Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Bekijk resultaten enquête: Hoe verloopt het komende lente-offensief voor Oekraïene
Het wordt een absolute crash & burn 5 14,29%
Het wordt een PR-offensief maar er verandert niet veel 12 34,29%
Oekraïene slaagt erin op te rukken en verovert toch belangrijke steden zoals Melitopol 10 28,57%
Oekraïene verovert de Krim, de Donbass of beide en verslaat Rusland 5 14,29%
Prins Laurant 3 8,57%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juni 2023, 08:15   #161
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het grote aangekondigde nieuw lente-offensief van Oekraïne.
Enorm stom om dat aan iedereen te gaan vertellen en rond te gaan bazuinen.

'Beter' had geweest ineens tot een actie over te gaan: weg Kremlin, weg Poetin, weg gascentrales, weg elektriciteitscentrales, weg dokken waar oude kernduikboten liggen, weg Tsjernobyl...een drone actie????

In het prille begin was het waarschijnlijk 'fout' van Zelenski om voor de NAVO te willen kiezen.

Met die gedachte heeft hij op zere tenen getrapt.

Wat er daarna gebeurde, er een hele oorlog ontstaan is tussen beide partijen, dat valt totaal niet echt goed te keuren. (veel slachtoffers aan beide kanten of is het een etnische zuivering die aan de gang is?)

Zoals ik al eerder schreef: de leiders moet je aanpakken, niet de burgers.

Dat de leiders buiten 'schot' blijven dat heeft naar alle waarschijnlijkheid met *kassa*kassa* te maken.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 juni 2023 om 08:18.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 09:51   #162
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Medeforummers wezen er al eerder op,maar er zit blijkbaar waarheid in het nieuwsje dat ,nog achter de UKR-linies (Zaporisja Oblast?) een kolonne UKR-pantservoertuigen,waaronder blijkbaar enige Leopard tanks een artilleriebehandeling kreeg en minimaal "out of action",mogelijk vernietigd is...

Pijnlijk detail is dat de beelden afkomstig lijken te zijn van een Russische drone die dus,mogen we aannemen,het artillerievuur hielp dirigeren op exact dezelfde en deskundige wijze als we al vele maanden van de UKR's gewoon zijn....

NOG pijnlijker is dat de UKR-kolonne,in de nabijheid van het front (vermoedelijk geen 20 km meer) reeds zoals de Russen zelf in het begin van het conflict,allemaal dicht op elkaar en netjes op een rijtje reden.....Dat was op een mooie verharde weg dus,netjes op kaart bekend,een droom voor de artillerist om zich op in te stellen...RAMRAD-methode doelcommunicaties (of het Russische equivalent ervan)supereenvoudig aldus.

Ik weet niet of de commandant van die kolonne nog leeft,maar zijn/haar carriere is ongetwijfeld gedaan nu......we verwachten beter,VEEL beter,na meer dan een jaar harde lessen hoe je "armour" moet bewegen van- en naar het front....

Overigens,NIKS houdt een 122- of een 152mm houwitzergranaat tegen,zelfs niet de best gepantserde Leo2A6....laat staan APC's of iets oudere machines....

teleurstellend.....heel teleurstellend...

Laatst gewijzigd door kelt : 9 juni 2023 om 09:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:16   #163
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De enormiteit van het aarzelen van de "vrienden" van Oekraine om snel,nog sneller,asap,direct moderner kruipend,rollend en vliegend oorlogsmateriaal te leveren toen de UKR-president daar reeds begin vorig jaar om vroeg zal straks wel duidelijk worden......als betaald in Oekrainse soldaten die als cargo 200 dan wel als cargo 300 zullen afgevoerd worden...
Dat is dan ook de bedoeling of zou het moeten zijn. Oekraine traag opstoken, tot de laatste Oekrainer, en zoveel mogelijk Russisch kanonnenvlees erdoor draaien, om uiteindelijk een rokende en dode puinhoop als buit aan de Russen te laten.

Kortom, altijd "net niet genoeg, maar wel meer en meer" en "een beetje te laat" leveren wat "nodig is" is de perfecte strategie om het bovenstaande doel te realiseren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:25   #164
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Enorm stom om dat aan iedereen te gaan vertellen en rond te gaan bazuinen.

'Beter' had geweest ineens tot een actie over te gaan: weg Kremlin, weg Poetin, weg gascentrales, weg elektriciteitscentrales, weg dokken waar oude kernduikboten liggen, weg Tsjernobyl...een drone actie????

In het prille begin was het waarschijnlijk 'fout' van Zelenski om voor de NAVO te willen kiezen.

Met die gedachte heeft hij op zere tenen getrapt.

Wat er daarna gebeurde, er een hele oorlog ontstaan is tussen beide partijen, dat valt totaal niet echt goed te keuren. (veel slachtoffers aan beide kanten of is het een etnische zuivering die aan de gang is?)

Zoals ik al eerder schreef: de leiders moet je aanpakken, niet de burgers.

Dat de leiders buiten 'schot' blijven dat heeft naar alle waarschijnlijkheid met *kassa*kassa* te maken.
in een door Rusland gepolariseerde wereld is er niet veel keuze hé ? ofwel wordt je verpletterd ofwel zoek je de russiche vijand als vriend
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2023, 10:27   #165
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Medeforummers wezen er al eerder op,maar er zit blijkbaar waarheid in het nieuwsje dat ,nog achter de UKR-linies (Zaporisja Oblast?) een kolonne UKR-pantservoertuigen,waaronder blijkbaar enige Leopard tanks een artilleriebehandeling kreeg en minimaal "out of action",mogelijk vernietigd is...

Pijnlijk detail is dat de beelden afkomstig lijken te zijn van een Russische drone die dus,mogen we aannemen,het artillerievuur hielp dirigeren op exact dezelfde en deskundige wijze als we al vele maanden van de UKR's gewoon zijn....

NOG pijnlijker is dat de UKR-kolonne,in de nabijheid van het front (vermoedelijk geen 20 km meer) reeds zoals de Russen zelf in het begin van het conflict,allemaal dicht op elkaar en netjes op een rijtje reden.....Dat was op een mooie verharde weg dus,netjes op kaart bekend,een droom voor de artillerist om zich op in te stellen...RAMRAD-methode doelcommunicaties (of het Russische equivalent ervan)supereenvoudig aldus.

Ik weet niet of de commandant van die kolonne nog leeft,maar zijn/haar carriere is ongetwijfeld gedaan nu......we verwachten beter,VEEL beter,na meer dan een jaar harde lessen hoe je "armour" moet bewegen van- en naar het front....

Overigens,NIKS houdt een 122- of een 152mm houwitzergranaat tegen,zelfs niet de best gepantserde Leo2A6....laat staan APC's of iets oudere machines....

teleurstellend.....heel teleurstellend...
wel laten we wachten op spionkop om dat te melden... want zowat alle psychologische berichtjes van Rusland nemen we met één ton zout ipv een korrteltje zout om te relativeren hé

neem nu die dam;
de logica is dat een dam in handen van RU, alleen maar opgeblazen kan worden door russen zelf, en dat het doel ervan is voorkomen dat die leopards daarover zouden krossen... Dus netto hebben ze hun doel bereikt, zoals de ijzervlakte onderwater gezet is geworden, hebben ze ook een rivier buiten zijn overs doen treden...
LEUGEN van RU geeft de indruk dat het UKR is. Het pietzotspelletje
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/06/9/7406072/
Citaat:
Russian propaganda wants to shift blame for hydroelectric power plant explosion from Russia to Zelenskyy
eigenlijk gewoon alle communicatie van UKR papegaaien...
https://english.alarabiya.net/News/w...-flood-victims
Citaat:
Russia accuses Ukraine for shelling attacks that killed dam flood victims

Laatst gewijzigd door brother paul : 9 juni 2023 om 10:31.
Oud 9 juni 2023, 10:31   #166
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
in een door Rusland gepolariseerde wereld is er niet veel keuze hé ? ofwel wordt je verpletterd ofwel zoek je de russiche vijand als vriend
Als er mensen zijn die hun halve familie hebben zien vermoorden lijkt het mij ver gezocht dat zij de Russische vijand als vriend gaan beschouwen.
Oud 9 juni 2023, 10:33   #167
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als er mensen zijn die hun halve familie hebben zien vermoorden lijkt het mij ver gezocht dat zij de Russische vijand als vriend gaan beschouwen.
zeg eens wie in EU heeft halve families vermoord de laatste 50 jaar ?
Oud 9 juni 2023, 10:39   #168
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zeg eens wie in EU heeft halve families vermoord de laatste 50 jaar ?
Ik ga er geen namen noemen spel van maken maar die zijn er ook.

Niet dat ik een voorstander ben van wat Zelenski allemaal wilde bereiken maar het is toch hoog tijd dat men Rusland tot orde gaat roepen.
Oud 9 juni 2023, 11:17   #169
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Niet dat ik een voorstander ben van wat Zelenski allemaal wilde bereiken maar het is toch hoog tijd dat men Rusland tot orde gaat roepen.
euh zoals ik uw zin lees, geef je de indruk dat Ukraine tegen EU is omdat er halve gezinnen vermoord zijn,

volgens mij is het Rusland die halve gezinnen vermoord heeft en keer je daarom niet in de handen van RU, maar loop je ervan weg
Oud 9 juni 2023, 13:08   #170
Sneaky
Minister-President

Sneaky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
euh zoals ik uw zin lees, geef je de indruk dat Ukraine tegen EU is omdat er halve gezinnen vermoord zijn,

volgens mij is het Rusland die halve gezinnen vermoord heeft en keer je daarom niet in de handen van RU, maar loop je ervan weg
Het is naief om te denken dat wij dat niet zouden doen.

Maar los daarvan heb je de zin fout gelezen.
Oud 10 juni 2023, 14:12   #171
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terwijl tot ver achter het front oorden waar Orcs plegen te verzamelen gevoelig lijken te zijn aan plotsklapse demontage of ontvlamming door hemelse interventies (hetgeen er dan weer op wijst dat de UKRs aanhoudende en goeie HUMINT middelen hebben overal rond,ondanks de maatregelen die de Moskovieten treffen in de door hen bevrijde gebieden)......blijft Kiev erg zuinig met informatie over het ......euhm.....laat het ons maar "offensief" noemen...

In de omgeving van Bahmut is het niet weg te stoppen.....Bahmut stad is in handen van de Moskovieten,en ik kan me zelfs voorstellen dat de UKR's bereid zouden zijn zandzakjes en bouwmateriaal te laten aanrukken dat ze (de Russen)zich daar vooral goed en diep ingraven en niet meer bewegen....ze zitten daar goed...

Ten noorden en ten zuiden van Bahmut echter wordt de tot recent zo brokkelige linie,met vele Russiche "protrusies",geleidelijk recht getrokken,hetgeen terreinwinsten voor de UKR's impliceert...Uiteraard zou men kunnen stellen dat het fysiek korter maken van het front voor beide zijden geldt,dus zal het onvermijdelijk steeds harder worden...

Vlak voor Donetsk hoofdstad lijken de UKR's bezig met hapjes te nemen.Maar eigenlijk ligt het front daar nog zoals in 2015.....De Russen proberen natuurlijk Donetsk agglomeratie af te schermen,en ik weet niet of het de UKR's NU al uitkomt een grote city fight te riskeren

Elders,Zaporisja regio,waar eigenlijk min of meer verwacht wordt dat ergens daar een UKR-doorstoot zou kunnen volgen zijn de berichten dat de UKR's op enkele plaatsen binnendringen in de zwaar verdedigde en voorbereide eerste linies ....en dat het geen wandelingetje is....We gaan nog enkele dagen moeten wachten vrees ik om te horen of de investering het waard was.....

OP het ISW rapport van 9 juni was men in verwarring welke van 4 (VIER) hoge Russische generaals (3 kolonel-generaals en 1 generaal ,die genoemd werden) nu eigenlijk het dagdagelijkse praktische bevel voerde over die zuidelijke sector.....Misschien weten de Russen het zelf niet.Maar 4 dergelijke hoge piefen met rangen om ganse sectoren te commanderen lijkt wel wat veel voor feitelijk 1 sector

Het Dnipro front tenslotte....wel....zoals we weten is er momenteel niet zoiets meer...

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2023 om 14:31.
Oud 10 juni 2023, 17:25   #172
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Elders,Zaporisja regio,waar eigenlijk min of meer verwacht wordt dat ergens daar een UKR-doorstoot zou kunnen volgen zijn de berichten dat de UKR's op enkele plaatsen binnendringen in de zwaar verdedigde en voorbereide eerste linies ....en dat het geen wandelingetje is....We gaan nog enkele dagen moeten wachten vrees ik om te horen of de investering het waard was.....
Bij de eerste landmijn samen op een kluitje parkeren en artillerie incasseren is inderdaad geen groot succes:

https://twitter.com/MyLordBebo/statu...08233647321090

https://twitter.com/NOELreports/stat...02399869198337

Citaat:
@NOELreports

Battle footage involving the recently lost Bradley M2A2’s in Zaporizhzia was released. One can be seen hitting a mine while at the end of the footage soldiers get evacuated.

10 Jun 2023
https://twitter.com/JulianRoepcke/st...52558454894592

Citaat:
@JulianRoepcke

#Breaking
Russian channels post footage of at least one Leopard 2A6 and numerous Bradley IFV, destroyed south of Orikhiv yesterday.

According to @BILD
information, the 47. Ukrainian Mechanized Brigade lost at least two Leopard 2 and 13 Bradley during the day.

9 Jun 2023
The Ukrainian Army Lost Bradley Fighting Vehicles And A Leopard 2 Tank Trying And Failing To Breach Russian Defenses In Southern Ukraine

Citaat:

The Thursday operation could have gone worse for the Ukrainian army. Some of the assault force retreated with its vehicles intact. The crew of one Leopard 2R breaching vehicle abandoned its heavy, British-made mineplow before high-tailing it off the battlefield.
https://twitter.com/JulianRoepcke/st...97243726745604

Citaat:
@JulianRoepcke
Finish Leopard 2R that luckily made it out alive, but without his mine clearing equipment.

9 Jun 2023
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 17:29   #173
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de logica is dat een dam in handen van RU, alleen maar opgeblazen kan worden door russen zelf, en dat het doel ervan is voorkomen dat die leopards daarover zouden krossen...
Logica?
Zulke nauwe lange doorgang is IDEAAL om 18 leopards in 1 run zwartgeblakerd te krijgen. Je zou ze net LOKKEN tot zulk een dommigheid.
Het Oekrains regime heeft natuurlijk die dam opgeblazen, om een uitleg te hebben voor hun GrOOt lente err zomer Offensief dat totnogtoe meer fanfare dan kanonschoten was.
Zo van commandant we hebben water in onze schoenen en kanonlopen mogen we terug naar huis plies plies plies.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2023, 18:21   #174
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Bij de eerste landmijn samen op een kluitje parkeren en artillerie incasseren is inderdaad geen groot succes:
Vorige week las ik ergens een kolonel of generaal of wat was het van het oekrainse regimeleger zeggen dat zijn ervaren soldaten dood waren en ie een leger van groentjes had.
Gewoon al een mijnenveld inrijden dat in schootsveld van vyandelijke artillerie ligt is idioot. Je moet eerst de artillerie uitschakelen en dan...
Dat het OEK regime nu een offensief start is even dwaas als het Ardennenoffensief door het Duitse regime. In een verliezende situatie zonder de lucht te beheersen aanvallen leidt enkel tot massa's verliezen met niks daar tegenover. Het Duitse blitzkrieg concept was een op snelheid en verrassing gebaseerde combined arms. Net zo de Normandische invasie, eerst het luchtruim domineren, dan artillerie (scheeps) op de versterkingen, en beginnende met verrassing, het Duitse regime dacht dat de nauwe pas bij Calais de aanvalsplek ging zijn.
Wat het Oekrains regime hier doet is even zot als de Dieppe raid, de Westblok regimes vonden dat blijkbaar okee, en dat hun met andermans afgepakt geld betaald oorlogstuig aan gort worden geschoten puur door waanzin (welk ander woord kun je op dit "offensief" plakken?), vinden ze dus blijkbaar geen probleem.
En ook psychologisch, die OEK soldaten, het leger van groentjes, die zijn hoogstwaarschijnlijk wijsgemaakt geweest dat hun speelgoed van de Westblok Sinterklazen hen ging beschermen. Niet dus. Wat gebeurt er als het moreel dada is: ze stappen uit en zetten het op een lopen. Op de beelden van die gif lijkt dat het scenario geweest te zijn.
Want je moet eens goed kijken naar de beelden. Elk voertuig heeft schade, bvb die Leopard tank en de Bradley links, daar liggen losse stukken van hun aandrijving vanvoor / rupsbanden. De 2 luiken op de koepel van de tank liggen open. Het voorpaneel van de Bradleys ligt open/neer. Die zijn niet "geparkeerd", die zijn tot stilstand gebracht en/of gestopt en de bemanning heeft de benen genomen.
Wat merkwaardig is is dat de sporen die de voertuigen in de aarde maakten zowel voor als achter zijn. Hoe is dat gegaan? Eerst vooruit dan achteruit gereden?
De Bradley is een duur ding, kost meer dan 5 miljoen 2022-dollars per voertuig, evenveel als een HIMARS. Een Leopard 2M6 kost 8.5 miljoen.
Op de foto's staat dus (9 x 5)+8=dikke 50 miljoen dollar kapot.
In Belziekske koop je daarmee 167 huizen. De Russische artilleriegranaten en mijnen zullen allicht minder geweest zijn, moet ik eens opzoeken.
Oud 10 juni 2023, 18:23   #175
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heel langzaam zien we het beeld.....de UKRs kunnen niks anders dan "probe"-aanvallen uitvoeren ,routes vinden die ze dan met groot geweld kunnen exploiteren(vandaar pantserstrijdkrachten met een MRAP voorop)en zullen moeten accepteren hierr en daar serieus tegen hun tanden te krijgen......

Maanden voorbereiding aan Russische kant heeft,zo te zien,vruchten afgeworpen....

Die "eerste linies" (een waarschijnlijk ook in diepte ruim te omschrijven begrip) zal een harde noot om kraken zijn...

Ik interpreteer dus dat een of meer voertuigen uiteindelijk niet door de mijnen geraakten en de Russische artillerie dan even een beetje kwam helpen.

O ja,niet voor de eerste keer wens ik op te merken dat strijdkrachten die het gebruik van landmijnen afgezworen hebben om allerlei bespottelijke "morele redenen",zoals de Belgische-,dan beter bij het begin van een conflict zelf maar hun gemotoriseerde troepen zelf executeren....
De Russen en de Oekrainers piekeren zelfs niet over zulke zever,en we zien hier dan ook hoe enkele deskundig geplaatste Russische mijnen "havoc" kunnen aanrichten,en aan de Russische artillerie dan de kans kunnen geven de klus af te maken....einde van deze aanval.....

We zien ook een groot verschil met "Soviet" materiaal overigens.De casco's van het meeste materiaal op die beelden is nog intact,hetgeen zou kunnen betekenen dat de meeste van de betrokken troepen enigszins beschadigd,en zeker gekrenkt in hun trots,maar LEVEND,vertrokken zijn uit het "groot accident"....

Laatst gewijzigd door kelt : 10 juni 2023 om 18:25.
Oud 10 juni 2023, 19:00   #176
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Via TOR browser (om de Westblok regime censuur te passeren) is op de RT site een filmke te zien: https://www.rt.com/russia/577806-ukr...ley-destroyed/
Eerst video scenes van zogezegde OEK voertuigen die getroffen worden. Die rijden alleen of met hoogstens 1 andere vlakbij. Aan het eind diezelfde losse beelden als in de gif hier.
Misschien hebben de Russen de kapotte voertuigen bij elkaar gesleept / geduwd? Dat zou die sporen in beide richtingen kunnen verklaren.
Oud 10 juni 2023, 19:08   #177
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Eerder omgekeerd, herinner, Oekraine was ten tijde van het Warschaupact de tweede sterkste lidstaat ervan. Aan het eind van de koude oorlog hebben de toenmalige grote Westerse kopstukken het Russisch regime plechtig beloofd dat ze niet gingen pogen Rusland te isoleren.
Wel, dat is wat ze wèl deden he.
Ik heb dat vorig jaar ergens nog samengezocht, de individuele beloftes van die kopstukken toen, en hier enkele keren gepost.
Ze hebben het Ru regime naar een hoekje gedrumd en bij Oekraine ging Vladimir in bloot bovenlijf in zijn deurgat staan en brulde tot daar en niet verder.
En dat is wat die intussen 8 of zo jaar bezig zijnde oorlog is.
Dat is wat je moet doen: de zaken in de geschiedenis plaatsen, dan heb je alle stukjes van de puzzels en zie je wat erop staat.
Oud 10 juni 2023, 19:11   #178
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Ze hebben het Ru regime naar een hoekje gedrumd en bij Oekraine ging Vladimir in bloot bovenlijf in zijn deurgat staan en brulde tot daar en niet verder.
Ze hebben het grootste land ter wereld "in een hoekje gedrumd"...

Citaat:
de individuele beloftes van die kopstukken toen
Welke beloftes ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2023, 08:07   #179
vanderzapig
Europees Commissaris

vanderzapig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Wat gebeurt er als het moreel dada is: ze stappen uit en zetten het op een lopen. Op de beelden van die gif lijkt dat het scenario geweest te zijn.
Op deze video zie je een deel van de evacuatie:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2023, 08:23   #180
Reverberation
Minister-President

Reverberation's schermafbeelding

Standaard

"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be