![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tiens, in september was dat bij mij veel meer. Mijn oudste zoon was toen ziek. Dat was 25% van mijn gezin ![]() Mijn idee is dat, op een paar mensen die ze omzeep geholpen hebben zoals we op dit forum zien en die mentaal niet meer in orde te krijgen zijn, de schrik er niet meer echt in te krijgen is. Zoals ik zeg, ik ken maar 1 persoon in mijn directe kennissen die echt schrik heeft. Wat niet wil zeggen dat veel mensen zoals ikzelf voorzichtig zijn als ze over de 50 zijn of zo. Maar er zijn er maar weinig die nog bang zijn, zoals ik bange mensen gezien heb in mei. We hebben gewoon teveel gevallen rondom ons gehad die belachelijk weinig ziek waren. Ik kan mij niet indenken dat mensen onder de 40 nog bang te krijgen zijn. Het rare is wel dat je merkt dat ouderen ook totaal niet bang zijn, terwijl die wel eigenlijk dat wat meer zouden mogen zijn ! Waarschijnlijk is het zo dat zij voor zichzelf niet willen toegeven dat zij geen jongere meer zijn. En ja, als 50+ moet ik dus ook denken dat ik geen 20-er meer ben. Maar er is een groot verschil tussen "voorzichtig zijn" en "den daver op het lijf hebben en willen dat de maatschappij voort doet met haar zottigheid". Het gaat moeilijker en moeilijker worden om de mensen nog bang te houden, terwijl iedereen in zijn concrete ervaring ziet dat de ziekte veel minder erg is, en de andere schade meer en meer oploopt, met hoe langer hoe meer werklozen rondom U, hoe langer hoe meer faillissementen en dergelijke meer. Wanneer ge in uw kennissenkring meer ontslagenen gaat vinden dan mensen die in het ziekenhuis lagen, gaat het keerpunt zijn he. Een ander gevolg van deze mop gaat zijn dat geen enkele regering nu ooit nog eens een "financieel bilan" zal kunnen gebruiken om een of andere maatregel door te drukken. Als ge zonder blozen 20% van het BNP erdoor moogt jagen, dan moet ge niet beginnen zeveren over 1 procentje he. Er zijn nu 2 dingen mogelijk: oftewel komt het economisch uiteindelijk toch nog redelijk goed. Dat wil zeggen dat de overheid eigenlijk vrij mag smossen zoveel ze wil, en dat er geen reden is om gelijk welk financieel bilan "in orde" te houden. Immers, als 20% van het BNP erdoor jagen kan, dan moet men dat doen om plezier te maken he. Oftewel beseffen we dat die financiele bilans wel degelijk belangrijk zijn. En dan gaat de patat die we voor corona gegeven hebben ongelofelijk zijn. Die 300 doden die we zouden gered hebben gaan de duurste van de wereldgeschiedenis zijn. Die moeten nadien een gouden doodskist en een piramide krijgen. Peuleschil in vergelijking met de uitgaven. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 november 2020 om 06:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Toch vreemd dat er niet al lang een brede burgerbeweging is die dit niet alleen beseft maar ook uitspreekt en het gezag uitdaagt. Overigens kunnen we er nu wel mee lachen maar de gevolgen - niet alleen van die maatregelen uiteraard, maar ook van de crisis die ermee verdoezeld en 'totaal' gemaakt wordt - kunnen desastreus zijn, van tirannie tot anarchie, en geweldige verpaupering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk kan totaal niet meer nadenken en is totaal onder de invloed van de zever van experten. Die kunnen de grootste stommiteiten declameren, en komen daarmee weg. Het gezagsargument is onvoorstelbaar. Wij maken de grootste sektevorming van de geschiedenis mee. Je merkt dat ook op dit forum. Een expert zegt 1 + 1 = 5. drie andere experten zeggen dat hij gelijk heeft, en iemand die zegt "euh, volgens mij is daar iets mis" krijgt een lading "wie zijt gij wel om meneer de professor tegen te spreken". Of: "gaat ge nu vertellen dat gans de wereld mis zou zijn". We hebben het zelfs gezien met een expliciet voorbeeld, waar die grote experten gegaan zijn (in een groot deel van de wereld he) van "maskers zijn gevaarlijk" naar "maskers zijn absoluut noodzakelijk en verplicht". De kracht van de experten zit hem in de totale afwezigheid van 'redenering' waar ze zich wel voor behoeden. Redeneren is fout vanaf nu. Expert orakels zijn het enige en die moeten niet meer uitleggen, staven, redeneren, demonstreren hoe ze aan hun orakel kennis komen. Het volstaat van de magische leugen uit te spreken "er zijn wetenschappelijke aanwijzingen dat". Ook al zijn die er niet. Ttz, de wetenschappelijke aanwijzingen zijn NIET wat ze beweren, en in hun cursussen vertellen die grote experten exact aan hun studenten hoe dat soort redeneringen wetenschappelijk fout is, maar op TV doen ze niks anders. Een meer expliciete illustratie van de kwakzalverij kan niet, en TOCH krijgen die zeveraars geen pek en veren. Ik kan daar niet bij. Laatst gewijzigd door patrickve : 15 november 2020 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb vorige week zelf zo een werkgever formulierke gekregen, net als eerst dit jaar. Terwijl er hier momenteel toch geen restrictie op autogebruik is? https://www.info-coronavirus.be/nl/faq/ Citaat:
Dit gegeven, samen met enkele andere zaken die ik de voorbije week opmerkte, doen me vermoeden dat het BE nazicommando reeds heeft beslist toch bannen rondreizen, maar dit enkel via bepaalde kanalen heeft gecommuniceerd / binnen bepaalde kringen. Niet dat dat me verwondert, ik heb eerder al eens alles bij alles gelegd en geconcludeerd dat hun corona "waanzin" in feite gewoon "berekening" is: om de economie en de speculatie naar een crisis te maneuvreren moet er een uitleg anders dan centrale planning/spaargeld wegkrijgen ter inflatie beheersing, ze zagen dat virus, en ze zagen wat ze zochten.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 15 november 2020 om 19:06. |
||
![]() |
![]() |