Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2021, 11:44   #161
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ja, daar had ik ook al aan gedacht... maarre, de Europese variant met mutatie D614G dook ergens in Europa op in februari 2020... redelijk vroeg nadat het virus China had ontsnapt...
Met een lage mutatiefrequentie, en zonder selectiedruk (zogezegd naive populatie), en met slechts een beperkt aantal importgevallen (toch volgens de officiele narrative), is dat wel heel toevallig dat een meer virulente streng zich zo snel manifesteert in zo'n vroeg stadium van de pandemie..
tenzij het al langer circuleerde (waar toch heel wat aanwijzingen voor zijn), en dat het al in de zomer/vroege herfst van 2019 uit Wuhan was ontsnapt
In december 2019 waren er in het ziekenhuis te Halle al patiënten met corona-achtige symptomen. Een collega van mijn vrouw is begin januari 2020 van HK naar België teruggekomen met, jawel, covid-achtige symptomen.

Maar toen was er voor hier nog geen probleem....
Oud 30 augustus 2021, 12:18   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ja, daar had ik ook al aan gedacht... maarre, de Europese variant met mutatie D614G dook ergens in Europa op in februari 2020... redelijk vroeg nadat het virus China had ontsnapt...
Met een lage mutatiefrequentie, en zonder selectiedruk (zogezegd naive populatie), en met slechts een beperkt aantal importgevallen (toch volgens de officiele narrative), is dat wel heel toevallig dat een meer virulente streng zich zo snel manifesteert in zo'n vroeg stadium van de pandemie..
tenzij het al langer circuleerde (waar toch heel wat aanwijzingen voor zijn), en dat het al in de zomer/vroege herfst van 2019 uit Wuhan was ontsnapt
Dat laatste, ja. Maar dat het al sinds 2016 circuleert, daar heb ik wel veel meer moeite mee.

edit: ik had die passage verkeerd begrepen...

Laatst gewijzigd door patrickve : 30 augustus 2021 om 12:21.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 06:04   #163
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het doen afgaan als een gieter van de WHO en het gedrag van de Chinese overheid heeft natuurlijk een permanente twijfel gezaaid......Het zal niet snel vergeten worden wereldwijd gezien de gaande gevolgen van dat Covids gedoe."Onschuld" kun je EEN keer bekomen.....daarna is het speculeren.De twijfel heeft Beeing zichzelf aangedaan.

Maar geheel los daarvan hebben we geleerd dat er labo's bestaan waar internationaal betaalde onderzoeken gedaan worden naar "verbeterde ziektewerking" ,toevallig ook in China,en waar werknemers voor- en na het werk gewoon naar huis mogen.........

Hoeveel van die labo's zijn er zo nog?

Laatst gewijzigd door kelt : 1 september 2021 om 06:05.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2021, 10:26   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Hoeveel van die labo's zijn er zo nog?
Ik vind niet gemakkelijk een lijst. Hier is een goed artikel dat het debat illustreert:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC7119956/

Van 2018.

Gans het debat draait rond de kosten/baten analyse van de vraag: in welke mate is GoF research nuttig en in welke mate is het gevaarlijk ?

We kunnen nu, met covid als een testbench, inderdaad vragen welke het nut is geweest van al dat al dan niet GoF onderzoek IN DE PRAKTISCHE AANPAK van deze pandemie. In welke mate heeft eerder GoF onderzoek op corona virussen zijn nut bewezen in het beschermen van de bevolking tegen een corona pandemie ? Ik heb de indruk dat het palmares van resultaten dat zijn nut heeft bewezen, bijzonder mager is.

Dat gezegd, ik zou vermoeden dat het binnenkort zelfs niet eens meer een punt van discussie is, wanneer men thuis dingen ineen kan draaien zoals men wil he. Een beetje zoals de discussies over cryptografie, die zinloos worden eens iedereen thuis voldoende rekenkracht in een computer heeft om zijn eigen cryptografische dingen te doen. Eens men systemen heeft die tabletop zijn, en gelijk welk RNA kunnen ineen draaien, dan kan gelijk welke persoon die dat wil en de nodige kennis heeft opgedaan, dat ik zijn kelder doen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 september 2021 om 10:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be