![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kind vergeten in de auto: deze moeder overkwam het Wanneer Britta Eberle (33) in het nieuws verhalen voorbij zag komen van ouders die hun kind in de auto waren vergeten, dacht ze maar één ding: dat zou haar nóóit overkomen. Toch liet ze onlangs per ongeluk haar tweejarige dochter Ada twintig minuten alleen in de auto zitten. In alle drukte en hectiek was Britta haar vergeten. Op haar blog This is Motherhood deelt de Britse vrouw haar eerlijke verhaal. Stomme fout ‘Zien jullie dit lieve kleine meisje?’ Zo begint ze haar post. ‘Vandaag overkwam mij het ondenkbare: ik liet mijn dochter achter in de auto. Ze zat daar huilend en moederziel alleen. Gelukkig was het een koude en regenachtige dag. Het was een ongelooflijk stomme fout van mij. Ik ben haar door alle hectiek en drukte gewoon vergeten.’ Enthousiasme Britta legt vervolgens uit hoe het precies heeft kunnen gebeuren. ‘Ik arriveerde samen met mijn familie bij het huis van een vriendin. We waren allemaal zo enthousiast dat we meteen de auto uit vlogen en naar binnen gingen. We gingen er allemaal van uit dat iemand er wel aan zou denken om het jongste kindje uit de groep, mijn dochter, mee te nemen. Maar niemand had aan haar gedacht.’ Verschrikkelijke gevolgen Volgens Britta duurde het zo’n twintig minuten voordat Ada uit de auto werd gehaald. ‘Al die tijd heeft ze in haar eentje huilend in de auto gezeten, voordat mijn zus haar uiteindelijk haalde. Het was een stomme fout die verschrikkelijke gevolgen had kunnen hebben.’ Waarschuwen In eerste instantie wilde ze haar verhaal niet delen. Uiteindelijk deed ze het wel, om alles te verwerken én om mensen te ontmoeten die hetzelfde was overkomen. Aan The Advertiser vertelt ze: ‘Ik durfde mijn verhaal niet te delen omdat ik normaal gesproken een moeder ben die veiligheid hoog in het vaandel heeft staan. Toch moest ik het doen. Om mensen te waarschuwen dat dit ook hun kan gebeuren.’ ‘Het kan iedereen overkomen’ Nadat ze haar verhaal deelde, ging het in rap tempo het internet over. Britta: ‘Er kwamen veel positieve, maar ook negatieve reacties. Ik heb het niet voor al die negatievelingen geschreven. Het kan iedereen overkomen. Ik wil dat mensen dat weten. Vergeef degene die fouten maakt, ook als je het zelf bent.’ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Net zoals uw gsm bij het kind leggen of er een koord aan vastmaken opdat je het niet zou vergeten. En een sensor in de wagen is al even zot. Al lijkt die laatste me nog de beste oplossing. Iets nodig hebben om aan je kind te denken, klinkt behoorlijk absurd. Geef ik toe. Maar zo nu en dan lijkt het wel nodig. En 't is niet enkel dat mensen hun kind wel eens vergeten in de wagen.. soms vergeten ze 't ook op te halen bij de crèche of school of sportclub of... Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 juli 2022 om 09:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ocharme de meneer die hard zit te werken in zijn vergadering met een koekske en een koffietje erbij want: hij moet nadenken!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.hln.be/buitenland/jonget...eidt~a55a62ad/ Jongetje (5) sterft in snikhete auto terwijl moeder verjaardagsfeestje voorbereidt Het noodlot heeft deze week ongemeen hard toegeslagen toen een vrouw haar zoontje per ongeluk urenlang achterliet in een hete wagen in Houston in de Amerikaanse staat Texas. Volgens sheriff Ed Gonzalez was de moeder bezig met het voorbereiden van een verjaardagsfeestje voor haar achtjarige dochter en merkte ze niet dat haar zoontje nog in de wagen zat. Alle hulp voor het kind kwam te laat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou je er als ouder vanuit gaan dat anderen je kind wel zou uit de auto halen? Dat is potverdorie je taak + verantwoordelijkheid als ouder! En dan ook nog dat die ouder zo enthousiast was dat ze de auto "uitvloog", pardon? Het eerste wat je doet is toch je kind eruit halen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Nu, er zijn ook vrouwen die weten waar ze mee bezig zijn eh.. deze vrouw beweerde dat ze elk uur naar haar hond ging kijken terwijl ze aan 't zwembad lag.. Fraai voorbeeld van verantwoordelijkheid en prioriteiten kennen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buit...nderen-amerika Kendrick (3) al zevende kind in VS dat dit jaar om het leven komt in hete auto Een peuter is in Columbus in de Amerikaanse staat Georgia om het leven gekomen nadat zijn oma hem had achtergelaten in een hete auto. De 3-jarige Kendrick is voor zover bekend het zevende kind dat hierdoor om het leven is gekomen in de VS dit jaar. Kendrick was met zijn oma en andere kinderen de hele dag op pad geweest met de SUV. Toen ze thuis waren, ging zijn oma even naar haar slaapkamer. Tweeëneenhalf uur later kwam ze erachter dat het jongetje er niet was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze schreef dat niet om negatieve reacties te krijgen. Ze schreef dat omdat ze dacht dat haar dat nooit zou overkomen, tot ... En net dat proberen we u duidelijk te maken. Maar u bent echt niet vatbaar voor argumenten, gewoon omdat u overtuigd bent van uw eigen groot gelijk. Wel ik hoop oprecht dat u dit nooit moet meemaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is toch echter een verschil met iemand die elke dag naar z'n werk rijdt en de kleine aan de crèche moet afzetten. Dit zijn geen occasionele taken. Dan heb je uiteindelijk geen memo bord nodig wegens absurd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In dit geval zat het kind samen met de moeder in de auto. -Moeder "vliegt" enthousiast de auto uit. (waarom neemt ze haar kind niet mee)? -Ze rekent erop dat anderen haar kind wel uit de auto halen. -Ze legt dus de verantwoordelijkheid voor HAAR kind bij anderen. Maar: het wordt een "ongeluk" genoemd ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Waar mensen ten alle tijde op een correcte manier omgaan met hun kinderen (of andere). Waar mensen ten alle tijde hun verantwoordelijkheid nemen. Waar mensen ten alle tijde hun aandacht hebben bij 'hier & nu' en dat wat van belang is. Wel, die wereld beleven wij niet. Mensen maken niet altijd de juiste keuze, nemen niet altijd hun verantwoordelijkheid en kunnen elke dag fouten maken (al dan niet met gruwelijke gevolgen). Zoals ik eerder schreef: mogelijks ben jij de betere mens, die nooit wat vergeet en altijd juist handelt.. Perfect en volmaakt. En ja, zo zou iedereen mogen zijn, maar dat is niet het geval. En meer valt daar niet over te zeggen. Mensen maken fouten. Op uitzonderingen na, is niemand onfeilbaar. Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 26 juli 2022 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |