![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Vaarwel Wolf/Welkom Wolf. | |||
1. Vaarwel Wolf. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 29,41% |
2. Welkom Wolf. |
![]() ![]() ![]() |
18 | 52,94% |
3. Prins Laurent for president. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 32,35% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 34. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dooie islamieten ook....
![]() |
#162 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is wetenschappelijk aangetoond dat probleemwolven mensen niet vrezen en geliquideerd dienen te worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit begrepen waarom sommige mensen ooit geloofden dat de wolf hier een plaats had. Een landje vol bebouwing, vol wegen,...
En daar zou de wolf een plekje in moeten vinden? Ik was ooit in Yellowstone wat qua oppervlakte nagenoeg 3/4 van Vlaanderen omvat. Nagenoeg geen bebouwing. Open ruimte alom. 1 verkeersweg doorheen het park (een 8-vorminge lus) waar de max snelheid 70 is met op gekende wolven- en berenlocaties een restrictie tot vaak 30km/u. Met bestuurders die heel de tijd niks anders doen dan rondkijken naar wild. En zelfs daar heeft men moeite om het wolvenaantal op peil te houden. Dus hoe men ooit heeft kunnen geloven dat dat hier wel zou lukken is mij altijd een raadsel geweest.
![]() |
#166 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tip: lees het boek "De wijsheid van wolven" door Elli Radinger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik geloof het niet: een wolf ziet iets aan de overkant van de weg of wil daar gewoon naartoe en steekt over. Als ze dat normaal niet vlak voor een auto doen is dat niet omdat ze die auto zijn snelheid hebben ingeschat ("die rijdt volgens mij maar 50km/u") maar omdat ze schrik hebben van auto's. Maar soit; als zelfs "wijze" wolven zich overhoop laten rijden vraag ik me af wat er zoal met de "gemiddelde" wolf gaat gebeuren. Laat staan de "domme" exemplaren... Geen probleem met wolven (schitterende beesten) maar geloven dat die hier in deze contreien ooit gaan gedijen is volgens mij niks meer dan wishfull thinking.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : 26 juli 2023 om 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar is de hoogste kans voor Wolf-Roadkills ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar nog dassen leven ziet men ook regelmatig verkeersslachtoffers. De wolf gedogen en er mee samenleven is moeilijk, hem uit onze contreien verwijderd houden nog moeilijker. Men moet niets op peil houden, als het lukt lukt het als het niet lukt lukt het niet. Laatst gewijzigd door jogo : 26 juli 2023 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Minister-President
|
![]() Wolven vlees zou dat lekker zijn, waarschijnlijk wel hé.
Altijd schapen en reeën, everzwijnen, haas en konijn (conner Rousseau) en af en toe eens nen Oost-Vlaamse panda ????. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat kan er fout lopen...
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Boswachter Eddy Ulenaers moest gisteren afscheid nemen van August, de wolf die vijf jaar lang in zijn bosgebied rondliep. Gisterenochtend werd het kadaver van August gevonden in Oudsbergen, hij was aangereden. ... "Als boswachter is het je taak om dieren te beschermen. De wolf is een beschermde soort. Het was dan ook onze taak om ons daarvoor in te zetten", zegt Eddy. En die inzet was er zeker. "We hebben er echt alles aan gedaan om de wolven alle kansen te geven. We zijn daar ook in geslaagd. August is hier vijf jaar geweest. Er waren vier nesten met jongen. De kans is groot dat het DNA van August verder wordt gezet." Hoe het nu verder moet met wolvin Noëlla en de jongen van hen, is niet duidelijk. "We weten dat Noëlla nu alleen is en dat er zeven jongen van drie maanden oud zijn. Die jongen zijn nog niet in staat om zelf te jagen. Zullen die jongen overleven? Komt er een andere wolf bij? En hoe zal die wolf omgaan met jongen die niet van hem zijn? We zullen moeten afwachten hoe het verloopt", zegt Eddy. "We weten wel dat er een andere mannetjeswolf is in Nederland, vlak bij het territorium van August", gaat hij verder. "Het kan goed zijn dat hij snel merkt dat er geen uitwerpselen of geuren van August meer zijn en dan zal proberen om bij Noëlla te geraken." Eddy en zijn collega's zullen zich alvast niet moeien met de welpen: "Het is niet de bedoeling dat wij de welpjes helpen. We laten de natuur haar gang gaan." https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/07...het-natuurhul/ Als Eddy zijn taak als boswachter serieus neemt zorgt hij ervoor dat elke wolf die mogelijk mensen zou benaderen of niet weet hoe een straat kan oversteken afgeschoten wordt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 26 juli 2023 om 17:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel mij enkel vragen bij verwachtingspatronen die een bloeiende toekomst voor wolven in ons land in't vooruitzicht stellen.
![]() |
![]() |
#177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was een Sith-wolf....kijk maar naar zijn geel uitstralende ogen
![]() Laatst gewijzigd door kelt : 27 juli 2023 om 09:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De jongen,en blijkbaar zelfs de ouders worden dood gereden en,evident,is er absoluut geen sprake van uitbreiding van de wolvenstand en amper van vestiging buiten,ruwweg, de Limburg waar ze aansluiting hebben met Nederlandse,Ardennese en Duitse grote groene gebieden.... Elders zullen we wel eens horen van een "passage (zoals recent nog in mijn Oblast West-Vlaanderen) maar niet meer.... De jakhals(een soort mini-wolf) en de wasbeerhond maken veel meer kans zich te vestigen bij ons in enige aantallen dan de wolf.. .... Laatst gewijzigd door kelt : 27 juli 2023 om 09:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Was dit wel een probleemwolf? Door het handelen van die boer heb ik mijn twijfels. Ook uw terminologie van liquideren staat mij niet aan, de bevoegde autoriteiten, kunnen na het volgen van de juiste procedure, ook in vraag hier, eventueel een dier afschieten. Maar dat is een laatste redmiddel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |