Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 11 maart 2022, 17:12   #161
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
In vergelijking met 30 jaar geleden zeer zeker. Daarom zijn ze ook zo vol lof over Poetin. Wij daarentegen, boeren er enkel op achteruit.
Als ik mijn ouders en grootouders hoor, zouden wij toch in veel meer luxe leven dan zij leefden.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 17:15   #162
Skobelev
Secretaris-Generaal VN

Skobelev's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Als ik mijn ouders en grootouders hoor, zouden wij toch in veel meer luxe leven dan zij leefden.
Vandaag gaat ieder gezin met twee werken voor al die fratsen en zijn er al een paar honderdduizend gezinnen die nog met moeite rondkomen. Luxe?
Wij waren thuis met 6, pa was de enige die ging werken en we hadden absoluut niets tekort. Zelfs toen gingen ma en de kinderen al een maand op verlof, reden we met een auto, was het ons huis....en had ma altijd tijd te over voorde kinderen want ze was ganse dagen thuis. Opvang hoefde niet.
Het moet gezegd, pa had zo'n 300 personeelsleden onder zich als afdelingsverantwoordelijke van een multinational van +1000 werknemers.

Laatst gewijzigd door Skobelev : 11 maart 2022 om 17:18.
Skobelev is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 17:50   #163
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom meteen zo nijdig? Ga eens kijken hoe Boris en Svetlana modaal er 30 jaar geleden aan toe waren in Rusland en vergelijk dat met vandaag.
En wij zijn er niet beter aan toe? Zie onder de evolutie van de PPP (Purchasing Power Parity):

alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 17:54   #164
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat is zo zeker als dat 1+1= 2.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 17:56   #165
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Talking

Citaat:
Vandaag gaat ieder gezin met twee werken voor al die fratsen en zijn er al een paar honderdduizend gezinnen die nog met moeite rondkomen. Luxe?
Wij waren thuis met 6, pa was de enige die ging werken en we hadden absoluut niets tekort. Zelfs toen gingen ma en de kinderen al een maand op verlof, reden we met een auto, was het ons huis....en had ma altijd tijd te over voorde kinderen want ze was ganse dagen thuis. Opvang hoefde niet.
Het moet gezegd, pa had zo'n 300 personeelsleden onder zich als afdelingsverantwoordelijke van een multinational van +1000 werknemers.

Ha, daar zeg je álles !
Oud 11 maart 2022, 17:58   #166
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
En wij zijn er niet beter aan toe? Zie onder de evolutie van de PPP (Purchasing Power Parity):

Wie een beetje reisde in Europa wéét dat wij in een goed land leven, niettegenstaande alles.
Oud 11 maart 2022, 18:36   #167
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Ik kan weinig op dit filmpje aanmerken, we zitten in slechte papieren.

https://www.youtube.com/watch?v=PN59v7_rqTw
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 19:43   #168
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De echte verliezers van WO2 lagen ten oosten van Duitsland.
Niet echt, die hun steden waren niet helemaal met de grond gelijk gemaakt en de bevolking moest niet tot op de dag van vandaag onder een militaire bezetting leven.
Oud 11 maart 2022, 19:43   #169
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

2

Laatst gewijzigd door Dade : 11 maart 2022 om 19:44.
Oud 11 maart 2022, 19:54   #170
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De echte verliezers van WO2 lagen ten oosten van Duitsland.
IEDEREEN die oorlog voert, verliest.
De een natuurlijk meer dan de ander.
Oud 11 maart 2022, 20:25   #171
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Ik kan weinig op dit filmpje aanmerken, we zitten in slechte papieren.

https://www.youtube.com/watch?v=PN59v7_rqTw
Youtube filmpjes van zelfverklaarde goeroe's zonder enige noemenswaardige credentials zijn er bij de honderden te vinden.

Een tandtechnicus met een groot bakkes die veel spektakel weet te verkopen. Inhoudelijk een nulliteit.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2022, 21:53   #172
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Youtube filmpjes van zelfverklaarde goeroe's zonder enige noemenswaardige credentials zijn er bij de honderden te vinden.

Een tandtechnicus met een groot bakkes die veel spektakel weet te verkopen. Inhoudelijk een nulliteit.
Op dit forum kom je met Jan en Alleman in contact. Zo heb ik een zelfverklaarde goeroe zonder enige noemenswaardige credentials leren kennen uit Ronse. Zo zijn er bij de honderden te vinden. Een nulliteit maar toch een goede zaak want het schenkt de mensheid veel vermaak.
Oud 12 maart 2022, 12:27   #173
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Het Westen staat zowat alleen met zijn sancties tegen Rusland
Ook Navo leden willen nu al niet meer meedoen met die sancties
https://iz.ru/1304150/2022-03-12/tur...-protiv-rossii

Citaat:
Turkije wil niet meedoen aan de anti-Russische sancties. Dit werd op 12 maart aangekondigd door de minister van Energie en Natuurlijke Hulpbronnen van het land, Fatih Donmez.
Wie dat allemaal maar propaganda vindt, kan het ook eens nalezen op
https://www.telesurenglish.net/news/...0311-0023.html

Zijn we nu echt gewoon weer maar eens in onze eigen voet aan het schieten en alleen maar onszelf een kloot aan het aftrekken ? Is deze Russische interne aangelegenheid van Russen die oorlog voeren tegen Russen, dit allemaal waard ? Als ik op Pano zie dat mensen zich niet meer elke dag durven wassen, dat bakkers op hun tandvlees zitten en dat wij (ik niet want ik rij 80 km electrisch opgeladen met zonnepanelen) niet meer durven rondrijden met de auto behalve om te gaan werken....dan mag de vraag toch gesteld worden, hoop ik.

En wie gaat die 200.000 wir-schaffen-dasser in België onderhouden ? De regering waarschuwt dat hun geldbeugel niet oneindig is om de brandstofprijzen betaalbaar te houden. Maar een nieuwe stad, vergelijkbaar met Antwerpen, zouden wij wel zonder problemen en zonder veel vragen gaan onderhouden ?

Komaan zeg....Laat die Russen die geen Russen meer willen zijn en hun moedervolk van Russen maar oorlog voeren...dat is niet onze oorlog !

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 12 maart 2022 om 12:33.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 12:43   #174
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Dat was al veel langer bekend. Het feit dat Turkije behoorlijk assertief is richting Rusland (met levering van drones en het afsluiten van de Bosporus) was al opmerkelijk. Verder hebben de sancties nu al een gigantisch effect, wat Turkije al dan niet doet is maar een druppel op een hete plaat. De volgende stap is niet de vraag of andere landen extra sancties op gaan leggen, de mogelijke volgende stap is de totale stop op invoer van Russisch gas/olie naar Europa.

Ik laat me voorlopig nog niet uit of dit slim zou zijn.

Citaat:
Zijn we nu echt gewoon weer maar eens in onze eigen voet aan het schieten en alleen maar onszelf een kloot aan het aftrekken ? Is deze Russische interne aangelegenheid van Russen die oorlog voeren tegen Russen, dit allemaal waard ? Als ik op Pano zie dat mensen zich niet meer elke dag durven wassen, dat bakkers op hun tandvlees zitten en dat wij (ik niet want ik rij 80 km electrisch opgeladen met zonnepanelen) niet meer durven rondrijden met de auto behalve om te gaan werken....dan mag de vraag toch gesteld worden, hoop ik.
Dit is geen interne Russische oorlog. Dit is een oorlog naast onze deur in Europa, op nog een 2.000 km van hier. Als we hier niet ingrijpen dan zijn we een stelletje egoistische nitwits die meer verdienen dan opgepeuzeld te worden door de machtsblokken die wel voor hun waarden opkomen.

Dat dit pijn zal doen is evident, het lijkt wel of sommigen hier niet beseffen dat oorlog pijn doet en dat je daar meestal niet voor te kiezen hebt. Men is duidelijk in slaap gewiegd in het Westen.

Citaat:
En wie gaat die 200.000 wir-schaffen-dasser in België onderhouden ? De regering waarschuwt dat hun geldbeugel niet oneindig is om de brandstofprijzen betaalbaar te houden. Maar een nieuwe stad, vergelijkbaar met Antwerpen, zouden wij wel zonder problemen en zonder veel vragen gaan onderhouden ?
Die 200.000 die komen sowieso. Dat staat volledig los van ons sanctiebeleid. Als je dat ongedaan wilt maken dan had je de geschiedenis minstens 2 weken terug moeten draaien en een kogel door de kop van Putin jagen. Nu is het te laat, er is een gigantische wende op gang gezet en dat zal niet stoppen omdat jij vindt dat we ons niet moeten moeien in een conflict dat naast onze deur is.

Citaat:
Komaan zeg....Laat die Russen die geen Russen meer willen zijn en hun moedervolk van Russen maar oorlog voeren...dat is niet onze oorlog !
Schaamtelijke onzin.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 14:13   #175
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

We leren dat zowat de helft van de wereldwijde produktie van uiterst zuiver neongas,nodig voor de produktie van chips,
afkomstig was uit Ukraine van twee firma's,Ingas en Cyrion.Beide firmas hebben,uiteraard,hun produktie gestopt.
Voor Chip produktie is jaarlijks zowat 540 ton neongas nodig en het is niet bepaald een overvloeidg of gemakkelijk
bereidbaar element.

https://www.reuters.com/technology/e...ok-2022-03-11/

Firma Ingas is gevestigd in Mariopol,we kunnen ons voorstellen dat daar nu geen enkele industriele activiteit meer functioneert.
Firma Cyroin zit in Odessa,maar heeft veiligheidhalve de produktie al gestopt de dag van de invasie.Odessa komt binnenkort
waarschijnlijk toch al aan de beurt voor pogingen tot bevrijding...

Uiteraard zouden elders firmas wel kunnen proberen dit edelgas in deze zeer zuivere vorm te produceren of de bestaande produktiecadans
te verhogen maar dit is voor direct onwaarschijnlijk gezien het best mogelijk is dat de problemen maar tijdelijk zijn.
Het laatste waar iemand in de industrie nog op zit te wachtenb is dat nadat de problemen in de logistieke ketting van geintegreerde
circuits,(die nu dankzij Mr Putins acties nog wat erger worden) weer opgelost worden,we wakker worden in een wereld van overcapaciteit
en ineenstortende prijzen....

politici...het zou moeten verboden worden....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 15:17   #176
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is vrijwel dagelijks dat we horen dat grote Internationale firma's aankondigen hun aktiviteiten in Rusland stil te leggen met steeds meer die aangeven dat ze ook gaan AFBOUWEN (ttz de boel verkopen,desnoods met verlies)

Dat geeft aan dat veel bedrijven er van uitgaan dat een Russische regering en economische systeem volgens het "Mr Putin sjabloon",zoals we straks al 20 jaar kennen,een gegeven is en ze zijn het BEU....De huidige reeks economische sancties zijn gewoon het nekschot .

Belangwekkend is hoe swerelds grootste reder,het Deense Maersk,aankondigt niks meer aan te leveren op de spoorhoofden van de Russische spoorwegen,geen Russische havens meer aan te doen en zijn belangen in verschillende Russische havens (waar ze mee zitten in het aandeelhouderschap van lokale Russische reders) te dumpen......

Het sanctieregime heeft overigens inderdaad gevolgen in de "supply chain" buiten Rusland.Dat konden we verwachten natuurlijk en een mega-rederij als Maersk voelt dat ...Ik kan me voorstellen dat er momenteel duizenden containers verspreid over tientallen van hun schepen zitten die er af gaan moeten naar.......tsja......afzender niet meer verhandelbaar of geadresseerde onbereikbaar...

Laatst gewijzigd door kelt : 12 maart 2022 om 15:23.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 15:23   #177
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht

.....Odessa komt binnenkort
waarschijnlijk toch al aan de beurt voor pogingen tot bevrijding...

..
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 18:04   #178
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Ja, en als het onze oorlog niet is, waarom neemt de EU dan sancties? Rusland heeft (op het eerste zicht) een onenigheid met Oekraïne.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 12 maart 2022 om 18:04.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2022, 18:07   #179
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Die sancties van de EU tegen Rusland, hoever gaan die? Weten de burgers van de EU wat er allemaal beslist wordt? Staan ze daarachter?
Oud 12 maart 2022, 18:10   #180
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Rusland heeft (op het eerste zicht) een onenigheid met Oekraïne.
Een onenigheid... straks ga je nog beweren dat het allemaal één groot misverstand is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be