Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 december 2020, 20:50   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nu zijt ge echt incontournabel aan het worden voor het Nobel-comité.

Het is wel grappig dat jij "nadenken en argumenteren" direct al een Nobelprijs statuut geeft. Dat toont aan hoe hoog dat voor jou gegrepen lijkt te zijn

Maar 't is juist dat het iets is dat niet meer van deze tijden lijkt te zijn, toch niet met "TV wetenschappers".

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 december 2020 om 20:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 21:02   #162
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Gewoon goed voor jezelf zorgen, jezelf beschermen, en je verwanten.
Er lopen idioten rond.
Ja maar wat baten al die regels dan?
Er was ongeveer 2m afstand, maar die duwt 1 neusgat toe en blaast met volle kracht het ene na andere neusgat leeg. De wind waaide richting ons dus er was blootstelling.
Ik betrap mezelf er toch op waakzamer als anders te zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad en wielertoeristen die menen hun neus te moeten ledigen of hun rochels uitspuwen, het gebeurt nog steeds dagdagelijks.

Best is zoveel mogelijk uit de buurt van andere mensen blijven.
Een mens moet toch kunnen buitenkomen. Je hoopt dan goede burgerzin te treffen, maar je vraagt je soms af of sommigen het moedwillig doen als vorm van terrorisme.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenaard Depuydt Bekijk bericht
Geachte heer

Voor de uitbraak van het kroonverhaal opperden de geneesheren om kinderen iets minder netjes op te voeden zodat de mensheid in het algemeen minder overgevoelig (bv. hooikoorts, aamborstigheid) zou worden.
De mensheid zal nu door het overvloedig gebruik van ontsmettingsmiddelen zijn eigen weerstand verzwakken. Dit is enkel een goede zaak voor de geldzuchtige geneesmiddel -en inentingsnijverheid.

Dit klopt!

Bijna de helft van de inwoners in het Vlaams Gewest is te dik.

Volgens de ambtelijke meetgegevens lijden meer wijven aan vetzucht dan mannen. Er bestaat ook een verschil tussen de Vlaamse en Waalse bevolking. De Waal is in het algemeen iets dikker dan de Vlaming.

Er dient dringend een oproep gedaan te worden die wel tot de volksgezondheid bijdraagt:

gezonder eten en drinken
meer bewegen
minder vervuiling
en vooral OPHOUDEN MET ROKEN
Rokertjes zijn de GROOTSTE ONNOZELAARS in de wereld.

Met ROOKVRIJE groeten

Dat fatsoen is er echter altijd geweest. Niezen in een zakdoek, niet in de neus peuteren. Als het niet anders kan in de elleboog niezen of hoesten.
Het zijn dan vooral volwassen mensen die zich schuldig maken aan vieze streken.

Ik vond dat onze staat overdreven kon reageren, en vind dat nog steeds als het op corona neerkomt. Maar hoe bepaalde burgers en migranten omgaan met hygiëne mag wel eens uitvoerig gedebatteerd worden.
Laatst zei ik nog voor te lachen tegen mijn vrouw dat ze een geel hesje moest aandoen en coronapolitie moest spelen. Zo een team om te sensibiliseren (geen boetes) om fatsoenlijker met niezen, snuiten, hoesten en dergelijke om te gaan is geen overbodige luxe.
In het begin vond ik dat ze overdreef, maar ik begin toch ook in die fase te komen. Vies van vreemde mensen hun bacillen en virussen.
Het is niet corona alleen dat ge moet vrezen in deze tijden. Er is veel meer en erger in ons Europa binnengeslopen door illegale en ongecontroleerde migratie.

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 december 2020 om 21:07.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2020, 21:18   #163
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.... te groot en te gespierd om....
Moest het nu buiten zo koud niet zijn, ik zette hier al de ramen wagenwijd open.
Oud 29 december 2020, 15:45   #164
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Valt me zwaar.

Laatst gewijzigd door Derk de Tweede : 29 december 2020 om 15:47.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 17:00   #165
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Moest het nu buiten zo koud niet zijn, ik zette hier al de ramen wagenwijd open.
Koud buiten?

Valt best goed mee buiten.

Ik kom juist uit de tuin
Oud 29 december 2020, 17:06   #166
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Koud buiten?

Valt best goed mee buiten.

Ik kom juist uit de tuin
Toch niet te veel in de zon gezeten hoop ik ?
'k zou nie graag hebben dat je ne zonneslag zou oplopen.
Oud 29 december 2020, 17:24   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is wel grappig dat jij "nadenken en argumenteren" direct al een Nobelprijs statuut geeft. Dat toont aan hoe hoog dat voor jou gegrepen lijkt te zijn

Maar 't is juist dat het iets is dat niet meer van deze tijden lijkt te zijn, toch niet met "TV wetenschappers".
Ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 18:56   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik denk dat je me niet goed begrepen hebt.
Als jij op de opmerking "ik breng argumenten en kennis aan" (wat een feit is) stelt dat dat Nobel-oncontournabel is, dan denk jij dat argumenteren en kennis aanbrengen een Nobel prijs waard is he. Wat dus wel degelijk iets zegt over hoe weinig jij denkt dat er moet geargumenteerd worden.
En wat meteen verklaart waarom jij achter de niet-argumenterende virus-pausen van het gemaatregel lopen, ook al zijn er meer dan genoeg gegevens en argumenten om te zien wat een stommiteiten die kwiebussen uitsteken.
Oud 29 december 2020, 19:16   #169
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... "ik breng argumenten en kennis aan" (wat een feit is) ...
bron ?
Oud 29 december 2020, 19:43   #170
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nobel-oncontournabel
Ik vrees dat deze nieuwschepping de heer Depuydt wel eens niet zou kunnen behagen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 21:48   #171
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat fatsoen is er echter altijd geweest. Niezen in een zakdoek, niet in de neus peuteren. Als het niet anders kan in de elleboog niezen of hoesten.
Geachte heer

Verschoning, maar Dhr. Depuydt gebruikt geen snotdoek om zijn neus te snuiten. Het gedacht is ook niet netjes. Zo'n gebruikte snotdoek in uw kleren kan ook een broeihaard voor splijtzwammen worden.
Dhr. Depuydt heeft wel het geluk om niet echt last te hebben van hoesten niezen en een lopende neus. Behalve als er rokende smeerlapjes in de buurt zijn. Als de Kroonziekte "zo gevaarlijk" is, waarom hoeven deze achterlijke smeerlapjes geen verplichte afstand tegenover de deftige mens te houden?

Citaat:
Maar hoe bepaalde burgers en migranten omgaan met hygiëne mag wel eens uitvoerig gedebatteerd worden.
Er wordt beweerd dat vreemdelingen minder netjes zouden zijn maar dit is dwaze praat.

Citaat:
Laatst zei ik nog voor te lachen tegen mijn vrouw dat ze een geel hesje moest aandoen en coronapolitie moest spelen.
Een goede raad: doe het niet!

Citaat:
In het begin vond ik dat ze overdreef, maar ik begin toch ook in die fase te komen. Vies van vreemde mensen hun bacillen en virussen.
Alle mensen en dieren zitten vol met splijtzwammen en smetstoffen. Veel ervan zijn ongevaarlijk en zelfs noodzakelijk voor de goede werking van het lichaam. Dit geldt niet anders voor het speeksel. U kent het spreekwoord over "wonden likken". Er wordt door heel deze toestand smetvrees aangekweekt. Dit is ook niet nodig zoals eerder meegedeeld.

Citaat:
Het is niet corona alleen dat ge moet vrezen in deze tijden. Er is veel meer en erger in ons Europa binnengeslopen door illegale en ongecontroleerde migratie.
Dat wordt verteld hetzij mondjesmaat. U weet waarom.

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 21:52   #172
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geachte heren

We zitten nu zover! Enkele maanden geleden heerste hier een eentonige berichtgeving over het weer: "veel te warm". Nu is het terug "heel koud".
Gespierde en groot geschapen Vlamingen hebben geen last van kou en hitte.

Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Oud 29 december 2020, 21:59   #173
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik vrees dat deze nieuwschepping de heer Depuydt wel eens niet zou kunnen behagen.
Geachte heer De Wandelaar

Uw vrees is inderdaad gegrond. De goed Nederlandstalige begrippen zijn "edel" en "onmisbaar".

Met Nederlandstalige groeten
Oud 29 december 2020, 22:19   #174
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als jij op de opmerking "ik breng argumenten en kennis aan" (wat een feit is) stelt dat dat Nobel-oncontournabel is, dan denk jij dat argumenteren en kennis aanbrengen een Nobel prijs waard is he. Wat dus wel degelijk iets zegt over hoe weinig jij denkt dat er moet geargumenteerd worden.
En wat meteen verklaart waarom jij achter de niet-argumenterende virus-pausen van het gemaatregel lopen, ook al zijn er meer dan genoeg gegevens en argumenten om te zien wat een stommiteiten die kwiebussen uitsteken.
Ik had de gehele tekst moeten aanhalen. "Nobel" verwijst hier namelijk naar Alfred Nobel (en meer bepaald naar de naar hem vernoemde prijs). Ook na verheldering van het vreemdsoortige taalmengsel 'oncontournabel' blijft het overigens een merkwaardige zinsbouw en zou ikzelf de voorkeur geven aan een omschrijving (het Nederlands is dan ook een wat minder 'woordstapelende' taal dan het Duits waarin men, daarbij weliswaar afstand nemend van een letterlijke weergave van het koeterwaals in de bron(meng)taal, desgewenst bv. 'Nobel-sichernd' zou kunnen zeggen).

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 december 2020 om 22:27.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2020, 22:29   #175
kojak
Secretaris-Generaal VN

kojak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geachte heren

We zitten nu zover! Enkele maanden geleden heerste hier een eentonige berichtgeving over het weer: "veel te warm". Nu is het terug "heel koud".

Hoogachtend

*PROEST*

Geachte heer Depuydt,

ik zat hier net rustig en glaasje Ice Tea te drinken voor mijn computer, niet er achter zoals menig anderen blijken te doen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn eens zo skoon scherm weer wat toonbaarder te komen maken ?

Met vriendelijke groeten,
Kojak
Oud 29 december 2020, 22:33   #176
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte heren

Hoogachtend
Te koud te koud?
Nog gehoord van mijn vader toen hij in Korea was en wanneer ze een plas deden het al bevroren was nog voor het de grond raakte.
Oud 29 december 2020, 22:50   #177
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geachte heer Depuydt,

ik zat hier net rustig en glaasje Ice Tea te drinken voor mijn computer, niet er achter zoals menig anderen blijken te doen.
Zou u zo vriendelijk willen zijn om mijn eens zo skoon scherm weer wat toonbaarder te komen maken ?

Met vriendelijke groeten,
Kojak
Geachte heer uit het Kozakkenland

Dhr. Depuydt poogt met zijn voorgaand bericht niet te indruk te wekken een groot opschepper te zijn. Hij geeft gewoon de mening weer die hij van zeer veel andere mensen gehoord heeft. Dit is gespierd en zeer groot geschapen.

Drink maar rustig van uw glaasje IJstee verder.

Met rookvrije groeten
Oud 29 december 2020, 22:54   #178
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Te koud te koud?
Nog gehoord van mijn vader toen hij in Korea was en wanneer ze een plas deden het al bevroren was nog voor het de grond raakte.
Dat is geen kattenpis, beste heer.

U wordt bij dezen bedankt voor deze inlichting. Als wij ooit zo'n strenge vorst mogen meemaken, zal er gepoogd worden om met hoge druk te plassen zodoende de plassnelheid gevoelig te kunnen verhogen.

Met leeg lopende groeten
Oud 30 december 2020, 07:08   #179
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Te koud te koud?
Een van mijn schoonzusjes woonde een jaar in Ulan-Ude, daar was het pas koud. Maar ook dat wordt je gewoon, zegt ze...
Oud 30 december 2020, 07:15   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
bron ?
Staat er meestal.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be