Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2022, 19:26   #161
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door epicurist_dirk Bekijk bericht
Klopt omdat politieke bendes al decennia lang hun eenzijdige voorkeur in wetten goten waar politiek benoemde rechters dan hun uitspraak over doen..............;;
Abortus moet gewoon kunnen als een individu daar over beslist. Niemand anders heeft daar zaken mee.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 19:29   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Abortus moet gewoon kunnen als een individu daar over beslist. Niemand anders heeft daar zaken mee.
Dat is waar, maar het zou wel eens als fundamenteel recht mogen genoteerd worden in de grondwet he. Anders kan je niet beweren dat het erin staat.

We hebben gedurende de corona dictatuur ook gezien hoe snel "evidente" vrijheden plots geen enkele rechtsbasis lijken te hebben.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 19:45   #163
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voilá! Dat elk mens zich bemoeit met zijn/haar eigen lijf en zeker de politiek heeft zich daar niet mee te bemoeien door alles in wetten te willen gieten over ons privéleven waar ze met hun snuit moeten uitblijven want daarvoor worden ze niet betaald!
Ze doen niet waarvoor ze betaald worden (basisbehoeften/voorzieningen?!)en bemoeien zich waar ze geen zaken mee hebben. (Privéleven!!)
Ze wanen zelfs al te mogen bepalen wanneer en OF je mag doodgaan gvd!
Oud 27 juni 2022, 19:48   #164
gunter5148

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar je mag uiteraard altijd verwijderd worden door de eigenaar van de baarmoeder. Dat je dan niet kan overleven is uw pech, he. Zo gaat dat met parasieten.

Maar nog eens, er is geen "je". Er is geen intelligent en gecultiveerd leven in een baarmoeder. Er is biologisch menselijk leven aanwezig, omdat er daar cellen zitten met menselijk DNA, zoals in uw kleine pink, op exact dezelfde manier. Zitten lullen over hoe dat nu "een persoon" is die daar zit, is even idioot als zeggen dat uw linker pink "een persoon" is. Er zit daar een levensvorm die een veel lagere graad van intelligentie en cultuur heeft dan uw gemiddeld konijn. Meer nog, dan uw goudvis. Of in de eerste weken, dan uw kakkerlak.

Men zit daar echt te neuten over een dinges dat het niveau van een kakkerlak, dan wel een goudvis heeft he.
Neen, ge krijgt me met steeds dezelfde argumenten te herhalen niet overtuigd. En vice versa.
Er is een rechte lijn tussen de eerste celdeling nadat U vader en Uw moeder eens heel lief waren voor mekaar, en wie gij NU zijt.
En niemand of niets heeft het recht die rechte lijn, op welke manier, of voor welke reden dan ook, te beëindigen.
Het is niet omdat de ongeboren mens zijn recht op zelfverdediging niet kan uitvoeren, dat daarom dat recht komt te vervallen.
Oud 27 juni 2022, 19:49   #165
gunter5148

Standaard

Citaat:
Abortus is moord van de ongeboren mens.
Oud 27 juni 2022, 19:53   #166
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is waar, maar het zou wel eens als fundamenteel recht mogen genoteerd worden in de grondwet he. Anders kan je niet beweren dat het erin staat.

We hebben gedurende de corona dictatuur ook gezien hoe snel "evidente" vrijheden plots geen enkele rechtsbasis lijken te hebben.
Misschien, het is geen garantie. Als je iets in de grondwet kan inschrijven, kan je het ook er uitschrijven. Alleen de drie-vierde vereiste meerderheid maakt het ongemakkelijk om ping pong te spelen met de grondwet.
Oud 27 juni 2022, 19:55   #167
DucDEnghien

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hij kan klacht indienen via zijn advocaat.
Oud 27 juni 2022, 19:59   #168
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die beslissing is het recht van elk individu om zélf te maken. Punt.
Iedereen mag er zijn/haar gedacht en vrije mening over geven maar daar stopt het dan ook want de beslissing is niet aan u of de politiek!
Oud 27 juni 2022, 20:13   #169
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Iedereen mag er zijn/haar gedacht en vrije mening over geven maar daar stopt het dan ook want de beslissing is niet aan u of de politiek!
En daarvoor is een termijn van 5 maand nodig?
12 weken is niet genoeg, waarom? In feite is een termijn van circa 8 weken voldoende.
Oud 27 juni 2022, 20:22   #170
gunter5148

Standaard

Citaat:
Hij kan klacht indienen via zijn advocaat.
Het kenmerk van kleine zielen; de rechten van zij die zich niet kunnen verdedigen afnemen.
Oud 27 juni 2022, 20:23   #171
gunter5148

Standaard

Citaat:
Een ongeboren mens is een individu, vanaf de conceptie. En die ongeboren mens mag zijn mening niet geven.
Dus is abortus moord van de ongeboren mens.
Bovendien is dat een beslissing van de natuur. Niet van mij, of van wie dan ook.

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 27 juni 2022 om 20:23.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 20:32   #172
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En daarvoor is een termijn van 5 maand nodig?
12 weken is niet genoeg, waarom? In feite is een termijn van circa 8 weken voldoende.
Nogmaals, dat is niet aan u en aan niemand om te bepalen.
Dat is tussen die mens en haar geweten, tussen het individu en De Schepper...en zij alleen zal er levenslang de (mentale) gevolgen van dragen.
Ik ben geen voorstandster van abortus, zeker niet met de vele voorbehoedsmiddelen die een ongewenste zwangerschap kunnen voorkomen - dat was er nauwelijks in mijn tijd - maar in sommige (nood)gevallen kan ik er wel begrip voor hebben.
Maar niemand op deze hele aardkloot heeft het recht om een ander mens voor te schrijven wat ie moet of mag doen of niet, dat moet een individueel recht op keuze en zelfbeschikking blijven.
Van dat récht, die vrijheid, moet iedereen afblijven, ook als het wordt afgekeurd!
Oud 27 juni 2022, 20:32   #173
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een ongeboren mens is een individu, vanaf de conceptie. En die ongeboren mens mag zijn mening niet geven.
Bovendien is dat een beslissing van de natuur. Niet van mij, of van wie dan ook.
https://m.youtube.com/watch?v=ifmPT8LvF-g
Een zwaar trauma voor zij die abortus overleven, daarom doen ze die nu dood aldaar.
Oud 27 juni 2022, 20:33   #174
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, dat is niet aan u en aan niemand om te bepalen.
Dat is tussen die mens en haar geweten, tussen het individu en De Schepper...en zij alleen zal er levenslang de (mentale) gevolgen van dragen.
Ik ben geen voorstandster van abortus, zeker niet met de vele voorbehoedsmiddelen die een ongewenste zwangerschap kunnen voorkomen - dat was er nauwelijks in mijn tijd - maar in sommige (nood)gevallen kan ik er wel begrip voor hebben.
Maar niemand op deze hele aardkloot heeft het recht om een ander mens voor te schrijven wat ie moet of mag doen of niet, dat moet een individueel recht op keuze en zelfbeschikking blijven.
Van dat récht, die vrijheid, moet iedereen afblijven, ook als het wordt afgekeurd!
ALlez, we zullen het onthouden als een meerderheid bepaalt dat gij inferieur aan rechten zijt en uw hoofd willen afkappen.
Oud 27 juni 2022, 20:37   #175
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wie geef je dan de schuld van een spontane miskraam? Want dat is dan ook moord van de ongeboren mens? Door de natuur?

En wie denk jij te zijn om je menen te moeten opwerpen als verdediger van de ongeboren mens?
Ben je ook zo bekommerd over de miljoenen weeskinderen of de hongerige kinderen die op straat leven of zijn die "mensen" minder belangrijk omdat ze toch al geboren zijn?
Oud 27 juni 2022, 20:41   #176
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALlez, we zullen het onthouden als een meerderheid bepaalt dat gij inferieur aan rechten zijt en uw hoofd willen afkappen.
Wat heeft dat nu te maken met het thema abortus?
Of gaan we nu de bevoegdheden van de politiek eens onder de loep leggen?
Dat ze uit ons privéleven moeten blijven? Waar ze intussen al veel te ver in zijn gegaan, zelfs om in je huis te kunnen binnendringen.
Oud 27 juni 2022, 20:44   #177
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat heeft dat nu te maken met het thema abortus?
Of gaan we nu de bevoegdheden van de politiek eens onder de loep leggen?
Dat ze uit ons privéleven moeten blijven? Waar ze intussen al veel te ver in zijn gegaan, zelfs om in je huis te kunnen binnendringen.
ALLES.
Wie zijt gij om te bepalen wanneer we over een mens spreken?
Een bende darwinisten veroorzaken de ene genocide op de andere, nu op het meest onschuldige leven. Ze vonden Aboriginals inferieur aan rechten, Joden en nu ongeboren kinderen. Wat als een meerderheid u ooit inferieur aan rechten acht? Gij maakt onderscheid tussen geboren en ongeboren leven, maar niet iedereen doet dat.
Een termijn van een 8 weken lijkt me de kerk in het midden.

Abortus blijft toegestaan, maar urgentie is aangewezen om de procedure niet onnodig complexer te maken.

Edit: Of misschien toch 5 a 7 weken?
A fetal heartbeat may first be detected by a vaginal ultrasound as early as 5 1/2 to 6 weeks after gestation. That's when a fetal pole, the first visible sign of a developing embryo, can sometimes be seen. But between 6 1/2 to 7 weeks after gestation, a heartbeat can be better assessed.
https://www.healthline.com/health/pr...abys-heartbeat

Laatst gewijzigd door CUFI : 27 juni 2022 om 21:10.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2022, 22:04   #178
gunter5148

Standaard

Citaat:
En wie geef je dan de schuld van een spontane miskraam? Want dat is dan ook moord van de ongeboren mens? Door de natuur?

En wie denk jij te zijn om je menen te moeten opwerpen als verdediger van de ongeboren mens?
Ben je ook zo bekommerd over de miljoenen weeskinderen of de hongerige kinderen die op straat leven of zijn die "mensen" minder belangrijk omdat ze toch al geboren zijn?
Wij ben jij om moord op de ongeboren mens goed te praten?
Mensen die niet of wel geboren zijn, hebben 1 ding gelijk. Dat het mensen zijn.
En weeskinderen, zwakbegaafden, hulpbehoevenden kortom, verdienen het om verdedigd te worden. Net zoal het ongeboren kind, dat zijn eigen rechten, om niet vermoord te worden, nog niet kan verdedigen.
Ik ken u als vurig tegenstander tegen dwangvaccinatie, omdat dat inbreekt tegen het feit dat ik, en daarmee iedereen op aarde, eigenaar is van z’n eigen lichaam. Ook u bent eigenaar van uw eigen lichaam. En dat lichaam, in een perfecte rechte lijn, ontstaat bij de conceptie, niet bij 8 weken, of bij 12 weken, of welk arbitrair getal dan ook, na de conceptie, en zeker al niet omdat er een geboorte plaats vindt.
Waarom ben je nog geen eigenaar van je eigen lichaam als je nog niet geboren bent? Daar zijn nul, zero, zilch logische redenen voor.
Oud 27 juni 2022, 22:21   #179
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ALLES.
Wie zijt gij om te bepalen wanneer we over een mens spreken?
Waar zou ik dat wel bepaald hebben? Nergens.

Maar wie zijt gij om te bepalen wat andere mensen zouden moeten beslissen over HUN lijf wat gij wilt omdat gij een andere keuze afkeurt?
Citaat:
Een bende darwinisten veroorzaken de ene genocide op de andere, nu op het meest onschuldige leven. Ze vonden Aboriginals inferieur aan rechten, Joden en nu ongeboren kinderen. Wat als een meerderheid u ooit inferieur aan rechten acht? Gij maakt onderscheid tussen geboren en ongeboren leven, maar niet iedereen doet dat.
Een termijn van een 8 weken lijkt me de kerk in het midden.

Abortus blijft toegestaan, maar urgentie is aangewezen om de procedure niet onnodig complexer te maken.

Edit: Of misschien toch 5 a 7 weken?
A fetal heartbeat may first be detected by a vaginal ultrasound as early as 5 1/2 to 6 weeks after gestation. That's when a fetal pole, the first visible sign of a developing embryo, can sometimes be seen. But between 6 1/2 to 7 weeks after gestation, a heartbeat can be better assessed.
https://www.healthline.com/health/pr...abys-heartbeat
Laten we vooral duidelijk zijn: abortus is een bewust gemaakte keuze maar het wordt inderdaad aangemoedigd door normvervaging en zedenverwildering te propaganderen zoals we overal kunnen vaststellen: tv, media...

En een hartslag betekent niks, op 7 weken is het embryo niet levensvatbaar buiten de baarmoeder en kan die "mens-in-wording" dus nog niet zelfstandig leven als je het zo wil hebben.
Niemand weet in welk stadium van de bevruchte eicel men zou kunnen spreken van de definitie "mens", dat is trouwens een heel andere en wetenschappelijk/morele/filosofische/theoretische discussie dat geheel losstaat van het individuele mensenrecht om zelf te beslissen over eigen lichaam.

Zelfs als abortus wordt verboden, dan gebeurt het wél nog zoals vroeger: illegaal en onhygiënisch met een metalen kleerhanger door een "engeltjesmaakster" in een vies achterkamertje waarbij de vrouwen vaak overlijden - dat gebeurt nu vast ook nog in straatarme, onderontwikkelde landen waar abortus strikt verboden is of niet bestaat in een medische omgeving. Dan sterft niet enkel de foetus maar ook de moeder.

Het is misschien raadzamer om de mentaliteit van millenials te veranderen waardoor er intussen te lichtzinnig wordt omgegaan met ongewenste zwangerschappen want er wordt toch altijd nog de gemakzuchtige uitweg van abortus geboden bij een ongelukje.
Voorkomen is altijd beter dan genezen, vooral als er hopen voorbehoedsmiddelen beschikbaar zijn om een ongewenste zwangerschap te voorkomen, dan is abortus overbodig.

Het thema abortus met alle wettelijke regeltjes is compleet irrelevant in een discussie waar het in wezen gaat over het recht of elk individu over haar eigen lichaam en leven zou mogen beslissen.
Oud 27 juni 2022, 23:00   #180
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij ben jij om moord op de ongeboren mens goed te praten?
Mensen die niet of wel geboren zijn, hebben 1 ding gelijk. Dat het mensen zijn.
En weeskinderen, zwakbegaafden, hulpbehoevenden kortom, verdienen het om verdedigd te worden. Net zoal het ongeboren kind, dat zijn eigen rechten, om niet vermoord te worden, nog niet kan verdedigen.
Ik ken u als vurig tegenstander tegen dwangvaccinatie, omdat dat inbreekt tegen het feit dat ik, en daarmee iedereen op aarde, eigenaar is van z’n eigen lichaam. Ook u bent eigenaar van uw eigen lichaam. En dat lichaam, in een perfecte rechte lijn, ontstaat bij de conceptie, niet bij 8 weken, of bij 12 weken, of welk arbitrair getal dan ook, na de conceptie, en zeker al niet omdat er een geboorte plaats vindt.
Waarom ben je nog geen eigenaar van je eigen lichaam als je nog niet geboren bent? Daar zijn nul, zero, zilch logische redenen voor.
Nergens praat ik moord op een ongeboren mens goed, ik pleit voor het récht van ieder mens om zelf te beslissen over hun lijf, net zoals gij dat ook doet voor jezelf maar weigert aan een zwangere.

En wie ben jij om de vrije keuze van een zwangere vrouw te veroordelen omdat zij anders kiest dan gij zou willen?
Dat zijn jouw zaken niet, dat is jouw lijf niet, dat is niet jouw beslissing om te maken.
Zij maakt ook geen beslissingen voor jou of en hoeveel kinderen jij mag nemen.

Awel, dwangvaccinatie is net hetzelfde: je RECHT om ZELF te kiezen wordt ontnomen - elk mens heeft het RECHT om te kiezen welke medicatie we nemen, welke injectie we nemen, welke pijnstiller we nemen én of en hoeveel kinderen we laten komen of niet.
Waarom ben je nog geen eigenaar van je eigen lichaam als je nog niet levensvatbaar, volgroeid, laat staan bewust, kunt zijn?
Zegt wilsbekwaamheid je iets? Wettelijk is dit pas vanaf 12 jaar..
Zegt levensvatbaarheid je iets?
Wat een BS zeg...een non-discussie.

Als al wie zo tegen de vrije keuze van zelfbeschikking voor abortus is, een weeskind, straatkind, mishandeld of een in de steek gelaten kind zou adopteren, dan zou de wereld er heel anders uitzien voor...de levende, reeds geboren kinderen.
En als abortus strikt zou verboden worden, dan komen er nog veel meer van die arme, levende sukkelaars bij die niet kunnen onderhouden worden of in de steek worden gelaten of vele moeders en foetussen laten het leven door illegale abortus.

Mededogen voor en fanatiek verdedigen van het ongeboren kind, dat jouw beslissing niet is, maar geen genade voor de levende kinderen?
Jawadde...dat noem ik beschamend en pas mensonwaardig.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be