Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2022, 09:52   #161
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Neenee, je schreef: als jullie juist vertrokken waren.
Deze vrouw is tenminste eerlijk, zei beweerd absoluut niet dat ze onfeilbaar is. En ja, ook zij dacht dat het haar nooit zou overkomen. Gelukkig waren de gevolgen niet zo dramatisch!

Je kind vergeten in de auto: deze moeder overkwam het
Wanneer Britta Eberle (33) in het nieuws verhalen voorbij zag komen van ouders die hun kind in de auto waren vergeten, dacht ze maar één ding: dat zou haar nóóit overkomen. Toch liet ze onlangs per ongeluk haar tweejarige dochter Ada twintig minuten alleen in de auto zitten.

In alle drukte en hectiek was Britta haar vergeten. Op haar blog This is Motherhood deelt de Britse vrouw haar eerlijke verhaal.

Stomme fout
‘Zien jullie dit lieve kleine meisje?’ Zo begint ze haar post. ‘Vandaag overkwam mij het ondenkbare: ik liet mijn dochter achter in de auto. Ze zat daar huilend en moederziel alleen. Gelukkig was het een koude en regenachtige dag. Het was een ongelooflijk stomme fout van mij. Ik ben haar door alle hectiek en drukte gewoon vergeten.’

Enthousiasme
Britta legt vervolgens uit hoe het precies heeft kunnen gebeuren. ‘Ik arriveerde samen met mijn familie bij het huis van een vriendin. We waren allemaal zo enthousiast dat we meteen de auto uit vlogen en naar binnen gingen. We gingen er allemaal van uit dat iemand er wel aan zou denken om het jongste kindje uit de groep, mijn dochter, mee te nemen. Maar niemand had aan haar gedacht.’

Verschrikkelijke gevolgen
Volgens Britta duurde het zo’n twintig minuten voordat Ada uit de auto werd gehaald. ‘Al die tijd heeft ze in haar eentje huilend in de auto gezeten, voordat mijn zus haar uiteindelijk haalde. Het was een stomme fout die verschrikkelijke gevolgen had kunnen hebben.’

Waarschuwen
In eerste instantie wilde ze haar verhaal niet delen. Uiteindelijk deed ze het wel, om alles te verwerken én om mensen te ontmoeten die hetzelfde was overkomen. Aan The Advertiser vertelt ze: ‘Ik durfde mijn verhaal niet te delen omdat ik normaal gesproken een moeder ben die veiligheid hoog in het vaandel heeft staan. Toch moest ik het doen. Om mensen te waarschuwen dat dit ook hun kan gebeuren.’

‘Het kan iedereen overkomen’
Nadat ze haar verhaal deelde, ging het in rap tempo het internet over. Britta: ‘Er kwamen veel positieve, maar ook negatieve reacties. Ik heb het niet voor al die negatievelingen geschreven. Het kan iedereen overkomen. Ik wil dat mensen dat weten. Vergeef degene die fouten maakt, ook als je het zelf bent.’
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:52   #162
jad°relen°ir
Minister

jad°relen°ir's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik moest efkes nadenken over die checklist. Dat er op bepaalde werkvloeren verplicht gewerkt wordt met een checklist, daar kan ik inkomen, tenminste als er moet aangevinkt worden anders leest de geroutineerde werknemer de checklist niet meer.
In het dagelijkse leven zie ik dat niet zo direct gebeuren. Vertel maar eens dat je als geroutineerde ouder een checklist zou nodig hebben om zeker niet te vergeten de kleine aan de crèche af te zetten. Ik vrees dat er je scheef gaan bekijken.
Natuurlijk.. het is een zot idee..
Net zoals uw gsm bij het kind leggen of er een koord aan vastmaken opdat je het niet zou vergeten. En een sensor in de wagen is al even zot. Al lijkt die laatste me nog de beste oplossing. Iets nodig hebben om aan je kind te denken, klinkt behoorlijk absurd. Geef ik toe. Maar zo nu en dan lijkt het wel nodig.

En 't is niet enkel dat mensen hun kind wel eens vergeten in de wagen.. soms vergeten ze 't ook op te halen bij de crèche of school of sportclub of...

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 juli 2022 om 09:55.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 09:53   #163
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
's avonds trouwens ook. Als we natuurlijk allemaal samen eten, dan is dat het geval niet, maar soms heeft mijn vrouw al iets geknabbeld, en de kinderen doen andere dingen. Dan moet ik zelf mijn potje koken, wanneer ik wil. Vaak ga ik dan naar bed, beseffende dat ik vergeten ben te eten.
Ik sta dan op, drink 3 trappisten, en da's dan ook weer in orde
Onder het motto: "Waar de brouwer komt, is de bakker overbodig".
Oud 26 juli 2022, 09:58   #164
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Het is eigenlijk het enige dat helpt tegen routine-vergetelheden, maar dan moet je wel de gewoonte nemen om dat serieus te doen.... en niet te vergeten de checklist toe te passen

Het kan bijvoorbeeld een gewoonte zijn om de 4 deuren van uw auto eens open en dicht te doen als je parkeert. Systematisch. Dat komt belachelijk over, maar dan vergeet je niemand. Je moet daar dan wel een automatisme van maken en dat ALTIJD toepassen.
Inderdaad, zoiets werkt enkel als je het altijd toepast. Er echt een gewoonte van maken. Ik herinner me dat ik ooit een ouder koppel zag parkeren, waarna meneer aan elke ruit ging voelen of die wel dicht was. Met zijn vingers voelde die over de hele breedte van de ruit bij elke deur. Het zag er dwaas uit, maar als het die mens helpt om zeker te zijn en zichzelf gerust te stellen, welja, prima dan.
Oud 26 juli 2022, 10:00   #165
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kortom, het gros van de tijd zijn ze met hun gedachten met hun kinderen bezig, dat terwijl meneer moet nadenken over de vergadering die hij binnen een half uur heeft, de klant die niet tevreden is, de rekeningen die moeten betaald worden, de fiets die moet gerepareerd worden en de autokeuring.
Allemaal dingen waar de werkende vrouw aan bijdraagt.
En ocharme de meneer die hard zit te werken in zijn vergadering met een koekske en een koffietje erbij want: hij moet nadenken!!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 10:05   #166
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs d?*n is het de echtgenote die eraan denkt!
U doet nu net alsof dat alleen mannen zoiets kan overkomen, hoe wereldvreemd kan iemand zijn.
Oud 26 juli 2022, 10:06   #167
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En ocharme de meneer die hard zit te werken in zijn vergadering met een koekske en een koffietje erbij want: hij moet nadenken!!
Vrouwen zijn opperwezens.

Kom toch van uwen ivoren toren af.
Oud 26 juli 2022, 10:08   #168
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier een OPPERWEZEN die haar kind vergat.

https://www.hln.be/buitenland/jonget...eidt~a55a62ad/

Jongetje (5) sterft in snikhete auto terwijl moeder verjaardagsfeestje voorbereidt
Het noodlot heeft deze week ongemeen hard toegeslagen toen een vrouw haar zoontje per ongeluk urenlang achterliet in een hete wagen in Houston in de Amerikaanse staat Texas. Volgens sheriff Ed Gonzalez was de moeder bezig met het voorbereiden van een verjaardagsfeestje voor haar achtjarige dochter en merkte ze niet dat haar zoontje nog in de wagen zat. Alle hulp voor het kind kwam te laat.
Oud 26 juli 2022, 10:09   #169
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Deze vrouw is tenminste eerlijk, zei beweerd absoluut niet dat ze onfeilbaar is. En ja, ook zij dacht dat het haar nooit zou overkomen. Gelukkig waren de gevolgen niet zo dramatisch!

Je kind vergeten in de auto: deze moeder overkwam het
Wanneer Britta Eberle (33) in het nieuws verhalen voorbij zag komen van ouders die hun kind in de auto waren vergeten, dacht ze maar één ding: dat zou haar nóóit overkomen. Toch liet ze onlangs per ongeluk haar tweejarige dochter Ada twintig minuten alleen in de auto zitten.

In alle drukte en hectiek was Britta haar vergeten. Op haar blog This is Motherhood deelt de Britse vrouw haar eerlijke verhaal.

Stomme fout
‘Zien jullie dit lieve kleine meisje?’ Zo begint ze haar post. ‘Vandaag overkwam mij het ondenkbare: ik liet mijn dochter achter in de auto. Ze zat daar huilend en moederziel alleen. Gelukkig was het een koude en regenachtige dag. Het was een ongelooflijk stomme fout van mij. Ik ben haar door alle hectiek en drukte gewoon vergeten.’

Enthousiasme
Britta legt vervolgens uit hoe het precies heeft kunnen gebeuren. ‘Ik arriveerde samen met mijn familie bij het huis van een vriendin. We waren allemaal zo enthousiast dat we meteen de auto uit vlogen en naar binnen gingen. We gingen er allemaal van uit dat iemand er wel aan zou denken om het jongste kindje uit de groep, mijn dochter, mee te nemen. Maar niemand had aan haar gedacht.’

Verschrikkelijke gevolgen
Volgens Britta duurde het zo’n twintig minuten voordat Ada uit de auto werd gehaald. ‘Al die tijd heeft ze in haar eentje huilend in de auto gezeten, voordat mijn zus haar uiteindelijk haalde. Het was een stomme fout die verschrikkelijke gevolgen had kunnen hebben.’

Waarschuwen
In eerste instantie wilde ze haar verhaal niet delen. Uiteindelijk deed ze het wel, om alles te verwerken én om mensen te ontmoeten die hetzelfde was overkomen. Aan The Advertiser vertelt ze: ‘Ik durfde mijn verhaal niet te delen omdat ik normaal gesproken een moeder ben die veiligheid hoog in het vaandel heeft staan. Toch moest ik het doen. Om mensen te waarschuwen dat dit ook hun kan gebeuren.’

‘Het kan iedereen overkomen’
Nadat ze haar verhaal deelde, ging het in rap tempo het internet over. Britta: ‘Er kwamen veel positieve, maar ook negatieve reacties. Ik heb het niet voor al die negatievelingen geschreven. Het kan iedereen overkomen. Ik wil dat mensen dat weten. Vergeef degene die fouten maakt, ook als je het zelf bent.’
Dat vetgedrukte: vind jij dat normaal?
Waarom zou je er als ouder vanuit gaan dat anderen je kind wel zou uit de auto halen?
Dat is potverdorie je taak + verantwoordelijkheid als ouder!
En dan ook nog dat die ouder zo enthousiast was dat ze de auto "uitvloog", pardon?
Het eerste wat je doet is toch je kind eruit halen!
Oud 26 juli 2022, 10:09   #170
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een goei.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2022, 10:11   #171
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:

Jongetje (5) sterft in snikhete auto terwijl moeder verjaardagsfeestje voorbereidt
Het noodlot heeft deze week ongemeen hard toegeslagen toen een vrouw haar zoontje per ongeluk urenlang achterliet in een hete wagen in Houston in de Amerikaanse staat Texas. Volgens sheriff Ed Gonzalez was de moeder bezig met het voorbereiden van een verjaardagsfeestje voor haar achtjarige dochter en merkte ze niet dat haar zoontje nog in de wagen zat. Alle hulp voor het kind kwam te laat.
Mooi voorbeeld van: teveel gedoe in 't hoofd en dan verlies je dingen uit het oog.

Nu, er zijn ook vrouwen die weten waar ze mee bezig zijn eh.. deze vrouw beweerde dat ze elk uur naar haar hond ging kijken terwijl ze aan 't zwembad lag.. Fraai voorbeeld van verantwoordelijkheid en prioriteiten kennen.
Oud 26 juli 2022, 10:12   #172
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zelfs OMA'S overkomt het.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...nderen-amerika

Kendrick (3) al zevende kind in VS dat dit jaar om het leven komt in hete auto

Een peuter is in Columbus in de Amerikaanse staat Georgia om het leven gekomen nadat zijn oma hem had achtergelaten in een hete auto. De 3-jarige Kendrick is voor zover bekend het zevende kind dat hierdoor om het leven is gekomen in de VS dit jaar.

Kendrick was met zijn oma en andere kinderen de hele dag op pad geweest met de SUV. Toen ze thuis waren, ging zijn oma even naar haar slaapkamer. Tweeëneenhalf uur later kwam ze erachter dat het jongetje er niet was.
Oud 26 juli 2022, 10:14   #173
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom zou je er als ouder vanuit gaan dat anderen je kind wel zou uit de auto halen?
En dan ook nog dat die ouder zo enthousiast was dat ze de auto "uitvloog", pardon?
In een ideale wereld gebeuren zulke dingen niet. Dat klopt.
Oud 26 juli 2022, 10:14   #174
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ook met haar heb ik geen compassie. Ik kan het niet geloven dat als je 2 kinderen hebt, je het niet merkt dat er thuis maar 1 rondloopt.
Oud 26 juli 2022, 10:19   #175
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lees dat andere rood ook eens.
Ze schreef dat niet om negatieve reacties te krijgen.
Ze schreef dat omdat ze dacht dat haar dat nooit zou overkomen, tot ...

En net dat proberen we u duidelijk te maken.
Maar u bent echt niet vatbaar voor argumenten, gewoon omdat u overtuigd bent van uw eigen groot gelijk.

Wel ik hoop oprecht dat u dit nooit moet meemaken.
Oud 26 juli 2022, 10:19   #176
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch werken veel mensen met een lijstje dat afgewerkt moet worden.
De meesten gebruiken hier een memobord voor.

Bij huize reserve hebben we ook zo'n bord.
Als ik het kleinkind moet gaan halen op school (is geen routine), dan schrijven we dat op het bord.

Anderen zullen wslk de GSM gebruiken.
Ik denk niet dat je de enige bent die zo'n memo bord gebruikt, of de gsm. Je hebt het echter over een occasionele taak.
Er is toch echter een verschil met iemand die elke dag naar z'n werk rijdt en de kleine aan de crèche moet afzetten. Dit zijn geen occasionele taken. Dan heb je uiteindelijk geen memo bord nodig wegens absurd.
Oud 26 juli 2022, 10:20   #177
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
In een ideale wereld gebeuren zulke dingen niet. Dat klopt.
Dat heeft niks met ideale wereld te maken.

In dit geval zat het kind samen met de moeder in de auto.
-Moeder "vliegt" enthousiast de auto uit. (waarom neemt ze haar kind niet mee)?
-Ze rekent erop dat anderen haar kind wel uit de auto halen.
-Ze legt dus de verantwoordelijkheid voor HAAR kind bij anderen.

Maar: het wordt een "ongeluk" genoemd
Oud 26 juli 2022, 10:24   #178
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik denk niet dat je de enige bent die zo'n memo bord gebruikt, of de gsm. Je hebt het echter over een occasionele taak.
Er is toch echter een verschil met iemand die elke dag naar z'n werk rijdt en de kleine aan de crèche moet afzetten. Dit zijn geen occasionele taken. Dan heb je uiteindelijk geen memo bord nodig wegens absurd.
Wie zegt dat het de dagelijkse taak was van de vader?
Oud 26 juli 2022, 10:29   #179
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat het de dagelijkse taak was van de vader?
Juist ja, ik kon ook zeggen "haar taak", maar dit doet hier niet ter zake.
Oud 26 juli 2022, 10:30   #180
jad°relen°ir
Minister

Standaard

Citaat:
Dat heeft niks met ideale wereld te maken.

In dit geval zat het kind samen met de moeder in de auto.
-Moeder "vliegt" enthousiast de auto uit. (waarom neemt ze haar kind niet mee)?
-Ze rekent erop dat anderen haar kind wel uit de auto halen.
-Ze legt dus de verantwoordelijkheid voor HAAR kind bij anderen.

Maar: het wordt een "ongeluk" genoemd
Uw redenering doorheen deze draad is nochtans een 'ideale-wereld-redenering'.
Waar mensen ten alle tijde op een correcte manier omgaan met hun kinderen (of andere). Waar mensen ten alle tijde hun verantwoordelijkheid nemen. Waar mensen ten alle tijde hun aandacht hebben bij 'hier & nu' en dat wat van belang is.

Wel, die wereld beleven wij niet.
Mensen maken niet altijd de juiste keuze, nemen niet altijd hun verantwoordelijkheid en kunnen elke dag fouten maken (al dan niet met gruwelijke gevolgen). Zoals ik eerder schreef: mogelijks ben jij de betere mens, die nooit wat vergeet en altijd juist handelt.. Perfect en volmaakt. En ja, zo zou iedereen mogen zijn, maar dat is niet het geval. En meer valt daar niet over te zeggen. Mensen maken fouten. Op uitzonderingen na, is niemand onfeilbaar.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 juli 2022 om 10:32.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be