Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2020, 14:04   #161
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Ja hoor, de daling komt er door de krachtige maatregelen. Zonder die maatregelen zou er hier een ramp gebeurd zijn.

Slaap rustig verder.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 14:31   #162
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Die maatregelen hebben ook grote medische gevolgen hoor.

Als er minder geld is nadien zal dat ook medische gevolgen hebben en dan zelfmoorden, mentale- en leerachterstand. Van Ranst is op erg korte termijn bezig oude mensen te redden (of probeert dat) en verliest de jongere doden die hij daardoor veroorzaakt uit het oog, het is een erg kortzichtige en domme manier van denken.
Dit is inderdaad 'n ramp voor de jonge generatie. Da's een feit. 't Gaat hier om kiezen tussen 2 kwaden. In maart en april waren die maatregelen wel noodzakelijk. Nu is er veel onenigheid tussen politiek en wetenschap. 'n Tijd geleden is Erika opgestapt. Ook hebben virologen nu kritiek op de nieuwe regels.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 14:35   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Dit is inderdaad 'n ramp voor de jonge generatie. Da's een feit. 't Gaat hier om kiezen tussen 2 kwaden. In maart en april waren die maatregelen wel noodzakelijk.
Nee, eigenlijk niet, maar dat wisten we toen niet. Het vergde een minimum aan intelligentie om dat toen reeds in te zien Nu weten we dat die niks gedaan hebben aan het aantal doden. Maar dat is zo beschamend, dat die werkelijkheid niet mag gezegd worden.

De ramp die voorspeld werd, deed zich niet voor, maar die deed zich evenmin voor waar men zo geen maatregelen nam. Men zat dus gewoon ernaast met zijn voorspellingen. Men zat er ook naast met de maatregelen. Ondertussen is dat duidelijk, behalve dat men dat niet wil erkennen. Daarvoor moet men wetenschappelijke artikelen lezen of de data een beetje begrijpen, en dat zullen de TV wetenschappers U spijtig genoeg niet uitleggen.

Nu zit men met het probleem dat men nu de logische gevolgen van die maatregelen heeft. En men nu weet dat die niet werken. Maar men moet blijven zeggen dat de stommiteiten die men toen gedaan heeft, "nodig" waren.

Dus gaat men genoopt zijn om terug stommiteiten af te kondigen, goed wetende dat het stommiteiten zijn, deze keer. En goed wetende dat de gevolgen van de stommiteiten nog erger zullen zijn dan de eerste keer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2020 om 14:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 14:35   #164
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Deze generatie is totaal verloren als het zo nog even doorgaat. Binnenkort zullen we op onze knieën moeten zitten voor de Chinezen. En ik kan me moeilijk voorstellen dat MVR dat erg zou vinden.
Inderdaad. Hilde zorgde ervoor dat ze kinderen dom houden op school. Dat virus was hier nog niet. Ook dat moreel verval is schadelijk. Nu maakt dat virus alles nog erger, maar 't was al heel erg.
Oud 25 augustus 2020, 14:37   #165
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
We hebben dus nood aan een krachtdadige regering.
Laat me stellen dat Vivaldi of iets dergelijks dat nooit zal zijn.
Daar ben ik het volledig mee eens.
Oud 25 augustus 2020, 14:38   #166
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, eigenlijk niet, maar dat wisten we toen niet. Het vergde een minimum aan intelligentie om dat toen reeds in te zien Nu weten we dat die niks gedaan hebben aan het aantal doden. Maar dat is zo beschamend, dat die werkelijkheid niet mag gezegd worden.

De ramp die voorspeld werd, deed zich niet voor, maar die deed zich evenmin voor waar men zo geen maatregelen nam. Men zat dus gewoon ernaast met zijn voorspellingen. Men zat er ook naast met de maatregelen. Ondertussen is dat duidelijk, behalve dat men dat niet wil erkennen. Daarvoor moet men wetenschappelijke artikelen lezen of de data een beetje begrijpen, en dat zullen de TV wetenschappers U spijtig genoeg niet uitleggen.

Nu zit men met het probleem dat men nu de logische gevolgen van die maatregelen heeft. En men nu weet dat die niet werken. Maar men moet blijven zeggen dat de stommiteiten die men toen gedaan heeft, "nodig" waren.

Dus gaat men genoopt zijn om terug stommiteiten af te kondigen, goed wetende dat het stommiteiten zijn, deze keer. En goed wetende dat de gevolgen van de stommiteiten nog erger zullen zijn dan de eerste keer.
Wel, 't was niet mogelijk om iedereen te testen, dus waren die maatregelen noodzakelijk.
Oud 25 augustus 2020, 14:40   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We hebben dus nood aan een krachtdadige regering.
Maak U geen illusies, een "krachtdadige" regering zal enkel meer stommiteiten en waanzin "krachtdadig" doordrukken. Deze slappe regering heeft zomaar eventjes in volle paniek de burgerrechten vernietigd en totaal waanzinnige regels uitgevaardigd die de mensen in hun meest intieme bestaan zwaar treft, *zonder de minste resultaten* op geen enkel vlak. Vraag U dan niet af wat een "krachtdadige" regering zou doen als schadelijke stommiteiten.

Nee, er moet gewoon geen regering meer komen en de mensen moeten vrij zijn van zulke onnozelaars.
Oud 25 augustus 2020, 14:43   #168
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Was er, bij de uitbraak van het virus, een stock maskers geweest, dan hat Van Ranstr iets anders gepreekt.

Wel, als wetenschapper laat je je niet gebruiken door de politiek.

Als wetenschapper doe je aanbevelingen, het zal je als wetenschapper een worst wezen waar ze de maskers vandaan moeten halen, maar vanaf dag één moet je consequent zijn, en zeker met je aanbevelingen niet draaien met de wind.

MVR heeft z'n geloofwaardigheid, als ie die nog had, volledig voor de haaien geworpen.

Een zielig persoontje is overgebleven.
Een zielig persoontje die om zich heen klauwt zoals een kat in het nauw.
Een zielig persoontje die geen kritiek aankan (zie Rik Torfs).
Een zielig persoontje dat zichzelf op een voetstuk liet plaatsen door de media.
Een zielig persoontje ...
Eh, die mensen die in 'n ziekenhuis werkten hadden mondmaskers nodig. Dat ging voor. Ik moet wel toegeven dat ik eind maart en begin april soms de bus nam en dat was zonder mondmasker. Ik ging in die periode ook naar de supermarkt, ook zonder mondmasker. En ik ben niet in 't ziekenhuis beland met covid 19. Maar er zat niet veel volk op de bus en er waren niet veel klanten in de supermarkten.
Oud 25 augustus 2020, 14:47   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Wel, 't was niet mogelijk om iedereen te testen, dus waren die maatregelen noodzakelijk.
Men moest niks testen. Die testen hebben niks uitgehaald. Er zijn evenveel doden gevallen in landen met maatregelen zoals Belgie als in landen die veel minder of geen maatregelen troffen.

Het enige wat men had moeten doen was doodgewoon niks. De mensen die zich wilden beschermen konden hun plan trekken, en de anderen deden wat ze wilden. Dat zou ongeveer evenveel doden opgeleverd hebben, waarschijnlijk wat meer zieken die niet dood gingen, en we waren er dan allang van af.

Het is niet omdat mensen boetes kregen omdat ze hun hogedruk reiniger naar hun zus brachten, dat er 1 dode minder gevallen is hoor. Want die zijn grotendeels gevallen in concentratiekampen waar men ouderen heeft opgesloten, van hun familie afgescheiden, en met besmette verzorgers in contact heeft gebracht.

Hiervoor heeft men gigantische economische en maatschappelijke schade veroorzaakt en de winst daarvan is niks noegabolle. Meer eenzaamheid, geen burgerrechten meer, de jeugd ontwricht, en toch evenveel doden.

Wat toen waarschijnlijk wel gelukt is, is om de jongere mensen die niet veel te vrezen hebben van deze ziekte, "op te sparen" zodat die nu pas en masse ziek worden (en grotendeels gaan genezen), zodat het nu weer paniek is.

DAT waren de praktische resultaten van die "noodzakelijke" maatregelen: niks op sanitair vlak, en een georganiseerde paniek vooruit duwen gedurende maanden. En weet je wat ze nu gaan doen ? Iets gelijkaardigs, zodat we nog veel meer schade gaan hebben, toch een zeker aantal doden, en terug paniek in januari of februari of wanneer het ook is dat men de illusie zal koesteren dat het weer "normaal" kan.

Tegen dat we de maatschappij zo helemaal naar de knoppen geholpen hebben, gaan we uiteindelijk identiek evenveel zieken en doden gehad hebben als indien we niks hadden gedaan. En dan is corona voorbij. En een paar maanden later zal er een totaal nutteloos vaccin voor zijn.
Oud 25 augustus 2020, 14:57   #170
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Big Slick's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
LOL, Van Ranst wordt extremer met de dag

Ik ben door hem op twitter en fb geblokeerd. Ik heb hem nooit geschoffeerd of beledigd, maar ik ben geblokkeerd op hem door het 3 x stellen van deze vraag: (ik stelde ze voor 3e keer omdat hij steeds weigerde te antwoorden.
Vraagje: virus in omloop dat gevaarlijk is voor 2% van bevolking en ongevaarlijk voor 98%. Zweed zegt, 2% moet zich aanpassen, 98% moet gewoon verder leven. Belg zegt, die 2% vragen we niets en sluiten we op, 98% moet zich aanpassen en leven totaal omgooien. Wat is meest logisch?

En toen verscheen dat icoontje dat zowat iedereen te zien krijgt als je het niet eens bent met zijn draconische maatregelen.
Big Slick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2020, 15:02   #171
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Met 0 volgers en 0 volgenden ga je niet door zijn filters geraken.
Bij mijn Baas (rvdwalle) maak je meer kans.
Das ook een bekend fenomeen bij hem. Iemand die kritiek heeft en die weinig volgers heeft, schoffeert hij schaamteloos.
Oud 25 augustus 2020, 15:05   #172
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat ik een spaander heel zou laten van die man zijn betoog, mocht die in een wetenschappelijk duel geïnteresseerd zijn, quod non, he. Nu, het zou zodanig gemakkelijk zijn dat ik niet eens zou weten of het spannend zou worden.
Ik heb hem ook 3 x gevraagd om met mij een openlijk debat te voeren over het gebruik van hydroxychloroquine. uiteraard geen antwoord op gehad. Nochtans waren er andere tweeters die hem aanspoorden om antwoord te geven, maar tevergeefs.

Laatst gewijzigd door Big Slick : 25 augustus 2020 om 15:06.
Oud 25 augustus 2020, 15:10   #173
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is een vaccinoloog en de datum van eind 2021 valt toevallig net samen met de verwachtte massa productie van een vaccin voor België. Die staat volledig achter Van Ranst

"Ons onderzoek naar polio in Poliopolis werd om te beginnen gefinancierd door de Bill & Melinda Gates Foundation"

Met dat Poliovaccin van Bill & Melinda Gates Foundation zijn er grote problemen, het veroorzaakt ondertussen meer ziektes dan het wilde Polio virus.

"More polio cases now caused by vaccine than by wild virus"
https://abcnews.go.com/Health/wireSt...virus-67287290

Poliovaccin ramp van 1955
https://www.washingtonpost.com/histo...n-coronavirus/
Je zou eens moeten opzoeken wat een ravage B Gates in India heeft aangericht met het vaccineren van kinderen daar enkele jaren geleden. Alsook in Afrika. Maar hey, wie maalt om wat dode kindertjes in Afrika?
Oud 25 augustus 2020, 15:22   #174
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht

Over zijn toekomst maak ik me weinig zorgen, hij is zichzelf in de vernieling aan het rijden...
Klopt. Hij was een nationale held en 5 maanden later kan meer dan de helft vd bevolking hem niet meer luchten. Het spreekwoord, je oogst wat je zaait, is hier perfect van toepassing. Ik voorspel dan ook dat die gast binnenkort zijn kop niet meer kan laten zien zonder bekogeld te worden door rotte tomaten, eieren of slagroomtaarten. Echter, het liefst zou ik zou zien dat hij voor de rechtbank moet verschijnen voor misdaden tegen de menselijkheid.
Btw, In Spanje heeft hooggerechtshof in Madrid nu mondkapjesplicht en quote, 4 andere wrede en onmenselijke maatregelen veroordeeld.
Oud 25 augustus 2020, 15:32   #175
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door orfeus5412 Bekijk bericht

Hoeveel doden zouden er niet geweest zijn wanneer men — zoals in het VK en Nederland — de groepsimuniteit zou gepredikt hebben ? Hoe vlug heeft men in die landen die praktijk niet (moeten) laten varen... En in landen zoals Ecuador(?) lagen de doden gewoon op straat...

.
Uw antwoord ligt in Zweden.
Oud 25 augustus 2020, 15:33   #176
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het draait ten allen rondom B. G.
Nu weer het aangekochte vaccin ook.
De experten of eender wie zit wel ergens in een raad van bestuur die donaties van hem krijgt of gekregen had.
Oud 25 augustus 2020, 15:37   #177
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Trouwens, daar heb ik Van Ranst ook mee geconfronteerd, zonder antwoord te krijgen uiteraard: Het was hij die in april verkondigde dat "het sluiten van de scholen de slechtste beslissing was die de veiligheidsraad heeft genomen", omdat " kinderen wsl wel zouden geinfecteerd worden maar dat ze er niet ziek zouden van worden en dat dat positief was mbt groepsimmuniteit".

Laatst gewijzigd door Big Slick : 25 augustus 2020 om 15:38.
Oud 25 augustus 2020, 15:37   #178
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Uw antwoord ligt in Zweden.
En in Brazilie. En in verschillende Amerikaanse staten. Ijsland, Japan, Zuid Korea, Taiwan, Nicaragua, Belarus, Tanzania.

Nergens zijn de Ferguson-stijl voorspellingen uitgekomen, zelfs niet bij benadering, en zelfs niet als men zegt dat men ginder sjoemelde.

Laatst gewijzigd door patrickve : 25 augustus 2020 om 15:39.
Oud 25 augustus 2020, 15:39   #179
Big Slick
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
En in Brazilie. En in verschillende Amerikaanse staten. Ijsland, Japan, Zuid Korea, Taiwan, Nicaragua, Belarus, Tanzania.
Zo is dat.
Oud 25 augustus 2020, 15:40   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Big Slick Bekijk bericht
Trouwens, daar heb ik Van Ranst ook mee geconfronteerd, zonder antwoord te krijgen uiteraard: Het was hij die in april verkondigde dat "het sluiten van de scholen de slechtste beslissing was die de veiligheidsraad heeft genomen", omdat " kinderen wsl wel zouden geinfecteerd worden maar dat ze er niet ziek zouden van worden en dat dat positief was mbt groepsimmuniteit".
Tiens die zegde dus toch soms zinvolle dinges... Natuurlijk, als ge alles en zijn omgekeerde vertelt, zullen daar achteraf gezien wel juiste dingen bij zitten.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be