Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 2 december 2024, 19:33   #161
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Ik vind het vooral jammer van die Porsche

Niet dat ik iets tegen TW heb…
Ach, er zijn er nog genoeg.
https://www.erclassics.com/classic-c...-sale/porsche/

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 19:36   #162
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als bezitter van een 1985 911 Carrera ga ik er toch wat meer rekening beginnen houden. Ik sta daar zoals vele niet genoeg bij stil dat beestje een concept is van meer dan 40 jaar geleden
Ik had eentje van einde 1983 (modeljaar 1984), eigenlijk de laatste zonder katalysator, 231 PK uit 3200 cc, 1160 kg.
In winter en zomer gereden, op de standaard alu velgen lagen de winterbanden, de zomerbanden op de gesmeden "Fuchs-velgen".
Regio Sauerland...

Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2024 om 19:38.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2024, 19:42   #163
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij is die Porsche voor de verzekering O euro waard. Alleszins dat heeft mijn verzekering me toch verteld. Ik zou waarschijnlijk alleen recht hebben op een som die de emotionele waarde benadert. En dat zou dan alleen zijn als ik in recht ben.

Nu misschien zijn er specifieke verzekeringen voor oldtimers maar ik ben daar nooit mee bezig geweest.
Je kunt de waarde van je zeldene oldtimer eigenlijk zelf bepalen.

Je betaalt navenant gewoon een pak meer als je hem hoger wilt laten verzekeren.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 08:12   #164
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Je kunt de waarde van je zeldene oldtimer eigenlijk zelf bepalen.

Je betaalt navenant gewoon een pak meer als je hem hoger wilt laten verzekeren.
Bedankt. Zal me daar eens moeten mee bezighouden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2024 om 08:13.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 08:16   #165
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik had eentje van einde 1983 (modeljaar 1984), eigenlijk de laatste zonder katalysator, 231 PK uit 3200 cc, 1160 kg.
In winter en zomer gereden, op de standaard alu velgen lagen de winterbanden, de zomerbanden op de gesmeden "Fuchs-velgen".
Regio Sauerland...
Mijne is ook een 3.2. Was van mijn oom (nieuw gekocht). In mijn bezit sinds 1989. Veel aan laten veranderen bj RUF en Gemballa. Nu rijd ik er nog heel weinig mee. Als ik er mee rijd is het niet zoals T Waes om meer naar de stad te gaan. Meestal ga ik er mee naar Duitsland naar een of andere meeting of naar de Nurburgring als er races zijn of ik vrij mag rijden op de Nordschleife. Op de Autobahn en of de Ring geef ik hem wel nog steeds eens de sporen......pas dan komt zo een auto tot zijn recht.Heeft nu nog geen 200.000 km.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2024 om 08:20.
Oud 3 december 2024, 08:32   #166
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
die zijn nu duurder geworden vermits er een exemplaar minder is om te versjacheren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 08:38   #167
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij is die Porsche voor de verzekering O euro waard. Alleszins dat heeft mijn verzekering me toch verteld. Ik zou waarschijnlijk alleen recht hebben op een som die de emotionele waarde benadert. En dat zou dan alleen zijn als ik in recht ben.

Nu misschien zijn er specifieke verzekeringen voor oldtimers maar ik ben daar nooit mee bezig geweest.
Laten herstellen he, proberen een total loss te vermijden, dan gaan ze zien wat het gaat kosten.

Stel dat je er zo ene wil kopen in goede staat, voor minder dan 50 K gaat ge toch niet veel vinden. Ene in mint condition zal zelf nog een pak meer kosten, gegeven dat je er een kan vinden.

Ik vermoed zelf dat het wrak van die van TW nog een pak geld waard is, de motor zal het wel overleefd hebben. Chasis zal voor de vuilbak zijn.
Oud 3 december 2024, 09:54   #168
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Laten herstellen he, proberen een total loss te vermijden, dan gaan ze zien wat het gaat kosten.

Stel dat je er zo ene wil kopen in goede staat, voor minder dan 50 K gaat ge toch niet veel vinden. Ene in mint condition zal zelf nog een pak meer kosten, gegeven dat je er een kan vinden.

Ik vermoed zelf dat het wrak van die van TW nog een pak geld waard is, de motor zal het wel overleefd hebben. Chasis zal voor de vuilbak zijn.
Die auto is totaal loss en mag niet meer worden hersteld. Er zullen nog wel onderdelen bruikbaar zijn en ja zo een auto is nog wel iets waard maar geen pak . De motor is uiteraard nog te recupereren. Hoeveel km heeft die gelopen en is hij al gereviseerd geweest ?
Oud 3 december 2024, 12:35   #169
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Klopt niet.
Kameraad van mij heeft een VW busje uit de jaren '60. Dit is volledig opgeknapt, hij heeft dit laten keuren (op originaliteit), daar krijg je dan punten op. Deze punten bepalen de waarde van het vehikel.
Je kan dan een omnium nemen om dit voertuig te laten verzekeren.
Dat van mijne kameraad is omnium (of allrisk zoals de Nederlanders het noemen) verzekerd aan bijna 50.000 euro.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2024, 12:36   #170
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard Tom Waes had teveel gezopen en kroop toch achter het stuur van zijne Porsche!

Tom Waes had gezopen, hij zal dus niets trekken van de verzekering.
Waarschijnlijk zal hij ook moeten opdraaien voor de veroorzaakte schade.

Tom Waes reageert voor het eerst na ongeval: “Onbegrijpelijk dat ik dronken in auto ben gestapt”
Presentator Tom Waes heeft een mededeling verspreid na zijn ernstige ongeval van vrijdagavond. Daarin geeft hij toe dat hij te veel gedronken had. “Een grote, onbegrijpelijke fout”, schrijft hij.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20241203_93938597

Na een avondje uit in de Antwerpse wijk Het Zuid reed Tom Waes zaterdagochtend rond 1 uur de Antwerpse Ring op. Daar reed hij voor de ogen van een groep wegenwerkers in op een werfauto. Hij werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht. In een medische update deelde de VRT maandag met dat Waes nog steeds op de dienst intensieve zorg ligt “in het ziekenhuis waar hij opgevolgd en verzorgd wordt”. “De dokters omschrijven zijn toestand als stabiel en buiten onmiddellijk levensgevaar. In de loop van de volgende dagen zal hij nog een orthopedische scan ondergaan om beter zicht te krijgen op de mogelijke breuken”, klonk het toen.

Nadat Bart Peeters tijdens een concert in de Lotto Arena een lied aan Waes had opgedragen, reageerde Waes zondagavond zelf ook op Instagram. “Dank u, lieve vriend”, schreef hij er bij een filmpje van het moment.

Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom draagt Bart een liedje op aan iemand die straal bezopen achter het stuur kruipt?
Heeft hij niet gedacht aan de talloze verkeersslachtoffers die er vielen door "bestuurders" die gezopen hadden?

Laatst gewijzigd door reservespeler : 3 december 2024 om 12:43.
Oud 3 december 2024, 12:51   #171
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die auto is totaal loss en mag niet meer worden hersteld. Er zullen nog wel onderdelen bruikbaar zijn en ja zo een auto is nog wel iets waard maar geen pak . De motor is uiteraard nog te recupereren. Hoeveel km heeft die gelopen en is hij al gereviseerd geweest ?
Die echte Porsche / Kever mannen die blijven dat toch reviseren tot er niks meer te reviseren valt. Is er zo geen grote cataloog van spares hiervoor, ik dacht dat ooit eens gezien te hebben.
Oud 3 december 2024, 12:53   #172
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ja met uw zatte kloten in ne sportwagen kruipen die al door iemand die gefocused is met veel rijervaring moeilijk te bedwingen is, is om problemen vragen natuurlijk.
Oud 3 december 2024, 13:03   #173
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
1 tripje naar een iets gunstiger gezind Europees land, en die wagen wordt desnoods helemaal opnieuw gebouwd, waarbij alleen het plaatje met serienummer origineel is. Met geldig keuringsbewijs en al.
Oud 3 december 2024, 13:28   #174
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 tripje naar een iets gunstiger gezind Europees land, en die wagen wordt desnoods helemaal opnieuw gebouwd, waarbij alleen het plaatje met serienummer origineel is. Met geldig keuringsbewijs en al.
Inderdaad er zijn altijd achterpoortjes.
Oud 3 december 2024, 13:32   #175
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Onder invloed van alcohol of andere drugs ...
Ik heb toch ergens gelezen dat een bloedstaal in beslag genomen is.
Dat hij onder invloed was had ik al wel lang een vermoeden. Ze hebben wel lang gewacht om het openbaar te maken maar nu heeft hij het zelf toegegeven met in gedachte het toch zou uitkomen zelfs was het door de andere cafe vrienden.

Het medeleven krijgt daar althans voor mij toch een knauw door.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/t...lijk~b865362e/
Oud 3 december 2024, 13:34   #176
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Tom Waes had gezopen, hij zal dus niets trekken van de verzekering.
Waarschijnlijk zal hij ook moeten opdraaien voor de veroorzaakte schade.

Tom Waes reageert voor het eerst na ongeval: “Onbegrijpelijk dat ik dronken in auto ben gestapt”
Presentator Tom Waes heeft een mededeling verspreid na zijn ernstige ongeval van vrijdagavond. Daarin geeft hij toe dat hij te veel gedronken had. “Een grote, onbegrijpelijke fout”, schrijft hij.

Na een avondje uit in de Antwerpse wijk Het Zuid reed Tom Waes zaterdagochtend rond 1 uur de Antwerpse Ring op. Daar reed hij voor de ogen van een groep wegenwerkers in op een werfauto. Hij werd in levensgevaar naar het ziekenhuis gebracht. In een medische update deelde de VRT maandag met dat Waes nog steeds op de dienst intensieve zorg ligt “in het ziekenhuis waar hij opgevolgd en verzorgd wordt”. “De dokters omschrijven zijn toestand als stabiel en buiten onmiddellijk levensgevaar. In de loop van de volgende dagen zal hij nog een orthopedische scan ondergaan om beter zicht te krijgen op de mogelijke breuken”, klonk het toen.

Nadat Bart Peeters tijdens een concert in de Lotto Arena een lied aan Waes had opgedragen, reageerde Waes zondagavond zelf ook op Instagram. “Dank u, lieve vriend”, schreef hij er bij een filmpje van het moment.

Dat begrijp ik dan weer niet. Waarom draagt Bart een liedje op aan iemand die straal bezopen achter het stuur kruipt?
Heeft hij niet gedacht aan de talloze verkeersslachtoffers die er vielen door "bestuurders" die gezopen hadden?
Wat had je anders verwacht van zo een groot theatraal kind als die Bart Peeters.

Dat die clown zijn woorden nu maar terug inslikt en zijn vriend Tommeke bedankt hij geen onschuldige mensen heeft doodgereden.

Onnozelaar.. Dat verdient verdomme zo veel geld (veel te veel) ....kon die dan geen Taxi nemen ??? Nooit genoeg zeker.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2024 om 13:54.
Oud 3 december 2024, 14:02   #177
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Niet dat ik iets tegen TW heb…
Ik ook niet waar wel tegen een TW die stomdronken achter het stuur kruipt

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 3 december 2024 om 14:02.
Oud 3 december 2024, 14:19   #178
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat hij onder invloed was had ik al wel lang een vermoeden. Ze hebben wel lang gewacht om het openbaar te maken maar nu heeft hij het zelf toegegeven met in gedachte het toch zou uitkomen zelfs was het door de andere cafe vrienden.

Het medeleven krijgt daar althans voor mij toch een knauw door.

https://www.demorgen.be/snelnieuws/t...lijk~b865362e/
Bij een staalafname van het bloed is het belangrijk om te weten op welk tijdstip dit gebeurde, zo kan men terugrekenen hoeveel promille er werkelijk in het bloed zat bij de aanrijding.
Daarbij werkt een labo met nummers (anonieme), zo kan er niet gesjoemeld worden, maar zo wacht je ook op je beurt.

Belangrijk detail is wel dat er redelijk vlug bloed afgenomen werd om de bloedgroep te bepalen.

En ja, Tom wist dat ze er achter zouden komen dat hij gezopen had.
Oud 3 december 2024, 14:20   #179
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ook niet waar wel tegen een TW die stomdronken achter het stuur kruipt
2
Oud 3 december 2024, 14:23   #180
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard VRT: "Dit kan niet! Onze schermgezichten hebben ook op dat vlak een voorbeeldfunctie"

VRT: “Dit kan niet”

De VRT zegt te betreuren dat Waes dronken in de wagen is gestapt. “Dit kan echt niet. e voor het brede publiek. We verwachten dat Tom zijn verantwoordelijkheid neemt en vinden het belangrijk dat hij zelfinzicht toont. We wensen hem de mentale en fysieke kracht voor een spoedig herstel”, zegt woordvoerder Yasmine Van der Borght.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be