![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Jouw reactie is anders heel beperkt, voorlopig lijkt de kennis van de vaderlandse geschiedenis van Witte kaproen nog altijd groter dan die van jou. Bewijs nu maar het tegendeel, ouwe rakker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De slag van Tchjerkassy hebben ze ook al verloren. ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 maart 2021 om 14:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jos is zodanig Belgicist dat hij denkt dat de 600 Franchimontezen toen gewonnen hebben,omdat Albert I die toen vernoemd heeft samen met de Slag Der Gulden sporen.. ![]() Bij het begin van WOI sprak AlbertI zijn troepen toe met deze onnevergetelijke zin. "Vlamingen gedenk de Slag der Gulden sporen ,Walen gedenk de 600 Franchimontezen." Dus de Vlamingen moesten een overwinning gedenken, de Walen moesten een nederlaag gedenken omdat men geen Waalse overwinning in de geschiedenis gevonden had . ![]() Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 7 maart 2021 om 14:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
De berichtgeving van deze ouwe rakker beperkt zich vaak tot afbraakberichten tegenover Vlaamsgezinden. Daarenboven poogt hij ook om de taalkundige bijdragen van heel wat leden (op onzinnige wijze) te weerleggen. Hij heeft dus meermaals het onderspit gedolven. Zou de geschiedenis eveneens een wetenschappelijke tak betreffen die door enkele vreemde snuiters bedreven worden (niet genoeg om te wiezen) en voor verschillende denkbeeldige invullingen vatbaar is. Zijn bericht in deze draad is nog zeer beleefd te noemen. Hij heeft het anders vaak over "u lult/zevert", "u kent er de ballen van", "vervelende zeikerd", enz. Citaat:
Een Goede Vlaming vernederlandst alle vreemde namen in Nederlandstalig verband. Franchimont = Frankahari montem => Vrankersberg (Vrankersbergenaren). Hoogachtend
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt dat ook ik het een heuglijk feit blijf vinden dat we toen de Franse overheerser een pak voor zijn broek hebben gegeven. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
we leren nog alle dagen bij . Bedankt voor de informatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die talloze kritieken van de Vlaams-Nationalisten tegenover de Franstaligen verhinderen helemaal niet talloze Franstaligen naar Vlaanderen te komen wonen, werken of gewoon Vlaanderen te bezoeken. Ze hebben dus helemaal geen boodschap tegenover het Vlaams-Nationalisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
|
![]() Citaat:
Geen dank! Trouwens, het woord "koen" wordt door de Koerden gebruikt om het achterwerk aan te duiden. Misschien, kan onze Limburgse vriend van dit woord bedienen indien wij nogmaals "lullen". Met Vlaamse groeten
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve jijzelf dan is -letterlijk- niemand bezig met 'de 600 franchimontezen'... Dat is historisch even relevant in de discussie over FDF hun desiderata als het geslacht der engelen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ". De naam van deze enorme trap verwijst naar de couppoging van de 600 Franchimontezen. Onder leiding van Vincent de Bueren en Gossuin de Streel probeerden ze in de nacht van 29 oktober 1468 Karel de Stoute en Lodewijk XI gevangen te nemen. En in tegenstelling tot wat veel Luikenaren denken, zijn de 600 Franchimontezen nooit via deze plek gepasseerd. " https://nl.liegetourisme.be/montagne-de-bueren.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Zelfbeschikkingsrecht der volkeren" bedoel je?
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik snap niet dat je die Franstalige extremisten blijft verdedigen als je van jezelf weet hoe het wél moet...
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar goed dat interesseert u niet. Men moet de feiten beschouwen zoals ze zijn: Welk Vlaams gebied ging verloren sedert het vastleggen van de taalgrens in de jaren 60 ? Citaat:
En ik zie geen enkele Vlaamse partij die die terug wil invoeren. Citaat:
Maar ik begrijp u wel . Uw mening was eens precies de mijne. Maar dat is lang geleden.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 maart 2021 om 00:15. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
De gevoerde taalpolitiek is dat er geen franstalige scholen zijn en er zich zodoende een assimilatieproces voltrekt doordat inwijkelingen niet anders kunnen dan hun kinderen naar de NL-school te sturen. Precies het tegendeel van wat vroeger te Brussel gebeurde.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 maart 2021 om 00:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want wat gij voorstelt komt de facto neer op het herinvoeren van de talentellingen. Wel, mijn beste, die zijn sinds 1948 afgeschaft en de Nederlandstaligen hebben daarvoor toen een prijs betaald. Als men die terug wil invoeren dan moeten we gans die deal van destijds terug herzien...
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 maart 2021 om 00:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 maart 2021 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |