Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2020, 20:53   #161
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Fredje tussen 10 augustus 2020, 09:48 en nu zitten 14 dagen, waar blijft de nieuwe lockdown?
Waar blijven de versoepelingen ? Ik zie of mag nog niet veel meer dan 3 maanden geleden?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 20:54   #162
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ok, we zijn twee weken verder.

Waar is je lockdown , Fred ?

Amper nog ziekenhuisopnames, laat staan doden, dat is de realiteit.

Ja dat klopt. Maar wat veranderd dat dan ? Mag je al een pint gaan drinken aan de toog ? Mag je al ergens binnen gaan zonder mondmasker ? Mag je je oma al geen bezoeken wanneer je wil in het tehuis ? Mogen de kinderen normaal naar school ?
Mag je al naar het voetbal gaan kijken ? Mag je al gaan dansen ? Mag je al naar een concert gaan ? Mag je al een trouwfeest organiseren en een danspasje plaatsen met uw buurvrouw ?

Wat is het verschil met een Lockdown ? Eigenlijk merk ik nog steeds weinig verschil met paar maanden geleden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 21:10.
Oud 24 augustus 2020, 20:55   #163
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Waar blijven de versoepelingen ? Ik zie of mag nog niet veel meer dan 3 maanden geleden?
Je mag meer dan twee weken geleden. Terwijl jij verwittigde dat we richting een lockdown gingen...

Niet je laatste foute voorspelling.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 20:58   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je mag meer dan twee weken geleden. Terwijl jij verwittigde dat we richting een lockdown gingen...

Ja ik heb dat voorspeld .....en ik geef dat toe. Maar je mag in Antwerpen nu minder dan 6 weken geleden.
Of ben jij van mening dat alles is als 7 maanden geleden ?
Oud 24 augustus 2020, 20:59   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En wat is jouw voorspelling .....waag je kans ? Zit ik binnen een maand weer op het vliegtuig naar New York ?
Oud 24 augustus 2020, 20:59   #166
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat jouw definitie van een "nieuwe lock down binnen twee weken" ?

Wat is er "gesloten" (lock) ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:02   #167
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat jouw definitie van een "nieuwe lock down binnen twee weken" ?

Wat is er "gesloten" (lock) ?
De pensioendienst. De banken. De verzekeringskantoren. Gemeentehuizen .Mutualiteiten .De zwembaden. De fitnesscentra. De voetbalstadions. De theaterzalen. De concertzalen. De feestzalen. De dancings. veel café's en restaurants.
Veel landen blijven gesloten voor ons en het merendeel van de landen buiten Europa.
U mag helemaal niet gaan en staan waar U wil. Voor mij is dat meer dan een lockdown voor anderen misschien pure vrijheid.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 21:08.
Oud 24 augustus 2020, 21:06   #168
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fredje tussen 10 augustus 2020, 09:48 en nu zitten 14 dagen, waar blijft de nieuwe lockdown?
Er is een constante lockdown. U mag zelfs nog niet gaan zitten waar u wil aan zee. U mag zelfs niet naast mij komen zitten mocht U dat al willen ? Dus ja wat is er dan zo veranderd tegenover paar maanden geleden ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 24 augustus 2020 om 21:11.
Oud 24 augustus 2020, 21:14   #169
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
De pensioendienst. De banken. De verzekeringskantoren. Gemeentehuizen .Mutualiteiten .De zwembaden. De fitnesscentra. De voetbalstadions. De theaterzalen. De concertzalen. De feestzalen. De dancings. veel café's en restaurants.
Veel landen blijven gesloten voor ons en het merendeel van de landen buiten Europa.
U mag helemaal niet gaan en staan waar U wil. Voor mij is dat meer dan een lockdown voor anderen misschien pure vrijheid.
Inderdaad, meneer Vanhove

Er was zelfs meer vrijheid in het begin van de afgrendeltoestand. Nu wordt iedereen verplicht om zichzelf te versmachten. Wanneer zal de bevolking in opstand komen tegen die volstrekte onzin? Vlamingen zijn een stelletje broekschijters.
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 21:23   #170
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Inderdaad, meneer Vanhove

Er was zelfs meer vrijheid in het begin van de afgrendeltoestand. Nu wordt iedereen verplicht om zichzelf te versmachten. Wanneer zal de bevolking in opstand komen tegen die volstrekte onzin? Vlamingen zijn een stelletje broekschijters.
Hier de dees

https://m.gva.be/cnt/dmf20200824_963...klemmend-leven

Zie ze daar zitten
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2020, 22:36   #171
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Moest het voor BLM zijn dan ...
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 07:33   #172
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is een constante lockdown. U mag zelfs nog niet gaan zitten waar u wil aan zee. U mag zelfs niet naast mij komen zitten mocht U dat al willen ? Dus ja wat is er dan zo veranderd tegenover paar maanden geleden ?
De jongeren mogen terug gaan werken, de kinderen mogen terug naar school, men mag terug naar zijn tweedeverblijf, men mag terug naar de buurlanden, men mag terug naar een evenement, naar de musea, naar de cinema, op café, op restaurant, de winkels zijn terug open, je mag terug naar parken en zelfs op een bankje zitten, je mag terug sporten,

We zijn nog niet vrij, maar men mag toch al veel meer dan 5 maanden geleden.
Maar ja, in Europa zijn we al meer dan 200 jaar niet meer vrij.
Als je echt vrij wil zijn, moet je Europa verlaten en naar het Afrikaanse of Amerikaanse continent trekken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 07:35   #173
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan je met veel vreugde meedelen dat mijn pensioen gisteren, 24 augustus, zichtbaar gestort werd op mijn rekening. Het volledige voorziene bedrag zelfs. In één keer. (neen, ik noem geen bedragen, 't is te delicaat)
Die dienst, en heel wat andere dingen van jouw opsomming zijn helemaal niet (volledig) gesloten.

Kijk, het zijn vervelende tijden. Om twee redenen. Om reden van de voorzichtigheidsmaatregelen, maar ook om reden van gezaag van sommigen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 25 augustus 2020 om 07:37.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 08:14   #174
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik kan je met veel vreugde meedelen dat mijn pensioen gisteren, 24 augustus, zichtbaar gestort werd op mijn rekening. Het volledige voorziene bedrag zelfs. In één keer. (neen, ik noem geen bedragen, 't is te delicaat)
Die dienst, en heel wat andere dingen van jouw opsomming zijn helemaal niet (volledig) gesloten.

Kijk, het zijn vervelende tijden. Om twee redenen. Om reden van de voorzichtigheidsmaatregelen, maar ook om reden van gezaag van sommigen.
't Mijne ook. No sweat.
Frustratie hangt daar in de lucht bij jullie op dit ogenblik ofwa?
Bijwerkingen van CV-19 of gewoonweg obsessievelijk getriggerde expressie van volledige leegheid van bestaan?
Oud 25 augustus 2020, 08:39   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zou opgelost kunnen worden in 1 klap: hef al die voorzichtigheidsmaatregelen op, en van de slag is het gezaag ook gedaan. Twee vliegen in 1 klap

Het gezaag gaat over de idiotie van de voorzichtigheidsmaatregelen, die maken dat het vervelende tijden zijn, zonder dat daar enige reden toe is. Dat werkt danig op de zenuwen van intelligente mensen, en die beginnen dan te zagen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 08:42   #176
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pensioendienst werkt normaal, banken en verzekeringskantoren werken normaal, net als gemeentehuizen en mutualiteiten.
De rest daar kom ik zelden, in voetbalstadia zelfs NOOIT.
Fitnessen, nu daarvoor ga ik niet naar een fitnesscentra.
Ga wel wat wandelen, joggen, fietsen langst de wegen, velden en bossen.
lenigheidsbeweging en krachtoefeningen daarvoor bestaan er fitometers.
Moet dus geen fitnesscentrum hebben om fit te blijven.
Geld uitgeven om ergens op een loopband of hometrainer kilometers te maken, goei zot.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 09:06   #177
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat zou opgelost kunnen worden in 1 klap: hef al die voorzichtigheidsmaatregelen op, en van de slag is het gezaag ook gedaan. Twee vliegen in 1 klap

Het gezaag gaat over de idiotie van de voorzichtigheidsmaatregelen, die maken dat het vervelende tijden zijn, zonder dat daar enige reden toe is. Dat werkt danig op de zenuwen van intelligente mensen, en die beginnen dan te zagen.
De schrijnwerkersgilde gaat dat waarderen!
Oud 25 augustus 2020, 13:01   #178
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De pensioendienst werkt normaal, banken en verzekeringskantoren werken normaal, net als gemeentehuizen en mutualiteiten.
De rest daar kom ik zelden, in voetbalstadia zelfs NOOIT.
Fitnessen, nu daarvoor ga ik niet naar een fitnesscentra.
Ga wel wat wandelen, joggen, fietsen langst de wegen, velden en bossen.
lenigheidsbeweging en krachtoefeningen daarvoor bestaan er fitometers.
Moet dus geen fitnesscentrum hebben om fit te blijven.
Geld uitgeven om ergens op een loopband of hometrainer kilometers te maken, goei zot.
Neen niet normaal. Alleen nog op afspraak. En dan moet je in de eerste plaats al geluk hebben dat je een afspraak kan maken. Telefonisch contact omzeggens niet mogelijk en mails worden niet zelden niet beantwoord. Dus zo normaal is dat allemaal niet.
Gemeentehuis problemen.....mijn buurman wou verleden week een internationaal rijbewijs halen. Bleek de druk machine al hele tijd niet te werken. Wegens corona wou de firma die niet komen herstellen. Beroepshalve heeft hij dat rijbewijs nodig .....Zal wel allemaal normaal zijn zeker ?
Pensioendienst werkt niet normaal. Een vriend van me wacht al 3 maanden op zijn pensioen. Ze hebben vertraging wegens corona en zouden nog moeten wachten op een document van een andere instelling .....Denkt U nog terecht te kunnen aan een loket in de Zuidertoren ?
Dus zo normaal is dat allemaal niet.

Maar goed fitnessen is geen noodzaak....beter wat bomen gaan hakken...dat deed Rocky Marciano ook om zich voor te bereiden op een kamp.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 augustus 2020 om 13:03.
Oud 25 augustus 2020, 13:04   #179
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
De schrijnwerkersgilde gaat dat waarderen!

Pfffffffffff volgens mij zijn er toch velen die zich stierlijk vervelen in dat verre buitenland.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 augustus 2020 om 13:04.
Oud 25 augustus 2020, 13:08   #180
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Vooral om redenen die te maken hebben met nog weinig goesting om te werken. Geen tijd want liever ganser dagen privé tokkelen op hun smartphone.
Daar ganser dagen op zagen is blijkbaar minder lastig.

Als mensen beginnen zagen is er dikwijls een grondige reden toe....Om redenen dat er veel volk rondloopt dat zijn werk niet meer doet zoals het hoort.Als mensen telkenmale voor voldongen feiten staan en met een kluit in het rietje worden gestuurd hebben ze reden tot zagen.
Ik heb in mijn leven weinig last gehad van zagen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 25 augustus 2020 om 13:11.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be