![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En jij kan hier wel veel vertellen van achter uw toetsenbord maar ik geloof er allemaal niet veel van. Ik geloof er geen fluit van dat jij iedere week uitgaat. Maar ja iedereen kan hier schrijven wat hij zelf wil. Veel lawaai zal je toch niet meer moeten maken denk ik als ge nog uitgaat ![]() En last but not least .......vergeet het maar niet...op doodgaan staat geen leeftijd....dus zorg er maar voor dat Fred niet naar uw uitvaart moet komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat hem hier om statistiek en grote getallen he. Bij elke leeftijd en toestand hoort statistisch gezien een zeker aantal nog te leven levensjaren. Het is op basis van dat gemiddelde dat men beslist hoeveel solidariteit je nog mag opeisen om dat gemiddelde aantal jaren te leven na solidaire medische tussenkomst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet het "leven" dat minder waard is, het is de solidariteit die men voor te winnen levensjaren wil geven. Normaal is dat 40 000 Euro per levensjaar dat men nog kan hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet het niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het gaat niet eens over een wettelijk afgedwongen lockdown in mijn voorstel: het gaat om een verklaring van aanvaarden van triage. Als je X+ bent, en je hebt de mogelijkheid om je te isoleren, dan hou je je eraan OF je aanvaardt dat je bij plaatsgebrek niet aan de beurt komt. Als men niet snapt dat dat win-win is voor iedereen, dan is men oliedom. X+ zijn wel redelijk kortstondig hun vrijheid kwijt (zoals nu voor IEDEREEN), maar ze worden wel beschermd terwijl de jongeren voor hen ziek worden en immunisren. Nadien bewegen die X+ zich in een veiliger wereld (er zal nog steeds risico tot besmetting zijn maar geen enorm), en op geen enkel moment is de gezondheidszorg overbelast. Dit is eigenlijk de spirit van de Great Barrington declaration he. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2020 om 13:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij stoorde de manier waarop onze jonge vriend dit zei. Het is een teneur van "het is uw schuld dat ik in mijn vrijheid wordt beperkt". Neen dus. Dan moet een overheid maar beslissen dat alle 60+ zich afzonderen en hun verstand gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zolang je groepsimmuniteit tegenwerkt, krijg je exponentieel stijgen, paniek, vingerwijzen, en dergelijke meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laten we dan direct jonge mensen verbieden om deel te nemen aan het verkeer. Verhoudingsgewijze sterven de meeste jonge mensen in het verkeer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je -40 bent (risico groep) en je hebt de mogelijkheid om niet deel te nemen aan het verkeer en alleen gebruik te maken van openbaar vervoer dan hou je je daaraan of je aanvaardt dat je bij plaatsgebrek op het asfalt blijft liggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Was vroeger misschien zo maar nu niet meer. Daarbij gij draait altijd alles om. Wij willen jullie niks opleggen, maar jullie willen juist ons alles opleggen. In uw redenering zouden we alle ouderen uit het verkeer moeten halen omdat de jongeren meer slachtoffer zijn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, uiteraard, als er een plaatsgebrek is voor verongelukten, dan laat men de weekend-motorrijder dood gaan eerder dan die huisvader die met de auto naar het werk ging. De onnozelaar die zijn fiets pakt moet dan ook wijken voor de brave burger die zijn veilige auto nam. Inderdaad, ik denk dat je het principe goed snapt: BIJ PLAATSGEBREK eerst de grootste slokops die het KUNNEN vermijden, vragen van het te vermijden. Nemen ze toch een risico, dan aanvaarden ze van "tweede keus" te zijn. Lijkt mij wiedes. Laatst gewijzigd door patrickve : 31 oktober 2020 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ondertussen zijn er nog slechts 106 IC bedden beschikbaar.
https://www.demorgen.be/nieuws/live-...tsen~b638c04f/ Citaat:
![]() |
![]() |
#178 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 1 november 2020 om 18:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor onze eigen mensen is er nog een KLEIN BEETJE plaats. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u zich gelukkiger voelt door te geloven dat de jongere generatie wel braaf thuisblijft dan ben ik blij voor u. Ignorance is bliss. Citaat:
Als men de keuze moet maken tussen een 20 jarige redden of een 70 jarige dan heeft die oudere dikke pech. Mensen horen dat niet graag want iedereen vindt zijn eigen leven onbetaalbaar, maar zo is het gewoon. Citaat:
Als we dezelfde redenering die u voor corona gebruikt volgen dan moeten we alle verkeer verbieden omdat jongeren meer sterven in het verkeer. Niet de jongeren, maar alle verkeer, ook de groepen die bijna nooit sterven. De ouderen moeten maar solidair zijn en ook hun auto laten staan zodat er geen jongeren meer zouden sterven. |
|||
![]() |
![]() |