![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moet Vl. regering commisaris sturen ter vervanging v/d linkebeekse burgemeester? | |||
ja; vervanging is onvermijdelijk (hetzij nu, hetzij bij eerste operationele rechtsweigering) |
![]() ![]() ![]() |
37 | 59,68% |
Mogelijk kan een voorlopige schorsing met weddeverlies overwogen worden om ruimte te laten voor een gesprek |
![]() ![]() ![]() |
8 | 12,90% |
Géén mening |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,61% |
Neen (d.w.z. zo'n franskiljonse burgemeester moet de Vlaamse wetgeving kunnen negeren!) |
![]() ![]() ![]() |
16 | 25,81% |
Aantal stemmers: 62. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=27209&page=2 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn de teksten waarop de faciliteiten steunen. M.a.w. waarop hun rechtvaardiging stoelde, daar ze juist met die doeleinde verwoord in die aanbevelingen werden ingesteld. Geef gewoon toe dat u geen enkele kant meer opkunt. De teksten zijn heel duidelijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uit uw bewering ("visie die destijds misschien wel enige weerklank vond") kunnen we wel concluderen dat u er hoegenaamd niets over weet. Even trouwens opmerken dat de verdediging uitgewerkt door de Vlaamse overheid voor het hoogste rechtscollege juist steunde op het laatste aanbevelingsrapport van Harmel. En juist het Hof heeft uiteindelijk de visie van de Vlaamse overheid gevolgd, wat dus betekent dat het Hof meent dat de visie waarmee de faciliteiten werden ingesteld, dus zoals verwoord in het aanbevelingsrapport van Harmel, nog altijd van kracht is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
Banneling
|
![]() Wat wordt er hier nodeloos gezeverd. De burgemeester moet de wet naleven. Niks meer, niks minder. En als hij dit weigert moet hij opkrassen. Alle prietpraat over pesterijen is overbodig.
En de minister moet ingrijpen wanneer de burgemeester koppig blijft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#171 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"wet is wet", niet altijd juist hoor, een rechter mag nooit alleen verdergaan op de wet. Hij moet ook rekening houden met gewoonte en billijkheid. ![]()
![]() |
![]() |
#177 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kim, leer eens het woord "faciliteiten" begrijpen. Dat woord is van het Franse "faciliter" afkomstig, wat "gemakkelijk maken" betekent. Met die maatregelen was het de bedoeling om de integratie van de Franstalige gemakkelijker te maken, vlotter te laten verlopen. NIET om een tweetaligheid op te bouwen. De administratie gaat er dus van uit dat iedere Franstalige burger wonend in Vlaanderen wel na enige tijd voldoende Nederlands kan om de papieren in die taal te lezen. Is dat niveau nog niet bereikt dan is de administratie welwillend en kan de betrokkene dus een vertaling aanvragen. Dat is de opvatting die achter de instelling van de faciliteiten ligt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#180 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Jan
Hetgeen ik hier plaats, komt toevallig uit mijn cursus die ik aan het studeren ben. Of gaat een leerkracht lagere school een Hoogleraar Rechten aan de Universiteit Antwerpen even vertellen hoe het werkelijk zit? ![]() Gewoonte is natuurlijk ook gebonden aan bepaalde zaken, o.a. dat ze niet strijdig mag zijn met de grondwet. Daar gaat uw theorie ivm de overvallen.
http://kim-roovers.skynetblogs.be/ Laatst gewijzigd door Kim : 4 januari 2005 om 19:29. |
![]() |
![]() |