![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat de maatschappij is aangedaan is verschrikkelijk. Het ergste vind ik nog de zware leerachterstand bij kinderen en misschien nog erger dat grote groepen kinderen niet goed kunnen communiceren omdat zijzelf en hun omgeving een mondkap ophebben. Onvergeeflijk. (..) Negers hebben het 160 jaar na dato nog steeds over de slavernij. Dag in dag uit. Idem Joden over de Holocaust. Of negers in Zuid Afrika over de apartheid. Betreft laatst zijn wel grote vergelijkingen mee te treffen met hoe er met niet gevaxineerden is omgegaan. Ik denk dat er net als in Zuid Afrika destijds een verzoeningscommissie moet worden opgesteld en uitgevoerd. Provaxxers moeten dan maar op het hakblok worden gezet. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 mei 2022 om 08:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mondkapjes vergelijken met slavernij en de Holocaust. Ik begin de Joden te begrijpen als ze klagen over het minimaliseren van de Holocaust.
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
500 miljoen levens verpest door armoede, tientallen miljoenen in hongersnood, tientallen miljoenen extra kindhuwelijken, hyper inflatie ... Allemaal om misschien wat oude blanke mannen te redden. Dit is de naam Holocaust waardig. . Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 30 mei 2022 om 09:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
U geeft dus aan een soort van Wereldoorlog Wappie geweest te zijn inzake Holocaust/Jodenkwestie. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 mei 2022 om 09:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals zo typisch 'westers hypocriet' is - woke zelfs - is om emotioneel gaan te doen als een redenering voorgesteld wordt. Doen alsof men "verontwaardigd" is, alsof het "schandalig" is en zo, omdat een koud argument niet kan tegengesproken worden op puur factueel en logisch gebied. "nee maar zeg, een som van oppervlakken willen vergelijken met een som van lengtes, hoe schandalig ! Ik begin die mensen te begrijpen die van de stelling van Pythagoras niet moeten hebben !". Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 10:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat hij niet begrijpt is dat het aantal mensen die het gemaatregel hebben moeten ondergaan een veelvoud zijn dan joden die de holocaust hebben moeten doorstaan. Hij zou beweren dat één iemand voor 10.000 euro bestelen veel erger is dan een miljoen mensen voor 100 euro bestelen. Want 10.000 euro moeten missen is uiteraard erger dan 100 euro moeten missen. Iedereen die bestolen is van 100 euro moet stoppen met zagen want er was tenslotte ene die voor 10.000 euro is bestolen. Die man kan gewoon niet grootschalig denken en beperkt zich door het leed van één individu ter vergelijken met het leed van een ander, zonder nog maar enigzins rekening te houden met aantal.
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je merkt dat trouwens ook op in de berichtgeving, men gaat altijd "een geval" illustreren, en men maakt nooit een rationele analyse. Dan worden de mensen emotioneel en vanaf dan hebt ge ze in uw zak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is er nu een inspanning of niet? Eerst erken je dat er wel een inspanning is (uiteraard minder dan bij een echte fiets) maar aan de andere kant zeg je dat er 0 inspanning is. Mijn elektrische fiets berekent welk vermogen ikzelf lever en welk vermogen de fiets levert. Dat is ongeveer 50% - 50%. 50% van de energie wordt dus door mezelf geleverd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zogezegd verloren levensjaar door gemaatregel wordt vergeleken met een effectief verloren jaar van een vergaste jood. Awel, die vlieger gaat bij mij ook niet op. De vergaste jood die misschien nog 20 jaar zou geleefd hebben kan je niet vergelijken met 200 mensen die een jaar onder het gemaatregel hebben geleefd. De eerste is dood, de 200 anderen leven nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Een jaar dood zijn , of een jaar ongelukkig (moeten) leven , is niet hetzelfde. Wiedes. Het speelt ergens wel een rol, maar dan statistisch, en dan nog, moet het toch wel even aangepast worden, vind ik.
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat zou jij kiezen ? Van uw 25ste tot uw 35ste in de gevangenis zitten maar toch 80 jaar worden, of vrij zijn van uw 25ste tot uw 35ste, maar ermee ophouden aan uw 70ste ? Die keuze is toch evident, nee ? En 200 mensen die onder het gemaatregel leven, dat is toch VEEL ERGER dan 1 vergaste Jood, nee ? Zou jij niet ONMIDDELLIJK een Jood vergassen, als je daarmee 1 jaar gemaatregel voor 200 mensen kan vermijden ? ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 30 mei 2022 om 16:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel uzelf de vraag: wat hebt ge het liefste: een jaar ongelukkig zijn als ge 30 zijt, of 8 maanden vroeger sterven als ge een oud peeke zijt, maar wel gelukkig zijn in dat 30ste jaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik draag het mondmasker nog steeds, niet alleen om tegen te gaan een Corona besmetting op te lopen maar ook tegen de gewone griep en tegen rokers die het niet al te nauw nemen met een e-sigaret en die u voorbijgaan als een oude stoomtrein.
![]() p.s. In het prille ontstaan van het C-Virus waren er mensen die van, mening waren dat dit virus een serieuze aanslag op de hersenen van 'mens & dier' kon maken Wel, ik geloof dat als je ziet met wat men allemaal bezig is in de wereld dan ga je dat ook geloven. ![]() Een 'overjarige tekst' 'leerde' Het coronavirus kan de hersenen binnensluipen via de neus
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 mei 2022 om 19:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat je dus al 20 jaar met een masker op rondloopt ? Of heeft de corona passage U in een hypochonder veranderd ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik schreef een tijd geleden al wel eens: Misschien moeten wij ooit gaan doen als onze Chinese vrienden en alle dagen mondmaskers gaan dragen. Te ver gezocht of net niet? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het verschil tussen 0 inspanning, 1 inspanning en 100 inspanning? Een noodzakelijke afronding om een tegenstrijdigheid te kunnen meten? Er is een simpel arbitrair vastgesteld gegeven: elektrische fietsers rijden met een vest net als motorrijders. Iemand die zich inspant, warmt zichzelf op, kan daarom aan lagere temperaturen zonder vest rijden. Je kunt vanop een km afstand zien of iemand met een elektrische fiets rijdt of niet, enkel daaraan. Citaat:
Als een elektrische fietser gaat rijden met een lege accu, rijdt hij met een zware fiets en als de motor niet ontkoppeld kan worden, moet hij die mee ronddraaien. Dat is dan als een niet elektrische fietser met een gewicht aan bagage. Dat, is dan het einde van de schaal. Waar de fietser zonder vest staat getekend. ![]()
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou iets nieuws zijn voor me. Hoe kan je dan nog ademen? Je spreekt alsof zo een masker dragen je totaal niet hindert, alsof het een baat zonder kost is. Dat kan toch niet? Tijdens de perioden dat de nazi's ze dwongen in winkels, kon ik niet anders dan zeuren, ik raakte bij maar enige inspanning al buiten adem, me telkens nopende tot even erlangs ademen. Bij winkels met trappen, moest ik boven 10-15 sec stilstaan om "in te halen". Ermee fietsen ging totaal niet, toen de Gentse nazi's ze dwongen in de binnenstad was het 500 meter later over en uit voor me. Ik ben > een half jaar genoopt geweest rond te rijden, de kortste weg tussen Brugse en Dampoort is Bargiebrug > Sint Michielshelling > Belfortstraat > Steendam, en in de plaats reed ik via de verbindingsvaart en de grens Sint Salvatorstraat waar hun mondvodzone begon. Het was 1.5-2km langer. Ik heb later nog een tweede keer gepoogd, omdat de omweg enkele rotte tijdrovende en gevaarlijke punten had, en had dan nog de pech dat het plots regende, waardoor door dat ding ademen totaal onmogelijk werd en ik het afdeed en zo verder FOEI.... reed. De Nazi's deden toen in de binnenstad trage sluip patrouilles met dezelfde intensiteit als het CAP van een vliegdekschip, en ze zagen me zonder, hielden even in alsof ze gingen stoppen, maar reden dan plots toch door zonder meer. Ik bedoel maar, er is zoiets als voordeel hebben van iets, maar als dat voordeel ook nadeel impliceert, dan is het kiezen tussen kwalen he. Alle virussen kunnen gevaarlijk zijn. De meest veilige dingen kunnen gevaarlijk zijn. Daar gaat het hier niet over. Wel over een afweging maken. Ik ben van mening dat de klooierij die die mondvodden me bezorgen, en al die andere klooierij, die intussen voor prijsstijgingen ordes 25% zorgden, met de nazi's raprap uitkeringen en lonen verhogende om te voorkomen dat ze weer zouden zakken, alzo bestaand geld, spaargeld, definitiet ontwaardende, zijnde hun motief, TOTAAL NIET OPWEGEN tegen de klooierij die het virus bezorgt. Dat betekent niet dat ik compleet negeer dat er een virus is, laat staan dat ik expres risico ga opzoeken, maar ik ga er mijn leven niet voor veranderen, laat staan erdoor domineren. De enige moeite die ik deed, was grote doses in korte tijd oplopen, pogen te vermijden. Intussen ben ik zelfs daarmee gestopt. Bvb zaterdag ben ik tussen 50 mensen vlakbij/naast elkaar in een winkelruimte > een uur ook bezig geweest. Ik stond er pas achteraf bij stil. Ik snap dus niet dat jij zo vrij lijkt te kunnen kiezen op vlak van dat al dan niet dragen. Je bent toch geen plant he? Of ga je in een soort van Zen slaapmodus die maakt dat je een minimum aan lucht nodig hebt, een beetje zoals duikers in situaties doen?
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 30 mei 2022 om 21:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nazi's traden zo driest op dat het wel leek alsof ze een soort van talisman effect verwachtten van die mondvodden. In die mate dat het wel op een soort ridicule fantasie begon te lijken. Dito de sociale afstand talisman. De sociale bubbel talisman. De telewerken talisman. De winkels sluiten talisman. De autoverbieden talisman. Ze hebben begot een grot gevuld met relikwieen die corona moesten tegenhouden met ons op onze knietjes ervoor braaf biddende. Je hebt daar geen probleem mee, zeg je, komaan zeg. Die laatste zin van je, de beulende negerslaven op de plantages, dat was toen ook het "normale". Het is geen kwestie van iets gaan zoeken, maar een kwestie van wat vind je nog normaal. Kijk eens naar de economische schade die de nazi's hebben aangericht met hun boycots van productie en handel. Daartegenover staat de schade die het virus aanrichtte, geconcentreerd in bejaardentehuizen. Wat mij mogen de oudjes de kans krijgen om wat jaren langer te leven hoor, maar als je IEDEREEN daarvoor moet klooien, tot zelfs de hele economie ondergraven, dan schort er iets me je stellen van prioriteiten hoor. OF, je echte motief is hélemaal anders dan je beweerde.
SECRET SERVICE TEAM HERCULES ![]() 20yo THOMAS MATTHEW CROOKS ![]() Het Westbloks bedrog en verraad tegenover Gorbachev en het volk van het Vrije Westen: https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743 Overheid: de bende deserteurs uit de economie. Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf Atlas Shrugged, by Ayn Rand Laatst gewijzigd door Erw : 30 mei 2022 om 21:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |