Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 januari 2022, 12:28   #161
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wat stel jij voor? Besmette werknemers laten voortwerken?
Uiteraard, als die zich goed genoeg voelen om te werken is dat toch de evidentie zelve. Als je pré 2020 thuisbleef zonder dat je ziek was dan was je onwettig afwezig hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 12:33   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Deze morgen een mail gehad van een Franse leverancier dat hun bedrijf tijdelijk dichtgaat omwille een uitbraak bij het personeel van covid.
Uiteraard, zo gaat dat nu he: wanneer een snotvalling rondgaat, sluit men nu bedrijven.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 12:35   #163
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat stel jij voor? Besmette werknemers laten voortwerken?
Natuurlijk, blijf thuis als je echt ziek bent, anders blijf je werken. Dat zeggen we hier al haast 2 jaar.

Zo krijgt virale evolutie ook eindelijk kans, door mensen thuis te houden ongeacht het ziektebeeld beperk je het virus in z’n evolutie om milder te worden. Omicron is dan ook ontstaan in een land zonder echte maatregelen of vaccins, gelukkig was die hier voordat ze de grenzen hebben kunnen sluiten.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 12:35   #164
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze voorspelden 30 000 tot 135 000 besmettingen per dag. We zaten maandag aan 60 000 en dan worden degenen zonder symptomen niet eens meegerekend.

De wappies die beweerden dat de virologen logen staan weer met de billen bloot.

https://www.hln.be/binnenland/overzi...-nog~ae0f34cf/

Maandag werd een recordaantal van (voorlopig) 60.419 nieuwe gevallen geregistreerd.

Oud 25 januari 2022, 12:39   #165
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Het "we gaan allemaal dood" verhaal pakt geen verf meer. Door het schrijnend gebrek aan intelligentie bij de vaccinazi's blijven ze toch dat riedeltje gewoon herhalen.
Oud 25 januari 2022, 12:45   #166
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uiteraard, zo gaat dat nu he: wanneer een snotvalling rondgaat, sluit men nu bedrijven.
Ik sta hier niet te jubelen want dat is grote shit voor mij. Anderzijds zou ik niet graag in de schoenen van een werkgever staan die druk uitoefent om toch maar mensen te laten doorwerken of zelfs maar gewoon tolereert.
Als iemand erger ziek wordt, laat staan sterft kan dat een zeer kostelijke grap worden als men dat voor de rechtbank brengt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 12:49   #167
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De boodschap was: het gaan er enorm veel worden. En dat klopt.
Dat werd niet ontkend, wij zeiden ook dat de maatschappij zou stilvallen als de maatregelen bleven. Dat hebben ze blijkbaar niet willen voorzien, het was vooraf nochtans duidelijk te zien in de UK.
Oud 25 januari 2022, 12:49   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als iemand erger ziek wordt, laat staan sterft kan dat een zeer kostelijke grap worden als men dat voor de rechtbank brengt.
Maar dat gebeurt niet he.

Om een of andere reden heb ik het nogaltijd niet opgedaan, hoewel mijn collega's "vallen" als vliegen. 1 dag snotneus in de meeste gevallen. Ene had zelfs een dag 38 graden koorts (diene die al de derde keer covid heeft gehad).
Oud 25 januari 2022, 12:52   #169
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik sta hier niet te jubelen want dat is grote shit voor mij. Anderzijds zou ik niet graag in de schoenen van een werkgever staan die druk uitoefent om toch maar mensen te laten doorwerken of zelfs maar gewoon tolereert.
Dan moet je de maatregelen en adviezen aanpassen zodat die last niet op de schouders van de werkgever komt. Ze nemen de schade van sluiting er graag bij maar adviseren om te blijven werken kan opeens niet, dat ze dan stoppen met advies geven.
Oud 25 januari 2022, 12:55   #170
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar dat gebeurt niet he.

Om een of andere reden heb ik het nogaltijd niet opgedaan, hoewel mijn collega's "vallen" als vliegen. 1 dag snotneus in de meeste gevallen. Ene had zelfs een dag 38 graden koorts (diene die al de derde keer covid heeft gehad).
3de keer Covid en 38 graden koorts, gevaccineerd.

Belachelijk, het blijft moeilijk te geloven dat die vaccins wel werken.
Oud 25 januari 2022, 12:58   #171
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
3de keer Covid en 38 graden koorts, gevaccineerd.

Belachelijk, het blijft moeilijk te geloven dat die vaccins wel werken.
Hij heeft wel maar 1 spuit gehad, want hij had al in maart 2020 covid opgedaan (is daar vrij zwaar ziek van geweest, op het randje van naar 't ziekenhuis te moeten, 3 weken "zware griep"). Dan heeft hij nog eens asymptomatisch positief getest (wilde zijn oma bezoeken en testte zich voor alle zekerheid) => slechts 1 spuitje vaccin. En nu was-em weer positief en heeft zijn bureau genote aangestoken ('t was dus "echt"). ==> moet geen booster pakken
Oud 25 januari 2022, 14:00   #172
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft wel maar 1 spuit gehad, want hij had al in maart 2020 covid opgedaan (is daar vrij zwaar ziek van geweest, op het randje van naar 't ziekenhuis te moeten, 3 weken "zware griep"). Dan heeft hij nog eens asymptomatisch positief getest (wilde zijn oma bezoeken en testte zich voor alle zekerheid) => slechts 1 spuitje vaccin. En nu was-em weer positief en heeft zijn bureau genote aangestoken ('t was dus "echt"). ==> moet geen booster pakken
Besmetting plus 1 spuitje is super-immuun zeggen ze nochtans, 100 tot 1000 keer meer antistoffen dan na een besmetting. Ik heb geen vaccin genomen na m'n initiele besmetting en het lukt me nu al 2 jaar niet om besmet te worden, ik kom nochtans dagelijks met een pak mensen in contact en heb 2 shoolgaanden thuis.

Grote BS dat vaccin, als je covid gehad hebt moet je van dat vaccin blijven, volgens mij verzwakt het je immuunsysteem.
Oud 25 januari 2022, 19:48   #173
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Besmetting plus 1 spuitje is super-immuun zeggen ze nochtans, 100 tot 1000 keer meer antistoffen dan na een besmetting. Ik heb geen vaccin genomen na m'n initiele besmetting en het lukt me nu al 2 jaar niet om besmet te worden, ik kom nochtans dagelijks met een pak mensen in contact en heb 2 shoolgaanden thuis.

Grote BS dat vaccin, als je covid gehad hebt moet je van dat vaccin blijven, volgens mij verzwakt het je immuunsysteem.
Inderdaad, het stond vandaag nog in de gazet.

Onderverdeeld in 3 groepen, maar ik zou zeggen ik mis zeker nog 1 belangrijke groep. Vergelijking met mensen die niet gevaccineerd zijn en wel met zekerheid besmet.

Amerikaans onderzoek: “Combinatie vaccinatie en infectie leidt tot superimmuniteit”

Mensen die besmet zijn geraakt met het coronavirus én ertegen zijn gevaccineerd, ontwikkelen volgens Amerikaanse onderzoekers een “extreem hoge” afweerreactie tegen het virus. De volgorde zou niet uitmaken zeggen de wetenschappers van de universiteit van Oregon.

De resultaten, die zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Science Immunology, zijn gebaseerd op bloedonderzoek van universiteitsmedewerkers. De eerste groep was gevaccineerd en raakte niet besmet, de tweede groep was na een infectie gevaccineerd en de derde groep had het virus opgelopen ondanks vaccinatie.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220125_95764209
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 20:33   #174
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén derde tot de helft van de omikronpatiënten ligt niet door corona in het ziekenhuis. Veel besmettingen komen aan het licht bij een opname om een andere reden, horen we bij de grote ziekenhuizen.
https://www.hln.be/binnenland/veel-b...golf~a24131d2/
Oud 25 januari 2022, 20:52   #175
Yolanda
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Dan zitten we bijna in code oranje.
Yolanda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 20:56   #176
StV
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Maar ze tellen wel mee voor de "barometer"
StV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 januari 2022, 21:04   #177
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV Bekijk bericht
Maar ze tellen wel mee voor de "barometer"
Daar ben ik niet zo zeker van:

"In onze dagrapporten hebben het wij enkel over patiënten die opgenomen worden in het ziekenhuis voor covid", zegt Steven Van Gucht, viroloog bij Sciensano tijdens VRT NWS LIVE. "Vandaag waren dat 400 mensen, de afgelopen week ging het gemiddeld om zo'n 300 mensen per dag." Maar er is nog een andere categorie covidpatiënten: Het gaat om mensen die voor een andere problematiek worden opgenomen in het ziekenhuis, maar na een coronatest ook positief blijken te zijn.
VRT NWS

Zou dat juist zijn ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 06:33   #178
HOUZEE !
Minister-President

Standaard

Hier zie ... en dat waren effectief ZIEKEN
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2022, 06:41   #179
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht

Hier zie ... en dat waren effectief ZIEKEN
Inderdaad. De Aziatische griep he. Maar toen waren we nog geen mietjes zoals nu.

Laatst gewijzigd door patrickve : 27 januari 2022 om 06:41.
Oud 27 januari 2022, 07:02   #180
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad. De Aziatische griep he. Maar toen waren we nog geen mietjes zoals nu.
Het verschil in berichtgeving is opvallend, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be