, in het begin zag ik ook niet het nut in, als je naar de supermarkt moet, omdat je toevallig één iets niet meer in huis hebt (koffiefilterzakjes bijv.), maar als je dan aan de kassa komt, is het wel nuttig omdat het er anderen toe dwingt meer afstand te houden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be