![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is inderdaad een verschil in besmettelijkheid, maar het is geen alles of niets situatie en hoe langer we wachten hoe kleiner dat verschil wordt. En ook: hoe meer mensen er "natuurlijke immuniteit" opbouwen hoe kleiner de differentierende kracht van die vaccinaties. Dat men gewoon focust op het vaccineren van zwakkeren zodat die onze zorg niet te veel belasten. Meer moet dat niet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Burger
|
![]() En wat doe je met de clusters van duizenden illegalen die hier allemaal ongevaccineerd binnen komen gewandeld? Zoals gezegd, die paar percent die wel in het rijksregister staan verplichten van zich te vaccineren gaat nul komma nul verschil maken. Ik zou mij wel laten vaccineren als ze zweren om de -12 jarigen met rust te laten, want enkel voor hen kan het vaccin voor complicaties zorgen. Ik snap niet dat de oma's en opa's die die naam waardig zijn kunnen eisen dat er zo met het leven van hun kleinkinderen gegokt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
De indoctrinatie is er teveel aan. Als ge onderliggende problemen hebt , vaccineren is de beste oplossing. In Amerika heeft de gemiddelde "covid dode" 4 comorbiditeiten. Dus wie sterft er écht aan covid ipv mét covid ? Iedereen heeft 20 maand tijd gehad om te vermageren, fitnessen, vitaminesupplementen, deftig slaappatroon, deftig dieet, emotionele stabiliteit kweken door meditatie, uzelf sociaal pushen, ne psycholoog zien, scheiden van hun kutwijf/klootzak ![]() Laatst gewijzigd door betabyte : 21 oktober 2021 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Whatever happened to "wife and children first" ? Laatst gewijzigd door betabyte : 21 oktober 2021 om 22:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een misdaad tegen de mensheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
In simpele woorden: Je zal zoveel mogen vaccineren als je wil.. je gaat er niet geraken door enkel vaccins ! Als de Delta variant een R0 waarde heeft van 6 en 100% procent zou gevaccineerd zijn, moet je een vaccin hebben waarvan de efficiëntie 84% is wil je R onder 1 krijgen. Probleem is, wil je die hoge werkzaamheid van 84% behouden moet dus 100% van de bevolking elke maand een spuit krijgen ![]() En stel nu dat de vaccins maar een efficiëntie nimeer hebben van 70% de 2 de maand na vaccinatie, dan moeten we 120% gevaccineerd hebben willen we R onder de 1 krijgen ! Die 20% graven we wel op in de kerkhoven of we importeren die ! ![]() Al een geluk dat er nog andere factoren zijn zoals seizoenen, allerhande sociale factoren en vooral natuurlijke immunisatie (maar die we kost wat kost willen vermijden en volgens de WHO definitie zelfs niet meer bijdraagt tot groepsimmuniteit... enkel vaccins kunnen dat ![]() Laatst gewijzigd door StV : 21 oktober 2021 om 23:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik leef al sinds maart vorig jaar alsof er geen corona bestaat. Al die tijd werk ik alle dagen met wisselende collega's, zitten we naast elkaar aan één eettafel en samen in de auto's/busjes van het terminalvervoer (haven). Persoonlijk ken ik één collega die het eind vorig jaar te pakken heeft gehad en die was dan nog besmet geraakt op een familiefeestje. ![]() Dus ja, als ik als niet-gevaccineerde tot nu toe nog steeds niet besmet ben geraakt, ben ik gerust dat ik het niet te pakken zal krijgen. En mòcht dat toch ooit het geval zijn, ben ik fit en gezond genoeg om daar op een natuurlijke wijze van te genezen.
![]() |
![]() |
#169 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De maatregelen zijn tijdelijk, ttz, een paar maanden en zo (ondertussen dus al anderhalf jaar) en kunnen niet aangehouden worden natuurlijk. En de zomer is ook tijdelijk. Citaat:
Dat is de reden waarom ik zeg dat al het gemaatregel van vorig jaar essentieel zinloos was: de R waarde is rond de 1, en zelfs boven de 1 geweest, en we hebben golven gehad. Of dat nu veel of weinig boven die 1 zit heeft geen belang: je krijgt een golf. En nee, op dit ogenblik is de R0 waarde natuurlijk nog geen 6 of 7. Omdat er nog wat maatregelen zijn, en het zomer was. Die R0 waarde is nu aan het stijgen met het seizoen he. En de immuniteit is aan het afnemen omdat de vaccinatie ouder wordt. Verder is dat eigenlijk allemaal zever in pakskes, want het SIR model is niet van toepassing, zoals we nu allang gezien hebben. Het geeft enkel een heel ruw idee of we ons aan een epidemie mogen verwachten of niet. Wel, vorig jaar hebben de maatregelen de epidemische golven niet kunnen stoppen, en vaccinatie gaat dat nu ook niet doen. Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 04:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs mijn nicht die dokter is, en gevaccineerd uiteraard, heeft covid opgedaan in het ziekenhuis, en heeft haar man die gevaccineerd is aangestoken. En dat was al in juli, dus nu zal het er niet beter op zijn he. En ja, ze zijn alletwee goed ziek geweest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vorig jaar zegde men ons "tot aan vaccinatie", maar na vaccinatie, wat gaan we zeggen ? Lockdown tot aan de volgende lockdown ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is ook waarom gans het circus van anderhalf jaar al een gefaalde strategie is. En elk onderdeel van een gefaalde strategie is dan ook gewoon een nutteloze stap geweest, want het geheel heeft niet gewerkt. R van 6 naar 2 brengen, helpt niks. R van 2.1 naar 0.7 brengen op duurzame wijze, lost het probleem op. R voor een tijdje van 2.1 naar 0.7 brengen, en dan weer naar 2.1, was ook nutteloos. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was geweten dat de winter lelijk ging worden.
In Engeland heeft men zelfs een aanbesteding gedaan voor grote pakhuizen te huren om doden in op te slaan vanaf deze winter. Dus dat men nu niet afkomt met het is een verassing.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 22 oktober 2021 om 06:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Enkel door mensen die niet met de propaganda mee gingen. De propaganda ging dat als voldoende volk gevaccineerd zou zijn, het probleem opgelost zou geweest zijn, leve de vaccins en de maatregelen. Leve het rijk der vrijheid.
En ik denk dat zelfs een ganse bende TV kwakzalvers dat geloofden in 't begin. Nadien voelden ze meer en meer nattigheid, maar konden ze het discours niet veranderen. Het was een race naar een Talisman: hoge vaccinatie graden. Maar dat is het probleem met kwakzalverij: ze werkt niet. Vroeg of laat stelt men dat vast. Ik zit nu al een ganse tijd achterover te vallen dat het volk alle voorbije kwakzalverij niet als dusdanig herkend heeft. Want uiteindelijk ziet iedereen dat het niet gewerkt heeft, al dat gemaatregel. En ik vraag mij dus af of ze nu eindelijk gaan zien dat de mythe van corona tegenhouden met hoge vaccinatie graden even harde kwakzalverij is. Maar de smoes blijft nog altijd dat er een infinitesimale fractie niet-gevaccineerden rondlopen die nog altijd ervoor zorgen dat de epidemie zou blijven duren. Terwijl dat niet kan: een kleine groep kan niet BLIJVEND een epidemie propageren, want ze doen het natuurlijk op en geraken zo ook geimmuniseerd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er maar voldoende druk is, lukt het heus wel :
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 07:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gros is ervan overtuigd dat de maatregelen vervelend waren, maar wel nuttig in zekere zin, voordat de vaccinatie op dreef kwam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Schreef ik al meer dan een maand geleden dat die 4de er zat aan te komen + 4de spuitje waarschijnlijk ook.
Niemand nam het aux serieux maar ... ![]() In extremis zouden mensen zich de vraag kunnen stellen: Werken die wel die vaccinaties? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 22 oktober 2021 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Minister-President
|
![]() Niet om de verspreiding tegen te gaan. We zouden beterschap moeten zien in de cijfers van de hospitalisaties. Eerst zien, dan geloven.