Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2021, 20:08   #161
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Abortus is uiteraard geen moord. Mijn kritiek op abortus ligt heel ergens anders. De meeste redenen voor abortus zijn van de categorie : 'oeps foutje'. Dan abortus toelaten zorgt voor een mentaliteit waarin je niet gewezen wordt op je onverantwoordelijke gedrag. Onveilige seks = kans op zwangerschap, dat is geen hogere wiskunde.

Je neemt een morning-after-pil of je draagt de consequenties (en gaat desnoods opzoek naar adoptieouders). Abortus is er voor vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting, niet voor thots zonder verantwoordelijkheidsbesef.
Inderdaad. Je hebt het in het leven nu eenmaal niet altijd zoals je het zelf wilt en fouten kunnen levenslange gevolgen hebben.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 20:12   #162
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Abortus is uiteraard geen moord. Mijn kritiek op abortus ligt heel ergens anders. De meeste redenen voor abortus zijn van de categorie : 'oeps foutje'. Dan abortus toelaten zorgt voor een mentaliteit waarin je niet gewezen wordt op je onverantwoordelijke gedrag. Onveilige seks = kans op zwangerschap, dat is geen hogere wiskunde.

Je neemt een morning-after-pil of je draagt de consequenties (en gaat desnoods opzoek naar adoptieouders). Abortus is er voor vrouwen die slachtoffer zijn van verkrachting, niet voor thots zonder verantwoordelijkheidsbesef.
Mannen kunnen ook aanbieden om een condoom aan te doen of zich te laten steriliseren. Ze kunnen ook hun vrouw/vriendin de vraag stellen of ze wel een kind wilt, en bij een negatief antwoord er de juiste consequenties aan verbinden.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 20:17   #163
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Mannen kunnen ook aanbieden om een condoom aan te doen of zich te laten steriliseren. Ze kunnen ook hun vrouw/vriendin de vraag stellen of ze wel een kind wilt, en bij een negatief antwoord er de juiste consequenties aan verbinden.
Neuken doe je niet alleen. Dus je draagt beide verantwoordelijkheden ja.

Je punt?
Nietzsche is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 20:17   #164
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Inderdaad. Je hebt het in het leven nu eenmaal niet altijd zoals je het zelf wilt en fouten kunnen levenslange gevolgen hebben.
Jij snapt het.
Oud 6 december 2021, 20:17   #165
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Volgens de wat is abortus geen moord, biologisch gezien is het dat wel.
Nee lol. Het is een vrucht.
Oud 6 december 2021, 20:19   #166
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Neuken doe je niet alleen. Dus je draagt beide verantwoordelijkheden ja.

Je punt?
Ja, en de verantwoordelijkheid van de man is een condoom te gebruiken of zich te laten sterliseren en voor de vrouw terzelfertijd de pil te gebruiken of een ander anti-conceptie middel.
Oud 6 december 2021, 20:21   #167
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en de verantwoordelijkheid van de man is een condoom te gebruiken of zich te laten sterliseren en voor de vrouw terzelfertijd de pil te gebruiken of een ander anti-conceptie middel.
Ja. Maar beide partijen kunnen dat weigeren he. Dan dien je de gevolgen te dragen als je toch wil neuken.

Is toch geen raketwetenschap?
Oud 6 december 2021, 20:21   #168
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je doet net alsof abortus plegen een soort wiskundig bewijs is. Waar je niet kan veranderen. Onzin, natuurlijk. Abortus kun je toestaan of niet. En veel landen kiezen voor het laatste.
Ja, grote delen van de wereld zijn ofwel achterlijk, primitief of nog onder het juk van 2000 jaar oude zandbak-godsdiensten.

Beschaving en de ontvoogding die daarbij komt is een langzaam en moeizaam proces.
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 20:22   #169
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Ja. Maar beide partijen kunnen dat weigeren he. Dan dien je de gevolgen te dragen als je toch wil neuken.

Is toch geen raketwetenschap?
Dan neuk je niet en kies je een andere man of vrouw.
Oud 6 december 2021, 20:27   #170
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ja, grote delen van de wereld zijn ofwel achterlijk, primitief of nog onder het juk van 2000 jaar oude zandbak-godsdiensten.

Beschaving en de ontvoogding die daarbij komt is een langzaam en moeizaam proces.
Zaten wij ook maar wat meer onder de juk van die desbetreffende zandbak-godsdiensten. Nu zitten we onder de juk van liberale die geslachtsverandering hebben genormaliseerd.

Beschaving zegt die..
Oud 6 december 2021, 20:27   #171
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan neuk je niet en kies je een andere man of vrouw.
Exact. De beste remedie tegen zwangerschap is niet neuken.

Nou zeg. Wat knap van je.
Oud 6 december 2021, 20:37   #172
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad. Mijn uitgangspunt lijkt barbaars, maar eigenlijk is mijn punt enkel maar dat dood integraal verwoven deel uitmaakt van leven. Het zijn twee kanten van hetzelfde fenomeen. Wij doen alsof dood iets verschrikkelijks is, maar het maakt deel uit van het leven, zonder dood, geen leven. Zonder leven, geen dood.

Wij zijn zelf nu "bewuste" wezens, wij ervaren vreugde en verdriet, plezier en pijn. Dat heeft onze doelstellingen "verlegd" naar plezier en vreugde zoeken, en verdriet en pijn vermijden. Maar de natuur heeft ons hierbij voorgeprogammeerd om de essentie van het leven daarin voort te zetten, anders zou onze bewuste zoektocht naar plezier en vreugde rap onze eigen ondergang inluiden en geelimineerd worden.
Hoewel ik niet bestrijd dat we de fysieke dood moeten aanvaarden (maar wel dat we de dood van anderen 'nodig' zouden hebben om zelf te leven), vergeet je alweer dat de invulling van vreugde niet alleen door de instincten bepaald worden, maar ook door mimetisme en door de taal (het betekenissysteem waarbinnen we onszelf en de wereld ervaren en dat een vorm van sterke emergentie is, niet herleidbaar tot de wetmatigheden op het lagere niveau, en bovendien ook intern sterk-emergent, door de ratio voor zover die niet alleen 'kritisch' is maar ook inzicht tot stand brengt, een betekenissysteem boven andere systemen). Die vormen van openheid - door mimetisme en door de taal en binnen de taal dan nog in meerdere lagen - kent een machine overigens niet.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 6 december 2021 om 20:38.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 20:38   #173
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zaten wij ook maar wat meer onder de juk van die desbetreffende zandbak-godsdiensten. Nu zitten we onder de juk van liberale die geslachtsverandering hebben genormaliseerd.

Beschaving zegt die..
Ouch
Oud 6 december 2021, 20:39   #174
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee lol. Het is een vrucht.
De biologische onvolmaaktheid van een mens inroepen om hem het leven te ontzeggen.....
Niet mijn positie.
Oud 6 december 2021, 20:44   #175
DucDEnghien

Standaard

Citaat:

De beste remedie is praten voor je neukt. Aandacht hebben voor de andere. Maar misschien is dat voor jou te veel gevraagd.
Oud 6 december 2021, 20:45   #176
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

"Jezelf sparen voor de ware" is toch zo dom niet, los van alle religieuze connotaties.
Oud 6 december 2021, 20:48   #177
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoewel ik niet bestrijd dat we de fysieke dood moeten aanvaarden (maar wel dat we de dood van anderen 'nodig' zouden hebben om zelf te leven), vergeet je alweer dat de invulling van vreugde niet alleen door de instincten bepaald worden, maar ook door mimetisme en door de taal (het betekenissysteem waarbinnen we onszelf en de wereld ervaren en dat een vorm van sterke emergentie is, niet herleidbaar tot de wetmatigheden op het lagere niveau, en bovendien ook intern sterk-emergent, door de ratio voor zover die niet alleen 'kritisch' is maar ook inzicht tot stand brengt, een betekenissysteem boven andere systemen). Die vormen van openheid - door mimetisme en door de taal en binnen de taal dan nog in meerdere lagen - kent een machine overigens niet.
En wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Oud 6 december 2021, 20:55   #178
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Vrouwen kweekzeugen noemen, is dat er niet wat over?

(toch als het geen islamitische kweekzeugen zijn)
Oud 6 december 2021, 20:57   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Maar licht wegende redenen, zeg maar comfortabortussen zoals “Ooh!!! Ik moet rond die tijd mee in de suite op het huwelijk van mijn vriendin” degouteren mij.
Waarom ? Kiekens afmaken voor een lekkere braadkip is toch ook niet degoutant ? Ik begrijp het punt niet dat men het erg vindt dat men andere levende wezens afmaakt, waar men verder geen empathische band mee heeft. Als men mijn kat zou afmaken, die graag zie, dan wel.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2021, 21:00   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Hoewel ik niet bestrijd dat we de fysieke dood moeten aanvaarden (maar wel dat we de dood van anderen 'nodig' zouden hebben om zelf te leven), vergeet je alweer dat de invulling van vreugde niet alleen door de instincten bepaald worden, maar ook door mimetisme en door de taal
Lap, daar is 't em weer

Heeft totaal geen belang in de grond, waar uw plezier vandaan komt, als ge het maar plezant vindt.

Ik ga in mijn "betoog" veel verder. Ik zeg niet enkel dat we de dood moeten "leren aanvaarden", ik zeg dat ze integraal deel uit maakt van het leven, en dat wij ze daar ook volop moeten leren in "gebruiken". Het enige wat ik denk dat uit den boze is, is "lijden" willen veroorzaken uit haat en sadisme. Het is wat ik bijvoorbeeld als enige punt heel zwaar verwijt aan het nazisme. Dat ze de Joden wilden doden stoort mij niet fundamenteel ; dat men die mensen wilde doen afzien was verkeerd bijvoorbeeld. Dat is dan ook waarom ik een voorstander ben van respectvolle genocides. Waar men in uiterste zachtheid, en heel respectvol, met een minimum aan lijden het storende volk laat uitdoven.

Citaat:
Die vormen van openheid - door mimetisme en door de taal en binnen de taal dan nog in meerdere lagen - kent een machine overigens niet.
Voorlopig niet, maar ik zie geen enkele reden waarom dat in "machines van vlees" het geval duidelijk kan zijn, en in "machines van weet ik veel" niet zou kunnen.

Wat is er zo specifiek aan onze "vlezen machines" dat het niet kan gemanifesteerd worden in andere fysische structuren ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 december 2021 om 21:06.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be