Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 september 2020, 17:02   #161
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

The waiting game, grote strategische zet....

TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 17:14   #162
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Ene dat ik ken was zo bezig.

Over 5 jaar, 2 kinderen.
Over 10 jaar, groter huis.
Over 15 jaar, testamenten maken.
Over 20 jaar, moeten die kinderen wel weg.

Het moet goed geregeld zijn of ik krijg schrik. De stad is een gevaarlijke plek, die moeten we mijden.

Strategie he....
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2020, 21:10   #163
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard. Wij hadden ook alleen maar elkaar om plezier te maken. In mijn kamer stond alleen een bed een tafel en een stoel.
Wie contact wou hebben met anderen moest wel naar buiten want andere mogelijkheden waren er niet.
Als ik de nieuwe LP wou bespreken van Pink Floyd moest dat gebeuren bij de vrienden rechtstreeks......het jeugdhuis was ons sociaal medium.
Mijn jeugd was eerder zoiets zoals in de volgende sketch zo goed weergegeven wordt:
https://youtu.be/cYtYBI6eZ3E
Oud 26 september 2020, 22:58   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Mijn jeugd was eerder zoiets zoals in de volgende sketch zo goed weergegeven wordt:
https://youtu.be/cYtYBI6eZ3E

Niks mis mee.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 20:37   #165
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik dacht net dat er vroeger grotere evenementen waren dan nu. Misschien minder maar denk maar aan Woodstock of California Jam 1974 op de Ontario Speedway ..Monterey en de legendarische stadion concerten van de rockgroepen.
Queen gaf ooit een concert in Rio de Janeiro voor geloof ik meer dan 300.000 mensen.

En hoeveel volk kwam er niet af wanneer politieke leiders de massa toespraken....denk maar aan de toespraken van de nazi's of Mussolini. De toespraken van Martin Luther King enzovoort.....

De massa's die toestroomden wanneer helden als Vliegeniers werden onthaald....

Zelfs legendarische boksmatchen aan de Heizel met Marcel Cerdan....de matchen van Cassius Clay.....grote voetbalwedstrijden.

En ja of ze vroeger zo veel meer sporten zou ik niet weten......of het moet zijn dat liggen zuipen en joints paffen ook sporten was. Trippen op de riffs van Jimi Hendrix was ook een zekere vorm van sporten misschien

Ik heb de indruk dat er in de 'hippie' tijd minder werd gesport als nu...fitnessen deed alleen Tarzan......Nu zie je veel meer van die gespierde knullen en afgetrainde meiden rondlopen ......Hoeveel jongeren ga nu niet surfen....skaten...skieën.....mountain biken......Hard fietsen.....Op iedere hoek van de straat is een fitness zaal....Nooit gezien vroeger.

Dat bestond vroeger allemaal niet.

Volgens mij kwamen mensen vroeger makkelijker massaal buiten op de been dan nu .

Ik denk dat wie beweert dat het vroeger allemaal beter of slechter was altijd voor 50% gelijk heeft. Veel dingen waren pakken leuker anderen weer niet.

Wel vond ik de tijdsgeest veel leuker.......alles was relaxter ......er was meer blijheid en vrijheid...kortom er was hoop want alles ging altijd maar beter . Nu heb ik de indruk dat er ons meer en meer wordt afgenomen.
Ik vind de beste want niet te ontkennen realiteit als illustratie van dat laatste, het wegennet.
Van brede egale vlakten / volop ruimte / niks in de weg naar gangetjes betonblokken drempels plateaus verboden en zelfs geblokkeerde straten. Eerst voor auto's en intussen ook al voor fietsers (ze breken niet enkel asfalt / beton uit maar graven zelfs een diepe gracht, of speciaal om fietsers tegen te houden plavering, een soort trapachtige hoogteverschillen). Sommigen stellen dat het communisme viel. Nou niet, het zit nu aan de andere kant van de destijdse Muur - het huidige wegennet ziet eruit als het gebied rond de Berlijnse Muur.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 september 2020, 21:08   #166
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
oei, nu ineens is diversiteit (in opinies) een probleem?

Met Annemans hebben we ten minste 1 persoon die ingaat tegen de algemene hysterie
Nee, het is vooral iemand die zonder enige relevante kennis van zaken zijn opinie kenbaar maakt. Dat is heel wat anders dan virologen die hele dagen met de materie bezig zijn en dus wel de nodige kennis hebben.

Dus ja, als de bakker de piloot gaat zeggen hoe hij zijn vliegtuig moet besturen, dan is dat een probleem.
Oud 27 september 2020, 21:55   #167
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Nee, het is vooral iemand die zonder enige relevante kennis van zaken zijn opinie kenbaar maakt. Dat is heel wat anders dan virologen die hele dagen met de materie bezig zijn en dus wel de nodige kennis hebben.

Dus ja, als de bakker de piloot gaat zeggen hoe hij zijn vliegtuig moet besturen, dan is dat een probleem.
Waarom reageert u hier dan op het forum aangezien u ook geen kennis hebt.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 07:43   #168
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, het is vooral iemand die zonder enige relevante kennis van zaken zijn opinie kenbaar maakt. Dat is heel wat anders dan virologen die hele dagen met de materie bezig zijn en dus wel de nodige kennis hebben..
Virologen weten heel veel over het Virus maar blijkbaar heel weinig over epidemies en vooral over het maatschappelijk, sociale en economische effect ervan.

Al de interviews van Van Ranst, Van Damme, Vlieghe etc. over de maatregelen waren dan ook opinies van mensen die grotendeels geen relevante kennis van zaken hadden en die zich beter bezig hadden gehouden met hun core business : de medische kant van covid19. En niets meer dan dat.

Laatst gewijzigd door parcifal : 28 september 2020 om 07:44.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 07:56   #169
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Virologen weten heel veel over het Virus maar blijkbaar heel weinig over epidemies en vooral over het maatschappelijk, sociale en economische effect ervan.

Al de interviews van Van Ranst, Van Damme, Vlieghe etc. over de maatregelen waren dan ook opinies van mensen die grotendeels geen relevante kennis van zaken hadden en die zich beter bezig hadden gehouden met hun core business : de medische kant van covid19. En niets meer dan dat.
Zeer juist. Het is erg merkwaardig hoe virologen zich in deze crisis een rol aanmeten die de adviserende rol overstijgt. De overheid laat zich door allerlei wetenschappers bijstaan in het beleid, en die hebben er allemaal mee leren leven dat ze advies geven en dat de beleidskeuze anders kan zijn. Maar bij de virologen ligt dat even anders.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 08:04   #170
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Waarom reageert u hier dan op het forum aangezien u ook geen kennis hebt.
Om de simpele geesten te verlichten. Voor wat ik stel hoef je ook geen kennis van zaken hebben aangezien dit in het algemeen geldt ( bakker <=> piloot ) en de logica zelve is.
Oud 28 september 2020, 08:09   #171
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

lol, geen kennis... Collega Annemans is gezondheidseconoom, die wel perfect in staat is om kosten-batenanalyses te doen voor nieuwe geneesmiddelen, maar nu ineens blijkbaar niet de kennis heeft om een kosten-batenanalyse te doen van een epidemie, maatregelen tegen die epidemie, en de impact van beiden op de mentale gezondheid van de mensen en de impact op de economie.
Oud 28 september 2020, 08:29   #172
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
lol, geen kennis... Collega Annemans is gezondheidseconoom, die wel perfect in staat is om kosten-batenanalyses te doen voor nieuwe geneesmiddelen, maar nu ineens blijkbaar niet de kennis heeft om een kosten-batenanalyse te doen van een epidemie, maatregelen tegen die epidemie, en de impact van beiden op de mentale gezondheid van de mensen en de impact op de economie.
Inderdaad veel beter geschikt dan al die virologen.
Oud 28 september 2020, 08:31   #173
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Om de simpele geesten te verlichten. Voor wat ik stel hoef je ook geen kennis van zaken hebben aangezien dit in het algemeen geldt ( bakker <=> piloot ) en de logica zelve is.
Zoals uw grote kennis over de bevolkingsdichtheid van Zweden, daar sloeg u de bal ook totaal mis en dat was al besproken op het forum.
Oud 28 september 2020, 08:58   #174
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dat het mijn probleem is maar ook demografisch zie ik een grote verandering. Welke jong koppel gaat nu nog aan kinderen willen beginnen ? Alleen nietsnutten willen nu nog kindjes maken.
?

Mijn vrouw en ik gaan er binnenkort aan beginnen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 09:24   #175
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Zoals uw grote kennis over de bevolkingsdichtheid van Zweden, daar sloeg u de bal ook totaal mis en dat was al besproken op het forum.
Mijn kennis over de bevolkingsdichtheid van Zweden was correct alsook de relevantie van deze factor aangaande de kans op corona besmetting, doch ik had niet opgezocht dat het merendeel van de Zweden in steden woont.
Oud 28 september 2020, 09:38   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn kennis over de bevolkingsdichtheid van Zweden was correct alsook de relevantie van deze factor aangaande de kans op corona besmetting, doch ik had niet opgezocht dat het merendeel van de Zweden in steden woont.
Nee, dat was fout. De gemiddelde landelijke dichtheid heeft geen invloed op corona besmettingen, de lokale stedelijke wel.

Dat is als de gemiddelde huistemperatuur berekenen om te besluiten dat niemand zich in de oven kan verbranden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 10:13   #177
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
?

Niet snutten of nietsnutten?
Met een kindje zal je wel moeten snutten ze hebben/zijn altijd snotneuzen.
Oud 28 september 2020, 10:57   #178
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Als ik een helikopter ondersteboven in een boom zie hangen, dan hoef ik geen piloot te zijn om vast te stellen dat er iets niet klopt.

Het heeft in heel deze corona onzin nooit over kennis of wetenschap gegaan. Het is enkel een morele en politieke discussie.
Het is alsof je een helikopterpiloot vraagt om te beslissen vraagt of een lijnvliegtuig in nood passagiers overboord moet gooien om een kleine kans te maken om de rest te redden.

Daarvoor hebben we geen virologen of andere experts nodig. Daarvoor hebben we wiskundigen nodig, die ons kunnen zeggen wat de minst slechte optie zal zijn, alles tesamen bekeken.

Ik zou zelfs durven stellen dat bijna geen enkele van al onze experts ook maar iets positiefs heeft bijgedragen. Ze hebben alleen maar angst gezaaid, de maatschappij en economie platgelegd, maar ze hebben geen enkele dode voorkomen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:13   #179
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
?

Hopelijk vergeet je geen maskertjes op de geboortelijst te plaatsen. En handgels ......en wat schoolboeken want eer die normaal naar school gaat kunnen gaan is ook nog maar de vraag

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 september 2020 om 11:20.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2020, 11:23   #180
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hopelijk vergeet je geen maskertjes op de geboortelijst te plaatsen. En handgels ......en wat schoolboeken want eer die normaal naar school gaat kunnen gaan is ook nog maar de vraag
Mondmaskers? Handgels?

Tegen dat die geboren zou worden is heel dat corona gedoe voorbij hoor.

Men ziet het nu al. Niettegenstaande het hoger aantal besmettingen, gaat men toch niet verstrengen. Het beseft komt meer en meer dat men de maatschappij niet kan stilleggen voor 3 doden per dag.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 28 september 2020 om 11:23.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be