![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou men eigenlijk niet gewoon mensen betalen die zich laten vaccineren? Vijfhonderd euro zou toch wel wat mensen overtuigen? En kom nu niet zeggen dat we dat niet kunnen betalen hé...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gij begrijpt ook niet veel van de discussie blijkbaar.
Jij zegt dat de farma bedrijven de EU "chanteert". Ik zeg dat die EU zich blijkbaar heel heel gewillig laat chanteren en vooral geen moeite doet om 2 cm verder dan hun neus te kijken ; je zou bijna denken dat ze vragende partij voor de chantage zijn he. Want de EU haar eigen onderzoek, Discovery, heeft de resultaten gepubliceerd van het onderzoek dat de 9de oktober VERSCHIJNT in Science, maar uiteraard al weken daarvoor gekend is (ze hebben het paper geschreven voor het verschijnt natuurlijk) en waar in aangegeven wordt dat remdesivir essentieel waardeloos en zelfs lichtjes gevaarlijk is ; maar de 8ste, de dag daarvoor, neemt de commissie zelfs niet de moeite om even hun eigen onderzoek te contacteren, en gaat wel voor 1.2 miljard van die brol kopen. Terwijl Gilead, het bedrijf dat fier met de cheque naar huis mag, ZELF die slechte resultaten al had gekregen van Discovery, rond de 23ste september. Gilead had dus al de voorlopige resultaten gekregen van een *Europees* onderzoek dat zegde dat hun brol volgens hen niet werkte, maar de EU commissie zelf deed geen moeite om dat in te kijken. Natuurlijk deden die van Gilead alsof hun neus bloedde en hebben de cheque laten tekenen de dag voor het openbaar verscheen in het tweede meest gerenomeerde tijdschrift na Nature, namelijk Science ![]() Natuurlijk is Gilead ethisch zwaar schuldig, maar je kan toch moeilijk zeggen dat ze de "EU chanteerden" ; de EU commissie die alles gedaan heeft om toch maar niet zelf even te kijken wat het EIGEN onderzoek hierover te zeggen had, alvorens een gulle cheque te tekenen. Wie zoveel moeite doet om zich te laten rollen, is een beetje corrupt he. Maar het ergste van al is dat dat 1.2 miljard, zelfs mocht remdesivir werken, maar 500 000 behandelingen bevatte. Voor de 300 miljoen inwoners van Europa he. En dat het een behandeling is die, zoals voor HCQ, moet gegeven worden in het begin. Men had met gans de Europese stock dus zelfs niet eens alle Belgische cases kunnen behandelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga dan ook mijn katten laten vaccineren zie ! Gans het argument om te zeggen dat men zich "voor de anderen" moet laten vaccineren is fundamenteel verkeerd. Men kan niet tegelijkertijd zeggen dat het vaccin: 1) heel efficient is 2) totaal ongevaarlijk is en dat het NODIG is dat men zich "voor een ander" vaccineert. Immers, wanneer is het zinvol om U "voor een ander" te vaccineren ? Als: 1) het vaccin bij velen niet werkt 2) het vaccin te gevaarlijk is om aan velen te geven Immers, dan zijn die mensen blootgesteld, en is het enige dat die kunnen beschermen, dat het virus niet meer propageert tot bij hen. Daarvoor moet dan groepsimmuniteit bereikt zijn, om het virus laten te stoppen met propageren. Maar als het vaccin heel efficient is en ongevaarlijk, dan kan IEDEREEN die zich wenst te beschermen, zichzelf beschermen met een vaccin. Dan zijn er geen gevallen voor wie men het moet doen, want die "gevallen" kunnen zichzelf beschermen met dat vaccin. En nu zit men wel met een probleempje, want gaat men nu zeggen dat het vaccin onefficient is of gevaarlijk ? Het is enkel als het een potentieel onefficient en gevaarlijk vaccin is, dat het immers zin heeft om "anderen" te beschermen ermee he. Zoniet kan iedereen die beschermd wil zijn, het nemen, en is er geen reden om dat van iemand anders te wensen. Aan de andere kant, een vaccin dat TE onefficient is, is ook nutteloos om te nemen "voor een ander". Want daar kan dan geen groepsimmuniteit mee bereikt worden (toch niet volgens de zotte cijfers die officieel groepsimmuniteit moeten voorstellen, nl. 60 of 70% van de bevolking, wat niet waar is, maar nu eenmaal een gangbare urban legend tussen experten is). Dus, wat is het nu ? Is het vaccin efficient en veilig - in welk geval er geen reden is om U "voor anderen" te vaccineren ? Of is het "inefficient en gevaarlijk maar niet te" zodat slechts een deel van de bevolking kan gevaccineerd worden, en dus de rest moet beschermen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2020 om 19:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Minister
|
![]() Doordat men niet weet wat de gevolgen op lange termijn kunnen zijn, gebruikt men de bevolking dan ook als proefkonijn.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin) |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 november 2020 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je begrijpt er niet veel van denk ik. Je weet totaal niet of dat vaccin uw afweersysteem juist niet op een verkeerd been zet na 6 maanden. Uw "goed werkend afweersysteem" wordt dan uw vijand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat hele Covid paniek had er nooit mogen komen. Nooit. Ik weet Covid is geen hoax maar het scheelt niet veel. Zolang ik geen kwik of HIV krijg ingespoten; doen die vaccinatie! Het gaat mij puur om het gewilde stempeltje in het gele boekje. Ik wil weer kunnen reizen zonder (dure) bewaakte quarantaine. PS: Ik zie dat hele Covid gedoe als een grote paddenstoelen trip. Zoals er begin 16e eeuw een dansplaag over West Europa woekerde, waarbij massa's mensen dansten tot ze een hartaanval of beroerte kregen — zo hebben wij nu onze eigentijdse Covid. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 november 2020 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar voor mij is er wel een verschil. Toch in mijn taalbegrip van het Nederlands. Een verplichting is de staat die het ons oplegt. Als een theaterdirecteur een vaccinatieboekje eist om binnen te mogen, dan is dat nog heel iets anders dan een verplichting. Nog iets?
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als de overheid een vaccinatiekaart eist bij het inkomticket als voorwaarde voor subsidie voor dat theater, dan heeft de staat dat ook opgelegd. Nog iets ?
![]() |
![]() |
#178 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk zullen ze de vaccinatie verplichten. De zweep erop zeg ik!
![]()
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ge kunt nooit zeker genoeg zijn. En we komen goeiekoper uit
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” Laatst gewijzigd door morte-vivante : 24 november 2020 om 22:03. |
|
![]() |
![]() |