Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2021, 12:26   #161
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Nee. Of beelden we ons deze vierde golf gewoon in.

Vaccinaties zijn vrij efficiënt om de gevolgen van een pandemie te beperken (zoals minder hospitalisaties en overlijdens bij voornamelijk kwetsbare mensen). Maar vaccinaties helpen totaal niks aan de pandemie zelf.

Het is alsof ze zouden zeggen dat het aanleggen van zandzakjes niet alleen zou dienen om de schade die een storm veroorzaakt te kunnen beperken, maar ook invloed zou hebben op de storm zelf, namelijk, hoe meer zandzakjes we leggen, des te minder fel de storm gaat zijn.

Er is nog geen enkel land dat tot nu toe een coronagolf heeft kunnen vermijden door vaccinaties.
Ja. Het zijn voornamelijk oude mensen en mensen met onderliggend lijden die nu nog in de ziekenhuizen komen. Dat is bij een griep seizoen ook het geval.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 12:33   #162
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ja. Het zijn voornamelijk oude mensen en mensen met onderliggend lijden die nu nog in de ziekenhuizen komen. Dat is bij een griep seizoen ook het geval.
En dat was pre-vaccinatie ook het geval.
Oud 7 december 2021, 13:11   #163
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vaccins werken vooral goed bij mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben zijnde jonge gezonden mensen en tieners.

Bij mensen die er echt nood aan hebben stellen ze ferm teleur maar blijkbaar krijgt men dat (nog) niet over de lippen.

Voor de vaccins waren er omzeggens geen jonge gezonde mensen die moesten worden opgenomen maar wel veel zwakke ongezonde en oude mensen.

Dat is nu niet anders.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 7 december 2021 om 13:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 13:13   #164
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De vaccins werken vooral goed bij mensen wie ze eigenlijk niet nodig hebben zijnde jonge gezonden mensen en tieners.

Bij mensen die er echt nood aan hebben stellen ze ferm teleur maar blijkbaar krijgt men dat (nog) niet over de lippen.
Da's altijd het geval geweest bij vaccins. Aangezien de reactie van het immuunsysteem op het vaccin bepalend is wat betreft de bescherming.

Ik heb nooit begrepen waarom men getrapt is in die reclamepraatjes van Pfizer en Moderna dat dit vaccin 95% effectief zou zijn ongeacht leeftijd. Gaan we Redbull ook geloven als ze zeggen dat het drinken ervan je vleugels zou geven?
Oud 7 december 2021, 13:16   #165
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De vaccins werken vooral goed bij mensen die ze eigenlijk niet nodig hebben zijnde jonge gezonden mensen en tieners.
Eigenlijk niet. Die vaccins zijn optimaal voor mensen van mijn leeftijd, 50-ers.

Voor jongeren werken ze goed, maar zijn ze totaal nutteloos. Voor bejaarden zijn ze wat teleurstellend. Maar voor mijn leeftijdsklasse zijn ze perfect: wij hadden een klein, maar niet verwaarloosbaar risico op lelijke corona, en de vaccins zijn hier zo efficient dat ze dat risico verwaarloosbaar maken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 15:10   #166
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik begrijp niet dat men het steeds heeft over 'ouw peekes'. In die kwetsbare leeftijdsgroep vormen de 'ouw meekes' toch de meerderheid. Correct taalgebruik is toch een vereiste om een fenomeen te beschrijven.
Oud 7 december 2021, 15:44   #167
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
... zou je bij je jonge buren aanbellen om van hen te eisen dat ze stoppen met naar feestjes te gaan, stoppen met naar winkels te gaan, eisen dat ze het huis niet verlaten, eisen dat hun kinderen stoppen met naar school te gaan?

NEE, natuurlijk niet.
Waarom niet?
Omdat je buren je een patat op je oude en dikke smoel zouden geven, en tegen hun kennissen zouden gaan verklappen wat voor klojo jij wel niet bent, waardoor je reputatie elders OOK om zeep is.
Je zou ZELF niet meer durven buiten komen.
Je zou dus wel wijzer zijn, dan dit durven.

En dan, komt overheid in het verhaal.
Ra, ra, ra.
De overheid is dan ook de enige instantie die het hard kan maken dat "wie niet horen wil, moet voelen". Nog straffer: de overheid heeft daarvoor toestemming gekregen van de kiezers, althans in de hypothese van een democratie.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 15:47   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ik begrijp niet dat men het steeds heeft over 'ouw peekes'. In die kwetsbare leeftijdsgroep vormen de 'ouw meekes' toch de meerderheid. Correct taalgebruik is toch een vereiste om een fenomeen te beschrijven.
In het nieuwe trans taalgebruik staat ouw peeke voor alles wat ouw meeke, peeke, en meepeeke of peemeeke is.
Oud 7 december 2021, 15:48   #169
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De overheid is dan ook de enige instantie die het hard kan maken dat "wie niet horen wil, moet voelen". Nog straffer: de overheid heeft daarvoor toestemming gekregen van de kiezers, althans in de hypothese van een democratie.
Ben jij het dan ook eens met een overheid die uw besnijdenis gaat afdwingen ?
Oud 7 december 2021, 15:57   #170
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Zwitserland zou dat dan ook logischerwijze betekenen dat er een referendum over wordt georganiseerd. Dan weet men onmiddellijk of het volk voor die specifieke zaak haar toestemming geeft. In een parlementaire democratie durft de meerderheid wel eens haar wil verwarren met die van het volk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 17:08   #171
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt.
Oud 7 december 2021, 17:09   #172
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ben jij het dan ook eens met een overheid die uw besnijdenis gaat afdwingen ?
Waar hoorde je dat onze overheid dat gaat doen?
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 17:13   #173
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
In Zwitserland zou dat dan ook logischerwijze betekenen dat er een referendum over wordt georganiseerd. Dan weet men onmiddellijk of het volk voor die specifieke zaak haar toestemming geeft. In een parlementaire democratie durft de meerderheid wel eens haar wil verwarren met die van het volk.
De Zwitsers hebben bij referendum de coronapas goedgekeurd. Is de meerderheid van de Zwisers nu covifascist?

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 7 december 2021 om 17:13.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 17:17   #174
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De Zwitsers hebben bij referendum de coronapas goedgekeurd. Is de meerderheid van de Zwisers nu covifascist?
Ja. (Itt daarnet in het andere topic ben ik nu serieus.)
Oud 7 december 2021, 17:17   #175
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee. Gewoon erg bang voor de grote hoest.
Oud 7 december 2021, 21:25   #176
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De overheid is dan ook de enige instantie die het hard kan maken dat "wie niet horen wil, moet voelen".
Nochtans staat de geschiedenis vol met overheden die mores werden geleerd...

Citaat:
Nog straffer: de overheid heeft daarvoor toestemming gekregen van de kiezers, althans in de hypothese van een democratie.
De lap op de smoel van de oude dikkerd die zijn buren komt lastigvallen heeft niks met macht uitoefenen te maken - het zijn niet de buren die de oude dikkerd lastig vallen, maar omgekeerd.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2021, 21:35   #177
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk.
Minderheid of meerderheid maakt niet uit.
De grens van 50% over of onderschrijden maakt niet waar of onwaar.
Nazi is nazi.
Dwingelandij is dwingelandij.
Oud 7 december 2021, 22:15   #178
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoezo? De democratie heeft toch zijn werk gedaan. Een meerderheid van de Zwitsers zijn hiermee akkoord, wat evenwel nog niet betekent dat je nu verplicht bent hetzelfde te denken. Vrijheid van opinie blijft. Het woord "covifascist" is me ten andere onbekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2021, 05:42   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet van wanneer dat referendum dateert, en welke de toepassingsgebieden zijn van die pas. Indien het vaccin had gewerkt zoals men beweerde, dan was die covidpas zinvol. Het probleem met de covid pas is dat aangezien het vaccin niet werkt zoals aangekondigd, de covid pas ook niet doet waarvoor hij ingevoerd was: ttz, zones met lage besmettingskans scheppen.

De Zwitsers zullen die pas wel niet als sociaal pestmiddel hebben ingevoerd. Meer nog, als het bij referendum is, bestaat de kans veel kleiner dat die pas omgebouwd wordt stapje voor stapje in een Chinees sociaal braaf-zijn pasje.

Indien het juist is zoals het Belgische controlesysteem werkt, is de totale willekeur van het sociale pasje eigenlijk al een feit. Immers, indien het waar is dat er anonieme black lists elke dag ingevoerd worden van specifieke pasjes zonder controle op of reden voor, en er dus geen controle meer gebeurt van het pasje voor zijn inhoud, maar enkel maar of de persoon niet op een niet-controleerbare elke dag aanpasbare zwarte lijst van staatsvijanden staat, is het sociale pasje al gewoon een feit.
Zij die dingen kunnen toevoegen aan dat lijstje kunnen immers specifieke burgers viseren zonder dat die burgers dat maar weten (behalve dat ze vaststellen dat hun pasje nergens meer werkt), zonder dat ze dat kunnen aanvechten, en zonder dat de controleur kan vaststellen dat er een "vergissing" is gebeurd.

Het Belgische systeem is nu dus al een sociaal pasje waarbij burgers om willekeurige redenen zonder vorm van verdediging of zelfs maar aanwijzing, sociaal vernietigd kunnen worden, en zonder dat men zelfs maar kan weten welke de nep reden is die zou opgegeven zijn, want die is onbekend en oncontroleerbaar. Uw unieke identifier staat gewoon op een zwarte lijst zonder meer, en niemand weet waarom, wanneer, hoe lang, door wie. Blijkt dat iemand toch teveel van zijn oren maakt, kan men altijd van een "vergissinkje" spreken.

Ik denk dat de Zwitsers kunnen beletten dat het totalitaire toeslaat bij hen, zoals het nu al een feit is in Belgie.
Oud 11 december 2021, 08:54   #180
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken iemand die fietsen verkoopt. 150 fietsen niet geleverd gekregen en intussen de klanten afgehaakt en sinds kort zijn ze toch geleverd. Die staat nu met 150 onverkochte elektrische fietsen teveel + een noodzakelijke duur kaskrediet om dat financieel gat wat te dichten intussen.

Niet goed he?
Ik lees zulke verhalen overal.
Mijn eigen betreffende die fietsonderdelen, update: ze hebben vorige week na meer dan een jaar wachten, een levering gekregen. Ik heb direct een voorraad, bij gelijk blijvende levensduur, voor 10-20 jaar besteld, waarmee ik dan die reserves heb voor de hele aandrijving.
Bleek dat ik alleen de hele geleverde stock (met die configuratie) kocht, want ik besloot enkele dagen later het aantal wat te verhogen, en de respons was negatief met die reden.
Dan, betalen.
Het is een Engelse winkel.
vdk bank dat ik tot nu gebruikte, stopte vorig jaar met de service van internationale betalingen met muntwisseling (hier euro naar pond).
Paypal vereiste gsm nummer, ook iets nieuws. Voor de Veiligheid.
Decennia lang kocht ik spullen online van her en der, zonder enige veiligheidsproblemen. Geen geld verloren, en niet opgelicht, althans niet op vlak van betalen. In 1 Cyprus zaak, kreeg ik mijn geld cash terug in een envelop. Blijkbaar de goedkoopste manier voor de verkoper, en het lukte dus.
Uiteindelijk vond ik een multideviezenrekening bij Belfius.
Bleek die niet nodig te zijn, Belfius (lees: Dexia) voorziet de service bij "gewone" rekening 'Pulse' ook.
Maar nieuwe staatsklooierij, ook in naam van Veiligheid: je moet nu zeggen naar welke landen je wil betalen. Dat moet geregistreerd worden, en wordt beperkt tot die, in het Nieuwe Normaal.
Je kunt wel de landen vrij kiezen en later updaten.
Maar de toekomst is gemakkelijk voorspelbaar: dit is een nieuwe inperking, als ze in de toekomst willen, kunnen de Nazi's 1 specifiek land gewoon algemeen disablen in de database. Met een vingerknip de handel met dat land blokkeren door betalingen te blokkeren.
Voor de Veiligheid van de Klant, jah.
Ook: ze botsten (ja, zelf verrast) op een probleem hun software, nadat ik had geantwoord dat ik geen gsm had. De software blokkeerde verder gaan.
Na 10 min proberen vonden ze een omweg en zeiden ze tegen elkaar (bediende, filiaalhouder) dat ze die moesten onthouden. Ik merkte op tot ze hun software updaten zeker en kreeg een antwoordloze terugblik.

Het is de spuigaten aan het over lopen, waar en de mate waarmee, de overheid zich overal mee moeit. Je kunt geen stap zetten of ze lopen ergens in de weg, verklooien je tijd, solferen je kosten op, tot botweg saboteren wat je wilde doen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be