![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toevallig heeft een vriend van ons dat (bijna letterlijk) aan den lijve ondervonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vakbonden....
Ze moeten er natuurlijk zijn, maar tegenwoordig willen ze altijd het onderste uit de kan krijgen en dat maakt het de bedrijven die het zo al moeilijk genoeg hebben er zeker niet eenvoudiger op. En het spijtige is dat ze nu ook al een politieke macht hebben. Zij kunnen in een handomdraai een heel land lamleggen. Een beetje van het goede te veel mocht je het mij vragen.
![]() |
#164 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan is de rekening vlug gemaakt zo een CEO met overcapaciteit en slechte cijfers en herinneringen aan iets beslist dan ook in die zin. De vakbonden hebben reeds meer kapot gemaakt dan opgelost voor de werknemer. En er is nog nooit gereageerd waarom ze het normaal vinden dat iemand die werkt via de sociale wetten voor nog eens 3 anderen moet werken. Dat is toch pure waanzin "wie kan dat nog opbrengen" zonder onder stress te werken?
![]() |
![]() |
#165 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als werknemer betaal je daar uiteindelijk ook de prijs van, want zoals u zelf zegt probeer je uw personeelsbestand in te krimpen. Maar langs de andere kant zullen er altijd lage loonlanden zijn. En zeker grote ondernemingen kunnen daar een fabriek openen. Daarom vind ik dat men met licenties moet werken. Wil je hier verkopen, stel je niemand te werk, dan moet je dokken voor een licentie. Je kan wel produceren in een lageloonland, maar daar verkoop je niet het volume dat je hier verkoopt. Maar ik zou als overheid al beginnen met de werkgeversbijdrage gewoon af te schaffen. Je moet een werkgever niet straffen om iemand in dienst te nemen. Laatst gewijzigd door stuyckp : 15 oktober 2020 om 08:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tavek is duidelijk de teloorgang van de textielsector in het Waasland al vergeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De textielsector. Weet u, dat heeft ook alweer niks met vakbonden te maken of stakingen. Maar met prijsdruk. (Niet technische) textielweefsels kunnen in Belgie nauwelijks prijsconcurrentieel gemaakt worden. Voor parachutestof bijvoorbeeld heb je wel nog bedrijven die dat doen in West-Europa, maar dat mag dan ook iets kosten. Mijn bron is Picanol, die de machines voor die sector wel nog kan maken in Belgie. Maar ze gaan bijna allemaal richting China/India/Bangladesh/Etc.... Er is geen enkele bedrijfsleider of investeerder die een fabriek sluit omwille van stakingen. Stakingen zijn een symtoom. Het is die onderliggende kwaal die zorgt voor het falen van een onderneming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn zoveel (financiële) factoren die een sluiting bepalen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() De enigen die ik sprak die niet vinden dat het door de bonden kwam zijn ex of huidige vakbondsleden. ![]() Hetzelfde met VW Brussel, dat wil er bij u ook nog altijd niet in. ![]()
Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 15 oktober 2020 om 09:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan dus allemaal wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze hebben hun les geleerd he. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
Banneling
|
![]() Allez dan, als gij dat gelooft, moogt ge dat van mij
![]() Laatst gewijzigd door Tavek : 15 oktober 2020 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, ze hebben het gewoon heel verstandig aangepakt. En gesproken met een directie die even verstandig reageerde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het goed is moeten we het ook zeggen. Misschien is Tavek wel ter plaatse gaan onderhandelen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mijn werk vindt plaats samen met C-niveaus en hoger kaders (R&D Managers, Productiechef,...) dus dat zijn mijn bronnen. Ikzelf ben ook lange tijd kader geweest, maar toen ben ik ook al lid geworden van de vakbond (ACV heeft bvb een afdeling voor kaders). Maar ik ben nog steeds werknemer.....en ik heb de keuze gemaakt voor de vakbond omdat ik vind dat de ondernemingsraad niet altijd gevuld moet zijn met arbeiders en lagere bedienden langs de werknemerskant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Banneling
|
![]() Er is een duidelijk verschil tussen overheidsvakbonden en deze in de privé, zo wordt er in bepaalde overheidssectoren gestaakt om de minste scheet
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gooi een probleem op tafel zoals de zware anciënniteit vergoedingen en geen enkele vakbond of overheid zal zich daar aan riskeren. Dus ik heb geen andere keuze dan die mensen geleidelijk te ontslaan en daar een budget te voorzien. Ik kan geen risico lopen dat er in een nabije of verdere toekomst zoveel personeel is met hoge anciënniteit dat het een hypotheek zet op het bedrijf als het minder goed gaat. Of dat ik zeg OK dat is het, ik wil stoppen. Geen enkele potentiële overnemer zal nog interesse hebben.
Laatst gewijzigd door Gipsy : 15 oktober 2020 om 11:33. |
![]() |
![]() |