Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2021, 13:21   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het heeft niets met volharden in de boosheid te maken.
Politicus FVDB heeft niet te bepalen hoe artsen met patiënten omgaan.
Als die artsen klagen dat ze teveel patienten zouden hebben, wel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 13:21   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...ondertussen begint hij weer door te draven : hij geeft 'het advies' aan de vlaamse regering om te overwegen of het niet best is om ook de coronapas te generaliseren. Ongelooflijk... zoiets vragen aan de regio die de hoogste vaccinatiegraad van europa haalt...
Ik denk dat jij nog niet doorhebt dat het Chinese pasjes systeem dat nu nog "corona pas" heet, gewoon veralgemeend gaat worden he, en voor andere dingen dan enkel maar een vaccin tegen corona gaat dienen ook. Want eens zal blijken dat om de 4 maanden gevaccineerd worden niet zal volstaan om corona "in te dijken", zullen daar uiteraard andere "bewijzen van goed gedrag en zeden" aan gekoppeld worden he.

Als je mij niet gelooft, spoel eens een jaar terug, en denk aan het concept van "corona pas om ergens mogen gaan te eten". Toen had je waarschijnlijk zelfs niet kunnen bedenken dat men ooit zou bepalen wie bij U op de wc pot mag, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 13:24.
Oud 10 september 2021, 13:36   #163
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
...ondertussen begint hij weer door te draven : hij geeft 'het advies' aan de vlaamse regering om te overwegen of het niet best is om ook de coronapas te generaliseren. Ongelooflijk... zoiets vragen aan de regio die de hoogste vaccinatiegraad van europa haalt...
Niet verkozen en de ganse bevolking kunnen gijzelen, je moet het maar doen in een democratie.
Oud 10 september 2021, 16:25   #164
Eurosceptic
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zij worden het begrijpelijk beu. Vooral in de regio’s met hoge vaccinatiegraad. Daar gaan ze nu gevaccineerden moeten weigeren om Corona zieke antivaxxers uit oa Brussel op te vangen.
Vaccinatie verplichten!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210909_92783885
Ik heb niks tegen domme mensen. Maar ik heb wel iets tegen domme mensen die hun ongefundeerde onzin opdringen bij mensen die wel verstand hebben. Ook zorgverleners hebben zelfbeschikkingsrecht. Inmiddels kan vaccin expert Geert Van Den Bossche heel helder uitleggen waarom het Pfizer vaccin ons eigen immuunsysteem permanent om zeep zal helpen, waardoor mensen geen afweer meer hebben tegen bijvoorbeeld kanker. Er zijn ook recente studies die dit nu al aantonen.

Hier vind je het fragment van Van Den Bossche, wetenschappelijk uitgelegd en daarna in gewone mensentaal uitgelegd door de presentator.

https://rumble.com/vlvhy5-best-expla...ler-shots.html

Ik heb medelijden met gevaccineerden die zich lieten misleiden door de media. Maar ik geen compassie met het deel daarvan dat geen respect heeft voor de keuze van de niet gevaccineerden. Die hen zelfs asociaal durven noemen.

Ik hoop dat jij de gevolgen van je vaccinatie zwaar zal bekopen met een ernstige ziekte. En ik hoop dat je op je sterfbed nog eerlijk genoeg zal zijn om toe te geven dat de niet gevaccineerden gelijk hadden.

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 10 september 2021 om 16:28.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:02   #165
wagner.666
Minister-President

wagner.666's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij worden het begrijpelijk beu. Vooral in de regio’s met hoge vaccinatiegraad. Daar gaan ze nu gevaccineerden moeten weigeren om Corona zieke antivaxxers uit oa Brussel op te vangen.
Vaccinatie verplichten!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210909_92783885
Da zijn wel voor 99% islamitisch crapuul, uw vriendjes dus. gewoonweg omdat ze vrezen dat ze niet meer gaan kunnen kweken.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:11   #166
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Da zijn wel voor 99% islamitisch crapuul, uw vriendjes dus. gewoonweg omdat ze vrezen dat ze niet meer gaan kunnen kweken.
Ik wil ook halal/koosjer/christelijke/ethische vaccins.

Laatst gewijzigd door CUFI : 10 september 2021 om 17:13.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 17:24   #167
Valentinus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wagner.666 Bekijk bericht
Wat een taal. In Maasmechelen zou ook maar 68% van de volwassen bevolking gevaccineerd zijn, nog lager dan in Brussel.
Indien je grote getallenreeksen heb kan je ze op verschillende manieren ordenen om te krijgen wat je graag hebt. Toch lijkt het mij opportunistisch en zelfs oneerlijk om op die manier iemands intenties te veronderstellen.
Zolang de Vlaamse Eerste minister meent recht te hebben op een jaarsalaris van 254 000 euro, terwijl de Nederlandse Eerste minister met 170 910 (incl. vakantiegeld en eindejaarspremie) genoegen neemt, ben ik van overtuiging dat de splitsingen in gewesten en gemeenschappen meer met zelfverrijking te maken hebben dan met het welzijn van de bevolking.
Valentinus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 18:58   #168
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De schapen vinden het geweldig om met trots hun vaccinazipaspoort te tonen aan de Covidstapo.Deze schapen die hier aan meewerken, beseffen niet dat ze de echte vrijheid hebben ingeleverd. Lijkt wel de SS uit de Tweede Wereldoorlog. Uitsluiting op basis van een QR-code is een onzinnig en fascistisch idee. Dit is apartheid als met de Jodenster. En wie hier aan gaat meewerken, is een vijand van de vrijheid en de beschaving. Dit heeft NIETS met gezondheid te maken…
(Bovenstaande komende van een voor sommigen duistere site op het net waar men toch héél dikwijls nagels met koppen slaat)

En als ik géén boodschap heb aan QR-codes of ik géén toestel in bezit heb waar die QR-dingen op kunnen verschijnen of ik ze kan op laten raadplegen?

Naar alle waarschijnlijkheid zal men mij dan weer vragen: "Op Mars gezeten de laatste 30 jaar????"

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 september 2021 om 18:59.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:05   #169
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En als ik géén boodschap heb aan QR-codes of ik géén toestel in bezit heb waar die QR-dingen op kunnen verschijnen of ik ze kan op laten raadplegen?

Naar alle waarschijnlijkheid zal men mij dan weer vragen: "Op Mars gezeten de laatste 30 jaar????"
Uitprinten, beste kerel. Men heeft zelfs pro-actief vouwinstructies voorzien en de helft omgekeerd gedrukt, zodat je certificaat een net A5-boekje wordt.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:15   #170
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Uitprinten, beste kerel. Men heeft zelfs pro-actief vouwinstructies voorzien en de helft omgekeerd gedrukt, zodat je certificaat een net A5-boekje wordt.
Misschien maak ik er Origamigewijze wel een kraanvogel van, lijkt mij leuker.

Laatst gewijzigd door Universalia : 10 september 2021 om 19:15.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:29   #171
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Zelfs op papier blijft het een traceermiddel.

Wat mensen nog steeds niet lijken te beseffen is dat het systeem, en dus het grote probleem niet zit in het tonen van uw certificaat. Het zit hem in het feit dat een ander die moet scannen, en dus registreren waar u bent geweest.

U moet de jodenster niet alleen bijhebben, u moet ook telkens registreren in een database wanneer u ze ergens hebt moeten tonen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:35   #172
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Zelfs op papier blijft het een traceermiddel.

Wat mensen nog steeds niet lijken te beseffen is dat het systeem, en dus het grote probleem niet zit in het tonen van uw certificaat. Het zit hem in het feit dat een ander die moet scannen, en dus registreren waar u bent geweest.

U moet de jodenster niet alleen bijhebben, u moet ook telkens registreren in een database wanneer u ze ergens hebt moeten tonen.
Met uw mobiel kan men perfect natrekken waar u bent geweest. Daarvoor is geen covid app nodig
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:46   #173
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Met uw mobiel kan men perfect natrekken waar u bent geweest. Daarvoor is geen covid app nodig
Als ge niet wilt dat men U traceert, zet ge uw mobiel uit he slimme.
Hebt gij die de ganse tijd aan staan misschien ? Neemt gij uw ingeschakelde gsm mee als ge naar restaurant gaat of zo ? Als ge in uw auto zit ? Bij mij staat die meestal af als ik niet moet telefoneren of zo. Wie mij moet hebben, stuurt mij een sms, en ik zal die wel zien als ik naar mijn gsm kijk.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 september 2021 om 19:48.
Oud 10 september 2021, 19:48   #174
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hebt gij die de ganse tijd aan staan misschien ?
Denk je dat er veel slimmen tussen die antivaxxers zitten?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 19:49   #175
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat er veel slimmen tussen die antivaxxers zitten?
Ik weet niet wat gij bedoelt met antivaxxers. Wilt gij zeggen, die mensen die anderen willen verbieden om een vaccin te nemen ?
Oud 10 september 2021, 19:51   #176
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar een gsm is geen vereiste om ergens binnen te gaan.

En men kan dat helemaal niet. Ja, men kan zien met welke mast u in verbinding hebt gestaan, maar dat is ook maar op enkele kilometers na nauwkeurig. Men kan u inderdaad redelijk nauwkeurig traceren zolang u aanwezig bent en er een onderzoeksrechter aangesteld is, maar daarvoor zijn al uitzonderlijke middelen nodig.

Waar u vandaag voorstander van bent is gewoon elke dag een lijstje aan de overheid bezorgen met daarop waar en wanneer u vandaag overal geweest bent.
Daar komt het op neer, maar als je het zo stelt dan komt daar natuurlijk veel protest tegen. Dus verstopt men het via een qr code.
Oud 10 september 2021, 19:57   #177
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Hebt gij die de ganse tijd aan staan misschien ? Neemt gij uw ingeschakelde gsm mee als ge naar restaurant gaat of zo ? Als ge in uw auto zit ? Bij mij staat die meestal af als ik niet moet telefoneren of zo. Wie mij moet hebben, stuurt mij een sms, en ik zal die wel zien als ik naar mijn gsm kijk.
Ik ben niet schizofreen om in de obsessie te leven dat ik overal achtervolgt wordt wat men ook doet. Van de moment dat ge eender welke bank of krediet kaart gebruikt is er al een spoor. Zelfs de laatste nieuwe auto's verklikken alles, idem de ontelbare openbare camera's die ge dagelijks passeert enz.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 20:02   #178
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben niet schizofreen om in de obsessie te leven dat ik overal achtervolgt wordt wat men ook doet. Van de moment dat ge eender welke bank of krediet kaart gebruikt is er al een spoor. Zelfs de laatste nieuwe auto's verklikken alles, idem de ontelbare openbare camera's die ge dagelijks passeert enz.
In Antwerpen filmt men u vanals ge er binnenkomt. De politie kan u op de voet volgen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 20:17   #179
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Maar een gsm is geen vereiste om ergens binnen te gaan.

En men kan dat helemaal niet. Ja, men kan zien met welke mast u in verbinding hebt gestaan, maar dat is ook maar op enkele kilometers na nauwkeurig. Men kan u inderdaad redelijk nauwkeurig traceren zolang u aanwezig bent en er een onderzoeksrechter aangesteld is, maar daarvoor zijn al uitzonderlijke middelen nodig.

Waar u vandaag voorstander van bent is gewoon elke dag een lijstje aan de overheid bezorgen met daarop waar en wanneer u vandaag overal geweest bent.
Daar komt het op neer, maar als je het zo stelt dan komt daar natuurlijk veel protest tegen. Dus verstopt men het via een qr code.
Ja en neen. Aangezien je overal waar je een code moet laten zien ook moet betalen, wordt die informatie alleen wel een stuk fijnmaziger. Big Data wil alles weten, zo gaat dat nu eenmaal als je voor die weg kiest.

Wat natuurlijk niet zo fijn is, is dat men nu je gezin binnendringt. Kinderen vanaf 12 jaar hebben een eigen code, terwijl 1 persoon voordien meestal voor het hele gezin betaalde.

Men heeft nu dus vooral meer zicht op waar 12-18 jarigen zich bevinden, samen met wie ze zich verplaatsen, wie hun vrienden zijn, naschoolse activiteiten.

Tja, als de staat meer weet over de jeugd dan de ouders, dan zie ik die staat nog een wekelijks rapportje produceren met de gedragspunten die voor verbetering vatbaar zijn, of die u een administratieve boete opleveren.

Let op, heel wat autoritaire mensen zouden dit wellicht de ultieme natte droom vinden. Maar is het vooruitgang? Is het efficiënt genoeg? Kan je dan niet beter vanaf de geboorte ieders persoonlijkheid chirurgisch verwijderen of met regelmatige medicatie biochemisch onderdrukken? Waarom geen onderklasse gekloonde slaven produceren? Want dat is het soort toekomsten waar je dan makkelijk op kan uitkomen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2021, 20:21   #180
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja en neen. Aangezien je overal waar je een code moet laten zien ook moet betalen, wordt die informatie alleen wel een stuk fijnmaziger. Big Data wil alles weten, zo gaat dat nu eenmaal als je voor die weg kiest.

Wat natuurlijk niet zo fijn is, is dat men nu je gezin binnendringt. Kinderen vanaf 12 jaar hebben een eigen code, terwijl 1 persoon voordien meestal voor het hele gezin betaalde.

Men heeft nu dus vooral meer zicht op waar 12-18 jarigen zich bevinden, samen met wie ze zich verplaatsen, wie hun vrienden zijn, naschoolse activiteiten.

Tja, als de staat meer weet over de jeugd dan de ouders, dan zie ik die staat nog een wekelijks rapportje produceren met de gedragspunten die voor verbetering vatbaar zijn, of die u een administratieve boete opleveren.

Let op, heel wat autoritaire mensen zouden dit wellicht de ultieme natte droom vinden. Maar is het vooruitgang? Is het efficiënt genoeg? Kan je dan niet beter vanaf de geboorte ieders persoonlijkheid chirurgisch verwijderen of met regelmatige medicatie biochemisch onderdrukken? Waarom geen onderklasse gekloonde slaven produceren? Want dat is het soort toekomsten waar je dan makkelijk op kan uitkomen.
Welja, dat zijn de gevolgen van een coronapas he, maar de meesten die daar voorstander van zijn beseffen dat gewoon niet.

En dat is natuurlijk ook de bedoeling. Als je voorstelt als de trackingtool die het is dan zijn er plots al veel minder voorstanders. Dus doet men veel moeite om dat zoveel mogelijk aan het zicht te onttrekken.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be