![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het was een van de weinige verdiensten van de makakken onder ons, om niet mee te gaan met die totalitaire waanzin, geimiteerd uit een zot regime dat plots gezien werd als gidsland, zoals je zegt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 5 december 2022 om 09:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik kan er echt niet bij dat iemand die voor vrijheid staat, hier vlotjes omheen wandelt.
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idem voor wat betreft de opstand van de Nederlanden tegen de Spaanse Filips II die begon in de jaren 60 van de 16de eeuw. Allemaal het werk van de CIA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
CIA
![]() |
![]() |
#166 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#168 |
Minister-President
|
![]() Begin alvast met lezen, en als je twijfelt of het geloofwaardig is wat er geschreven is, kies dan te fact-checken of niet.
Jouw antwoord is "see no evil, hear no evil, speak no evil". Je bent blind voor hoe China de afgelopen jaren sluipend een compleet surveillance systeem heeft opgezet, met als enige doel de bevolking te onderdrukken. Daar mag toch kritiek op gegeven worden, mag ik hopen?
![]() |
#169 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En niet enkel informatie maar ook zeggenschap en centjes... Zo hebben de chinezen in Kenia de hoofdstad Naïrobi doormidden gesneden met een expressweg om de files aan te pakken. De regering leende bij de chinezen hiervoor. Maar de kenianen staan nog steeds in de files onder de expressweg omdat....ze de tol, om de weg te mogen gebruiken, aan de chinezen niet kunnen of willen betalen. ![]()
![]() |
![]() |
#170 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb er kennis van genomen. Mbt surveillance systeem. Dat is niet leuk natuurlijk. Zeker vanuit westers perspectief. Men is daar hier ook naar toe aan het werken met de digitale munt en bijhorende zaken. Ik opende er een draad over....geen reactie. Blijkbaar is China interessanter? Uw goed recht. Het is ook mijn goed recht hypocresie aan te klagen. Hier een voorbeeld: De anti Covid maatregelen werden trouwens verzacht in China de laatste dagen. Waarschijnlijk een gevolg van de protesten. Laatst gewijzigd door Bach : 6 december 2022 om 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In ieder geval, iedereen die individuele vrijheid hoog in het vaandel draagt, moet huiveren van wat er gebeurt in China. Het is een goede zaak dat Westerse leiders kritiek krijgen op vrijheidsbeperkingen. Dat moeten we vooral blijven doen NET OPDAT we niet zoals China eindigen. Qua vergelijking, is dat niet Pest vs. Cholera, maar Ebola vs. verkoudheid.
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() Wat zijn we toch weer superieur. De westerse waan bij uitstek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie precies? "Het Westen"? jij en ik? Koninklijk meervoud? Superieur op welk vlak?
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() Nieuwe Covid regels in China zouden zijn:
Laatst gewijzigd door Bach : 7 december 2022 om 13:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Op vlak van individuele vrijheid van burgers is Het Westen inderdaad superieur aan China. Is dat pretentie? Nee. Heeft dat met moraliteit te maken? Nee Allez, puur objectief kunt ge toch moeilijk anders concluderen dat de Chinese Surveillance Staat een pak invasiever, ingrijpender, vrijheidsbeperkender is dan pakweg de EU of de VS. Of vind jij dat niet dan? Vind je dat overheden in Het Westen repressiever zijn dan China? Hoe de Chinese staat met Covid omgaat tav haar burgers is een goed voorbeeld, maar dat is maar een voorbeeld. Allez, je kan https://www.wikipedia.org/ niet eens bezoeken in China, toch bezwaarlijk een subversieve website. En zo zijn er nog vele voorbeelden van vrijheidsbeperking die in Het Westen niet bestaan en niet aanvaard zouden worden. En -for the record- dat heeft niks met morele superioriteit te maken. Als je een ander wereldbeeld hebt waarbij je minder belang hecht aan individuele vrijheid, dan hoeft die vrijeheidbeperking allemaal geen probleem te zijn. Ik hecht daar wel belang aan. Ik vind de klassieke liberale democratie -for now- de beste manier om een samenleving te organiseren. Ik dacht dat jij ook stond voor individuele vrijheid, als "morele grondvest". Wel, ofwel is dat ECHT zo en dan kan je niet anders dan concluderen dat we in Het Westen vrijer zijn dan in China. Ofwel meen je dat niet echt en dan verschillen we gewoon van visie op de wereld.
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 7 december 2022 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarom moeten de USA, de EU en de NAVO falen. De rest van de wereld wil dat er een einde komt aan deze neo Amerikaanse hegemonie. Voorop in de vuurlinie staan voormalige koloniën in Latijns Amerika die dondersgoed weten wat het is om voorgelogen te worden door politieke clowns die vreemde mogendheden dienen. Nu mijn vraag Bach: Wat bedoelt ge met 'we' ? Laatst gewijzigd door Frankenstein : 7 december 2022 om 14:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Minister-President
|
![]() Nee, je bent daar nog niet op ingegaan.
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je denkt toch niet dat de VS het monopolie heeft op zulke gektes he. Europa is al 30 jaar in de ban van de Groene Gekte waar wij proberen gans de planeet mee te bekeren en door hun strot te rammen, o.a. de VS. Het is nu eenmaal zo dat vrije maatschappijen inderdaad van die zotte dada's kunnen hebben die inderdaad gevaarlijk zijn. De Europese, aanvankelijk Duitse zottigheid van het Groene Denken, en de Amerikaanse zottigheid van het Woke gebeuren (wat eigenlijk niks anders is dan plat antiblank racisme).
|
![]() |
![]() |