Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 november 2020, 12:11   #161
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Erw je bent niet de enige, ik vind dat ook niet leuk met die winkelkarren.... (wat ik zoveel mglk probeer te doen is met papieren zakdoekjes kar vast te pakken, na ze dus ontsmet te hebben.. vermits ik ze toch maar liever zo min mglk vastpak).
Al wat ik als vrije keuze "meer" doe dan het normale is afstand houden als dat kan en acceptabel is op vlak van tijd/moeite.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maar euh, 6 broden? Vries je die dan in ofzo... ?
ps me I got a broodbakmachine, ik koop nog wel brood id winkel daar niet van, maar moest er iets voorvallen kan ik altijd zonder + ik ben nooit erg brood geweest, eet het slechts sporadisch in fases xD
Nee, ik eet er twee per dag. Altijd hetzelfde: boterhammen, en telkens hetzelfde, al decennia. Ik heb frigo noch diepvriezer, gewoon een kelder, wat koeler dus. Ik moet dus donderdag of vrijdag, met nog een paar in 't schap, er een doos bijkopen om zaterdag zondag en maandag uit te zingen, en maandag spring ik al eens een Aldi binnen om te zien of er niks tot vrijdag ligt. Indien enkel woensdag dan poog ik dinsdag nog eens. En dan herhaal scenario.

Lang geleden kocht ik me eens een broodbakmachine. Die heeft geen dozijn broden gehaald, ik at ze te rap op en het was teveel werk/gedoe, dat vèr buiten mijn interessesfeer ligt. En je moet evenveel naar de winkel, om bloem en gist enz te kopen dan.
Een doos Aldi brood is 6 x 0.72=4.30 euro. De totale kost (in elke zin) van een broodmachine is daar een groot veelvoud van. Mijn mantra is efficientie in de dingen die ik wil doen, en alles wat daarmee contrasteert zover mogelijk te reduceren.
Dat laatste maakt dat ik een grondige hekel heb geaccumuleerd aan "overheid". Als ik voor de zoveelste keer hun lieden ergens "bezig" mee zie, zoals op troittoir in een centrum om 6 uur smorgens met hun blazers 5 blaadjes zie voor hen vooruitblazen, de hele buurt wakker schuddende van tlawaai, voor nul prestatie dan nog, heb ik nu moeite me in te houden om niet te spuwen in hun richting.

Bvb, heel dat "ziekenzorg overbelast" verhaal dit jaar, en die vlaggen en wimpels langs de baan en in tuinen, voor die "helden", ervaar ik als ronduit bizar.
Want, HEEL DE ECHTE PRIVE SECTOR WERKT / NEEMT RISICO'S DAG IN DAG UIT, WEEK IN WEEK UIT, MAAND, JAAR en JAREN, ONDER EEN WERKREGIME VAN MAXIMUM CAPACITEITSBENUTTING, EN IS ZELFS GENOOPT DIE GRENS VOORTDUREND TE VERLEGGEN ZONDER EXTRA.

En waarom: net door dat rotte tuig, dat zich verenigde onder de vlag "OVERHEIDS...DIENST" - die moeten ze "mee" betalen.
Die kopen hun producten, VERSCHAFFEN zichzelf andermans gemaakte welvaart.

En deze lieden TERRORISEREN zelfs die wèl presterenden op hun werkvloer. Eerst te lui om er te helpen, en dan nog er komen klooien / saboteren, zo onbeschaamd en hondsbrutaal is dat overheidstuig.

Zelfs hun incassobureau, belastingen, noemt zichzelf een "Dienst".
Het is kolder en drama tegelijk.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:40   #162
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Al wat ik als vrije keuze "meer" doe dan het normale is afstand houden als dat kan en acceptabel is op vlak van tijd/moeite.

Nee, ik eet er twee per dag. Altijd hetzelfde: boterhammen, en telkens hetzelfde, al decennia. Ik heb frigo noch diepvriezer, gewoon een kelder, wat koeler dus. Ik moet dus donderdag of vrijdag, met nog een paar in 't schap, er een doos bijkopen om zaterdag zondag en maandag uit te zingen, en maandag spring ik al eens een Aldi binnen om te zien of er niks tot vrijdag ligt. Indien enkel woensdag dan poog ik dinsdag nog eens. En dan herhaal scenario.

Lang geleden kocht ik me eens een broodbakmachine. Die heeft geen dozijn broden gehaald, ik at ze te rap op en het was teveel werk/gedoe, dat vèr buiten mijn interessesfeer ligt. En je moet evenveel naar de winkel, om bloem en gist enz te kopen dan.
Een doos Aldi brood is 6 x 0.72=4.30 euro. De totale kost (in elke zin) van een broodmachine is daar een groot veelvoud van. Mijn mantra is efficientie in de dingen die ik wil doen, en alles wat daarmee contrasteert zover mogelijk te reduceren.
Dat laatste maakt dat ik een grondige hekel heb geaccumuleerd aan "overheid". Als ik voor de zoveelste keer hun lieden ergens "bezig" mee zie, zoals op troittoir in een centrum om 6 uur smorgens met hun blazers 5 blaadjes zie voor hen vooruitblazen, de hele buurt wakker schuddende van tlawaai, voor nul prestatie dan nog, heb ik nu moeite me in te houden om niet te spuwen in hun richting.

Bvb, heel dat "ziekenzorg overbelast" verhaal dit jaar, en die vlaggen en wimpels langs de baan en in tuinen, voor die "helden", ervaar ik als ronduit bizar.
Want, HEEL DE ECHTE PRIVE SECTOR WERKT / NEEMT RISICO'S DAG IN DAG UIT, WEEK IN WEEK UIT, MAAND, JAAR en JAREN, ONDER EEN WERKREGIME VAN MAXIMUM CAPACITEITSBENUTTING, EN IS ZELFS GENOOPT DIE GRENS VOORTDUREND TE VERLEGGEN ZONDER EXTRA.

En waarom: net door dat rotte tuig, dat zich verenigde onder de vlag "OVERHEIDS...DIENST" - die moeten ze "mee" betalen.
Die kopen hun producten, VERSCHAFFEN zichzelf andermans gemaakte welvaart.

En deze lieden TERRORISEREN zelfs die wèl presterenden op hun werkvloer. Eerst te lui om er te helpen, en dan nog er komen klooien / saboteren, zo onbeschaamd en hondsbrutaal is dat overheidstuig.

Zelfs hun incassobureau, belastingen, noemt zichzelf een "Dienst".
Het is kolder en drama tegelijk.
2 broden per dag???

Euhhhhh (lol!)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 12:50   #163
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ik verklooi er mijn tijd mee en ik loop er meer risico door.
De kosten/baten is een deling door 0
Misschien dat dat voor ambtenaren tijdens werktijd anders is, "hé maat"..
Je doet me denken aan die uitspraak van een neger in Afrika tegen een blanke: jij hebt een uurwerk, maar ik heb tijd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2020, 17:05   #164
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik vind het vervelend om eerst die gel te moeten gebruiken in de Spar en dan kort nadien een brood te moeten vastpakken om het te snijden.
Ge kent toch het verschil tussen gel die glijmiddel is, en alcoholgel om te ontsmetten?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be