Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juni 2022, 11:30   #161
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard Hongarije blokkeert EU-pakket van sancties tegen Rusland

Dit vind ik toch de moeite om te citeren.

Hongarije blokkeert EU-pakket van sancties tegen Rusland omdat de Russisch-orthodoxe patriarch Kirill op de lijst staat.

Naam: rusland.jpg
Bekeken: 192
Grootte: 15,6 KB

Vandaag steekt de EU opnieuw de koppen bijeen over een nieuw pakket van sancties tegen Rusland. Hongarije ligt echter dwars omdat patriarch Kirill, het hoofd van de Russisch-orthodoxe kerk, op de sanctielijst staat. Boedapest wil dat pakket pas goedkeuren als de patriarch van die lijst geschrapt wordt.

Bron: VRT NWS

Ongelooflijk hoe onenigheid kan ontstaan door een patriarch.
De orthodoxen in Hongarije vormen nochtans slechts een minderheid.

Laatst gewijzigd door Rudy : 2 juni 2022 om 11:31.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 13:11   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Uiteraard. Maar volgens de us/eu/navo/wef gatlikkers is dat niet nodig.

Dus, dan speel ik het spelleke maar mee.

dikke hypocrieten zijn het.

ik veronderstel dat ze ook niet kunnen antwoorden op de vraag; "wat is een vrouw?"

Bijlage 116071
Wat verstaat gij niet aan "makakkenland" en "westerse-mensen land" ?

UITERAARD is dat niet hetzelfde. Die anderen moeten vroeg of laat toch geliquideerd worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 juni 2022 om 13:11.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 13:30   #163
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Wat verstaat gij niet aan "makakkenland" en "westerse-mensen land" ?

UITERAARD is dat niet hetzelfde. Die anderen moeten vroeg of laat toch geliquideerd worden.
Ze zijn allemaal even slecht in mijn ogen. Gezien mijn bekende houding, dat zelfbeschikkingsrecht het hoogste goed is, is het hypocriet te denken dat "het westen" de goeikes zijn.
Oud 2 juni 2022, 13:50   #164
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ze zijn allemaal even slecht in mijn ogen. Gezien mijn bekende houding, dat zelfbeschikkingsrecht het hoogste goed is, is het hypocriet te denken dat "het westen" de goeikes zijn.
Het zijn de goeien gewoon omdat wij dat zijn. Wij zijn altijd de goeien, dat is de definitie van goed. En ja zelfbeschikking van onszelf is het hoogste goed, evenals het onderwerpen of liquideren van anderen. DAT is het hogere goede.
Oud 2 juni 2022, 14:24   #165
gunter5148

Standaard

Citaat:
Het zijn de goeien gewoon omdat wij dat zijn. Wij zijn altijd de goeien, dat is de definitie van goed. En ja zelfbeschikking van onszelf is het hoogste goed, evenals het onderwerpen of liquideren van anderen. DAT is het hogere goede.
Definieer "wij."

Patrickve en Gunter5148?
Mensen die bij U in't straat wonen?
Belgen?
Europeanen?
"Het Westen?"
"Verdedigers van het zelfbeschikkingsrecht?"

Of is dat aanpasbaar naar wat "wij" definiëren als zijnde een "goed doel?"
Oud 2 juni 2022, 14:45   #166
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Definieer "wij."
Wij = de groep mensen met wie we meer affiniteit hebben, dan de groep daarbuiten.
Oud 2 juni 2022, 14:59   #167
gunter5148

Standaard

Citaat:
Wij = de groep mensen met wie we meer affiniteit hebben, dan de groep daarbuiten.
Begrepen. Dat is een zéér beperkte groep in mijn geval. "Ik" sta er niet goed voor.

Maar "ik" zijn wél de beste groep.
Oud 2 juni 2022, 15:28   #168
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrepen. Dat is een zéér beperkte groep in mijn geval. "Ik" sta er niet goed voor.

Maar "ik" zijn wél de beste groep.
Daar zit inderdaad een hierarchie in.

- ik.

- mijn familie en naaste vrienden

- mijn cultureel ethnisch volk
Oud 2 juni 2022, 16:02   #169
gunter5148

Standaard

Citaat:
Daar zit inderdaad een hierarchie in.

- ik.

- mijn familie en naaste vrienden

- mijn cultureel ethnisch volk
Zoiets, inderdaad. Veel meer is er niet om aansluiting bij te vinden.
En net dat MOET KAPOT als je "ons imperialisme" bekijkt.
Oud 2 juni 2022, 17:35   #170
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoiets, inderdaad. Veel meer is er niet om aansluiting bij te vinden.
En net dat MOET KAPOT als je "ons imperialisme" bekijkt.
Welnee, want "ons volk" dat is essentieel de westerlingen he. Van Polen tot Texanen en zo.
Oud 2 juni 2022, 18:00   #171
epicurist_dirk
Minister

epicurist_dirk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Uitstekend dat we onszelf diep en hard in eigen vel snijden?

Geweldige, niet te schatten logica.
Ach, De Oost-Duitse Merkel (het Poetin vriendinneke) deed wat de sjeven altijd doen: zeggen “we zullen het probleem aanpakken als het zich stelt”….. en daarna niets werkelijk doen door alles op de lange baan te schuiven, de dossiers in de schuif toe te dekken.

De Oost-Duitse Merkel (het Poetin vriendinneke) was er wel altijd snel bij om BIJ Poetin de mouw te vegen en de EU als Grootste EU land te vragen niets tegen de russen te ondernemen toen ze de Tsjetsjeense pro Poetin separatisten hielpen om te bezetten en het Russische leger en Russische politieke structuur in te planten, idem in niet tot het Rusland behorende territorium Georgië, idem Moldavië, idem Syrië, idem…………

Toen Poetin Oekraïne binnen viel ging hij eerst opzoek naar de kerncentrales, wat het belang aantoont van de strategische waarde voor en land van kerncentrales…. Zelfs deze van Chernobyl werd bezet….

De Russische trollen hebben het westen jaren gehersenspoeld via allerlei internet forums enz. om de strategische kerncentrales te sluiten in de EU lidstaten om zo de energie vrijheid van de EU aanbanden te leggen… om via gas afhankelijk te zijn aan Rusland!!

De Oost-Duitse Merkel (het Poetin vriendinneke) heeft dus ook in Duitsland de kerncentrales gesloten en België volgde natuurlijk lijdzaam zonder voordacht tot grote vreugde van de extreem linkse Groene/Ecolo en alles werd steeds meer verankerd aan Rusland…alles >>> de energie voorziening voor de burger, voor de bedrijven en voor de economie van het land, onze banken hebben lening op lening gegeven aan Rusland terwijl ons spaargeld in een kerker stopt werd dat niets opbracht. Waardoor de burger steeds armer werd, nog meer ging sparen en de EIGEN economie zo niet kon profiteren van de uitgaven van de burger………….

Niets maar dan ook heeft EU uit zorgzaamheid veilig gesteld, het leger afgebouwd tot nihil, de energie afhankelijk gemaakt aan de russen, al ons geld verkwist aan van alles dat niets blijvend heeft verwezenlijkt en alleen leningen kan voorleggen maar geenenkele reserve vertegenwoordigt.
Van uit dit stand punt gaat de EU met een grote mond maar niets van EU reële kracht als schoothondje van de VS nu even de Russen aanpakken. Pfff
Wat de VS oorlog economie veel geld zal opleveren en ons verder zal verarmen!!!

De Russen die wel jaren aan hun defensie gewerkt hebben en zelf nieuwe wapens hebben ontwikkeld, terwijl EU afbouwde en defensie liet verloederen.
De russen die zelfs een drijvende kerncentrale gebouwd hebben voor in het hoge noorden van voldoende energie te voorzien ondanks ze ginder veel gas boven halen!

De russen die stelselmatig hun goud reserve hebben aangedikt om het land en de Roebel te ondersteunen ondanks dat de wereld was afgestapt van de goudstandaard. De russen die open staan voor Crypto munten terwijl de EU alles wat crypto is in het verdomhoekje plaatst in een ultieme poging om de banken en staatsbanken te laten overleven terwijl hier alles aan het imploderen is.

Twee driekeer in het jaar in het buiten land geld gaan uitgeven, alles kopen via bolle enz. alleen geïnteresseerd in de voetbal en in “familie” op tv en nu klagen, terwijl alleen verlof regelingen, meer loon verhoging voorgesteld door de vakbonden de meeste interesseerde tot zelfs het stil leggen van de werkgevergeen probleem was.

En nu gaan ze natuurlijk als rotverwende kinderen klagen dat het niet eerlijk is dat de regering faiet is en niets doet…..( zoals steeds in het verleden)

Men heeft de politiekers waar men voor koos, voor het politiek systeem hier…. Met de gevolgen van dien zou ik zeggen.

Het gaat jullie goed!!!!
bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen.

Laatst gewijzigd door epicurist_dirk : 2 juni 2022 om 18:03.
epicurist_dirk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 18:58   #172
gunter5148

Standaard

Citaat:
Welnee, want "ons volk" dat is essentieel de westerlingen he. Van Polen tot Texanen en zo.
Neen, je gaf net zelf het antwoord. Ons volk, dat ben jezelf. Een een paar andere mensen. Dan houdt het op. De rest, is de rest. Dat die dood of levend zijn, is irrelevant.

En zolang dat we ons volk kunnen beschermen, jezelf en een paar andere mensen, als we daar onbevooroordeeld mee kunnen leven, dan heb je geen "staat" of "uitkeringen" of "rechten" nodig.
Net daarom dat "ons volk" kapot moet, ter meerdere eer en glorie van "uitkeringen."

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 juni 2022 om 19:00.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2022, 20:49   #173
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Ach, De Oost-Duitse Merkel (het Poetin vriendinneke) deed wat de sjeven altijd doen: zeggen “we zullen het probleem aanpakken als het zich stelt”….. en daarna niets werkelijk doen door alles op de lange baan te schuiven, de dossiers in de schuif toe te dekken.

De Oost-Duitse Merkel (het Poetin vriendinneke) was er wel altijd snel bij om BIJ Poetin de mouw te vegen en de EU als Grootste EU land te vragen niets tegen de russen te ondernemen toen ze de Tsjetsjeense pro Poetin separatisten hielpen om te bezetten en het Russische leger en Russische politieke structuur in te planten, idem in niet tot het Rusland behorende territorium Georgië, idem Moldavië, idem Syrië, idem…………

Toen Poetin Oekraïne binnen viel ging hij eerst opzoek naar de kerncentrales, wat het belang aantoont van de strategische waarde voor en land van kerncentrales…. Zelfs deze van Chernobyl werd bezet….

De Russische trollen hebben het westen jaren gehersenspoeld via allerlei internet forums enz. om de strategische kerncentrales te sluiten in de EU lidstaten om zo de energie vrijheid van de EU aanbanden te leggen… om via gas afhankelijk te zijn aan Rusland!!

De Oost-Duitse Merkel (het Poetin vriendinneke) heeft dus ook in Duitsland de kerncentrales gesloten en België volgde natuurlijk lijdzaam zonder voordacht tot grote vreugde van de extreem linkse Groene/Ecolo en alles werd steeds meer verankerd aan Rusland…alles >>> de energie voorziening voor de burger, voor de bedrijven en voor de economie van het land, onze banken hebben lening op lening gegeven aan Rusland terwijl ons spaargeld in een kerker stopt werd dat niets opbracht. Waardoor de burger steeds armer werd, nog meer ging sparen en de EIGEN economie zo niet kon profiteren van de uitgaven van de burger………….

Niets maar dan ook heeft EU uit zorgzaamheid veilig gesteld, het leger afgebouwd tot nihil, de energie afhankelijk gemaakt aan de russen, al ons geld verkwist aan van alles dat niets blijvend heeft verwezenlijkt en alleen leningen kan voorleggen maar geenenkele reserve vertegenwoordigt.
Van uit dit stand punt gaat de EU met een grote mond maar niets van EU reële kracht als schoothondje van de VS nu even de Russen aanpakken. Pfff
Wat de VS oorlog economie veel geld zal opleveren en ons verder zal verarmen!!!

De Russen die wel jaren aan hun defensie gewerkt hebben en zelf nieuwe wapens hebben ontwikkeld, terwijl EU afbouwde en defensie liet verloederen.
De russen die zelfs een drijvende kerncentrale gebouwd hebben voor in het hoge noorden van voldoende energie te voorzien ondanks ze ginder veel gas boven halen!

De russen die stelselmatig hun goud reserve hebben aangedikt om het land en de Roebel te ondersteunen ondanks dat de wereld was afgestapt van de goudstandaard. De russen die open staan voor Crypto munten terwijl de EU alles wat crypto is in het verdomhoekje plaatst in een ultieme poging om de banken en staatsbanken te laten overleven terwijl hier alles aan het imploderen is.

Twee driekeer in het jaar in het buiten land geld gaan uitgeven, alles kopen via bolle enz. alleen geïnteresseerd in de voetbal en in “familie” op tv en nu klagen, terwijl alleen verlof regelingen, meer loon verhoging voorgesteld door de vakbonden de meeste interesseerde tot zelfs het stil leggen van de werkgevergeen probleem was.

En nu gaan ze natuurlijk als rotverwende kinderen klagen dat het niet eerlijk is dat de regering faiet is en niets doet…..( zoals steeds in het verleden)

Men heeft de politiekers waar men voor koos, voor het politiek systeem hier…. Met de gevolgen van dien zou ik zeggen.

Het gaat jullie goed!!!!
Wie is "jullie' in je verhaal?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 10:13   #174
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard Die stoute mainlanders toch...

stouterikken voor Boeing & Airbus of... is 't voor die dikke Russische vrienden?
China Closes Airspace to Foreign Russian Airbus and Boeing Aircraft
Oud 3 juni 2022, 10:17   #175
gunter5148

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Wie is "jullie' in je verhaal?
"wij"
Oud 3 juni 2022, 10:24   #176
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"wij"
Pluralis Majestatisch gecombineerd met een zwart marcelleke met korte mouwen is cool.
Oud 3 juni 2022, 10:40   #177
Vanguard
Provinciaal Statenlid

Vanguard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Dit forum heeft zichzelf bevuild door extremisten een platform te geven
Enkel neo-liberale extremisten zijn hier welkom.
Vanguard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2022, 10:45   #178
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"wij"
Ik ben niet extreem groenlinks.
Haal mij maar uit die "wij"-equatie.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 20:54   #179
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Beslissing om Leffe voortaan ook in Russische brouwerijen te maken zorgt voor ophef

De beslissing om Leffe, een van de internationale exportbieren van AB InBev, binnenkort in zeven Russische brouwerijen te brouwen, zorgt voor beroering. Het ene na het andere bedrijf trekt immers weg uit Rusland, vanwege de inval in Oekraïne. Het nieuws leidt tot oproepen om Leffe en andere AB Inbev-bieren te boycotten.

HR 24-08-22, 13:33 Laatste update: 13:45

Leffe is een Belgisch abdijbier dat al sinds 1996 wordt gebrouwen door AB InBev in Leuven. Toch zal er binnenkort, voor het eerst, donkere en blonde Leffe gemaakt worden in zeven Russische brouwerijen. Die beslissing is genomen door AB InBev-Efes, een joint-venture van AB Inbev met het Turkse Anadolu Efes, waarin AB Inbev geen controlerend belang heeft. De brouwerijen werken al sinds 2018 samen in onder andere Rusland.

Maar vanwege de Russische inval in Oekraïne en de sancties tegen Rusland wil AB InBev af van zijn belang van 50 procent in de joint venture. Het bedrijf wil zich, net als andere grote bedrijven zoals McDonald’s, Starbucks of Nike, zoveel mogelijk terugtrekken uit Rusland.

Onderhandelingen

“AB InBev onderhandelt nog met de Turkse brouwer over een overname van het aandeel”, laat het bedrijf weten. “Ook de opschorting van licenties van bepaalde merken maakt deel uit van de onderhandelingen.” Maar zolang er geen oplossing is, kan de joint-venture zelf beslissen wat ze doen met de biermerken. En dus stroomt er in Rusland Stella uit de tapkraan, en kan er Leffe gebrouwen worden.

De Belgisch-Luxemburgse Kamer van Koophandel kondigde op 5 augustus op Twitter aan dat Russische brouwerijen Leffe gaan brouwen. Dat nieuws viel echter niet bij iedereen goed op de maag. In reacties op de post wordt opgeroepen over te gaan tot een boycot van alle AB Inbev-merken. Een andere Twitteraar post een foto van een opgestoken middenvinger naar enkele flesjes Leffe, met de hashtag #NooitMeerLeffe.
AB InBev zegt af te zullen zien van financiële voordelen uit de activiteiten van de joint venture. Voor de verkoop van het belang schreef de Belgische brouwer eerder al 1,1 miljard euro af.

Europese sancties

Bier is, net als andere voedingsmiddelen, geen onderdeel van de sancties die de Europese Unie sinds het begin van het Russische offensief tegen Oekraïne heeft aangekondigd. Voorwaarde is wel dat de Europese bedrijven niet samenwerken met personen of entiteiten die door de EU worden aangepakt en dat zij ook de sancties naleven met betrekking tot bijvoorbeeld het vervoer of de financiering van activiteiten in Rusland.

Slecht voor imago?

Het nieuws is sowieso een domper op het imago van AB Inbev. Toch zegt een marketingexpert in ‘Het Nieuwsblad’ dat de kans klein is dat de gemiddelde Belg er één Leffe minder door zal drinken. “Voor het bedrijfsimago is dit nieuws vervelend”, klinkt het. “Maar de vraag is of dat lang blijft hangen. Vijf jaar geleden riepen Amerikaanse conservatieven op tot een boycot van Nike waarbij zelfs schoenen werden verbrand. Achteraf bleek dat geen enkele impact te hebben gehad op de verkoop en reputatie van Nike.”
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2022, 22:15   #180
Philemon
Provinciaal Gedeputeerde

Philemon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Het nieuws is sowieso een domper op het imago van AB Inbev. Toch zegt een marketingexpert in ‘Het Nieuwsblad’ dat de kans klein is dat de gemiddelde Belg er één Leffe minder door zal drinken. “Voor het bedrijfsimago is dit nieuws vervelend”, klinkt het. “Maar de vraag is of dat lang blijft hangen. Vijf jaar geleden riepen Amerikaanse conservatieven op tot een boycot van Nike waarbij zelfs schoenen werden verbrand. Achteraf bleek dat geen enkele impact te hebben gehad op de verkoop en reputatie van Nike.”
Sowieso ben ik al geen Leffe drinker, maar ik zal voortaan tot Poetin van het toneel verdwijnt géén Stella, Jupiler, of... meer nuttigen, alles wat banden heeft met AB Inbev.
Ik neem liever een biertje gebrouwen door een lokale brouwer, en daar zijn er heel wat van in ons bierlandje .
Philemon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be