![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Als Vivaldi/Avanti/Kibbelkabinet³ er komt, hoe stemt u de volgende keer? | |||
Ik steun deze coalitie, ik stem sowieso op een Vivaldi/Avanti partij. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 8,11% |
Ik steun deze coalitie, maar ik zal haar beoordelen op het gevoerde beleid. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,41% |
Vivaldi/Avanti is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, maar ik zal hen toch beoordelen op het gevoerde beleid. |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,81% |
Vivaldi/Avant is een aanfluiting van de verkiezingsresultaten, en daarom, wat ze ook doen, ik stem zeker voor een andere partij. |
![]() ![]() ![]() |
28 | 75,68% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft het Mateke daar het ganse weekend aan doorgewerkt?
![]() We zullen zien hoelang ze hun beslissing, niet meer met MR, zullen houden.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 21 september 2020 om 11:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Klopt, en heb ik ook gelezen, en heb ik vroeger ook al geschreven.
Ik wou niet de indruk geven hiermee als eerste voor de dag te komen.
![]() |
#164 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan mij echt niet ontdoen van het idee, dat Magnette niet gelukking was met het gedraag van Lachaert en dat die wraak wou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of Magnette achter de move van Connor staat speelt nauwelijks een rol. Connor is de rooie die een last-minut-deal afdwong tegen 1oktober. Als het op last van Magnette is dat hij zijn keutel introk is hij een even grote negerlul als Lachaert. Negerslaaf spelen voor Franstalige meesters en je eigen volk de nek omdraaien. DAT volksverraad hebben de Vlamingen lang genoeg gepikt.
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard.
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens deze zin vind ik zeer raar : "Enerzijds ben ik vereerd dat de koning zijn vertrouwen stelt in mij, anderzijds ben ik ervan overtuigd dat we oplossingen moeten zoeken." Enerzijds en anderzijds bevinden zich aan de tegenovergestelde zijde. In feite is die zin dus als volgt : "Enerzijds ben ik vereerd dat de koning zijn vertrouwen stelt in mij, nog enerzijds ben ik ervan overtuigd dat we oplossingen moeten zoeken. Een anderzijds is er niet, die regering waar we de Vlaming de middenvinger in zijn reet steken komt er!" Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 september 2020 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allé, toch een uur of 6.
![]() |
#170 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die vraag hoef je zelfs niet meer te stellen.
![]()
![]() |
#172 |
|
![]() ni fokke met het mateke he
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() dan moeten ze wel eerst schaamte kennen
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk is dat niet juist.
Conner deed de uitspraak dat hij enkel wil samenwerken met mensen die geen sabotage plegen en die echt willen samenwerken. Hij sprak toen als preformateur en niet als partijleider. Hij kan toch moeilijk verkondigen dat hij als preformateur niet meer wil luisteren wat Bouchez te zeggen heeft. Ook het feit dat ze er steeds Wilmes bij halen als ze met Bouchez onderhandelen is geen positieve zaak. Er is duidelijk een oorlog bezig binnen de MR. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlamingen zullen en moeten bloeden dat is het enige dat la Belgique weet en kent... tot de dag dat er in Vlaanderen niets meer te rapen valt en dan zullen ze vlug, heel vlug, uitgekotst worden... want je denkt toch niet dat de franstaligen ook maar één euro gratis naar Vlaanderen zal verpatsen... Laatst gewijzigd door marie daenen : 22 september 2020 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
GLB probeert een disproportioneel deel van de koek (= 7 franstalige ministers en het premierschap) te krijgen, wat hij enkel kan ten laste van PS en/of Ecolo. De pariteitsregel maakt dat hij geen inspraak heeft over het nederlandstalig gedeelte. Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar hij wil ook terug naar een unitair België, en in Wallonië en Brussel legt dat zeker geen politieke windeieren. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
|
![]() Mag ik eens vragen welke GARANTIES op een staatshervorming CD&V wil bekomen wetende dat een potentiële Vivaldi- coalitie niet over een 2/3e meerderheid met een gewone meerderheid in beide taalgroepen beschikt en dat het de bedoeling is om pas na 2024 een staatshervorming te implementeren? Gaat Vivaldi dan wel over een 2/3 beschikken? En wordt het dan een regeerakkoord voor tien jaar?
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan is het geen 10 jaar, maar 3 legistraturen. 1) om de artiekelen voor hervorming vatbaar te maken. 2) om de artiekelen te hervormen. 3) om de hervormingen door te voeren. Het deel van het regeerakkoord met de hervormingen is dus niet voor 10 jaar, maar in de huidige situatie en zonder val van een regering voor 13 jaar en 7 maanden, als er op 01/10/2020 een nieuwe regering is. |
|
![]() |
![]() |