Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2021, 17:33   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Je kan daar moeilijk een oordeel over vellen als buitenstaander.

Vaak is het in gevallen als deze dat er al een voorgeschiedenis is, en dat de laatste gebeurtenis gewoon een excuus is voor wat men al heel lang had willen doen.

Ik weet niet of dat in dit geval ook zo is, maar het behoort tot de mogelijkheden.
Ja dat is goed mogelijk. Eigenlijk zijn de meeste ontslagen zo, waarbij de opgegeven reden gewoon de smoes is waarmee men eindelijk kan doen wat men al jaren wil doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2021, 17:34   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Meineed is strafbaar, lulkoek niet.
Ik heb al een paar keer gezien in Frankrijk als er een expert voor een parlementaire commissie moet praten, dat hij moet zweren dat hij de waarheid naar best vermogen zal spreken.
Oud 5 september 2021, 20:21   #163
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik heb al een paar keer gezien in Frankrijk als er een expert voor een parlementaire commissie moet praten, dat hij moet zweren dat hij de waarheid naar best vermogen zal spreken.
Expert
waarheid
Naar best vermogen.

Noemde je zoiets vroeger niet "warme ijskreem", hier met 3 bollen?
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand

Laatst gewijzigd door Erw : 5 september 2021 om 20:21.
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 09:00   #164
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

Sam Brokken bij de BPOC2020 :

https://www.youtube.com/watch?v=HNvpMS6GSkM&t=18s
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 09:06   #165
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Wat ik vreemd vindt zijn de vele reaguurders hier die over dit geval op hun achterpoten staan...
Terwijl ze in andere draden streven naar uitsluiting van rechts uit vele beroepen en zelfs uit de maatschappij...
Dat vinden ze dan wel weer ok.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 10:10   #166
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reverberation Bekijk bericht
Ergens op het einde zegt SB dat hij kennis heeft van enkele honderde (!) huisdokters die geschorst zouden geweest zijn .
Vind ik wel sterk en - eerlijk gezegd , mss wat overdreven.
Als dat waar is, dan gaat 'men' wel heel ver.
Luisteren naar 45m30.

Laatst gewijzigd door stab : 7 september 2021 om 10:11.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 10:12   #167
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees een beetje dat Sam zodanig getraumatiseerd is door wat hem overkomen is, dat hij nu een beetje overhelt naar de andere kant.
Oud 7 september 2021, 10:24   #168
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees een beetje dat Sam zodanig getraumatiseerd is door wat hem overkomen is, dat hij nu een beetje overhelt naar de andere kant.
Inderdaad, ik heb hetzelfde gevoel. Hij begint soms over NWO achtige toestanden de praten. Dat raakt kant noch wal, hij zou zich beter op zijn domein focussen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 10:26   #169
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Inderdaad, ik heb hetzelfde gevoel. Hij begint soms over NWO achtige toestanden de praten. Dat raakt kant noch wal, hij zou zich beter op zijn domein focussen.
Ze zouden beter onafhankelijk staan. Maar allen zijn gelinkt aan ... een concern of univ. Wiens brood men eet...

Laatst gewijzigd door TV-verslaafde : 7 september 2021 om 10:29.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 10:29   #170
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Buiten het feit dat hij weet zou hebben van honderden huisartsen die geschorst zouden zijn, spreekt tegen hem dat hij pfizer en moderna 's vaccins eerder als gentherapie beschouwt en dat hij zelf een analyse heeft gemaakt waaruit blijkt dat na 13 december een zeer significante stijging vh aantal mutaties is gebeurd (als resultaat van vaccinanties ).

Laatst gewijzigd door stab : 7 september 2021 om 10:31.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 10:30   #171
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Goh, hij blijft wel valabele punten brengen.
Dat er hier en daar wat emotie en mss overdrijving insluipt is best te begrijpen.

Waar exact helt hij dan over?
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Oud 7 september 2021, 10:39   #172
Reverberation
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is toch een beetje overdreven hoor.
Dat hij een bepaalde sturing aanklaagt is waar.
Oud 7 september 2021, 11:20   #173
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is toch een beetje overdreven hoor.
Dat hij een bepaalde sturing aanklaagt is waar.
Hier gaat hij toch verder

Vanaf 57:30, dat raakt kant noch wal wat hij daar allemaal vertelt.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:27   #174
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
... dat hij zelf een analyse heeft gemaakt waaruit blijkt dat na 13 december een zeer significante stijging vh aantal mutaties is gebeurd (als resultaat van vaccinanties ).
Op zich vind ik dat niet echt speciaal, dat is toch normaal gedrag van een virus als het onze om te muteren om het vaccin te kunnen verslaan? Daar moest SB geen onderzoek voor doen toch?
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 11:34   #175
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Hier gaat hij toch verder

Vanaf 57:30, dat raakt kant noch wal wat hij daar allemaal vertelt.
Ja ik heb het interview ook gezien en dat stuk dacht ik toch ook dat hij beter de vraag aan zich had laten passeren. Hij geeft zelf nog aan dat hij niet teveel gelooft van die conspiracy theories maar steekt dan wel in hetzelfde interview dan zo'n verhaal af. Jammer nochtans een verstandige kerel maar het was sterker dan zichzelf denk ik...
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:02   #176
IJsboer
Europees Commissaris

IJsboer's schermafbeelding

Standaard

Worden er niet elke dag mensen ontslagen omdat ze een andere mening hebben?
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:08   #177
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Eigenlijk zou er ook nog een petitie moeten komen om de veroordeelde crimineel Willy Claes die achter het ontslag zou zitten uit zijn functies te ontslaan.
Wie regelde het ontslag van Sam Brokke en waarom?

Citaat:
Volgens voormalig journalist Alain Grootaers, broer van Walter, kwam dat ontslag er door minister Frank Vandenbroucke (Vooruit) via Willy Claes (Vooruit). Grootaers schreef dit in ‘t Pallieterke begin deze maand.
Alain Grootaers heeft samen met zijn vrouw Jakobien Huisman een docu-reeks gemaakt over zes "dissidenten" in het corona debat.

Gisteren werd aflevering 1 online gezet, met Sam Brokken:

https://vimeo.com/598495236
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2021, 12:28   #178
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
Op zich vind ik dat niet echt speciaal, dat is toch normaal gedrag van een virus als het onze om te muteren om het vaccin te kunnen verslaan? Daar moest SB geen onderzoek voor doen toch?
Het punt is natuurlijk dat dat geen steek houdt als er nog maar zo weinig gevaccineerden rondlopen he. Tenzij dat het vaccin enorm snel zou aanzetten tot ontwijking, maar als je dan al significante mutaties vindt als er enkele tienduizenden mensen gevaccineerd zijn (dat was toen zo), dan moet je een explosie aan varianten hebben als er honderden miljoenen gevaccineerden zijn zoals nu. En dat wordt niet waargenomen ook niet.

Ik denk ook dat het risico bestaat dat te massieve vaccinatie de evolutie van het virus gaat versnellen en de vaccins sneller nutteloos gaat maken (dat is niet eens gezegd), maar dat speelt maar een rol als het virus "de hete adem" van de immuniteit voelt, ttz, als er bijna groepsimmuniteit ontstaan is.

Overal waar op natuurlijke wijze groepsimmuniteit ontstond, en het eerste gebied waar dat zo was (op China na volgens mij) was in Brazilie, zijn er de gekende varianten ontstaan, omdat dat de enige manier is voor het virus om blijven rond te gaan.

Maar er is geen grote selectiedruk op het virus als er een kleine fractie van de bevolking gevaccineerd rondloopt. Dat is mijn voornaamste reden om terughoudend te zijn voor een massieve vaccinatie van de bevolking: om het vaccin een langere levensduur te geven voor zij die het het meeste nodig hebben. Als we enkel de 50+ vaccineren, is de druk op het virus heel laag en beschermen we die mensen goed.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat de weinige gevaccineerden in december varianten hebben veroorzaakt. Waarschijnlijk begon het virus toen wel overal een beetje tegen natuurlijke groepsimmuniteit aan te botsen. In Belgie was die toen ook bereikt trouwens, voor de uitbraak van oktober.

Laatst gewijzigd door patrickve : 7 september 2021 om 12:29.
Oud 7 september 2021, 12:58   #179
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Uit Alain Grootaers zijn column:

Citaat:
Het is moeilijk opboksen tegen die als wetenschap vermomde, maar in se totaal onwetenschappelijke uitspraken, vooral als ze door de toeterde megafoons van de media versterkt worden. Wie een beetje moeite doet om naar de echte cijfers te kijken, trekt echter grote ogen. Brussels grootste ziekenhuis, het UZ, heeft namelijk zijn capaciteit van coronapatiënten op de IC bereikt. Meer dan tweeduizend mensen werken er in dat ziekenhuis. En weet u wat de volledige capaciteit van de Covid-IC is? Vijf mensen. Vijf! Waarvan de meeste niet in levensgevaar verkeren, zoals je dat zou vermoeden van een intensivecareafdeling, maar die er ter observatie naar tv zitten te kijken. Dát is de realiteit, mij persoonlijk verteld door een IC-arts uit een, jawel, Brussels ziekenhuis.

Intussen is de opperviroloog van de Belgische Staat uit zijn zomerslaap wakker geworden en gaat hij op Twitter virulent te keer tegen iedereen die durft roepen dat hij, de keizer der virologen, geen kleren aanheeft. Terwijl de studies, of ze nu uit Harvard, Israël of Oxford komen, allemaal stuk voor stuk aantonen dat de Belgische virologische ruiters van de Apocalyps wel degelijk in hun blootje staan met hun maatregelen, modellen en beleid. Door hard uit te halen naar critici en de onafhankelijke pers, zoals 't Pallieterke en PAL NWS neemt de "Bulldog der Lage Landen" de vlucht vooruit. Door als een bullebak zijn wetenschappelijke collega's af te dreigen hoopt hij hen in de rij te doen lopen.

Het ontslag van Sam Brokken, achter de schermen geregeld door minister Frank Vandenbroucke via Willy Claes, voor de ware woorden die hij sprak, diende als voorbeeld voor de rest van de wetenschappelijke wereld. Want ook wetenschappers en professoren hebben er een hekel aan om ontslagen te worden of op tv door de gehaktmolen gedraaid te worden door de 'opperpitbull'.
Oud 7 september 2021, 13:38   #180
vanderzapig
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ergens op het einde zegt SB dat hij kennis heeft van enkele honderde (!) huisdokters die geschorst zouden geweest zijn .
Vind ik wel sterk en - eerlijk gezegd , mss wat overdreven.
Als dat waar is, dan gaat 'men' wel heel ver.
Luisteren naar 45m30.
De Orde heeft dat dan ook met zoveel woorden beloofd begin dit jaar.

Orde der artsen wil streng optreden tegen artsen die desinformatie verspreiden over coronavaccins

Citaat:
Volgens het advies is "een sterke aanbeveling van de arts de enige manier om aan adequate gezondheidspreventie, - bescherming en -promotie te doen. De Orde der artsen zal waken dat ze hun deontologische plicht nakomen door een voortrekkersrol op te nemen bij het adviseren en promoten van de vaccinatie".
Citaat:
Tegen artsen die die rol niet opnemen en foutieve informatie verspreiden, zal er naar eigen zeggen, sterk worden opgetreden. "Daar breng je de volksgezondheid, zowel fysiek als mentaal, zodanig mee in het gedrang dat daar serieuze straffen op moeten volgen", klinkt het bij Michel Deneyer van de Orde der Artsen. "Dat kan van schorsingen tot schrappingen gaan. En als je iemand een paar maanden schorst, kan die zijn praktijk daarna eigenlijk vergeten."
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be