![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Israëlisch-Palestijns conflict Oktober 2023 was het begin van een nieuw conflict. Hamas strijders vielen Israël binnen waarop het Israëlische leger reageerde met bombardementen. Alle discussies over dit conflict en het verdere verloop ervan, horen thuis in dit (sub)forum. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#161 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlaanderen heeft maar universiteiten gekregen sinds 1970 en de industrie was lang Franstalig, als je Brussel als Vlaams ziet dan hebben we er meerdere.
Christian de Duve Heeft in Leuven gestudeerd, toch nog steeds Vlaams grondgebied. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijs...lprijswinnaars Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 oktober 2023 om 11:35. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Omdat de verdiensten van de "ouwe Vlamingen" te praktijkgericht waren , en nog steeds zijn.
Bedenk maar eens waar Janssen Farmaceutica vandaan komt. Of de eerste praktische kunststof, Bakeliet... En natuurlijk, tot een paar decennia geleden was het "Franstalig" of niets.
|
|
|
#163 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#164 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#165 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
1904: Instituut voor internationaal recht Gent
1909: August Beernaert (Oostende) 1911: Maurice Maeterlinck (Gent) 1938: Corneel Heymans (Gent) 1974: Christian De Duve (Antwerpen) Van de 10 Belgische nobelprijzen waren er dus 5 voor Vlamingen. Uw opmerking slaat dus op niet veel.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#166 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een Vlaming is een Nederlands sprekende Belg. Die hebben nog geen nobelprijzen gewonnen nee. |
|
|
|
|
|
|
#167 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Is Marokkaan die hier geboren wordt pas een Vlaming als die naar de lagere school gaat en eindelijk een soort Nederlands leert, of is dat sinds geboorte? Ingewikkeld allemaal. |
|
|
|
|
|
|
#168 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Helemaal gelijk, ik moet toegeven dat ik niet zo op de hoogte ben van de Vlaamse geschiedenis. Dat is voor mij redelijk nieuwe materie omdat ik nog niet zo lang rechts stem.
|
|
|
|
|
|
#169 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
degene die onzin debiteert, dat bent u. De lijst met vlaamse nobelprijswinnaars staat.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
|
|
|
|
#170 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#171 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bekijk de lijst ! # 165. Laatst gewijzigd door Boduo : 25 oktober 2023 om 17:28. |
|
|
|
|
|
|
#172 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#173 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of Leon Bekaert de 1ste staaldraadproducent Of Leon Gevaert,... |
|
|
|
|
|
|
#174 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#175 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik vrees dat ze volgende week Israël nog meer vrezen. Laatst gewijzigd door Boduo : 25 oktober 2023 om 17:43. |
|
|
|
|
|
|
#176 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Maar I stand corrected: ik dacht dat Christian de Duve een Franstalige was. |
||
|
|
|
|
|
#177 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Er zijn wel Vlamingen die Nobelprijzen gehad hebben, maar niet na 1948 in Vlaanderen (op de Duve na, die ik per ongeluk als een Franstalige had gerekend).
Ik nam na 1948 omdat Israel pas sinds toen bestaat, en ik nam Vlaanderen omdat het qua inwoner aantal vergelijkbaar is met Vlaanderen. Nobelprijzen zijn zeldzaam. Het Joodse volk is gewoon merkwaardig om er zoveel te hebben, maar inderdaad, meestal in het buitenland. |
|
|
|
|
|
#178 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#179 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#180 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Met dat soort van criteria kunnen we zelfs Koning Filip den Taaie voordragen, en een kans maken. Gelukkig dat de harde Nobelprijzen meetbaar zijn.
|
|