![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar dat zijn we niet zeker. Het draait ook niet uitsluitend om Corona en de bijhorende maatregelen. Er zijn nog andere katten te geselen in de maatschappij.
![]() |
#162 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Lijkt mij een veel beter alternatief. Die hebben met hun "geneeskunde voor het volk" tenminste al iets maatschappelijk construktiefs gedaan. En van dat laatste kan men de beerput van de Vlaemschen poltiek echt niet van beschuldigen.
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je uw stem enkel van het corona-gedoe laat afhangen lijkt me dat niet zo verstandig.
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beslissingen van de federale overheid hebben immers nog nooit zo'n grote invloed gehad op mijn leven als nu. Het verschil tussen een linkse regering en een rechtse regering in bijvoorbeeld de jaren 2014-2019 is veel kleiner dan het verschil tussen het huidige beleid in België en bijvoorbeeld het beleid in Zweden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men kan zich natuurlijk de vraag stellen of er nog sprake kan zijn van rechtse regeringen in België.
Elke partij schijnt hier immers voorstander te zijn van het totaal domineren van het privéleven en het handelsleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar de lessen die we eruit trekken, zijn blijvend.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af hoe die partijen gaan reageren wanneer eens echt een zware pandemie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als men voor een situatie als dit al zulke waanzinnige maatregelen treft, wat gaat men dan doen wanneer we met een ziekte zitten die bijvoorbeeld voor 30% oversterfte zorgt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het beleid van de overheid heeft nog nooit zo'n grote invloed gehad op mijn dagelijks leven EN op onze economie. Natuurlijk laat ik mijn stemgedrag er dan toe beïnvloeden. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 22 december 2020 om 12:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was ergens een paper dat stelde dat wat men deed, OK was, want men schatte daar de kostprijs van een leven op 7 miljoen Euro. Dat zou willen zeggen dat als men 1 miljoen doden zou hebben, men bereid zou zijn om 7000 miljard "op te offeren" om dat te vermijden. De dag dat Belgie 7000 miljard opoffert om 10% van zijn bevolking dus te "redden", wil dat zeggen dat Belgie 17 jaar lang bereid is om de 90% die niet zou sterven, in TOTALE armoede te stoppen (ttz, met 0 waarde productie). Of nog anders, want dan zijn ze allemaal dood van honger en koude, dat Belgie bereid zou zijn om de volgende 34 jaar half zijn inkomen te hebben om ooit 10% van zijn bevolking gered te hebben. Met andere woorden, die marginale schattingen van hoeveel een mensenleven waard is houdt geen rekening met het gegeven dat men die luxe kan betalen als het om weinig levens gaat, en dat dat niet opschaalbaar is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onze kwetsbare medemens kan het nu al mentaal niet aan dat er hier elke dag - corona of niet - een Boeing vol bejaarden sterft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft zelfs de criminaliteit ingeperkt, wat dan weer lekker meegenomen was. Nu mogen we niet samen kerst en nieuwjaar vieren...daar ga ik nu ook niet meteen voor zitten bleiten. Vroeger staken ze u in het leger en kon je, als je pech had, elke drie maand eens naar huis komen voor een weekend. Kortom, er zijn ergere dingen dan deze tijdelijke maatregelen die ons opgedrongen worden maar die je, met mate, zonder problemen kan omzeilen. Immigratie, illegaliteit, criminaliteit, politiek gegraai, de EU...lijken me belangrijker zaken om mijn stem te laten van afhangen.
Hope is nothing more than a postponed disappointment Laatst gewijzigd door Skobelev : 22 december 2020 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik mag niet kiezen wie ik thuis uitnodig. Restaurants mogen niet openen. Kappers mogen niet openen. xxxx mogen niet openen... Ik mag verdorie zelfs mijn huis niet uit 's nachts! Stel u eens voor dat er elke avond om 24u een politieagent voor uw deur gaat staan en die verdwijnt pas 's ochtends. Als u uw huis wil verlaten, moet u zeggen waarom. Zoiets is toch ongezien? Wat een totale controle heeft de overheid over mijn leven? Wat er ook gebeurt, ik vind niet dat een overheid de macht mag hebben om op algemene wijze (dus los van concrete gevallen) te gaan bepalen wie ik wel of niet in mijn huis uitnodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar de francofonie verdroeg dat niet en eiste dat haar methodes als maatsaf zouden gebruik worden... Ik zou dus maar wijs zwijgen over het niets voorbrengen van die Vlaamse beerput... in tegendeel het is de Belgische beerput die het moet hebben van bedelen en afnemen... |
|
![]() |
![]() |