Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2021, 22:09   #161
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wel als er clusters van ongevaccineerden zijn zoals in Brussel en in andere steden. Met de 1 oktober versoepeling kunnen die vrolijk de gevaccineerde landsdelen blijven besmetten.
Maar gevaccineerden besmetten elkaar onderling ook he! Daar hebt ge helemaal geen ongevaccineerden voor nodig.

Er is inderdaad een verschil in besmettelijkheid, maar het is geen alles of niets situatie en hoe langer we wachten hoe kleiner dat verschil wordt. En ook: hoe meer mensen er "natuurlijke immuniteit" opbouwen hoe kleiner de differentierende kracht van die vaccinaties.

Dat men gewoon focust op het vaccineren van zwakkeren zodat die onze zorg niet te veel belasten. Meer moet dat niet zijn.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 22:23   #162
Gast_Peken
Burger

Standaard

Citaat:
Wel als er clusters van ongevaccineerden zijn zoals in Brussel en in andere steden. Met de 1 oktober versoepeling kunnen die vrolijk de gevaccineerde landsdelen blijven besmetten.
En wat doe je met de clusters van duizenden illegalen die hier allemaal ongevaccineerd binnen komen gewandeld? Zoals gezegd, die paar percent die wel in het rijksregister staan verplichten van zich te vaccineren gaat nul komma nul verschil maken. Ik zou mij wel laten vaccineren als ze zweren om de -12 jarigen met rust te laten, want enkel voor hen kan het vaccin voor complicaties zorgen. Ik snap niet dat de oma's en opa's die die naam waardig zijn kunnen eisen dat er zo met het leven van hun kleinkinderen gegokt wordt.
Gast_Peken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 22:26   #163
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Maar gevaccineerden besmetten elkaar onderling ook he! Daar hebt ge helemaal geen ongevaccineerden voor nodig.

Er is inderdaad een verschil in besmettelijkheid, maar het is geen alles of niets situatie en hoe langer we wachten hoe kleiner dat verschil wordt. En ook: hoe meer mensen er "natuurlijke immuniteit" opbouwen hoe kleiner de differentierende kracht van die vaccinaties.

Dat men gewoon focust op het vaccineren van zwakkeren zodat die onze zorg niet te veel belasten. Meer moet dat niet zijn.
Inderdaad, de eigen verantwoordelijkheid nemen gewoon.
De indoctrinatie is er teveel aan.

Als ge onderliggende problemen hebt , vaccineren is de beste oplossing.

In Amerika heeft de gemiddelde "covid dode" 4 comorbiditeiten.
Dus wie sterft er écht aan covid ipv mét covid ?

Iedereen heeft 20 maand tijd gehad om te vermageren, fitnessen, vitaminesupplementen, deftig slaappatroon, deftig dieet, emotionele stabiliteit kweken door meditatie, uzelf sociaal pushen, ne psycholoog zien, scheiden van hun kutwijf/klootzak

Laatst gewijzigd door betabyte : 21 oktober 2021 om 22:26.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 22:28   #164
betabyte
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gast_Peken Bekijk bericht
En wat doe je met de clusters van duizenden illegalen die hier allemaal ongevaccineerd binnen komen gewandeld? Zoals gezegd, die paar percent die wel in het rijksregister staan verplichten van zich te vaccineren gaat nul komma nul verschil maken. Ik zou mij wel laten vaccineren als ze zweren om de -12 jarigen met rust te laten, want enkel voor hen kan het vaccin voor complicaties zorgen. Ik snap niet dat de oma's en opa's die die naam waardig zijn kunnen eisen dat er zo met het leven van hun kleinkinderen gegokt wordt.
We zijn de kinderen aant opofferen voor de ouderen. Omgekeerde wereld.
Whatever happened to "wife and children first" ?

Laatst gewijzigd door betabyte : 21 oktober 2021 om 22:30.
betabyte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 22:32   #165
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
https://health-desk.org/articles/how...tious-diseases

Dat wil zeggen dat elk vaccin dat een lagere efficientie heeft dan 85% tegen transmissie, gewoon de epidemie niet kan stoppen, zelfs met een 100% gevaccineerde bevolking. Of nog anders gezegd, dat de epidemie wel degelijk ook autonoom propageert onder gevaccineerden.

Het enige wat dat stopt, is wanneer de natuurlijke immuniteit voldoende volk bereikt, en die een efficientie heeft boven de 85%.
*Reactie flut virologen* "Laat ons in dat geval terug mondmaskers dragen en aan lockdowns denken.... oh oh oh en vaccineren vlak na de geboorte !"
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 22:32   #166
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Niet te geloven hè, de kinderen zijn al 10 keer meer levensjaren kwijt dan wat Corona heeft aangericht. Solidariteit noemen ze dat.

Een misdaad tegen de mensheid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 23:16   #167
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
In simpele woorden: R0 is de reproductiewaarde als het virus gewoon zijn gang kan gaan in een omgeving zonder ‘tegenmaatregel’.

De actuele R waarde is de waarde die er momenteel is. En dat is een gevolg van allerlei ‘tegenmaatregelen’ en zit te schommelen rond de 1.

Zoals ik al zei zorgt de ‘tegenmaatregel’ vaccineren voor een reductie met een factor drie.

Ergo: vaccinatie is essentieel.
*facepalm*

In simpele woorden: Je zal zoveel mogen vaccineren als je wil.. je gaat er niet geraken door enkel vaccins !

Als de Delta variant een R0 waarde heeft van 6 en 100% procent zou gevaccineerd zijn, moet je een vaccin hebben waarvan de efficiëntie 84% is wil je R onder 1 krijgen.
Probleem is, wil je die hoge werkzaamheid van 84% behouden moet dus 100% van de bevolking elke maand een spuit krijgen

En stel nu dat de vaccins maar een efficiëntie nimeer hebben van 70% de 2 de maand na vaccinatie, dan moeten we 120% gevaccineerd hebben willen we R onder de 1 krijgen !
Die 20% graven we wel op in de kerkhoven of we importeren die !

Al een geluk dat er nog andere factoren zijn zoals seizoenen, allerhande sociale factoren en vooral natuurlijke immunisatie (maar die we kost wat kost willen vermijden en volgens de WHO definitie zelfs niet meer bijdraagt tot groepsimmuniteit... enkel vaccins kunnen dat )

Laatst gewijzigd door StV : 21 oktober 2021 om 23:46.
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2021, 23:18   #168
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En jij denkt dat jij als niet gevaccineerde gespaard zult blijven???
Je geeft dus toe dat gevaccineerden de meerderheid gaan uitmaken in de ziekenhuizen deze winter, zie cijfers Israël.
Ik leef al sinds maart vorig jaar alsof er geen corona bestaat.
Al die tijd werk ik alle dagen met wisselende collega's, zitten we naast elkaar aan één eettafel en samen in de auto's/busjes van het terminalvervoer (haven).
Persoonlijk ken ik één collega die het eind vorig jaar te pakken heeft gehad en die was dan nog besmet geraakt op een familiefeestje.

Dus ja, als ik als niet-gevaccineerde tot nu toe nog steeds niet besmet ben geraakt, ben ik gerust dat ik het niet te pakken zal krijgen.
En mòcht dat toch ooit het geval zijn, ben ik fit en gezond genoeg om daar op een natuurlijke wijze van te genezen.
Oud 22 oktober 2021, 04:24   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In simpele woorden: R0 is de reproductiewaarde als het virus gewoon zijn gang kan gaan in een omgeving zonder ‘tegenmaatregel’.
Zonder immuniteit. Als je "tegenmaatregelen" neemt, verander je de R0 waarde. Maskers dragen en zo, zou R0 een beetje veranderen. Seizoen verandert de R0. Het verschil tussen R en R0 komt van immuniteit.

Citaat:
De actuele R waarde is de waarde die er momenteel is. En dat is een gevolg van allerlei ‘tegenmaatregelen’ en zit te schommelen rond de 1.
Ttz, in de zomer, met nog redelijk vers gevaccineerde bevolking, en nog wat maatregelen. Maar dat is trouwens ondertussen voorbij he, we zitten in de buurt van 1.4 nu.

De maatregelen zijn tijdelijk, ttz, een paar maanden en zo (ondertussen dus al anderhalf jaar) en kunnen niet aangehouden worden natuurlijk. En de zomer is ook tijdelijk.

Citaat:
Zoals ik al zei zorgt de ‘tegenmaatregel’ vaccineren voor een reductie met een factor drie.

Als de R waarde uiteindelijk boven 1 komt, heeft geen enkele maatregel uiteindelijk enig echt nut. En dat gaat onvermijdelijk zijn. Het heeft uiteindelijk geen belang of R 1.4 of 2 of 3 is he, als dat boven de 1 zit. Het laat het spel gewoon langer duren, meer niet.

Dat is de reden waarom ik zeg dat al het gemaatregel van vorig jaar essentieel zinloos was: de R waarde is rond de 1, en zelfs boven de 1 geweest, en we hebben golven gehad. Of dat nu veel of weinig boven die 1 zit heeft geen belang: je krijgt een golf.

En nee, op dit ogenblik is de R0 waarde natuurlijk nog geen 6 of 7. Omdat er nog wat maatregelen zijn, en het zomer was. Die R0 waarde is nu aan het stijgen met het seizoen he.

En de immuniteit is aan het afnemen omdat de vaccinatie ouder wordt.

Verder is dat eigenlijk allemaal zever in pakskes, want het SIR model is niet van toepassing, zoals we nu allang gezien hebben. Het geeft enkel een heel ruw idee of we ons aan een epidemie mogen verwachten of niet. Wel, vorig jaar hebben de maatregelen de epidemische golven niet kunnen stoppen, en vaccinatie gaat dat nu ook niet doen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 04:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 04:32   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar er zijn evengoed klusters van gevaccineerden hoor.

Zelfs mijn nicht die dokter is, en gevaccineerd uiteraard, heeft covid opgedaan in het ziekenhuis, en heeft haar man die gevaccineerd is aangestoken. En dat was al in juli, dus nu zal het er niet beter op zijn he. En ja, ze zijn alletwee goed ziek geweest.
Oud 22 oktober 2021, 04:34   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
*Reactie flut virologen* "Laat ons in dat geval terug mondmaskers dragen en aan lockdowns denken.... oh oh oh en vaccineren vlak na de geboorte !"
Inderdaad. Behalve dat die dingen niet werkten vorige keer en dat nu dus ook niet zullen doen. Enfin, van maskers heeft men gewoon geen enkel duidelijk gegeven dat het iets significants doet op bevolkingsniveau, en van lockdowns is het eigen eraan dat het gewoon de besmettingen uitstelt tot na de lockdown.

Vorig jaar zegde men ons "tot aan vaccinatie", maar na vaccinatie, wat gaan we zeggen ? Lockdown tot aan de volgende lockdown ?
Oud 22 oktober 2021, 05:04   #172
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niks is "essentieel" in een falende strategie die uiteindelijk R boven de 1 laat uitkomen. Dat is zoals lopen in plaats van te wandelen, en 5 minuten te laat komen voor uw trein, in plaats van een kwartier te laat.

Dat is ook waarom gans het circus van anderhalf jaar al een gefaalde strategie is. En elk onderdeel van een gefaalde strategie is dan ook gewoon een nutteloze stap geweest, want het geheel heeft niet gewerkt.

R van 6 naar 2 brengen, helpt niks. R van 2.1 naar 0.7 brengen op duurzame wijze, lost het probleem op. R voor een tijdje van 2.1 naar 0.7 brengen, en dan weer naar 2.1, was ook nutteloos.
Oud 22 oktober 2021, 05:59   #173
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het was geweten dat de winter lelijk ging worden.

In Engeland heeft men zelfs een aanbesteding gedaan voor grote pakhuizen te huren om doden in op te slaan vanaf deze winter.
Dus dat men nu niet afkomt met het is een verassing.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 oktober 2021 om 06:05.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 06:06   #174
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het was geweten dat de winter lelijk ging worden.
Enkel door mensen die niet met de propaganda mee gingen. De propaganda ging dat als voldoende volk gevaccineerd zou zijn, het probleem opgelost zou geweest zijn, leve de vaccins en de maatregelen. Leve het rijk der vrijheid.

En ik denk dat zelfs een ganse bende TV kwakzalvers dat geloofden in 't begin. Nadien voelden ze meer en meer nattigheid, maar konden ze het discours niet veranderen. Het was een race naar een Talisman: hoge vaccinatie graden. Maar dat is het probleem met kwakzalverij: ze werkt niet. Vroeg of laat stelt men dat vast.

Ik zit nu al een ganse tijd achterover te vallen dat het volk alle voorbije kwakzalverij niet als dusdanig herkend heeft. Want uiteindelijk ziet iedereen dat het niet gewerkt heeft, al dat gemaatregel. En ik vraag mij dus af of ze nu eindelijk gaan zien dat de mythe van corona tegenhouden met hoge vaccinatie graden even harde kwakzalverij is.

Maar de smoes blijft nog altijd dat er een infinitesimale fractie niet-gevaccineerden rondlopen die nog altijd ervoor zorgen dat de epidemie zou blijven duren. Terwijl dat niet kan: een kleine groep kan niet BLIJVEND een epidemie propageren, want ze doen het natuurlijk op en geraken zo ook geimmuniseerd.
Oud 22 oktober 2021, 06:23   #175
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als er maar voldoende druk is, lukt het heus wel :
Citaat:
Steeds meer Brusselaars worden aangezet om zich te laten vaccineren sinds het Covid Safe Ticket op 15 oktober is ingevoerd in het Brussels Gewest. Dat meldt de Gemeenschappelijke Gemeenschapscommissie.
Het aantal afspraken voor een eerste vaccinatie is met ongeveer 25 procent gestegen in vergelijking met september. Het aantal bijkomende vaccinaties voor een eerste dosis geregistreerd in de afgelopen drie dagen, blijft constant vergeleken met de afgelopen weken.

Ondertussen is 67 procent van de volwassen bevolking in het Brussels Hoofdstedelijk gewest volledig gevaccineerd. Bij jongere mensen, 18- tot 44-jarigen, ligt dat aantal met 57 procent nog lager. Ongeveer 31 procent van de 12- tot 17-jarigen is volledig gevaccineerd.

Omdat opnieuw meer volk verwacht wordt in de vaccinatiecentra, ook door de komst van de 65-plussers die een boosterdosis krijgen, wordt de capaciteit van de centra aangepast, aldus de GGC nog.

Voorlichting

Verder blijft Brussel inzetten op voorlichtingswerk, aangezien er nog veel desinformatie circuleert. Zo worden er in samenwerking met onder meer mensen uit de eerstelijnszorg, de gemeenten en verenigingen steeds meer bijeenkomsten georganiseerd om concrete antwoorden te geven op de vragen van de burgers. “Deze week hebben bijvoorbeeld veel mensen deelgenomen aan een van de vier infosessies die samen met de vzw Foyer in Molenbeek werden georganiseerd”, klinkt het.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_95101159
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 07:52   #176
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Als er maar voldoende druk is, lukt het heus wel :

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211021_95101159
In Afghanistan ook. Je hoort daar hoe langer hoe minder dissidentie over het geloof dat alle problemen oplost en de rituelen die daarbij horen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 oktober 2021 om 07:52.
Oud 22 oktober 2021, 08:05   #177
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik zit nu al een ganse tijd achterover te vallen dat het volk alle voorbije kwakzalverij niet als dusdanig herkend heeft. Want uiteindelijk ziet iedereen dat het niet gewerkt heeft, al dat gemaatregel. En ik vraag mij dus af of ze nu eindelijk gaan zien dat de mythe van corona tegenhouden met hoge vaccinatie graden even harde kwakzalverij is.

Maar de smoes blijft nog altijd dat er een infinitesimale fractie niet-gevaccineerden rondlopen die nog altijd ervoor zorgen dat de epidemie zou blijven duren. Terwijl dat niet kan: een kleine groep kan niet BLIJVEND een epidemie propageren, want ze doen het natuurlijk op en geraken zo ook geimmuniseerd.
Dat verbaast u ? Mij niet.
Het gros is ervan overtuigd dat de maatregelen vervelend waren, maar wel nuttig in zekere zin, voordat de vaccinatie op dreef kwam.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 08:05   #178
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door betabyte Bekijk bericht
Dat is nu "bro's before ho's" geworden ::
Oud 22 oktober 2021, 08:10   #179
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Schreef ik al meer dan een maand geleden dat die 4de er zat aan te komen + 4de spuitje waarschijnlijk ook.

Niemand nam het aux serieux maar ...

In extremis zouden mensen zich de vraag kunnen stellen:

Werken die wel die vaccinaties?

Laatst gewijzigd door Universalia : 22 oktober 2021 om 08:12.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2021, 08:14   #180
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Schreef ik al meer dan een maand geleden dat die 4de er zat aan te komen + 4de spuitje waarschijnlijk ook.

Niemand nam het aux serieux maar ...

In extremis zouden mensen zich de vraag kunnen stellen:

Werken die wel die vaccinaties?
Niet om de verspreiding tegen te gaan. We zouden beterschap moeten zien in de cijfers van de hospitalisaties. Eerst zien, dan geloven.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be