![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik zie veel overeenkomsten met van der lubbe en de rijksdagbrand. Hier, ich helfe ein bisschen, dann brennt es besser…
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 maart 2023 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry daarvoor. Ik heb u al laten weten dat ik me 'de maatregelen' herinner, en ik heb me in het toepasselijke subforum ook - erg negatief - over uitgelaten. Ik was/ben niet onmiddellijk van mening dat 'het Westen' goed bezig was/is, en daarom was ik begin vorig jaar - tegen beter weten in, zoals bleek - eerder geneigd de ex-KGB-er Putin te geloven dan 'de CIA'. Ik was er zelfs 'bijna zeker' van geraakt dat er in Oekraïne helemaal géén 'speciale militaire operatie' met het oog op 'totale controle' over het land & z'n bevolking plaats zou grijpen. Dat pakte toch wel even anders uit, en op slag was Putin z'n geloofwaardigheid kwijt, volledig en voorgoed. Wat de heer Peterson betreft: ondanks een van staatswege dreigende 'heropvoeding' - die ik volstrekt onnodig acht - hoeft hij zich volgens mij voorlopig geen zorgen te maken dat er polonium in z'n thee terecht komt, noch dat hij uit een raam zal vallen. Dat hij in de 'gehele alternatieve nieuwsmedia' gekend is geraakt en van z'n bekendheid niet bepaald armer is geworden, duidt alvast op een zekere tolerantie voor 'dissidente stemmen', waarvan ik hoop dat ze blijft bestaan. Tegelijkertijd hoop ik voor de 'dissidente stemmen' in Rusland dat ze ooit in eigen land een gelijkaardig parcours als dat van de heer Peterson kunnen & mogen wagen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Twee democratische presidenten naast elkaar. Of is het Xi met zijn hondje dat braaf ja zal moeten knikken. En dat is niet noodzakelijk in het voordeel van die andere grote democraat in het Kremlin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb met patrickve de discussie eerder al eens gehad over het feit dat putin voor 2022 een vrachtwagen vol politiek kapitaal had, maar dat kwijt was na het eerste schot. Ik luisterde net naar een zeer interessante podcast (een van de eerste, want ik lees liever, meer tijd om erover na te denken) die dat topic aanhaalde, in de context van dat de amerikanen er absolute meesters in zijn om een narratief van “beschermer van het grote kwaad” aan te houden. Alles wat voor 2022 gebeurde, en waardoor putin al dat politieke kapitaal verdiende werd met 1 kanonschot verkwanseld, en plots was hij de agressor, de baarlijke duivel. Het narratief was geboren. Voor mij is putin domweg in de val getrapt. Hij is het morele uitkijkpunt op het slagveld verloren. En de amerikanen, als beschermengelen van “de westerse wereld” zijn er mijns inziens van overtuigd dat (vooral, maar niet uitsluitend) door die morele duw naar beneden, de russen geen oorlog kunnen winnen. De wereld binnen onze westerse bubbel is nog steeds veiliger dan buiten onze bubbel, althans, dat willen zij die onze bubbel veilig moeten houden ons doen geloven. (Elke analogie naar mogelijke maatregelen berust louter op toeval)
![]() |
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Min BuZ van China zet op 20 februari 2023, d.i. vlak na de Munchen Veiligheidsconferentie (jaargang 2023: 17-19 februari 2023), het eerder vermeld document online.
Wang Yi, niet de Min BuZ van China maar een stapje hoger, op de MVC d.d. 18 februari 2023: VIDEO
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 2 maart 2023 om 10:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Poetin is een brave mens die het best voor heeft met Oakraïne (en daarna met ons. Xi heeft HongKong aangehecht om het te beschermen en wil dezelfde bescherming bieden aan Taiwan en de Wagner groep is Afrika aan het beschaven De geschiedenis gaat uitwijzen wie er gelijk heeft . ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het geeft meteen het grote gelijk van de Amerikanen aan: wij MOETEN bescherming hebben tegen onnozelaars die op zulke irrationele manier met geweld in de eerste de beste val trappen die voor hen is uitgezet en waarvan ze op de hoogte van zijn. Het is trouwens daarom dat de smoes van Putin oftewel aangeeft wat voor een gevaarlijke idioot hij is, dan wel wat voor een platte leugenaar hij is die ons voor half gebakken eieren aanziet. Met zijn enorme kapitaal had hij er juist alle mogelijkheden bij om de Amerikanen en hun putchisten en genocidairen voor schut te zetten door op het diplomatieke front voor zijn pseudo Russen in Oekraine te zorgen, en door daar als een echte Woke Meester het slachtoffer gaan te spelen. Dat hij die glorieuze bron van succes aan de kant heeft gezet toont aan dat hij oftewel liegt, oftewel onnozel is. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2023 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Afrika heeft 3 functies:
1) een natuurreservaat om documentaires kunnen te draaien en rijke mensen op safari laten te gaan. 2) een reservaat van stammen als ze niet te talrijk zijn, die moeten blijven leven als "wilden" ; dat heeft iets snoezigs 3) een bron van resources zoals uranium en andere dingen. Al de rest moet eraan. Er lopen 1000 keer teveel Afrikanen rond in Afrika. Dat is onze koloniale schuld, we hadden dat moeten opkuisen alvorens weg te gaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2023 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
|
![]() Citaat:
Ook het moreel verval van "het westen." Of de interne politieke tegenstellingen in de VS zelf. https://english.almayadeen.net/artic...full-scale-war Het is wel héél belangrijk dat je begrijpt wat Dugin bedoelt met "liberal." Hij bedoelt daar niet Verafstoot mee, maar het hyper-identitaire, woke, genderkeuzemogelijkheden, je-mag-geen-man-zijn-onder-mannen-want-er-zijn-geen-groepen-meer "liberaal." Hier kan je die podcast die ik aanhaalde eens beluisteren, straks, in uw bed, als uw vrouw al lang slaapt; https://extradeadjcb.substack.com/p/...an-win#details Ik doe geen uitspraak over de geestesgesteldheid van putin, maar hij schatte in ieder geval verkeerd is "wie" of "wat" de vijand is, of zal zijn. Echter, hij moet verdomst goed geweten hebben dat hij "de agressor" zou zijn. En ik denk dat hem dat niets kan schelen. Als "het westen woke" is, is het "woke-westen" de vijand. Dat is mijn standpunt. En begrijp mijn afkeur van dat "woke-westen" niet als een goedkeuring van wat putin doet. Als je dat doet, dan ben je zelf ook "westen-woke." Ik vraag me af, wat zou er gebeurd zijn als putin UKR NIET had binnengevallen.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk vooral dat het westen een probleem begint te krijgen met zijn afschuw voor geweld. Geweld is goed. Geweld is noodzakelijk. Geweld is een van de beste manieren om problemen mee op te lossen. De afkeer van geweld is voor mij veel storender dan het willen eisen dat men respect moet hebben voor kinderachtige grilletjes. Ik moet geen "man" zijn, maar ik zou wel een "mannenhater" mogen zijn he ![]() De vrijheid om "mogen te zijn wie je wil" (wat voor mij OK is) mag de vrijheid om anderen te misprijzen (die voor mij OOK OK is) niet vertrappelen. Laatst gewijzigd door patrickve : 2 maart 2023 om 17:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
|
![]() Citaat:
Dus ik vind het eerder naïef te denken dat "woke" en "de maatregelen" en "de surveillance-maatschappij" en "valsemunterij (quantatative easing)" geen fundamentele problemen zijn, en alleen maar wat puberale uitwassen. Een goed dictator is goed voor zijn bevolking, legt duidelijke, stabiele en "juiste" regels op, en is meedogenloos voor hen die de regels niet volgen. Een laat onze maatschappij nu op geen enkele manier bovenstaande nog in zich hebben. En uiteraard, voor mij mag iedereen zijn wie dat 'em wil zijn. Helaas zijn we dat stadium voorbij. dugin en de podcast zijn echt de moeite. Dugin gaat dieper in op de val waarin putin intrapte, met zijn ogen op. Maar de val heeft zijn uitwerking verloren, net als de val waaruit de beer ontsnapte door zijn eigen poot af te bijten.
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf Laatst gewijzigd door gunter5148 : 2 maart 2023 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
|
![]() Citaat:
Sarcasme gaat niets oplossen.
![]() |
![]() |
#180 |