Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2005, 06:41   #161
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
neoliberaal 'geroezemoes' in de politieke achterkeuken.

schijnt een mooi woord te zijn, 'geroezemoes'.

ik dacht, ik gebruik het even.
Egoist ook.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 06:43   #162
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD
"Verdoezelen" is niet helemaal het juiste woord, het heet meer "zakelijk".

Reeds minstens 50 jaar komen zulke vergelijkings-cijfers met enige regelmaat in de Media en 10% was steeds een uiterst (en zelfs zeldzaam) maximum, de rest dient om de organisatie in stand te houden.

Afhankelijk van doel-type lukt het soms om een actie op gang te krijgen naar een bankrekening van 1 mannetje dat echt te goeder trouw zelf midden in een ellende-gebied klein-schalig zit te functioneren, dan enorm rendement mogelijk binnen doelgroep maar geen organisatie die daar blij mee is.

Ik weet zo gauw geen website met zulke dingen maar ze zijn er.

Trouwens, zou belastinggeld, subsidie en zo beter "stromen" dan zulks? Wat kost het tussenliggend ambtenaren-apparaat?

Het STIKT overal van de directeuren & kaders, allemaal boten van 1 roeier met 8 stuurmannen.

Charity is big business.
Het word dan hoog tijd dat iemand dit eens helemaal uitpluisd en er een reportage over maakt op tv.
Oud 5 januari 2005, 09:45   #163
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Vandaag op Radio-Nederland-1 vernomen, dat er ca 50% belasting/heffingen wordt ingehouden op de waarden van door loonwerkers aan het goede doel weggeschonken vrije dagen. Daarná gaan pas de kosten afgepakt worden die ik reeds aanduidde.

Hier helpt geen "programma" tegen, het gaat ook beslist niet om geheime zaken, hoogstens buigt men het politiek-correcte hoofd.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 5 januari 2005 om 09:48.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 10:25   #164
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vandaag op Radio-Nederland-1 vernomen, dat er ca 50% belasting/heffingen wordt ingehouden op de waarden van door loonwerkers aan het goede doel weggeschonken vrije dagen. Daarná gaan pas de kosten afgepakt worden die ik reeds aanduidde.

Hier helpt geen "programma" tegen, het gaat ook beslist niet om geheime zaken, hoogstens buigt men het politiek-correcte hoofd.
Dat is de normale belasting op loon die gewoon ook wordt afgehouden als de werknemers beslissen om het loon van hun vrije dagen weg te schenken aan giro 555.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 10:56   #165
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Natuurlijk is dat "normaal" want normaal is slechts een kwestie van MEERDERHEID maar het illustreert weer wel dat de staat mee-graait uit de liefdadigheids-geldstroom. Die uiteindelijke laatste misschien-en-hooguit 10% ten bate van eindbestemming is daarmee reeds ook bij voorbaat gehalveerd, tenzij het zo gedraaid zou worden dat het bruto-bedrag wordt overgemaakt en de belasting alsnog op de reeds "geschoren" werker wordt verhaald.
Oud 5 januari 2005, 11:00   #166
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is dat "normaal" want normaal is slechts een kwestie van MEERDERHEID maar het illustreert weer wel dat de staat mee-graait uit de liefdadigheids-geldstroom. Die uiteindelijke laatste misschien-en-hooguit 10% ten bate van eindbestemming is daarmee reeds ook bij voorbaat gehalveerd, tenzij het zo gedraaid zou worden dat het bruto-bedrag wordt overgemaakt en de belasting alsnog op de reeds "geschoren" werker wordt verhaald.
HALLO! Lees eens mee! Die belasting op loon wordt ALTIJD afgehouden. Dat is niet omdat het om liefdadigheid gaat ofzo, dat is gewoon omdat het over je loon gaat. Je kunt toch niet je bruto loon schenken als je slechts je netto loon in handen krijgt? Je redenering slaat dus nergens op.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Citaat:
Oud 5 januari 2005, 11:55   #167
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fok.nl
LPF en VVD vinden dat de Belastingdienst geen inkomstenbelasting moet heffen over verlofdagen die door werknemers worden geschonken aan de slachtoffers van de ramp in Azië. LPF-Kamerlid Max Hermans heeft hierover schriftelijke vragen gesteld aan de verantwoordelijke bewindslieden Zalm en Wijn. In verschillende bedrijven willen medewerkers vrije dagen inleveren, zodat het loon dat ze daarmee verdienen op giro 555 kan worden gestort.

Ook werkgeversorganisatie VNO-NCW en belastingadviseurs PriceWaterhouseCoopers (PWC) zijn verontwaardigd over de handelswijze van de Belastingdienst. Volgens een woordvoerder van staatssecretaris Joop Wijn van Financiën is het echter 'wetstechnisch bijzonder gecompliceerd' geen loonbelasting te heffen. "Het is geen kwestie van niet willen, maar niet kunnen", stelt de zegsman. Daarbij hebben bijvoorbeeld uitkeringsgerechtigden geen mogelijkheid om fiscaal gunstig te storten op giro 555.

Hermans is het hier niet mee eens. Als er geen wetswijziging mogelijk is, dan moet de fiscus de belastingopbrengsten zelf maar storten op gironummer 555, stelt het Kamerlid. VVD'er Ineke Dezentjé Hamming sluit zich bij die kritiek aan en vindt dat de fiscus naar creatieve oplossingen moet zoeken. De beide politici wijzen erop dat het niet belasten van verlofdagen geen tegenvaller voor de schatkist oplevert, omdat op deze inkomsten vooraf niet gerekend was. Daarbij levert het inleveren van tienduizenden verlofdagen meer arbeidsproductiviteit op, wat goed is voor de economie.

De Belastingdienst heeft overigens in een reactie wel laten weten dat over schenkingen aan de hulpactie geen schenkingsrecht zal worden geheven.
Met andere woorden: de regeringspartij VVD stelt voor dat de belastingdienst wat foefelt om populair te kunnen doen.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Griffin : 5 januari 2005 om 11:56.
Oud 5 januari 2005, 12:25   #168
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helpen zeg ik niet, mijn doel zou dan zijn dat mensen die geld storten weten waar hun geld echt naartoe gaat.
Oud 5 januari 2005, 14:12   #169
Cartman
Vreemdeling

Cartman's schermafbeelding

Standaard

Allé allé, tis weer van dattum.

Een groepje Vlamingen (en anderen buiten het skone vlaamsche land, dietsland of wat men ook graag zou (her)oprichten) keken op VTM naar beelden van de Tsunami. Nadat Danny Verstraeten moest uitleggen wat juist betekent (het is ook een moeilijk woord hé) rijst er ongerustheid. Kan dat kwaad? Kost mij dat geld? Kan ik nog op de dijk in Blankenberge koffie gaan volgende zomer? Gelukkig brengt de wereldkaart soelaas: het is allemaal ver weg van Europa gebeurd, daar in die streek waar iedereen er hetzelfde uitziet met spleetoogjes en een huidskleur alsof er het jaar rond een Hepatitis-epidemie heerst. Case closed, we zullen er geen last van hebben. Snel wegzappen nu, toeters en bellen begint dadelijk op VT4.

Even proberen het woord te raden ("huwelijknacht", makkelijke opgave) via de telefoonlijn. Damn, geen tiende beller, spijtig van die euro. Dan maar even via TV1 zappen. Het doodserieuze gezicht van Martine Tanghe vraagt om een financiële bijdrage aan de 12-12 actie. Geen zin, dat ze hun plan maar trekken. Ik heb die TV ook zelf moeten verdienen.

30 miljoen euro van de EU? Dat is verdomme 10 eurocent per inwoner van dat europees gedrocht; polen, tsjechen en andere profiteurs van mijn belastingen meegeteld. Daar wil ik niet voor betalen als mijn mening niet gevraagd wordt. Een verkozen parlement vertegenwoordigd de mening van de meerderheid, niet die van mijzelf.

Tot zover de teneur van een aantal reacties op deze thread. Het posten van een bericht op dit forum kost (na verrekening uw breedbandabonnement of dial-upkosten) ongeveer evenveel dan uw deel van de 30 miljoen van de EU. En laat nu net deze mensen de eersten zijn die klagen dat na een "overstroming" in Vlaanderen (een paar ondergelopen kelders, een verstopt rioolputje en een paard tot z'n enkels in het water in z'n wei) geen geld komt van het rampenfonds, dat de brandweer toch wel een uur op zich liet wachten met de pompinstallatie en dat de electriciteit een halve dag lang is uitgevallen.

Beste klagers, trek met z'n allen naar een stukje onbewoonde wereld (liefst niet in de buurt van een oceaan, rivier of breuk van twee tektonische platen) en ga daar wonen. Organiseer niks gemeenschappelijks, doe het ieder voor zich en hoop dat u geen ongeval of ziekte tegenkomt. U zou maar eens afhankelijk moeten worden van de hulp en goodwill van anderen...
Cartman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2005, 16:12   #170
fietje
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cartman
Allé allé, tis weer van dattum.

Een groepje Vlamingen (en anderen buiten het skone vlaamsche land, dietsland of wat men ook graag zou (her)oprichten) keken op VTM naar beelden van de Tsunami. Nadat Danny Verstraeten moest uitleggen wat juist betekent (het is ook een moeilijk woord hé) rijst er ongerustheid. Kan dat kwaad? Kost mij dat geld? Kan ik nog op de dijk in Blankenberge koffie gaan volgende zomer? Gelukkig brengt de wereldkaart soelaas: het is allemaal ver weg van Europa gebeurd, daar in die streek waar iedereen er hetzelfde uitziet met spleetoogjes en een huidskleur alsof er het jaar rond een Hepatitis-epidemie heerst. Case closed, we zullen er geen last van hebben. Snel wegzappen nu, toeters en bellen begint dadelijk op VT4.

Even proberen het woord te raden ("huwelijknacht", makkelijke opgave) via de telefoonlijn. Damn, geen tiende beller, spijtig van die euro. Dan maar even via TV1 zappen. Het doodserieuze gezicht van Martine Tanghe vraagt om een financiële bijdrage aan de 12-12 actie. Geen zin, dat ze hun plan maar trekken. Ik heb die TV ook zelf moeten verdienen.

30 miljoen euro van de EU? Dat is verdomme 10 eurocent per inwoner van dat europees gedrocht; polen, tsjechen en andere profiteurs van mijn belastingen meegeteld. Daar wil ik niet voor betalen als mijn mening niet gevraagd wordt. Een verkozen parlement vertegenwoordigd de mening van de meerderheid, niet die van mijzelf.

Tot zover de teneur van een aantal reacties op deze thread. Het posten van een bericht op dit forum kost (na verrekening uw breedbandabonnement of dial-upkosten) ongeveer evenveel dan uw deel van de 30 miljoen van de EU. En laat nu net deze mensen de eersten zijn die klagen dat na een "overstroming" in Vlaanderen (een paar ondergelopen kelders, een verstopt rioolputje en een paard tot z'n enkels in het water in z'n wei) geen geld komt van het rampenfonds, dat de brandweer toch wel een uur op zich liet wachten met de pompinstallatie en dat de electriciteit een halve dag lang is uitgevallen.

Beste klagers, trek met z'n allen naar een stukje onbewoonde wereld (liefst niet in de buurt van een oceaan, rivier of breuk van twee tektonische platen) en ga daar wonen. Organiseer niks gemeenschappelijks, doe het ieder voor zich en hoop dat u geen ongeval of ziekte tegenkomt. U zou maar eens afhankelijk moeten worden van de hulp en goodwill van anderen...
Dit vind ik nu eens een heel mooi stukje tekst...

Hoedt u echter voor simplificatie, er zijn ook mensen die tegen die hulp zijn omdat volgens hen de regering van de landen zelf niet genoeg doet (sic), of omdat ze vinden dat ze nooit zeker weten of hun geld goed besteed wordt...
soy incapaz de imaginar un mundo
sin libros."

Jorge Luis Borges
fietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be