Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 december 2022, 09:31   #161
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Zo zie ik het niet. China is een wereldmacht en dus een gidsland geworden. Om deze reden hebben wij de lockdowns overgenomen. Onze echte machthebbers, dwz Bill Gates, Klaus Schwab en nog een paar anderen hebben de media en politieke acteurs hun werk laten doen en hebben zo onze gevangenis gecreëerd a la China gedrurende bijna 2 a 3 jaar. Nu men in China protesteert wordt China weer afgeschilderd als totalitaire staat terwijl het nog niet zolang geleden nog het gidsland was hoe in crisis situaties te handelen.
Inderdaad. Toen men dat destijds opperde, waren de Chinezen tenminste gedisciplineerde mensen die wisten hoe het moest, en wij domme burgers die zich aan geen regeltjes konden houden, remember. De Chinese propaganda ging er hier in als zoete koek, vooral dan bij de Vlamen.

Het was een van de weinige verdiensten van de makakken onder ons, om niet mee te gaan met die totalitaire waanzin, geimiteerd uit een zot regime dat plots gezien werd als gidsland, zoals je zegt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2022, 09:35   #162
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Edoch zover ik het nog kan begrijpen neemt het Westen een Pilatus houding aan en wast het zijn handen in onschuld en wijst naar China hoe het niet moet. Dit terwijl ze niet zolang geleden zelf stasi achtige praktijken erop nahielden om het virus eronder te krijgen.
Ik denk dat onze machthebbers, media en dergelijke, gezien ze voornamelijk bestaan uit domme mensen die totaal geen wetenschappelijke background hebben en niet logisch kunnen nadenken, maar wel heel goed kunnen doen alsof, ook ECHT GELOOFDEN dat de Chinezen de oplossing hadden. Zoals zo vaak het geval is, waren mensen die dom zijn en geen logische inzichten hebben, gezwicht voor het klatergoud van het succes van de totalitaire eenvoud. We herkennen dat ook bij de Groensels bijvoorbeeld. Hun oeverloze domheid die zich uit als meerwaardigheidscomplex (Dunning Kruger) gekoppeld aan hun zin om "goeie dingen te doen" maakt dat zij verleid worden tot totalitaire houdingen omdat ze denken dat de mensen die hen uitleggen dat ze idioten zijn, zelf dom zijn en moeten gedwongen worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2022 om 09:35.
Oud 5 december 2022, 10:40   #163
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De draad is mijns inziens een voorbeeld van hoe door desinformatie men van China een vijand probeert te maken in het westen. De westerse 'democratie' tegenover 'autoritaire regimes' propaganda dient ook dit doel. Wat is de prijs die de westerse bevolking zal dienen te betalen voor de weg van confrontatie met China die hun leiders gekozen hebben?
Wat vind je hier van Bach?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Iedereen die China als staat zit te vergoelijken en tegelijk er van overtuigd is dat we hier in Belgie (en breder getrokken naar Het Westen) onder een totalitair regime leven, lees aub dit eens, om u wat perspectief te geven...

https://twitter.com/catecadell/statu...47634960818176

Ik citeer een paar zaken:
"...saves faces within the last 90 days, traces people over time and generates alarms for "high risk behavior" like *checks notes* being out after midnight..."

"when Wuhan residents in early 2020 went online to say that relatives were falling ill from a disease the govt had so far denied was contageous, some told me they were visited within hrs by police. In one case, police came to the hospital to order a family to remove posts"

"people are reportedly being stopped by police who are checking phones fore apps like Signal and Instagram, and deleting photos"

"“But after all that, at least people will remember my protest” – not likely, a search on Weibo (China’s Twitter) today shows nothing is happening at all. Why? Each company has 1000s of censors."

"people who protested the demolition of their village, inc going to Beijing to petition, and in 2020 were sentenced to 3.5 years in jail for 'gathering crowds'"

Iedereen gruwelt van een 1984-maatschappij (including me) kijkt met afschuw naar het apparaat dat China de laatste jaren heeft geïnstalleerd.

Ik kan er echt niet bij dat iemand die voor vrijheid staat, hier vlotjes omheen wandelt.
Oud 5 december 2022, 11:43   #164
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Elke Opstand Heeft The Evil Empire (USA) Een Hand.

Of het nu gaat over China, Iran, Oekraïne,... Altijd hetzelfde

Dat burgerprotest zou kunnen ontstaan vanuit een legitieme ontevredenheid over onderdrukking door een autoritaire staat, dat zou te vergezocht zijn natuurlijk.
Toen Spartacus zijn slavenopstand tegen het Romeinse Rijk begon, was dat ook allemaal georkestreerd door de CIA.

Idem voor wat betreft de opstand van de Nederlanden tegen de Spaanse Filips II die begon in de jaren 60 van de 16de eeuw. Allemaal het werk van de CIA.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2022, 12:25   #165
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Toen Spartacus zijn slavenopstand tegen het Romeinse Rijk begon, was dat ook allemaal georkestreerd door de CIA.

Idem voor wat betreft de opstand van de Nederlanden tegen de Spaanse Filips II die begon in de jaren 60 van de 16de eeuw. Allemaal het werk van de CIA.
1302?

CIA
Oud 6 december 2022, 04:11   #166
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat vind je hier van Bach?

Ik kan er echt niet bij dat iemand die voor vrijheid staat, hier vlotjes omheen wandelt.
Ik kan niet alles gaan fact checken.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2022, 05:27   #167
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oud 6 december 2022, 10:19   #168
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Begin alvast met lezen, en als je twijfelt of het geloofwaardig is wat er geschreven is, kies dan te fact-checken of niet.

Jouw antwoord is "see no evil, hear no evil, speak no evil".

Je bent blind voor hoe China de afgelopen jaren sluipend een compleet surveillance systeem heeft opgezet, met als enige doel de bevolking te onderdrukken. Daar mag toch kritiek op gegeven worden, mag ik hopen?
Oud 6 december 2022, 11:53   #169
Oma
Eur. Commissievoorzitter

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begin alvast met lezen, en als je twijfelt of het geloofwaardig is wat er geschreven is, kies dan te fact-checken of niet.

Je bent blind voor hoe China de afgelopen jaren sluipend een compleet surveillance systeem heeft opgezet, met als enige doel de bevolking te onderdrukken. Daar mag toch kritiek op gegeven worden, mag ik hopen?
En dan nog een compleet surveillance systeem over de hele wereld in élk land, ook in europa, waar ze chinese bedrijven (met eigen, chinees werkvolk) hebben neergepoot die als spionnen en verplicht informatie moeten doorspelen aan de rode partij in beijing.

En niet enkel informatie maar ook zeggenschap en centjes...
Zo hebben de chinezen in Kenia de hoofdstad Naïrobi doormidden gesneden met een expressweg om de files aan te pakken. De regering leende bij de chinezen hiervoor. Maar de kenianen staan nog steeds in de files onder de expressweg omdat....ze de tol, om de weg te mogen gebruiken, aan de chinezen niet kunnen of willen betalen.
Oud 6 december 2022, 11:55   #170
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zou je niet beter eerst zelf die Twitter berichten fact checken?

Ik heb er kennis van genomen.

Mbt surveillance systeem. Dat is niet leuk natuurlijk. Zeker vanuit westers perspectief. Men is daar hier ook naar toe aan het werken met de digitale munt en bijhorende zaken. Ik opende er een draad over....geen reactie. Blijkbaar is China interessanter? Uw goed recht.

Het is ook mijn goed recht hypocresie aan te klagen.

Hier een voorbeeld:

Naam: IMG_20221206_120114.jpg
Bekeken: 57
Grootte: 157,5 KB

De anti Covid maatregelen werden trouwens verzacht in China de laatste dagen. Waarschijnlijk een gevolg van de protesten.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 december 2022 om 12:06.
Oud 6 december 2022, 12:19   #171
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zou je niet beter eerst zelf die Twitter berichten fact checken?
Ik heb geen reden om te twijfelen aan de waarachtigheid.

Citaat:
Mbt surveillance systeem. Dat is niet leuk natuurlijk. Zeker vanuit westers perspectief.
Hoezo vanuit "Westers perspectief"? Ik zou denken, vooral vanuit perspectief van de Chinese burger. Stel u voor dat je elke dag naar buiten gaat, schrik hebt om iets verkeerd te doen, want De Staat ziet ALLES wat ge doet en kan u straffen voor de kleinste vorm van kritiek. Kunt ge u zo'n leven inbeelden Bach? Ge zijt nogal een kritische burger; volgens mij zou ge u niet kunnen inhouden uw mening te geven, ook als die niet echt gunstig is voor het regime. Ge zou binnen het jaar in de gevangenis zitten. Ik ook waarschijnlijk.

Citaat:
Men is daar hier ook naar toe aan het werken met de digitale munt en bijhorende zaken. Ik opende er een draad over....geen reactie. Blijkbaar is China interessanter? Uw goed recht.
Welke draad?

In ieder geval, iedereen die individuele vrijheid hoog in het vaandel draagt, moet huiveren van wat er gebeurt in China. Het is een goede zaak dat Westerse leiders kritiek krijgen op vrijheidsbeperkingen. Dat moeten we vooral blijven doen NET OPDAT we niet zoals China eindigen.

Qua vergelijking, is dat niet Pest vs. Cholera, maar Ebola vs. verkoudheid.
Oud 6 december 2022, 12:37   #172
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Wat zijn we toch weer superieur. De westerse waan bij uitstek.
Oud 6 december 2022, 12:57   #173
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
effe ontleden

Citaat:
we
Wie precies? "Het Westen"? jij en ik? Koninklijk meervoud?

Citaat:
superieur
Superieur op welk vlak?
Oud 7 december 2022, 13:22   #174
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Nieuwe Covid regels in China zouden zijn:

Naam: IMG_20221207_132051.jpg
Bekeken: 47
Grootte: 151,4 KB

Laatst gewijzigd door Bach : 7 december 2022 om 13:22.
Oud 7 december 2022, 13:43   #175
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
effe ontleden

Wie precies? "Het Westen"? jij en ik? Koninklijk meervoud?

Superieur op welk vlak?
De westerse pretentie moreel superieur te zijn is zelfbedrog.
Oud 7 december 2022, 14:14   #176
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
De westerse pretentie moreel superieur te zijn is zelfbedrog.
Ik vind dat een vreemde reactie...

Op vlak van individuele vrijheid van burgers is Het Westen inderdaad superieur aan China. Is dat pretentie? Nee. Heeft dat met moraliteit te maken? Nee

Allez, puur objectief kunt ge toch moeilijk anders concluderen dat de Chinese Surveillance Staat een pak invasiever, ingrijpender, vrijheidsbeperkender is dan pakweg de EU of de VS.

Of vind jij dat niet dan? Vind je dat overheden in Het Westen repressiever zijn dan China? Hoe de Chinese staat met Covid omgaat tav haar burgers is een goed voorbeeld, maar dat is maar een voorbeeld. Allez, je kan https://www.wikipedia.org/ niet eens bezoeken in China, toch bezwaarlijk een subversieve website. En zo zijn er nog vele voorbeelden van vrijheidsbeperking die in Het Westen niet bestaan en niet aanvaard zouden worden.

En -for the record- dat heeft niks met morele superioriteit te maken. Als je een ander wereldbeeld hebt waarbij je minder belang hecht aan individuele vrijheid, dan hoeft die vrijeheidbeperking allemaal geen probleem te zijn. Ik hecht daar wel belang aan. Ik vind de klassieke liberale democratie -for now- de beste manier om een samenleving te organiseren. Ik dacht dat jij ook stond voor individuele vrijheid, als "morele grondvest". Wel, ofwel is dat ECHT zo en dan kan je niet anders dan concluderen dat we in Het Westen vrijer zijn dan in China. Ofwel meen je dat niet echt en dan verschillen we gewoon van visie op de wereld.

Laatst gewijzigd door Voltian : 7 december 2022 om 14:14.
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2022, 14:42   #177
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De USA is in handen van wokistische & satanische elites die een totalitaire wereldoverheersing willen op leggen, waar burgers digitaal worden gecontroleerd (Zoals reeds in het collectivistische Gidsland China verregaand aan het gebeuren is.)

Daarom moeten de USA, de EU en de NAVO falen. De rest van de wereld wil dat er een einde komt aan deze neo Amerikaanse hegemonie.

Voorop in de vuurlinie staan voormalige koloniën in Latijns Amerika die dondersgoed weten wat het is om voorgelogen te worden door politieke clowns die vreemde mogendheden dienen.

Nu mijn vraag Bach: Wat bedoelt ge met 'we' ?

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 7 december 2022 om 14:43.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2022, 12:53   #178
Bach

Bach's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat een vreemde reactie...

Op vlak van individuele vrijheid van burgers is Het Westen inderdaad superieur aan China. Is dat pretentie? Nee. Heeft dat met moraliteit te maken? Nee

Allez, puur objectief kunt ge toch moeilijk anders concluderen dat de Chinese Surveillance Staat een pak invasiever, ingrijpender, vrijheidsbeperkender is dan pakweg de EU of de VS.

Of vind jij dat niet dan? Vind je dat overheden in Het Westen repressiever zijn dan China? Hoe de Chinese staat met Covid omgaat tav haar burgers is een goed voorbeeld, maar dat is maar een voorbeeld. Allez, je kan https://www.wikipedia.org/ niet eens bezoeken in China, toch bezwaarlijk een subversieve website. En zo zijn er nog vele voorbeelden van vrijheidsbeperking die in Het Westen niet bestaan en niet aanvaard zouden worden.

En -for the record- dat heeft niks met morele superioriteit te maken. Als je een ander wereldbeeld hebt waarbij je minder belang hecht aan individuele vrijheid, dan hoeft die vrijeheidbeperking allemaal geen probleem te zijn. Ik hecht daar wel belang aan. Ik vind de klassieke liberale democratie -for now- de beste manier om een samenleving te organiseren. Ik dacht dat jij ook stond voor individuele vrijheid, als "morele grondvest". Wel, ofwel is dat ECHT zo en dan kan je niet anders dan concluderen dat we in Het Westen vrijer zijn dan in China. Ofwel meen je dat niet echt en dan verschillen we gewoon van visie op de wereld.
Ik ben hier al eens op ingegaan. Ik ga in herhaling vallen.
Oud 9 december 2022, 13:38   #179
Voltian
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ben hier al eens op ingegaan. Ik ga in herhaling vallen.
Nee, je bent daar nog niet op ingegaan.
Oud 9 december 2022, 13:44   #180
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De USA is in handen van wokistische & satanische elites die een totalitaire wereldoverheersing willen op leggen, waar burgers digitaal worden gecontroleerd (Zoals reeds in het collectivistische Gidsland China verregaand aan het gebeuren is.)
Je denkt toch niet dat de VS het monopolie heeft op zulke gektes he. Europa is al 30 jaar in de ban van de Groene Gekte waar wij proberen gans de planeet mee te bekeren en door hun strot te rammen, o.a. de VS. Het is nu eenmaal zo dat vrije maatschappijen inderdaad van die zotte dada's kunnen hebben die inderdaad gevaarlijk zijn. De Europese, aanvankelijk Duitse zottigheid van het Groene Denken, en de Amerikaanse zottigheid van het Woke gebeuren (wat eigenlijk niks anders is dan plat antiblank racisme).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be