![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar 'k heb nog effe tijd om rustig rond te horen.
Wie weet kom ik met een volledig andere horloge thuis van zodra ik met een juwelier heb gesproken. De bedoeling is dat de horloge 'onder de kerstboom' komt te liggen dus er zit nog geen haast achter.
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nogmaals; ik ken er niet genoeg van om de kwaliteit van de rommel te onderscheiden.
Welke micro brands zijn volgens jou de moeite om te bekijken? En waarom zou ik voor een micro-brand gaan en niet voor een 'gevestigde waarde'? Welke voordelen leveren ze me?
![]() |
#165 |
|
![]() Voor wie denkt dat China achterloopt en enkel kopieert of hommages produceert. En voor wie denkt dat uurwerken ouderwets zijn.
https://m.youtube.com/watch?time_con...ature=emb_logo |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
|
![]() Citaat:
Die van hier boven is ook een microbrand maar een beetje duurder. Ik heb het ook maar juist keren kennen. Dat helpt wel meteen wat vooroordelen uit de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 139 euro: https://festina.com/nl-BE/klok/heren...-f16760_1.html
149 euro: https://festina.com/nl-BE/klok/heren...-f20636_1.html
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. Laatst gewijzigd door Libro : 25 oktober 2023 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2023 om 22:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2023 om 23:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
|
![]() Voor de helft van de Festina een hommage aan de Hamilton met betere specificaties op sommige gebieden en mindere op andere gebieden.
Met een Seiko quartz movement met sweeping hands zoals een mechanisch uurwerk. Vergelijking tussen de Hamilton en de Escapement Time. https://m.youtube.com/watch?v=XArSuQcKcVE Laatst gewijzigd door Bach : 25 oktober 2023 om 23:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet vergeten die regelmatig zangzaad te geven volgens wijlen Toon Hermans.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je er niets van kent; hoe ga je dan de kwaliteit van die horloges beoordelen? Links en rechts vind je wel een review maar vaak zijn die niet echt objectief en te klein in aantal om betrouwbaar te zijn. Citaat:
Citaat:
En de grotere waarschijnlijkheid dat die gevestigde waarden over enkele jaren nog gaan bestaan. Je weet nooit dat je vroeg of laat een onderdeel nodig hebt. Ik begrijp dat voor echte horlogeliefhebbers zo'n micro-brands aantrekkelijk kunnen zijn. Voor mij als gewone niet-verzamelaar die een horloge wil zijn ze dat niet.
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat is met die micro-brands vaak het probleem. Ze moeten zich op één of andere manier onderscheiden en veel te vaak resulteert dat in horloges die ik niet mooi vind. Of die even duur zijn als een 'gevestigde waarde' en dan kies ik als leek al snel voor die gevestigde waarde.
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al is het dan onbetwistbaar de beste prijs/kwaliteit verhouding mogelijk.
![]() |
![]() |
#179 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ten eerste vanwege mijn beperkte kennis, ten tweede vanwege mijn afkeer van goedkope chinese kopieën en ten derde omdat ik de Hamilton Khaki geen mooie horloge vind.
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bekijk het als iemand die nooit een computer gehad heeft en er nu toch eentje gaat kopen.
Die stapt een winkel binnen en koopt een Dell of HP ofzo. Die gaat ook niet met de winkelier discussieren over moederborden, geheugenlatten en grafische kaarten. Dat interesseert die mens niet. Die wil gewoon een goeie, bruikbare, serviceable computer. Die mens, maar dan op zoek naar een horloge, dat ben ik.